Bezuinigingsklappen.

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Bezuinigingsklappen.

#1 Bericht door prajak » vrijdag 02 april 2010, 17:08

Haalt ge de broekriem maar aan, NL ! Het grote bezuinigingsspel gaat beginnen. Werpt allen de dobbelstenen ! En telt de zegeningen op; of af…..

Ik probeer nu die 20 ambtelijke rapporten door te worstelen via internet en wat me opvalt en vooral tegenvalt is die ambtelijke taal. Ik ben juridisch geschoold en kan best wat hebben maar ik kom woorden en zinnen tegen waar ik moeite mee heb.

Stel, ge schrijft als ambtenaar, ”Het valt niet te ontkennen dat het vandaag niet koud is”.
Ammehoela, schrijf dan “Het is vandaag verrekte heet”. Scheelt een pak ambtelijke tijd en papier. En klopt met wat ik hier overdag aan mijn lijf voel. Het IS verrekte heet in de Isan. De meter staat in de middag op 43 en plus. Het is nu 23 uur en ik zit te zweten aan mijn toetsenbord.

15 Tot 18 miljard euro in vier jaar. Dat is geen kattenpis. Dat is een sloot. En als je dat niet doet, zegt Balkje en nu geloof ik hem, loopt de staatsschuld op en de rente daarover en komen nieuwe generaties in de problemen.

Maar waar je bezuinigt is weer een politiek spel. Zoals altijd in NL. En het is moeilijker dan ooit nu we in NL naar een coalitie dreigen te gaan van minstens drie en misschien wel vier politieke klubs. Dat maakt onderhandelen moeilijker dan ooit. Het zal een centrum-linkse coalitie worden want rechtsom gaat gewoon niet met de PVV want die hebben geen steun in de Eerste Kamer.

Zag vandaag in Nova de emeritus hoogleraar economie Flip de Kam. Een PvdA-er in hart en nieren maar wel realist. Een man van mijn hart. Komt recht voor zijn raap voor zijn mening uit en schuwt niet heilige huisjes van alle klubs, ook van de zijne, omver te werpen. Die bezuiniging is gewoon nodig. Dus die komt er. Maar wie dokt het gelag ?

Geen hypotheekrente-aftrek voor zover de hypotheek meer is dan vijf ton euro. Een goed idee. Minder ambtenaren, altijd een goed idee. Afschaffen van waterschappen; die bestuurslaag kan de provincie ook doen. Minder ontwikkelingshulp; daar heb ik mijn twijfels bij maar er zijn regimes die hun oorlogskas vullen met onze centen.

Maar wat ik weer mis is een extra belastingtarief voor topverdieners. Een tarief van 60 procent voor inkomen dat boven 5 ton euro uitkomt. Bankiers met topbonussen afromen. Maar ja, dat ligt gevoelig omdat de heiligen van onze dagen (de fietsers, de foeballers, de tennissers, de Sven Kramer’s met een inkomen tussen 6 ton een 1 miljoen) wel ontzien “moeten” blijven. Geen JSF en een kleiner leger. Daar valt echt netto geld te halen.

Nee, het wordt, reken maar, de zorg met een hoog eigen risico, geen ww meer langer dan een jaar, geen studiebeurs maar een lening. Jan-met-de-korte-naam gaat het dokken en de pluche-zitters lachen ons eenvoudig uit. Eens per vier jaar mengen ze zich onder het kl…volk en delen bloemen uit en doen beloftes en daarna telt Sijmen Stem niet meer mee.

Het begint op Thailand te lijken…..

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Bezuinigingsklappen.

#2 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 02 april 2010, 18:47

Als de tweede kamer zich straks toch gaat buigen over alle voorgestelde bezuinigingen laten ze dan ook eens hun eigen schamele :oops: vergoeding onnder de loep nemen:

Bron Telegraaf:

Wat “verdient” een kamerlid AMSTERDAM - Van verdienen kun je eigenlijk niet spreken. De Wet noemt de vergoeding voor een kamerlid immers een “schadeloosstelling”. Het Haagse pluche is dus kennelijk riskant.
Daar sta je niet bij stil als op 9 juni jouw stemgedrag mede gaat bepalen, wie er tot bankzitter of wel tot landsbestuurder wordt veroordeeld.
Het is bepaald geen armoe troef in Huize Kamerlid. Het wordt u duidelijk waarom de suggestie, om het aantal kamerleden tot 100 terug te brengen, op weinig sympathie van onze volksvertegenwoordigers kan rekenen. Kijk maar even mee.

