Bureautje in Amsterdam voor hulp emigratie vriendin

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
darzing
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 26
Lid geworden op: zondag 12 oktober 2008, 14:22

Bureautje in Amsterdam voor hulp emigratie vriendin

#1 Bericht door darzing » zondag 27 juni 2010, 14:53

Mijn Thaise vriendin is nu al voor de vierde keer op touristen-visum in Nederland. De relatie is goed en het begint steeds meer te irriteren dat ze na 3 maanden weer gedwongen ons mooie Nederland moet verlaten.

Complimenten voor zoveel info op dit forum maar ik wil graag hulp van iemand die goed ingevoerd is en bijvoorbeeld alle ingangen bij de IND weet en wat je wel en vooral niet moet doen.
Daarbij komt ook nog de complicatie dat ik officieel nog getrouwd ben.

Dus graag bureautje in of in de buurt van Amsterdam

Groetjes en chock dee,

Darzing

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Bureautje in Amsterdam voor hulp emigratie vriendin

#2 Bericht door prajak » zondag 27 juni 2010, 16:57

Het woord bureautje bevalt me niet. Lijkt op ranzigheid en over het randje heen. Wie kent ingangen bij de IND ? Alsof je dat een voorsprong geeft ?

Verder schrijf je niet wat je nu wilt. Een visum voor altijd, voor zes maanden ?

Kijk eens op de website van de ambas in Bangkok. Daar staat goeie informatie. Want DAAR zal jouw vriendin toch het stempel moeten aanvragen. Niet bij de IND.

Succes.

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: Bureautje in Amsterdam voor hulp emigratie vriendin

#3 Bericht door Khon Neua » zondag 27 juni 2010, 17:58

Als je aan de eisen voldoet gaat het zonder bureautje net zo makkelijk.

Voldoe je niet aan de eisen zul je er met je bureautje ook niet komen.

Dus zonde van je geld .

darzing
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 26
Lid geworden op: zondag 12 oktober 2008, 14:22

Re: Bureautje in Amsterdam voor hulp emigratie vriendin

#4 Bericht door darzing » zondag 27 juni 2010, 20:06

Nou sorry als ik jullie zo irriteer :lol:

Ik zoek gewoon iemand die mij goed kan helpen omdat ik zelf een drukke baan heb en te weinig tijd om dit snel en optimaal te onderzoeken.
Ik kan alles zelf uitzoeken maar ik vraag om professionele hulp.Ik hoop dat dat een geaccepteerd standpunt is. En ik hoop dat er mensen of bureautjes in Nederland zijn die mij kunnen ondersteunen
Dat dat geld kost weet ik maar ik betaal dat en niet jullie.
Jullie weten alle wegen, ik niet , maar pas op dat je niet arrogant wordt als je alles weet ;)

Welgemeende groetjes van Darzing

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Bureautje in Amsterdam voor hulp emigratie vriendin

#5 Bericht door Ben » zondag 27 juni 2010, 20:25

darzing schreef:Nou sorry als ik jullie zo irriteer :lol:

Ik zoek gewoon iemand die mij goed kan helpen omdat ik zelf een drukke baan heb en te weinig tijd om dit snel en optimaal te onderzoeken.
Ik kan alles zelf uitzoeken maar ik vraag om professionele hulp.Ik hoop dat dat een geaccepteerd standpunt is. En ik hoop dat er mensen of bureautjes in Nederland zijn die mij kunnen ondersteunen
Dat dat geld kost weet ik maar ik betaal dat en niet jullie.
Jullie weten alle wegen, ik niet , maar pas op dat je niet arrogant wordt als je alles weet ;)

Welgemeende groetjes van Darzing

Als je de MVV niet opstart zal ze ook voor de 5e 6e en tot lengte in dagen niet verder komen dan 90 dagen .
En het lijkt me niet onverstandig om het zelf te weten er staan nogal wat posten op het forum over MVV .

Mij Irriteer je niet :D 365 dagen met je vriendin samen kan wel irritant worden :D ;) vooral een Thaise :mrgreen: ;)

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Bureautje in Amsterdam voor hulp emigratie vriendin

#6 Bericht door Jim » maandag 28 juni 2010, 07:48

wel een buro'tje, maar niet in amsterdam.
http://www.thaiconnection.nl/

0,0% kans op een MVV als je nog (met iemand anders) getrouwd bent overigens.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Soi 24
Expat
Expat
Berichten: 310
Lid geworden op: maandag 02 juni 2008, 20:53
Locatie: Nongprue, Banglamung

Re: Bureautje in Amsterdam voor hulp emigratie vriendin

#7 Bericht door Soi 24 » maandag 28 juni 2010, 20:40

Dat je niet getrouwd bent met je vriendin (ik neem aan ook niet met iemand anders) is geen complicatie. Dat maakt namelijk helemaal niets uit. De sleutelwoorden zijn: inburgeren en inkomenseis. Geen bureau dat je daar bij kan helpen. Inburgeringscursus moet jouw vriendin zelf in Thailand volgen en examen doen (en halen) in BKK en jij moet aan de (bescheiden) inkomenseis voldoen. Daar komt het in het kort op neer.
"There are no facts, only interpretations."
- Friedrich Nietzsche (1844-1900)

Marien
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 38
Lid geworden op: donderdag 11 juni 2009, 21:26

Re: Bureautje in Amsterdam voor hulp emigratie vriendin

#8 Bericht door Marien » dinsdag 29 juni 2010, 21:07

Jim schreef:wel een buro'tje, maar niet in amsterdam.
http://www.thaiconnection.nl/
.
Ik heb al twee keer alles via Theo van thaiconnection geregeld,en dat gaat prima, moet ik zeggen!

