Negentien jaar en geen school

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Negentien jaar en geen school

#16 Bericht door jumbo » zaterdag 10 juli 2010, 03:02

mijn interessante puntje is dat ook indien je al je informatie van de ambassade 'heb' je dan beter het formulier eerst helemaal een keer door kan lezen voordat je vragen stelt over punt 2 die bij punt 3 al overbodig zijn...... snappie???
Scheelt jezelf werk en je komt niet zo dom over.....
Je stelde in eerste instantie een vraag over haar opleiding en dergelijk die uiteraard (en dat zeg ik zonder het formulier gelezen te hebben :lol: ) vervalt als het kind werkt...
Dat komt dus oliedom over....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Negentien jaar en geen school

#17 Bericht door dutch » zaterdag 10 juli 2010, 04:04

Die sneer kon ie verwachten :mrgreen: ;) :lol:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Negentien jaar en geen school

#18 Bericht door Ben » zaterdag 10 juli 2010, 06:34

Stevee schreef:Hey,

Ik heb al het een en ander aan goede informatie op de website gezien, nu is er alleen nog 1 probleem die ik niet denk op te kunnen lossen en waarvoor ik nu een email van de nederlandse ambassade uit thailand afwacht. Mijn vriendin is namelijk 19 jaar (ikzelf ben 20 ;) ) en zij moet dus een ondersteunende brief van haar school/universiteit hebben. Maar daar gaat zij al sinds haar 15e niet meer naar toe. Iemand enig idee hoe ik hiermee om kan gaan ?

alvast bedankt
Maar daar gaat zij al sinds haar 15e niet meer naar toe
Comunicatie in rook signaal. :?:

Stevee
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: dinsdag 29 juni 2010, 09:00

Re: Negentien jaar en geen school

#19 Bericht door Stevee » maandag 12 juli 2010, 13:57

jumbo schreef:mijn interessante puntje is dat ook indien je al je informatie van de ambassade 'heb' je dan beter het formulier eerst helemaal een keer door kan lezen voordat je vragen stelt over punt 2 die bij punt 3 al overbodig zijn...... snappie???
Scheelt jezelf werk en je komt niet zo dom over.....
Je stelde in eerste instantie een vraag over haar opleiding en dergelijk die uiteraard (en dat zeg ik zonder het formulier gelezen te hebben :lol: ) vervalt als het kind werkt...
Dat komt dus oliedom over....
Klinkt allemaal heel leuk alleen stond er niets in het formulier indien iemand nog geen 20 jaar is en toch niet op school zit :) Dus nogmaals, zoals ik in mijn eerste post liet weten heb ik er meer aan gehad om een email naar de ambassade te sturen dan hier om advies te vragen :)
was dat nou zo moeilijk om uit de contekst van mijn posts te begrijpen ? dacht het even niet

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Negentien jaar en geen school

#20 Bericht door jumbo » dinsdag 13 juli 2010, 03:09

Stevee schreef:
jumbo schreef:mijn interessante puntje is dat ook indien je al je informatie van de ambassade 'heb' je dan beter het formulier eerst helemaal een keer door kan lezen voordat je vragen stelt over punt 2 die bij punt 3 al overbodig zijn...... snappie???
Scheelt jezelf werk en je komt niet zo dom over.....
Je stelde in eerste instantie een vraag over haar opleiding en dergelijk die uiteraard (en dat zeg ik zonder het formulier gelezen te hebben :lol: ) vervalt als het kind werkt...
Dat komt dus oliedom over....
Klinkt allemaal heel leuk alleen stond er niets in het formulier indien iemand nog geen 20 jaar is en toch niet op school zit :) Dus nogmaals, zoals ik in mijn eerste post liet weten heb ik er meer aan gehad om een email naar de ambassade te sturen dan hier om advies te vragen :)
was dat nou zo moeilijk om uit de contekst van mijn posts te begrijpen ? dacht het even niet
En bedoel je nu te zeggen dat omdat het er niet in stond je daarom zelf concludeerde die informatie nodig te hebben???
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Negentien jaar en geen school

#21 Bericht door Mart » dinsdag 13 juli 2010, 04:24

Stevee schreef:
nu is er alleen nog 1 probleem die ik niet denk op te kunnen lossen -
Mijn vriendin is namelijk 19 jaar (ikzelf ben 20 ;) )
Iemand enig idee hoe ik hiermee om kan gaan ?
JA !!!!!!