Basisvergoeding
€ 93.000 per jaar, inclusief vakantietoeslag. Daar komt de “Kerstgratificatie” of 13e maand nog bij, als die ook aan andere Rijksambtenaren wordt gegeven. Bij elkaar kan de basisvergoeding op jaarbasis oplopen tot een pronte € 100.000. Niet slecht voor een starter. Over het aantal vakantiedagen praten we dan even niet.

Bijbeuntjes
Een kamer lid mag net zoveel bijbaantjes hebben als hij aankan. Ongeacht de hoogte van het extra inkomen wat die opleveren, krijgt hij maar maximaal een korting van 35% op zijn schadeloosstelling van €100.000. Mocht u zich verbazen over de vaak zo oneerbiedig lege bankjes in de 2e Kamer, dan weet u nu wat de manco bankzitter aan het doen is: bijbeunen. Want van een tonnetje Euro’s kun je natuurlijk nauwelijks rondkomen.

Reiskostenvergoeding
Gereisd wordt, naar keuze, gratis in de eerste klas met een OV weekkaart, of met een autovergoeding van € 0,28 per kilometer. Wie van Den Helder, Giethoorn of Roermond vijfdagelijks buiten de spits naar zijn Kamerwerk op en neer tuft, kan dan minstens 65.000 x € 0,28 = € 18.200 netto declareren. Met een wegen belastingvrije en afgeschreven oldtimer houd je daaraan een leuk centje over.

Verblijfskostenvergoeding
De vergoeding voor de dagelijkse kosten kan oplopen (artikel 8 lid 3 van de Wet schadeloosstelling leden Tweede Kamer) tot een kleine € 38.000 per jaar. Omdat je dan ook nog meer dan 150 kilometer van Den Haag woont en na het gratis avondmaal de Volvo kattenrug uit 1950 pakt, tikt dat tegen € 0,28 flink aan.

Beroepskostenvergoeding
Maar de koek is nog niet op. Voor kosten die aan de ambtsuitoefening zijn verbonden, mag een kamerlid maximaal € 4.840 per jaar netto aan beroepskosten declareren. Te denken valt aan ontvangsten thuis of representatieve kleding.

Pensioen
De pensioenregeling (APPA, Algemene Pensioenwet Politieke Ambtsdragers) is om door een ringetje te halen. Hij lijkt op de fraaie regeling van het ABP, maar klopt deze nog ruim op punten. Zo wordt jaarlijks 2% over de schadeloosstelling op basis van eindloon in plaats van middelloon aan pensioen opgebouwd. De premiebijdrage van 6,09% is wel gelijk gebleven, dus dat levert een mooie premiekorting op.

Nabestaanden
Een nabestaande partner ontvangt 70% (ABP 50%) van het pensioen wat een parlementariër had kunnen opbouwen, als die tot zijn 65e jaar lid van Kamer of Kabinet zou zijn gebleven. Tot het 65e jaar ontvangt die partner dan bovendien nog een compensatie voor de AOW premie van € 5.670 per jaar. Om de eerste maanden door te kunnen komen, ontvangt een kersverse nabestaande aanvullend een netto vergoeding van 3 keer de schadeloosstelling per maand (ca. € 25.000)

Arbeidsongeschiktheid
Een arbeidsongeschikt geworden kamerlid ontvangt eerst maximaal 4 jaar wachtgeld. Daarna ontvangt hij 70% van zijn wachtgeld tot zijn 65e als hij meer dan 80% arbeidsongeschikt is. Bij een arbeids- ongeschiktheids percentage van 55% of 25% beperkt de uitkering zich tot respectievelijk 60% en 40% van de wachtgeld uitkering. Men denkt er over na om deze regeling aan te passen aan de WIA wetgeving voor gewone werknemers.

