Bezuinigingsklappen.

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Bezuinigingsklappen.

#31 Bericht door RuudThai » woensdag 07 april 2010, 17:24

printen44 schreef:Hoop doet leven, Ruud :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Kijk eens aan, een beginnetje onder premier Job Cohen!

106 Teletekst wo 07 apr
***************************************
PvdA:toptarief belasting van 60%

***************************************
` De PvdA wil een toptarief in de
inkomstenbelasting van 60 procent,staat
in het verkiezingsprogramma.Dat geldt
voor een belastbaar inkomen van 150.000
euro en hoger.De hypotheekrenteaftrek
wordt in dertig jaar teruggebracht van
maximaal 52 procent nu tot 30 procent.

De PvdA wil maatregelen nemen om 20
miljard euro te bezuinigen.De helft
daarvan moet in 2015 zijn gehaald en 10
miljard moet onder het volgende kabinet
worden gerealiseerd.Na 2015 moet nog
eens 9 miljard worden bezuinigd.

PvdA wil een kleinere krijgsmacht.De
studiebeurs zou moeten worden omgezet
in een sociaal leningenstelsel.
************************************

Deze voorstellen vind ik wel redelijk in de richting komen voor een eerlijker delen in de samenleving.
Kleinere krijgsmacht houdt voor mij in: Marine handhaven (we hebben tenslotte al eeuwenlang een traditie als zeevarende natie), landmacht kleiner en efficiënter, luchtmacht alleen nog een helicopteronderdeel en wat transportvliegtuigen, jachtvliegtuigen afschaffen. Geen JSF aankopen scheelt éénmalig 11 miljard euro!
PvdA-CDA-D66-GroenLinks: dat zal best lukken met dit programma 8-) ;) :D

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Bezuinigingsklappen.

#32 Bericht door prajak » woensdag 07 april 2010, 17:38

ZESTIG procent indien en voorzover het belastbaar inkomen boven de anderhalve ton. Dat is de B-norm min hypotheekrente-aftrek. Komt er nooit van ! Waarom niet ? Dan komen we aan onze helden ! Sven Kramer zit tegen een 1 miljoen euro per jaar; een beetje foeballer haalt dat ook. Tennissers en fietsers, golf. Mathijs van Nieuwkerk 4 ton, Witteman en de Leeuw 8 ton naast hun nevenverdiensten. Ik denk dat het losgelaten rood van Wim Kok ook al meer beurt met zijn commissariaten. Nee, dat komt er niet van. Omhoog die grens.

Ik zie meer in het voorstel van de CU om hypotheekrente-aftrek te laten plaatsvinden tegen een max van 42% ipv 52. En geen aftrek voorzover de hypotheek boven 7,5 ton. En nieuwe hypotheken afbouwen in tien jaar van 52 naar 42 procent. En minder ambtenaren.

En maxima in de salarissen van mensen die uit de belastingpot worden betaald. De B-norm van zeg 2 ton. Dan krijg je leegloop van "talent' maar dat is tijdelijk. De markt raakt verzadigd als ze al weglopen want ze hebben allemaal partner en koters.

Het wordt een spannende formatie ! Herman, heb je al tijd vrijgemaakt ?

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Bezuinigingsklappen.

#33 Bericht door RuudThai » woensdag 07 april 2010, 18:13

prajak schreef:ZESTIG procent indien en voorzover het belastbaar inkomen boven de anderhalve ton. Dat is de B-norm min hypotheekrente-aftrek. Komt er nooit van ! Waarom niet ? Dan komen we aan onze helden ! Sven Kramer zit tegen een 1 miljoen euro per jaar; een beetje foeballer haalt dat ook. Tennissers en fietsers, golf. Mathijs van Nieuwkerk 4 ton, Witteman en de Leeuw 8 ton naast hun nevenverdiensten. Ik denk dat het losgelaten rood van Wim Kok ook al meer beurt met zijn commissariaten. Nee, dat komt er niet van. Omhoog die grens.
Sven Kramer verdient - zeg jij, ik weet het niet - 1 miljoen per jaar. Hoeveel houdt hij daar nu van over? De top in de 52 % belasting.
Die top wordt 60 % vanaf 150.000 dus van die 850.000 houdt hij 340.000 over. Plus wat van die 1e 150.000, even globaal geschat op 60.000 waarbij ik niet op een tienduizendje kijk (Sven ook niet, neem ik aan). Dus totaal 400.000 netto in het handje. Dat eet ik niet op in 1 jaar..... ! En met de 52 % van nu is dat nog eens een 60.000 (?) meer. Genoeg is genoeg hoor!
En minder ambtenaren.
Nu moet ik toch wel even hartelijk lachen. Altijd maar weer komt dat in een groot deel van de verkiezingsprogramma's te staan. Vooral de VVD is de kampioen op ambtenaren uitsparen. En die partij is heel erg vaak regeringsdeelnemer geweest de afgelopen 40 jaar.
Nooit is het ook maar één regering gelukt om dat te realiseren. Ja, soms het aantal rijksambtenaren. Dan werden rijkstaken afgestoten, afgeslankt of anderszins gereorganiseerd. Hetgeen meestal leidde tot die taken delegeren aan lagere overheden. Die kregen er werk bij, dus....... juist ja! ook meer mensen om die taken uit te voeren!
Ik heb het al die jaren in de praktijk meegemaakt. Ik was ook in de ambtenarenvakbond actief en we hebben ons altijd binnenskamers kapot gelachen om weer zo'n parmantig voorstelletje van de VVD om het ambtenarencorps in te perken. Doet het lekker voor de kiezer natuurlijk, maar heeft geen enkele waarde.
Zelfs de automatiseringsslag heeft geen gevolgen gehad op het aantal ambtenaren. Er moesten tenslotte bij al die overheidsorganen ook weer IT-afdelingen komen :lol: :lol: :lol: .
Nee prajak, haal dat maar van je bezuinigingenlijstje, niet realiseerbaar!

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Bezuinigingsklappen.

#34 Bericht door jumbo » donderdag 08 april 2010, 03:24

aftrekposten niet vergeten ruudje en hij zal echt wel een BV-tje of zoiets hebben opgezet....
hij houdt ondanks een 60% regeling echt wel meer dan 70% over....
Beetje kerel betaalt erg weinig belasting en van al die topmannen zijn er zat die nog eens een paar knaken pakken via een buitenland constructie....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Bezuinigingsklappen.

#35 Bericht door jumbo » donderdag 08 april 2010, 07:30

RuudThai schreef:
printen44 schreef:Hoop doet leven, Ruud :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Kijk eens aan, een beginnetje onder premier Job Cohen!

PvdA-CDA-D66-GroenLinks: dat zal best lukken met dit programma 8-) ;) :D

Hoop moet geven??

Alleen beperkte studiebeurs voor lagere inkomens PvdA pakt de gewone man
Van onze parlementaire redactie
DEN HAAG - De PvdA torpedeert de middeninkomens. De partij zadelt de hardwerkende Nederlander op met een reeks lastenverzwaringen op het gebied van consumptie, zorg en wonen.

Tuurlijk het komt uit de telegraaf....maar waar rook is, is vuur.... :P :P
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”