Gewoon niet aan beginnen. :o :o :o :lol: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Negentien jaar en geen school

#22 Bericht door RuudThai » dinsdag 13 juli 2010, 07:02

Mart schreef:
Stevee schreef:
nu is er alleen nog 1 probleem die ik niet denk op te kunnen lossen -
Mijn vriendin is namelijk 19 jaar (ikzelf ben 20 ;) )
Iemand enig idee hoe ik hiermee om kan gaan ?
JA !!!!!!

Gewoon niet aan beginnen. :o :o :o :lol: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Het kan natuurlijk goed gaan, maar ook zó! (RNW-Wereldkrant 12-07-2010)

Buitenlandse man ‘melkkoe’ voor Thai

Een Thaise vrouw trouwt graag een buitenlandse man om aan geld te komen voor haar familie.
‘Het heeft niets met liefde te maken’, vertelt Marc Thirifays in een openhartige video.
In 2003 trouwde Marc met een Thaise vrouw. Maar hoewel zijn leven in Thailand romantisch
begon, werd het geen sprookjeshuwelijk.
Hij moet steeds met geld over de brug komen voor zijn schoonfamilie en dat is hij helemaal zat. Niet dat hij geen geld over heeft voor zijn schoonmoeder, maar de broers willen volgens Marc ook door hem onderhouden worden en dat gaat hem te ver: ‘Zelfs de beste melkkoe gaat dood van te veel geven.’
Een half jaar geleden stond Marc zelfs op het punt om alles achter zich te laten en terug naar België te gaan. Maar na een afkoelingsperiode bij zijn ouders is hij toch weer naar Thailand gegaan. Het idee om zijn dochtertje niet meer te zien, speelt daarbij een grote rol.
Marc wil andere mannen waarschuwen onder het motto ‘bezint eer ge begint’. Want het overkomt veel mannen die op vakantie naar Thailand gaan: ‘Verliefd worden op een Thaise vrouw is gemakkelijk, maar voordat je het weet, word je gebruikt als een lopende geldautomaat’, vertelt Marc uit eigen ervaring: ‘Degene die zegt, dat gebeurt mij niet, steekt zijn kop in het zand.’
Bekijk de video: http://www.rnw.nl/nederlands/video/nede ... se-familie

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Negentien jaar en geen school

#23 Bericht door dutch » dinsdag 13 juli 2010, 07:19

Ruud, bovenstaande is aan Stevee totaal niet besteed.
Een 20-jarige eigenwijs, met een lading kritiek op goedgemeende adviezen van een Thaise Nestor (Jumbo ;) ).
Typisch product van de huidige Nederlandse maatschappij.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Negentien jaar en geen school

#24 Bericht door Edje » dinsdag 13 juli 2010, 13:34

RuudThai schreef:
Mart schreef:
Stevee schreef:
nu is er alleen nog 1 probleem die ik niet denk op te kunnen lossen -
Mijn vriendin is namelijk 19 jaar (ikzelf ben 20 ;) )
Iemand enig idee hoe ik hiermee om kan gaan ?
JA !!!!!!

Gewoon niet aan beginnen. :o :o :o :lol: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Het kan natuurlijk goed gaan, maar ook zó! (RNW-Wereldkrant 12-07-2010)

Buitenlandse man ‘melkkoe’ voor Thai

Een Thaise vrouw trouwt graag een buitenlandse man om aan geld te komen voor haar familie.
‘Het heeft niets met liefde te maken’, vertelt Marc Thirifays in een openhartige video.
In 2003 trouwde Marc met een Thaise vrouw. Maar hoewel zijn leven in Thailand romantisch
begon, werd het geen sprookjeshuwelijk.
Hij moet steeds met geld over de brug komen voor zijn schoonfamilie en dat is hij helemaal zat. Niet dat hij geen geld over heeft voor zijn schoonmoeder, maar de broers willen volgens Marc ook door hem onderhouden worden en dat gaat hem te ver: ‘Zelfs de beste melkkoe gaat dood van te veel geven.’
Een half jaar geleden stond Marc zelfs op het punt om alles achter zich te laten en terug naar België te gaan. Maar na een afkoelingsperiode bij zijn ouders is hij toch weer naar Thailand gegaan. Het idee om zijn dochtertje niet meer te zien, speelt daarbij een grote rol.
Marc wil andere mannen waarschuwen onder het motto ‘bezint eer ge begint’. Want het overkomt veel mannen die op vakantie naar Thailand gaan: ‘Verliefd worden op een Thaise vrouw is gemakkelijk, maar voordat je het weet, word je gebruikt als een lopende geldautomaat’, vertelt Marc uit eigen ervaring: ‘Degene die zegt, dat gebeurt mij niet, steekt zijn kop in het zand.’
Bekijk de video: http://www.rnw.nl/nederlands/video/nede ... se-familie
The requested page could not be found
Groetjes; Edje