Wachtgeld
Wie 55 jaar oud is en vanaf zijn 43e minimaal 10 jaar in de kamer heeft gezeten, mag tot zijn 65e gebruik maken van de wachtgeldregeling, zonder sollicitatieplicht. Zo levert 10 jaar lidmaatschap 10 jaar wacht- geld op. Het wachtgeld bedraagt na het 2e jaar 70% van de laatste schadeloosstelling, zo’n € 70.000 per jaar. In die tijd gaat de pensioenopbouw ook gewoon door. De uitstroom van kamer iconen van 55+ is daarmee enigszins verklaard.

Wie nog geen 55 jaar is en de volgende verkiezingen niet haalt, moet met maximaal 4 jaar wachtgeld genoegen nemen. Ben je korter dan drie maanden kamerlid geweest, dan krijg je maximaal 6 maanden wachtgeld. Inkomsten uit ander werk komen in mindering op de wachtgelduitkering. Deze riante regeling steekt schril af tegen het bezuinigingsvoorstel om de WW tot 1 jaar te beperken.

Werken naar loon
Dit zijn starters condities. Het levert gebruteerd een indrukwekkende schadeloosstelling op van maximaal € 240.000 per jaar, exclusief de bijbaantjes, plus een pensioen en wachtgeldpakket waar je U tegen zegt. Het zou de (adspirant) kamerleden sieren dit riante inkomensoverzicht in hun geheugen gegrift te hebben, als zij zich in de komende maanden buigen over de grootschalige bezuinigings programma’s, waar grote delen van de bevolking door zullen worden getroffen. Wat gij niet wilt dat u geschiedt…..
Live your dream, don't dream your life.

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Bezuinigingsklappen.

#3 Bericht door yandre » zaterdag 03 april 2010, 04:05

nu heb het bericht gelezen en ja jan met de pet
mag het gelag betalen als je altijd gewerkt heb
dan heb je recht op ww ja maar dat is toch kort
voor de meesten en dan als oudere rest de bijstand
eigen huis is leuk maar u krijgt een uitkering maar u
heeft eigen vermogen als de hypotheek bijna is afgelost
ja er wordt goed gezorgt voor de heren dames met
wachtgeld regelingen .nu dan de kosten maar omhoog
voor een ieder want dat telt aan de grote inkomsten
van veel verdieners brengt niet genoeg op.
dus dan de grootste laag van het volk maar laten
betalen. nu zal denk nooit anders geweest zijn en worden
maar de mensen die op de rand van de sameleving leven
zullen er dan weer meer worden dus richt nog maar wat
extra voedsel banken op die zullen dan zeer zeker niet
verdwijnen met zulke plannen.
nu geen spijt dat ik naar thailand ben gegaan als ik de plannen
zo zie tuurlijk nergens is het volmaakt maar nederland wordt
steeds minder sociaal gezien wat mijn generatie of er voor heeft
opgebouwd wordt aardig af gebroken


:D

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Bezuinigingsklappen.

#4 Bericht door printen44 » zaterdag 03 april 2010, 07:15

Ik werkte meer dan tien jaar voor de Tweede Kamer, wat publicaties betreft. Zoals het beschreven wordt lijkt het een riant verdienende baan, maar als je al de uren bij elkaar optelt wat een kamerlid bezig is voor zijn partij, kamer en partijvergaderingen, is het niet slecht, maar ook niet riant betaald.

Binnen vier jaar is 30% van de nieuwe kamerleden alweer weg. Bedrijfsleven biedt soms meer als de schadeloosstelling van een kamerlid.

Kamerleden die niet zijn herkozen hebben soms veel moeite om een nieuwe werkkring te vinden. Zelfs ex-bewindvoerders hebben daar last van.

Ik kon van nabij meemaken wat een kamerlid zoal mee bezig is en ik zou echt niet willen ruilen met ze. Gezinsleven kan je vergeten als kamerlid.

Al met al een redelijk goed verdienende baan, maar met veel uren. Laat je niet verleiden om te zeggen dat ze niets doen als je soms lege kamerbankjes ziet. De leden zijn dan ook bezig met commissievergaderingen, gewoon kantoorwerk zoals brieven en mail beantwoorden. In elke kamer van het gebouw hangt een luidspreker en men kan de beraadslagingen volgen. Alleen bij spannende momenten en algemene beschouwingen zit de kamer meestal vol. De woordvoerders van de partijen over een bepaald onderwerp zijn in de kamer als dat onderwerp aan de orde is. De rest is elders bezig.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Bezuinigingsklappen.

