Container naar thailand belastingvrij invoeren.

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Container naar thailand belastingvrij invoeren.

#31 Bericht door Pieter » vrijdag 01 juli 2011, 15:56

Ka2le schreef:
jumbo schreef:
Ka2le schreef:Ik heb voor 2 m3 huisraad een offerte gehad van 640 euro, deur (A'dam) tot deur (BKK). Is dat een redelijk bedrag?

Dank!
Vind het niet verkeerd en het gaat een beetje om de emotionele waarde van de goederen denk ik

Al een woonlocatie gevonden (nieuwsgierigheid)
@ Jumbo: dank voor de reactie! Ik denk dat ik toch maar wat extra bagage bij Air Berlin bestel. 50 euro per 5 kilo, da's niet verkeerd. Zoveel heb ik niet aan bagage en het dwingt me streng te selecteren :Whistle:
Woonruimte ga ik volgende maand in Bangkok zoeken. Vanuit een hotelletje rustig de apartementjes afstruinen.
misschien dat 35.000 THB teveel is maar ik weet een huis 2 verdiepingen tuin en 3 slaapkamers te huur Sukhumvit soi 51 (150 meter van de hoofdstraat en 300 meter van sky station Thong Lor

heel leuk

Pieter [|)
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Container naar thailand belastingvrij invoeren.

#32 Bericht door Harm » vrijdag 01 juli 2011, 17:27

Mart schreef:Scootmobiel?

Zijn in Thailand te koop, oa

http://scootexperiencethailand.com/nl

Heb contact met de firma gehad
Normaal gesproken worden hun scootmobielen alleen geleased / verhuurd
Maar men heeft 1 scootmbiel te koop omdat zoals de man schreef die kwijt wil omdat het de enige is van dat merk.
De rest van hun voorraad hebben ze een andere fabrikant / leverancier
De scootmobiel is tweede hands (hij is in de verhuur geweest)
Hoe oud hij is, etc etc werd niet over gerept
Lekke banden ed. konden bij een normale fietsen reperateur gedaan worden
Wel kreeg ik 6 mnd garantie op de motor.
In NL kost die scootmobiel +/- 1250 euro
Deze mijnheer vroeg voor de aangeboden 2e hands scootmobiel 1350,= euro
Voor zover ik het begrijp wordt er alleen verhuurd / geleased in Pattaya
Niet echt een optie dus

Nogmaals dank voor de link naar deze fa.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Ka2le
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 276
Lid geworden op: woensdag 08 september 2010, 13:53

Re: Container naar thailand belastingvrij invoeren.

#33 Bericht door Ka2le » vrijdag 01 juli 2011, 17:31

Pieter, dank voor de tip maar dat is inderdaad te veel. Mocht je nog iets zien/horen tot ca. 23.000 per maand, let me know!

Dank!

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Container naar thailand belastingvrij invoeren.

#34 Bericht door Duncan » donderdag 07 juli 2011, 13:29

Even een vraag in deze,
ik verzamel o.a. audio, vintage spul, en de bedoeling is om een deel daarvan ook mee te nemen ( wil binnen 5 jaar daar definitief zitten ).
Dan kom je dus bijvoorbeeld op een 6-tal Technics jaren 80 platenspelers, een tiental jaren 70/80 luidsprekers, oude jaren 70 versterkers etc.
Valt dat ook onder "maximaal 1" of zijn hier afwijkende regels voor? Immers, het gaat hier niet om zaken die de Thaise economie schade toebrengen, het gaat hier om collectables.
Iemand die hier wat van weet?

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Container naar thailand belastingvrij invoeren.

#35 Bericht door Harm » donderdag 07 juli 2011, 16:55

Duncan schreef:Even een vraag in deze,
ik verzamel o.a. audio, vintage spul, en de bedoeling is om een deel daarvan ook mee te nemen ( wil binnen 5 jaar daar definitief zitten ).
Dan kom je dus bijvoorbeeld op een 6-tal Technics jaren 80 platenspelers, een tiental jaren 70/80 luidsprekers, oude jaren 70 versterkers etc.
Valt dat ook onder "maximaal 1" of zijn hier afwijkende regels voor? Immers, het gaat hier niet om zaken die de Thaise economie schade toebrengen, het gaat hier om collectables.
Iemand die hier wat van weet?

Dit gaat dus om een verzameling, wellicht dat daar andere regels voor gelden.
Maar bv het overhalen van een oude of heel oude auto / motor daar wordt de waarde van geschat door de douanier ter plaatse
en over die schatting betaal je belasting.
Doorredenerend zou dat dus kunnen betekenen dat je de vervoerder / verhuizer alles als verzameling laat noteren en daar dan de (geschatte ) belasting over laat betalen
Wat ik me ook kan voorstellen is dat je verhuizer / vervoerder een creatief persoon is en zoals Dutch al eens schreef alles onder een andere naam op de in te leveren lijst plaatst
Bv. Speakers horen bij een dolbi surround systeem, overige speakers horen bij het tv systeem etc etc.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

luc.cc
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 88
Lid geworden op: zondag 25 maart 2007, 20:30
Locatie: ayutthaya

Re: Container naar thailand belastingvrij invoeren.

#36 Bericht door luc.cc » vrijdag 08 juli 2011, 01:02

Dit gaat dus om een verzameling, wellicht dat daar andere regels voor gelden.
Maar bv het overhalen van een oude of heel oude auto / motor daar wordt de waarde van geschat door de douanier ter plaatse
en over die schatting betaal je belasting.
Doorredenerend zou dat dus kunnen betekenen dat je de vervoerder / verhuizer alles als verzameling laat noteren en daar dan de (geschatte ) belasting over laat betalen
Wat ik me ook kan voorstellen is dat je verhuizer / vervoerder een creatief persoon is en zoals Dutch al eens schreef alles onder een andere naam op de in te leveren lijst plaatst
Bv. Speakers horen bij een dolbi surround systeem, overige speakers horen bij het tv systeem etc etc.[/quote]

Heb ik ook gedaan, verschillende dezelfde zaken mee genomen, maar ander omschijving gegeven op de listing, TV, bewakings TV, Karaoke TV, ijzerboormachine, houtboormachine, electrische schoevendraaier, schroevendraaier op batterij, enz,... creatief zijn.
Ik had verschillende zaken in duplicaat bij, doch andere omschrijving en geen enkel probleem gehad.
Op volledige container enkel 8000 ht moeten bij betalen
Fijn om hier te zijn

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Container naar thailand belastingvrij invoeren.

#37 Bericht door Duncan » vrijdag 08 juli 2011, 11:49

Dank heren, dat zou dan de oplossing zijn ( al wordt het dan even creatieven hoe ik 6 platenspelers op verschillende manieren omschrijf :mrgreen: ).
Enfin, tzt wordt het gewoon maar eens informeren, en viaviaviaviavia schijn ik iemand bij de douane te kennen - iig wat betreft Teakhout - , dus wie weet helpt dat ook nog een beetje :Whistle: .

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”