visum voor Nederand

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
LoveThai
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: donderdag 03 december 2009, 14:44

visum voor Nederand

#1 Bericht door LoveThai » woensdag 26 mei 2010, 05:21

Help! Voor het aanvragen van een visum voor mijn Thaise vriendin heb ik alle benodigde papieren, echter mijn vriendin heeft van een andere Thaise gehoord dat er een formulier nodig is die IK verzorgen moet voor als zij hier bij mis en zij ziek wordt of in het ziekenhuis komt. Wie o wie weet wat er bedoeld wordt en hoe ik er aan kan komen?! Kennis is macht. (zucht)

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: visum voor Nederand

#2 Bericht door Harm » woensdag 26 mei 2010, 05:39

Ze bedoeld naw de ziekte kosten verz die je verplicht moet afsluiten
Dit kun je afsluiten bij het kantoortje recht tegenover de ambassade
kijk voor de juiste bedragen op de site van de ambassade
je moet deze verzekering tonen bij afhalen van het visum
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Gebruikersavatar
Soi 24
Expat
Expat
Berichten: 310
Lid geworden op: maandag 02 juni 2008, 20:53
Locatie: Nongprue, Banglamung

Re: visum voor Nederand

#3 Bericht door Soi 24 » woensdag 26 mei 2010, 07:37

Het afsluiten van een reisverzekering in Thailand moet geen probleem zijn voor je vriendin. Maar daar gaat her hier denk ik niet over.

Het gaat hier vermoedelijk over de inhoud van je uitnodigingsbrief. Die heb je haar mogelijk al verzonden met daarin o.a. beschreven dat en waarom je haar uitnodigt. In diezelfde brief moet je, naast de aanwezigheid van een garantstelling en de reisverzekering, ten overvloede nog een keer aangeven dat jij garant staat voor alle uit haar verblijf voortvloeiende kosten, ook kosten die mogelijk niet door de verzekering worden gedekt.
"There are no facts, only interpretations."
- Friedrich Nietzsche (1844-1900)

chokdee
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: zondag 04 juli 2010, 06:38
Locatie: Bangkok
Contacteer:

Re: visum voor Nederand

#4 Bericht door chokdee » dinsdag 05 oktober 2010, 07:53

Voor het aanvragen van het touristen visum is dit de procedure

U moet de ''letter of invitation'' , werkgeversverklaring,en 3 recente bankafschriften inlveren.
Tevens moet uw vriendin bij moment van indienen een reservering voor een retour vliegticket hebben,dit in combinatie met een reisverzekering.
www.dutchvisalearningcenter.com

inbrurgeren in Bangkok

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: visum voor Nederand

#5 Bericht door jomel17 » woensdag 06 oktober 2010, 21:48

Chokdee wel juiste info geven!
De reservering van het ticket en de copie reisverzekering hoeven pas getoond (ingeleverd) te worden als je het visum afhaalt.
หลงรัก

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: visum voor Nederand

#6 Bericht door Ben » donderdag 07 oktober 2010, 06:18

chokdee schreef:Voor het aanvragen van het touristen visum is dit de procedure

U moet de ''letter of invitation'' , werkgeversverklaring,en 3 recente bankafschriften inlveren.
Tevens moet uw vriendin bij moment van indienen een reservering voor een retour vliegticket hebben,dit in combinatie met een reisverzekering.

Met alleen deze info en gegevens zou het wel eens mis kunnen gaan en er een afwijziging
van komen .
De terugkeer garantie zie ik nergens staan ,Wel zo belangrijk .
Daarnaast hoeft niet elke toerist het op deze manier te doen .

Een toerist kan nl ook op basis van inkomen hotel reservering ed een visa krijgen
niet elke toerist heeft nl kennisen in Europa .

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: visum voor Nederand

#7 Bericht door Ervee71 » donderdag 07 oktober 2010, 08:40

LoveThai schreef:Help! Voor het aanvragen van een visum voor mijn Thaise vriendin heb ik alle benodigde papieren, echter mijn vriendin heeft van een andere Thaise gehoord dat er een formulier nodig is die IK verzorgen moet voor als zij hier bij mis en zij ziek wordt of in het ziekenhuis komt. Wie o wie weet wat er bedoeld wordt en hoe ik er aan kan komen?! Kennis is macht. (zucht)
Voor meer informatie, m.b.t. het Schengen visum:

http://www.nikhef.nl/pub/conferences/eu ... uminfo.pdf

en

http://www.netherlandsembassy.in.th/Pro ... n_Thailand
GETROUWD OP 24-08-2011

T1m
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: zaterdag 29 januari 2011, 15:57
Locatie: Dordrecht

Re: visum voor Nederand

#8 Bericht door T1m » maandag 04 april 2011, 23:34

Sawasdee khrap allen! Ook ik ben bezig met het toeristenvisum voor mijn dame. Nu komt het: ik moet invullen wat haar beroep is. Zij werkt in een a-gogo in dat pittoreske badplaatsje in Chon Buri ;)
Maar of het slim is om dat te vermelden... Iemand hier ervaring mee? Ik wil best eerlijk zijn (laat ze maar denken) als dat een visum OK niet in de weg staat... Ze kan overigens aantonen dat ze daar werkt en ook kan mama-san als referentie opgegeven worden, dus daar ligt het niet aan. Kap khun khrap alvast!