#5 Bericht door RuudThai » zaterdag 03 april 2010, 17:47

printen44 schreef:Ik werkte meer dan tien jaar voor de Tweede Kamer, wat publicaties betreft. Zoals het beschreven wordt lijkt het een riant verdienende baan, maar als je al de uren bij elkaar optelt wat een kamerlid bezig is voor zijn partij, kamer en partijvergaderingen, is het niet slecht, maar ook niet riant betaald.

Binnen vier jaar is 30% van de nieuwe kamerleden alweer weg. Bedrijfsleven biedt soms meer als de schadeloosstelling van een kamerlid.

Kamerleden die niet zijn herkozen hebben soms veel moeite om een nieuwe werkkring te vinden. Zelfs ex-bewindvoerders hebben daar last van.

Ik kon van nabij meemaken wat een kamerlid zoal mee bezig is en ik zou echt niet willen ruilen met ze. Gezinsleven kan je vergeten als kamerlid.

Al met al een redelijk goed verdienende baan, maar met veel uren. Laat je niet verleiden om te zeggen dat ze niets doen als je soms lege kamerbankjes ziet. De leden zijn dan ook bezig met commissievergaderingen, gewoon kantoorwerk zoals brieven en mail beantwoorden. In elke kamer van het gebouw hangt een luidspreker en men kan de beraadslagingen volgen. Alleen bij spannende momenten en algemene beschouwingen zit de kamer meestal vol. De woordvoerders van de partijen over een bepaald onderwerp zijn in de kamer als dat onderwerp aan de orde is. De rest is elders bezig.
De Telegraaf liet zoals zo vaak in een tendentieus artikel alleen maar de ene kant van de medaille zien. Jij beschrijft heel goed de andere kant van die zelfde medaille.
Kamerleden zijn heel vaak mensen met een goede opleiding die hun sporen soms al verdiend hebben in de maatschappij. En daar meestal al een behoorlijk salaris hadden. Kijk bijv. naar de CDA-er Jan Kees de Jager, die zelfstandig ondernemer was met een goedlopend bedrijf voordat hij naar het kabinet werd gehaald. Als staatssecretaris van Financiën had hij een lager inkomen dan in zijn eigen bedrijf. Toch deed hij het en dat geldt voor velen in het parlement. Het staat toch wel erg goed op je CV, dat je Kamerlid bent geweest.... :D

Als je deze (honden)baan niet goed betaalt, dan loop je wel de kans dat het aantal kwalitatief goede mensen ervoor afhaakt. Dan krijg je situaties als bij de LPF, waar een aantal gelukszoekers in de 2e Kamer kwam die puur op de verdiensten waren afgekomen en onvoldoende waren gescreend door de partijtop. Als je dit soort tokkies in het parlement wilt moet je vooral de salarissen verlagen want dan haken de betere kandidaten af.

Ik ben zelf gemeenteraadslid geweest in een kleinere gemeente en dan is het geen dagtaak. Je krijgt er een salaris voor van ettelijke honderden euro's per maand. Maar je bent wel veel van je avonden en zaterdagen kwijt om contacten met gemeentelijke, provinciale en ook landelijke organisaties te onderhouden. En je raads- en commissievergaderingen voor te bereiden.
Ik deed dit in mijn "gezinsloze tussentijdperk", dus ik had er toen tijd voor, maar als je een gezin hebt trekt dit werk een zware wissel op je gezinsleven

Het valt me op dat men het klaarblijkelijk gewoon vindt dat werknemers in het bedrijfsleven vette salarissen mogen verdienen en werknemers bij de overheid of politieke vertegenwoordigers dus niet. Terwijl een ieder toch gebaat is bij een kwalitatief hoogstaande overheid want die kan net als het bedrijfsleven veel voor het land betekenen.

Dus de obligate ambtenaren- en politieke mopjes zijn in feite te dom voor woorden. De enkele originele moet je met een lantaarntje zoeken.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Bezuinigingsklappen.