Stevee
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: dinsdag 29 juni 2010, 09:00

Re: Negentien jaar en geen school

#25 Bericht door Stevee » donderdag 02 september 2010, 12:53

lmao. ik heb in thailand op school gezeten en jullie kunnen allemaal niet lezen ^^ de enige goeie tip was van iemand die zei dat ik er niet aan moet beginnen :) en dan komt iemand met zn copy paste ''nederlandse man melkkoe voor thaisevrouw'' ik stel voor dat jullie eerst leren lezen en dan met cliché verhalen komen omdat je denkt het allemaal zo goed te weten. ^^ ik denk dat er velen van jullie zijn die nog geen 5 jaar in thailand wonen en het gevoel hebben alles gezien te hebben wat er is :) nogmaals niet bedankt voor jullie nutteloze informatie ^^

Stevee
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: dinsdag 29 juni 2010, 09:00

Re: Negentien jaar en geen school

#26 Bericht door Stevee » donderdag 02 september 2010, 12:55

en dan ook nog zo iets. denk je dat ik met me 20 jaar zoveel geld heb ? lopende geldautomaat ? het leuke van een forum is dat je er nuttige informatie kan LEZEN ! omg

Stevee
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: dinsdag 29 juni 2010, 09:00

Re: Negentien jaar en geen school

#27 Bericht door Stevee » donderdag 02 september 2010, 12:59

en nog steeds begrijp ik het niet hoe je het in je hoofd haalt om te beginnen over een formulier dat je zelf niet eens gelezen hebt. ik had niet gehoopt dit te hoeven uitspelen maar NEEN ''punt 3 zei niets over punt 2''...

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Negentien jaar en geen school

#28 Bericht door Mart » donderdag 02 september 2010, 16:19

Stevee schreef:lmao. ik heb in thailand op school gezeten en jullie kunnen allemaal niet lezen ^^ de enige goeie tip was van iemand die zei dat ik er niet aan moet beginnen :) en dan komt iemand met zn copy paste ''nederlandse man melkkoe voor thaisevrouw'' ik stel voor dat jullie eerst leren lezen en dan met cliché verhalen komen omdat je denkt het allemaal zo goed te weten. ^^ ik denk dat er velen van jullie zijn die nog geen 5 jaar in thailand wonen en het gevoel hebben alles gezien te hebben wat er is :) nogmaals niet bedankt voor jullie nutteloze informatie ^^
Dank je wel Steven, dat was ik.
Ik heb in de 20 jaar dat ik hier woon inderdaad nog niet ALLES gezien, maar wel veel.
Ook weet ik nog uit mijn jeugdjaren dat kalverliefde wel weer overgaat.

Dat je in Thailand op school hebt gezeten, had je er niet bij hoeven vermelden, dat begrepen de Nestors van dit forum al. :lol:
Toch fijn dat je weer een keer hier op bezoek bent.

Succes bij de volgende poging.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Negentien jaar en geen school

#29 Bericht door Ben » donderdag 02 september 2010, 16:21

Stevee schreef:lmao. ik heb in thailand op school gezeten en jullie kunnen allemaal niet lezen ^^ de enige goeie tip was van iemand die zei dat ik er niet aan moet beginnen :) en dan komt iemand met zn copy paste ''nederlandse man melkkoe voor thaisevrouw'' ik stel voor dat jullie eerst leren lezen en dan met cliché verhalen komen omdat je denkt het allemaal zo goed te weten. ^^ ik denk dat er velen van jullie zijn die nog geen 5 jaar in thailand wonen en het gevoel hebben alles gezien te hebben wat er is :) nogmaals niet bedankt voor jullie nutteloze informatie ^^
ik denk dat er velen van jullie zijn die nog geen 5 jaar in thailand wonen en het gevoel hebben alles gezien te hebben wat er is
Tropenjaren tellen dubbel :idea:
Sommigen hier hebben de tropenkolder :D

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Negentien jaar en geen school

#30 Bericht door Mart » donderdag 02 september 2010, 16:24

Ben schreef: Tropenjaren tellen dubbel :idea:
Sommigen hier hebben de tropenkolder :D
Das bie mie krek so :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”