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: visum voor Nederand

#9 Bericht door Jim » maandag 04 april 2011, 23:39

Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: dinsdag 10 november 2009, 19:50

Re: visum voor Nederand

#10 Bericht door Gijs-CNX » dinsdag 05 april 2011, 11:25

5. Verplichte Reisverzekering

Sinds 1 Oktober 2010 is het verplicht om bij de aanvraag van een visum ook een polis van een medische reisverzekering voor uw Thaise partner te overleggen. Voor 1 Oktober 2010 hoefde de overlegging hiervan alleen "indien" en "nadat" het visum was goedgekeurd. Dit is dus per 1 oktober 2010 veranderd en vanaf heden dient er dus voorafgaand aan het indienen van de visumaanvraag een reisverzekering afgesloten te worden en deze dient bijgevoegd te worden bij de visumaanvraag.

Een medische reisverzekering dient afgesloten te worden voor de gehele periode van het verblijf in Nederland.

Een verzekering kan zowel in Thailand afgesloten worden door uw Thaise partner zelf of door u in Nederland. De Nederlandse verzekeringsmaatschappij http://www.oomverzekeringen.nl is een aanrader aangezien de verzekering in Nederland loopt, door u online af te sluiten en te betalen en zeer belangrijk, indien de visumaanvraag wordt afgekeurd kunt u een restitutie aanvragen van de de reeds betaalde premie.

Grootste voordelen voor http://www.oomverzekeringen.nl is de mogelijkheid tot restitutie van betaalde premie in geval van visum afwijzing en indien er medische kosten gemaakt worden deze in Nederland verhaalt kunnen worden bij de Nederlandse maatschappij.

Bij een verzekering van een Thaise maatschappij kunnen alleen kosten verhaalt worden door uw Thaise partner zelf bij terugkeer in Thailand en er is geen restitutie mogelijkheid van reeds betaalde premies indien de visumaanvraag wordt afgewezen.

De Nederlandse verzekeringsmaatschappij http://www.oomverzekeringen.nl raden wij dus aan voor het afsluiten van de verplichte medische reisverzekering voor indienen bij de visumaanvraag.
Kijk ook op: https://www.oomverzekeringen.nl/nl/alge ... ragen.aspx voor veel gestelde vragen.

Natuurlijk staat u vrij om uw Thaise partner zelf een reisverzekering in Thailand te laten afsluiten. Indien gewenst kunnen wij haar de adressen geven en haar vertellen welke maatschappijen de betere zijn en welke soort verzekering af te sluiten.


Makkelijk online te regelen en wordt de de ambassade geaccepteerd.
Tja.... het is genoeg geweest.

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: dinsdag 10 november 2009, 19:50

Re: visum voor Nederand

#11 Bericht door Gijs-CNX » dinsdag 05 april 2011, 11:27

jomel17 schreef:Chokdee wel juiste info geven!
De reservering van het ticket en de copie reisverzekering hoeven pas getoond (ingeleverd) te worden als je het visum afhaalt.

Niet correct, reservering en copy reisverzekering moeten bij de visum aanvraag zitten.

Ticket reservering is geen probleem en als je via ooms verzekered dan krijg je restitutie als het visum wordt geweigerd. zie mijn eerdere post.

Groet.

Gijs
Tja.... het is genoeg geweest.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: visum voor Nederand

#12 Bericht door Jim » dinsdag 05 april 2011, 11:37

misschien een idee om van de visumaanvraag maar 's een sticky te maken?
van al dit welles nietes gedoe wordt het allemaal niet overzichtelijker :?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: visum voor Nederand

#13 Bericht door Akang » dinsdag 05 april 2011, 11:40

nee jongens maak het nou niet ingewikkeld en bij twijfel mail de ambassade een ticket en verzekering hoeven pas bij goekeuring en afhalen van visum natuurlijk laten ze niemand een ticket boeken als er nog een risico op afwijzing bestaat!!!

Als je vriendin in een bar werkt, heeft ze op zn minst een baan waar ze naar terug kan en als ze kinderen heeft is dit ook het vermelden waard,maak zo duidelijk mogelijk dat ze terug zal gaan, dit is het grootste hekelpunt!
Even the longest journey starts with the first step...

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: dinsdag 10 november 2009, 19:50

Re: visum voor Nederand

#14 Bericht door Gijs-CNX » dinsdag 05 april 2011, 11:58

Akang schreef:nee jongens maak het nou niet ingewikkeld en bij twijfel mail de ambassade een ticket en verzekering hoeven pas bij goekeuring en afhalen van visum natuurlijk laten ze niemand een ticket boeken als er nog een risico op afwijzing bestaat!!!

Als je vriendin in een bar werkt, heeft ze op zn minst een baan waar ze naar terug kan en als ze kinderen heeft is dit ook het vermelden waard,maak zo duidelijk mogelijk dat ze terug zal gaan, dit is het grootste hekelpunt!

Akang, sorry ticket reservering en reisverzekering moeten bij de aanvraag zitten. Heb het riedeltje net gedaan en mijn vriendin is nu in NL. Ticket reservering is kosteloos en makkelijk te wijzigen en de verzekering kijg je terug als het visum niet wordt afgegeven. Ja je kunt het ook zonder proberen, maar waarom het risico lopen om terug gestuurd te worden om het feit dat er geen ticket reservering of resiverzekering is afgegeven. Het visum wordt opgestuurd dus laten zien wanneer het visum wordt afgegeven gaat een beetje moeilijk.

Gewoon even nadenken en dan weet je dat je antwoord inderdaad weer niet correct is en mensen aan het twijfelen brengt.
Tja.... het is genoeg geweest.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: visum voor Nederand

#15 Bericht door Mart » dinsdag 05 april 2011, 12:06

Kom dame :lol: lees even het volgende: ;)

http://www.netherlandsembassy.in.th/Pro ... ternelink4

Dus .... mijnheer Gijs heeft gelijk :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”