#6 Bericht door Wouter_Udon » zaterdag 03 april 2010, 18:59

RuudThai schreef: Terwijl een ieder toch gebaat is bij een kwalitatief hoogstaande overheid
Helemaal eens, het niveau in NL is een aantal jaren geleden dan ook drastisch omhoog gegaan. ;)
Live your dream, don't dream your life.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Bezuinigingsklappen.

#7 Bericht door elst99 » zondag 04 april 2010, 08:05

Heb nog een goeie mop: Een ambtenaar met humor :o
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Bezuinigingsklappen.

#8 Bericht door Gardensafari » zondag 04 april 2010, 10:19

prajak schreef: Maar wat ik weer mis is een extra belastingtarief voor topverdieners. Een tarief van 60 procent voor inkomen dat boven 5 ton euro uitkomt. Bankiers met topbonussen afromen. Maar ja, dat ligt gevoelig omdat de heiligen van onze dagen (de fietsers, de foeballers, de tennissers, de Sven Kramer’s met een inkomen tussen 6 ton een 1 miljoen) wel ontzien “moeten” blijven.

Helaas, dit is een misverstand, maar wel een heel begrijpelijk misverstand.
In de eerste plaats is uit veel psychologisch onderzoek gebleken dat mensen een tarief van ongeveer 50% als het maximum zien. De helft van de tijd werken voor de overheid gaat nog. Wordt dat percentage hoger, dan neemt het belastingvermijden, belastingontgaan en belastingontduiken sterk toe.
In de tweede plaats vragen veel van deze topverdieners een netto-loon en niet een bruto-loon. Het zal ze dus een zorg zijn, hoeveel belasting de 'werkgever' moet betalen.
In de derde plaats is er de macht van het getal. Er is veel gemakkelijker een beetje te halen bij de gewone man, dan veel bij enkele topverdieners. En het is niet alleen veel gemakkelijker, maar ook veel betrouwbaarder. Immers, als de topverdieners een methode vinden om hun belastingdruk te matigen, dan kost dat al veel geld bij enkele topverdieners. Voor de gewone man gaat dat niet op. Veel ruimte om leuke dingen voor zichzelf te bedingen heeft hij immers niet. Dus een verhoging van de belasting bij de gewone man is kassa en dat blijft ook zo. Een verhoging in de vorm van een topverdienstentarief levert niet veel op (er zijn immers maar enkele duizenden topverdieners) en is uiterst onzeker.
Tenslotte is het aantal topverdieners heel klein ten opzichte van het aantal rijken. De meeste rijken zijn ondernemers die het geluk hebben gehad groot te groeien(en die daarvoor hard hebben gewerkt). Velen verdienen niet veel in de vorm van loon, maar laten het geld in hun onderneming (meestal één of meer bv's). Zij incasseren hun geld pas als ze de boel verkopen. Zo horen bijvoorbeeld heel veel boeren tot de rijken: hun grond is potentieel héél veel geld waard. Maar een boer is verknocht aan zijn grond. Velen zouden per jaar meer kunnen verdienen door hun grond te verkopen en het geld netjes weg te zetten op een bank. Maar zij werken liever voor een lagere opbrengst.

Zo'n topverdienstentarief lijkt leuk en vooral rechtvaardig, maar levert niets op en is alleen window-dressing en om de mensen de kift uit de zeilen te nemen. De belasting wordt betaald door jan-met-de-pet. Dat was zo en dat blijft zo. Je kunt het betreuren, maar dat is de realiteit.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Bezuinigingsklappen.

#9 Bericht door RuudThai » zondag 04 april 2010, 17:53

Gardensafari schreef:
prajak schreef: Maar wat ik weer mis is een extra belastingtarief voor topverdieners. Een tarief van 60 procent voor inkomen dat boven 5 ton euro uitkomt. Bankiers met topbonussen afromen. Maar ja, dat ligt gevoelig omdat de heiligen van onze dagen (de fietsers, de foeballers, de tennissers, de Sven Kramer’s met een inkomen tussen 6 ton een 1 miljoen) wel ontzien “moeten” blijven.