Grts,

Marien

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Bureautje in Amsterdam voor hulp emigratie vriendin

#9 Bericht door serpay » woensdag 30 juni 2010, 21:02

sorie maar de inburgeringscursus moet helemaal niet in thailand gedaan worden wel het examen.
veel makkelijker is het als je je vriendin in nederland les geeft en die ze dan meteen in praktijk kan uitvoeren en nederland moet spreken tegen familie en supermarkt en dergelijke. ;)
Soi 24 schreef:Dat je niet getrouwd bent met je vriendin (ik neem aan ook niet met iemand anders) is geen complicatie. Dat maakt namelijk helemaal niets uit. De sleutelwoorden zijn: inburgeren en inkomenseis. Geen bureau dat je daar bij kan helpen. Inburgeringscursus moet jouw vriendin zelf in Thailand volgen en examen doen (en halen) in BKK en jij moet aan de (bescheiden) inkomenseis voldoen. Daar komt het in het kort op neer.
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Bureautje in Amsterdam voor hulp emigratie vriendin

#10 Bericht door jumbo » donderdag 01 juli 2010, 03:27

Marien schreef: Ik heb al twee keer alles via Theo van thaiconnection geregeld,en dat gaat prima, moet ik zeggen!
Grts,
Marien
Je bericht zal zeker meer indruk maken als je aangeeft of het dezelfde vrouw of twee verschillende vrouwen betrof.
Iedereen die NL kan lezen kan dat toch zelf wel regelen?? Of is dat te makkelijk gesteld (voordat het NL onderwijssysteem op de schop gaat in een nieuw onderwerp :lol: :lol: )???
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Marien
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 38
Lid geworden op: donderdag 11 juni 2009, 21:26

Re: Bureautje in Amsterdam voor hulp emigratie vriendin

#11 Bericht door Marien » donderdag 01 juli 2010, 23:23

jumbo schreef:
Je bericht zal zeker meer indruk maken als je aangeeft of het dezelfde vrouw of twee verschillende vrouwen betrof.
Iedereen die NL kan lezen kan dat toch zelf wel regelen?? Of is dat te makkelijk gesteld (voordat het NL onderwijssysteem op de schop gaat in een nieuw onderwerp :lol: :lol: )???
Bij het schrijven van mijn bericht had ik niet het doel indruk te maken; mocht het je geruststellen: het is dezelfde vrouw. Het zelf regelen vind ik toch best lastig. Theo woont in Bangkok en zorgt ervoor dat mijn vriendin met precies de goede papieren naar de ambassade gaat voor haar visum. Hij spreekt Thai en kan haar zo makkelijk helpen. Bovendien is het een velly nice man, aldus mijn vriendin. Ook voor mezelf vind ik de bemiddeling prettig; ik ben een ongestructureerde en warrige persoonlijkheid en de lijstjes, voorbeeldbrieven en aanwijzingen van Theo bieden houvast. Het kost wat, maar ik heb er veel plezier van. Theo regelt trouwens ook reisverzekering en ticket voor mijn vriendin.

Inderdaad, je kunt het ook allemaal zelf, maar ik vind het wel gemakkelijk zo.

Grts,

Marien (dagelijks in de weer met schop en onderwijssystemen)

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Bureautje in Amsterdam voor hulp emigratie vriendin

#12 Bericht door jumbo » vrijdag 02 juli 2010, 01:30

Marien schreef:
jumbo schreef:
Je bericht zal zeker meer indruk maken als je aangeeft of het dezelfde vrouw of twee verschillende vrouwen betrof.
Iedereen die NL kan lezen kan dat toch zelf wel regelen?? Of is dat te makkelijk gesteld (voordat het NL onderwijssysteem op de schop gaat in een nieuw onderwerp :lol: :lol: )???
Bij het schrijven van mijn bericht had ik niet het doel indruk te maken; mocht het je geruststellen: het is dezelfde vrouw. Het zelf regelen vind ik toch best lastig. Theo woont in Bangkok en zorgt ervoor dat mijn vriendin met precies de goede papieren naar de ambassade gaat voor haar visum. Hij spreekt Thai en kan haar zo makkelijk helpen. Bovendien is het een velly nice man, aldus mijn vriendin. Ook voor mezelf vind ik de bemiddeling prettig; ik ben een ongestructureerde en warrige persoonlijkheid en de lijstjes, voorbeeldbrieven en aanwijzingen van Theo bieden houvast. Het kost wat, maar ik heb er veel plezier van. Theo regelt trouwens ook reisverzekering en ticket voor mijn vriendin.

Inderdaad, je kunt het ook allemaal zelf, maar ik vind het wel gemakkelijk zo.

Grts,

Marien (dagelijks in de weer met schop en onderwijssystemen)
:P :P Het was meer een opmerking in zijn algemeenheid dan strikt naar jou toe.
Had verder het klaarblijkelijk verkeerde idee dat de inburgering in Nederland meer werk betekende voor de importeur met aantonen van allerlei bijzaken dan dat er bezijdens de NL test nog meer documenten door de betreffende dame vezorgd moesten worden.
Weer wat geleerd....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
duikertje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 173
Lid geworden op: zondag 22 februari 2009, 12:24
Locatie: Elst/Mae Phim, Rayong

Re: Bureautje in Amsterdam voor hulp emigratie vriendin

#13 Bericht door duikertje » vrijdag 02 juli 2010, 14:20

In Amsterdam zul je niet veel vinden maar des temeer in Bangkok.
Maar het beste is om eens te kijken op het forum van http://www.buitenlandsepartner.nl daar krijg je allerlei uitleg over legale en wat meer omstreden manieren om je darling naar NL te halen.
succes.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”