reisverzekering

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
travelholic
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 17
Lid geworden op: zondag 19 november 2006, 15:08
Locatie: HEUSDEN

reisverzekering

#1 Bericht door travelholic » zondag 18 juli 2010, 14:49

hoi allemaal,

Graag zou ik willen weten wie er in het verleden ook een reisverzekering heeft afgesloten voor zijn thaise famillie en/of vriendin voor een vakantie naar nederland.

EN WEL BIJ HET VOLGENDE VERZEKERINGSBEDRIJF,OF EEN TUSSENPERSOON ERVAN . BIJVOORBEELD AAN DE ANDERE KANT VAN DE STRAAT BIJ DE NEDERLANDSE AMBASSADE.

ACE INA OVERSEAS INSURANCE COMPANY LIMETED
LEVELS 25-30 INTERCHANGE 21 BUILDING
399 SUKHUMVIT Rd KLONGTOEY NUA,
WATTANA BANGKOK
http://WWW.ACEINSURANCE.CO.TH
0066-26114040.

Deze verzekering wilt dus gewoon alleen maar geld innen en keert niet uit!!!!!!!!!!!!
ik heb een reisverzekering afgesloten voor mijn schoonouders voor 17000bath per persoon voor 60 dagen. Mijn schoonmoeder is hier opgenomen in het ziekenhuis 5 dagen voor iets wat ze in thailand nog niet had. wij krijgen een rekening van 3785,-euro die wij in hebben gediend.De polis dekt ziekenhuis kosten voor 1.500,000bath.


groetjes.travelholic

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: reisverzekering

#2 Bericht door carpediem » zondag 18 juli 2010, 15:19

Ik zou maar een goede thaise advocaat inschakelen.
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: reisverzekering

#3 Bericht door Jim » zondag 18 juli 2010, 15:29

17.000 baht pp is trouwens ook erg aan de prijs.

bij OOM betaal je zo'n 160 euro voor 90 dagen en ze zitten in nederland.
dat laatste is erg handig als je claims hebt.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: reisverzekering

#4 Bericht door prajak » zondag 18 juli 2010, 17:14

Ik heb je een PB gestuurd maar voor de huidige situatie heb je daar niets aan. Een advocaat in de arm nemen is een juist advies.

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: reisverzekering

#5 Bericht door Khon Neua » zondag 18 juli 2010, 20:01

Wat geven ze als reden op dat ze niet uitkeren ?

Je hebt inderdaad heel veel betaald . Mijn vrouw gebruikt altijd Bupa rond de 3000 thb voor 70 dagen .

travelholic
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 17
Lid geworden op: zondag 19 november 2006, 15:08
Locatie: HEUSDEN

Re: reisverzekering

#6 Bericht door travelholic » zondag 18 juli 2010, 21:33

Hoi allemaal,

Heb trouwens grove spelfout gemaakt het was 1700 bth per persoon! voor 60 dagen en de reden die ze opgeven dat ze eerst de medische achtergrond willen navragen van mijn schoonmoeder in het ziekenhuis in thailand.Maar ze lag hier in den bosch in het ziekenhuis met een bacterie in haar 12 vingerige darm.

groetjes Henri
THAILAND MIJN SECOND HOMELAND!

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: reisverzekering

#7 Bericht door Khon Neua » zondag 18 juli 2010, 22:05

ok dus het is nog niet definitief afgewezen . Gewoon even afwachten, heb je een verklaring van de arts uit Den Bosch in het Engels ?? wel belangrijk heb ooit mijn zieken huis kosten uit Thailand in nederland moeten claimen en dat ging ook moeilijk . De ziektekosten verz verwees naar mijn reis verzekering en de reisverzekering naar mijn ziektekosten verzekering . Had geluk dat het de zelfde maatschappij was en heb ze het onderling maar laten uitvechten . Verzekeringen zijn altijd moeilijk met uitbetalen.

Matthieu Hua Hin
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 57
Lid geworden op: dinsdag 22 juni 2010, 08:00

Re: reisverzekering

#8 Bericht door Matthieu Hua Hin » maandag 19 juli 2010, 03:26

travelholic schreef:Hoi allemaal,

Heb trouwens grove spelfout gemaakt het was 1700 bth per persoon! voor 60 dagen en de reden die ze opgeven dat ze eerst de medische achtergrond willen navragen van mijn schoonmoeder in het ziekenhuis in thailand.Maar ze lag hier in den bosch in het ziekenhuis met een bacterie in haar 12 vingerige darm.

groetjes Henri
Henri, maak je nog niet te druk. Vrijwel alle in Thailand afgesloten reisverzekeringen sluiten reeds bestaande aandoeningen uit. Als er een ziekenhuisopname is waarbij de mogelijkheid bestaat (hoe klein de kans ook is) dat het een reeds bestaande aandoening is, dan willen ze dat graag eerst onderzoeken (en dat kan inderdaad heel onredelijk overkomen) en zul je zelf voor moeten schieten. Is alles in orde, dan moeten ze wel uitkeren. De maatschappij die je noemt ken ik persoonlijk niet, maar ditzelfde zou waarschijnlijk bij iedere maatschappij gebeuren. En gaat het uiteindelijk nog niet goed en weet je zeker dat je in je recht staat, dan is er nog altijd de OIC (de Thaise "verzekeringsombudsman").

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: reisverzekering

#9 Bericht door prajak » maandag 19 juli 2010, 07:18

In 98 lag ik drie dagen in het ziekenhuis hier; OHRA deed niet moeilijk en betaalde alles. Maar een paar maanden daarna vroegen ze naar mijn reispolis om een deel met die klub te verrekenen. Een normale procedure. Maar eerst met elkaar kibbelen en afschuiven is niet netjes.

Gebruikersavatar
duikertje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 173
Lid geworden op: zondag 22 februari 2009, 12:24
Locatie: Elst/Mae Phim, Rayong

Re: reisverzekering

#10 Bericht door duikertje » maandag 19 juli 2010, 09:32

Als je je thaise familie of vriendin naar NL laat komen kun je bij OOM verzekeringen een :global visistor enof een global traveler verzekering afsluiten.
Dat kun je zelf doen via het Internet, http://www.oomverzekeringen.nl

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”