Zo'n topverdienstentarief lijkt leuk en vooral rechtvaardig, maar levert niets op en is alleen window-dressing en om de mensen de kift uit de zeilen te nemen. De belasting wordt betaald door jan-met-de-pet. Dat was zo en dat blijft zo. Je kunt het betreuren, maar dat is de realiteit.
Nou, laat dan zo'n toptarief van 60 % eens gaan beginnen bij een jaarinkomen van zoiets als € 50.000. En 65 % bij € 100.000, 70 % bij € 250.000, 80 % bij € 500.000, 90 % bij € 750.000 en 100 % bij 1 miljoen. Dan zet het wél zoden aan de dijk en is het een daadwerkelijk leggen van de zwaarste lasten op de sterkste schouders ! Salarissen hoger dan 1 miljoen zijn volslagen overdreven.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Bezuinigingsklappen.

#10 Bericht door Gardensafari » zondag 04 april 2010, 18:12

RuudThai schreef:
Nou, laat dan zo'n toptarief van 60 % eens gaan beginnen bij een jaarinkomen van zoiets als € 50.000. En 65 % bij € 100.000, 70 % bij € 250.000, 80 % bij € 500.000, 90 % bij € 750.000 en 100 % bij 1 miljoen. Dan zet het wél zoden aan de dijk en is het een daadwerkelijk leggen van de zwaarste lasten op de sterkste schouders ! Salarissen hoger dan 1 miljoen zijn volslagen overdreven.
Sorry, maar alleen een volstrekt dwalende linkse rakker kan met zo'n idioot idee op de proppen komen.
Iedereen die z'n hoofd boven het maaiveld uitsteekt is immers een gevaar voor de 'maakbare samenleving'.
En hard werken moet zo snel mogelijk worden afgestraft.
Linkse drammers zullen wel even uitmaken hoeveel iemand mag verdienen!

En niet klagen over dat ik je beledig of zoiets, want dit keer ben je zelf begonnen met volledig door te slaan.

Mijn betoog bevat tenminste échte argumenten, die helaas voor jou nog waar zijn ook.
Jouw reactie is vuren vanuit nogal deerniswekkende onderbuikgevoelens.
Je bent verder een prima vent, maar jouw linkse doordrammerigheid begint mij danig op de zenuwen te werken.
En ik ben geen ondernemer en niet rijk, maar ik respecteer nagenoeg alle mensen, ook als ze veel meer verdienen dan ik. Met uitzondering van criminelen.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Bezuinigingsklappen.

#11 Bericht door yandre » maandag 05 april 2010, 04:29

nu mijn mening betreft wat ruud thai betreft
ik vind een salaris van een miljoen toch wel zwaar
overdreven zullen er niet veel zijn maar heb zelf
voor een bedrijf particulier gewerkt die zwemt in
het geld en de man op devloer kan stikken laat de boel
maar ploffen en de gemeenschap draait voor de kosten
op uitkering vakantiegeld en week later weer verder in belgie
dus ze mogen die salarisen best aan pakken dan maar links
maar hoe sommige bedrijven directie om gaan met personeel
en dan zo salaris mogen ze best wat extra betalen .
maar goed ik ben jan met de pet en vakbonds gezind
ieder zijn eigen mening hier over ;) ;) ;)

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Bezuinigingsklappen.

#12 Bericht door RuudThai » maandag 05 april 2010, 05:20

Gardensafari schreef:
RuudThai schreef:
Nou, laat dan zo'n toptarief van 60 % eens gaan beginnen bij een jaarinkomen van zoiets als € 50.000. En 65 % bij € 100.000, 70 % bij € 250.000, 80 % bij € 500.000, 90 % bij € 750.000 en 100 % bij 1 miljoen. Dan zet het wél zoden aan de dijk en is het een daadwerkelijk leggen van de zwaarste lasten op de sterkste schouders ! Salarissen hoger dan 1 miljoen zijn volslagen overdreven.
Sorry, maar alleen een volstrekt dwalende linkse rakker kan met zo'n idioot idee op de proppen komen.
Iedereen die z'n hoofd boven het maaiveld uitsteekt is immers een gevaar voor de 'maakbare samenleving'.
En hard werken moet zo snel mogelijk worden afgestraft.
Linkse drammers zullen wel even uitmaken hoeveel iemand mag verdienen!

En niet klagen over dat ik je beledig of zoiets, want dit keer ben je zelf begonnen met volledig door te slaan.

Mijn betoog bevat tenminste échte argumenten, die helaas voor jou nog waar zijn ook.
Jouw reactie is vuren vanuit nogal deerniswekkende onderbuikgevoelens.
Je bent verder een prima vent, maar jouw linkse doordrammerigheid begint mij danig op de zenuwen te werken.
En ik ben geen ondernemer en niet rijk, maar ik respecteer nagenoeg alle mensen, ook als ze veel meer verdienen dan ik. Met uitzondering van criminelen.
Kijk, daar heb je het al. Als je iets anders brengt dan de gewone rechtse oplossingen dan wordt er direct schuimbekkend gereageerd.
Ik ben er tegen om telkens maar Jan-met-de-Pet op te laten draaien voor de fouten die hebberige rechtse instituten als banken, verzekeraars enz. hebben gemaakt. Die gaan weer vrijuit, betalen alweer dikke bonussen, betalen overdadige salarissen en geven vette gouden handdrukken.
Gardensafari, jij tuint in het complot van deze groep om voor Jan-met-de-Pet zgn. acceptabele verhalen te produceren dat de recessie alleen via een offer van hen kan worden opgelost.
Wat wil je dus? Nog meer mensen die hun zorgpremie niet (kunnen) betalen? Nog meer mensen die hun belastingen niet kunnen betalen of hun reeds aanwezige schulden zien verhogen? Nog meer mensen die een beroep moeten doen op de bijstand/ bijzondere bijstand? Nog meer voedselbanken?
Dat is wel de consequentie van dit beleid dat erop gericht is om de hogere inkomens te sparen.
En dan kun je dit linkse drammerigheid noemen, ik noem de voorstellen die nu worden gedaan en die jij verdedigt, rechtse drammerigheid. Let wel! ik beticht jou niet van rechtse drammerigheid, maar jij bent gewoon misleid door het Kapitalistisch Industrieel & Maatschappelijk Complex en dat zij je vergeven. :mrgreen:

En verder nog: waarom worden er tendentieuze verhalen geschreven over het inkomen van Kamerleden, ministers en andere overheidsdienaren? Waarom wordt er schande gesproken over overheidsbanen die hoger betaald worden dan de Balkenende-norm? Waarom vindt men dat in deze tijden van recessie ambtenaren wel mogen inleveren?
Nee, aan de exorbitante uitbetalingen in de particuliere sector mag men niet aankomen.
Over "double standards" gesproken..... :evil:
Ik heb nog niet eens voorgesteld om de Balkenende-norm maar voor heel Nederland te laten gelden, dus ook voor het bedrijfsleven! Ik heb nog een béétje rekening gehouden met de daar geldende normen. Aja, over normen en waarden gesproken..... :evil:
Laat maar, sommigen krijgen een rood waas voor de ogen als ik iets anders opschrijf dan wat zij gewend zijn en reageren dan op de bekende inhoudsloze onzinnige wijze.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Bezuinigingsklappen.

#13 Bericht door elst99 » maandag 05 april 2010, 07:06

Eigenlijk zou iemand die een funktie als ambtenaar ambieert eerst is 10 jaar in het bedrijfsleven moeten funktioneren, zodat ze weten waar ze over praten.
Ondernemers die risico's nemen en mensen in dienst nemen, mogen van mij best wat meer verdienen. Zeker topmensen die duizenden mensen aan het werk hebben.
Het is nl. veel moeilijker bedrijven draaiend te houden en winst te maken, als ambtenaren die geen winst hoeven maken maar het geld er met bakken uitgooien,
dat ten eerste!
Als je in het bedrijfleven fouten maakt wordt je eruit gegooid, in de ambtenarij wordt je of overgeplaatst of op wachtgeld gezet, heb nog nooit gehoord dat ze zijn ontslagen, of er moet iets anders aan de hand zijn. Kijk naar de enorme fouten die zijn gemaakt met de noord/zuidlijn, de Betuwelijn en nog vele anderen
Wat gebeurt er, de een wordt burgemeester, de ander commissaris van de koningin en nog meer van dit soort leuke baantjes.
Kijk als je het alleen van een kant (ambtenaar) bekijkt, ach dan kan ik die gedachtenkronkel nog ergens begrijpen, maar politiekbedrijven heeft ook veel visie nodig en dat mis ik in ieder betoog.
Als je nou zo'n hoge pet hebt van al die bestuurlijke ambtenaren,
dan vraag ik me af, waarom willen er zoveel figuren naar de 2e kamer, is dat omdat ze macht willen of is dat voor de leuke salariering en niet te vergeten de lange recessies en onkosten vergoeding? Als het dan zoveel van je familieleven vraagt en je geen tijd overhoudt voor de kinderen, dan ambieer zo'n baan toch niet.
Zeg me niet dat dat roeping is!
Dit is geen rechts gedram, dit is niet links, dit is waar menigeen zich in jouw betoog aan ergeren.
Je doet of je de thaise politiek helemaal begrijpt en door hebt en in de nederlandse denk je een expert te zijn, dus niet bij velen!
Is het jalouzie? Dat anderen het wat beter hebben?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Bezuinigingsklappen.

#14 Bericht door RuudThai » maandag 05 april 2010, 07:31

elst99 schreef:Eigenlijk zou iemand die een funktie als ambtenaar ambieert eerst is 10 jaar in het bedrijfsleven moeten funktioneren, zodat ze weten waar ze over praten.
Omgekeerd zou je hetzelfde kunnen doen, dan ben je gelijk van al die flauwe ambtenarenmopjes af.
Overigens heb ik de eerste 6,5 jaar na mijn schooltijd in het bedrijfsleven gewerkt, de laatste jaren daarvan als hoofdverkoper bij V & D. Niet om te pochen, maar dat werd men meestal pas na z'n veertigste. Toen ik daar de interne hoger management opleiding wilde gaan volgen werd mij gevraagd of ik wel rooms-katholiek was. Nee dus, en daarmee was de weg naar hogerop geblokkeerd want in die tijd moest men daar "Vroom (en Dreesmann)" van 't houtje zijn.

Daarna ben ik me gaan heroriënteren op mijn toekomst en kwam daarbij toevallig bij de overheid uit. Het had ook een bank of verzekeringsbedrijf kunnen zijn, dan had ik nu misschien wel vette bonussen verdiend.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Bezuinigingsklappen.

#15 Bericht door Wouter_Udon » maandag 05 april 2010, 09:44

Gardensafari schreef:
RuudThai schreef:
Nou, laat dan zo'n toptarief van 60 % eens gaan beginnen bij een jaarinkomen van zoiets als € 50.000. En 65 % bij € 100.000, 70 % bij € 250.000, 80 % bij € 500.000, 90 % bij € 750.000 en 100 % bij 1 miljoen. Dan zet het wél zoden aan de dijk en is het een daadwerkelijk leggen van de zwaarste lasten op de sterkste schouders ! Salarissen hoger dan 1 miljoen zijn volslagen overdreven.
Sorry, maar alleen een volstrekt dwalende linkse rakker kan met zo'n idioot idee op de proppen komen.
Iedereen die z'n hoofd boven het maaiveld uitsteekt is immers een gevaar voor de 'maakbare samenleving'.
En hard werken moet zo snel mogelijk worden afgestraft.
Linkse drammers zullen wel even uitmaken hoeveel iemand mag verdienen!

En niet klagen over dat ik je beledig of zoiets, want dit keer ben je zelf begonnen met volledig door te slaan.

Mijn betoog bevat tenminste échte argumenten, die helaas voor jou nog waar zijn ook.
Jouw reactie is vuren vanuit nogal deerniswekkende onderbuikgevoelens.
Je bent verder een prima vent, maar jouw linkse doordrammerigheid begint mij danig op de zenuwen te werken.
En ik ben geen ondernemer en niet rijk, maar ik respecteer nagenoeg alle mensen, ook als ze veel meer verdienen dan ik. Met uitzondering van criminelen.

Het is nog niet eens het linkse. Sterker, ik kan me prima vinden in bepaalde linkse ideeën. Het is het gedram, het dwingend opleggen van zijn ideeën op basis van zijn zogenaamde kennis van de Thaise politiek.
Als de Thai het al niet begrijpen, dan is het voor een farang al een schier onmogelijk iets om het te doorgronden.
Al zijn analyses zijn gebaseerd op wishfull thinking en verder niets.
En blijkbaar is Ruud niet in staat de reacties terug te voeren op de inhoud van zijn eigen berichten. Jammer.
Live your dream, don't dream your life.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”