Even me een beetje voorstellen

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Soi 24
Expat
Expat
Berichten: 310
Lid geworden op: maandag 02 juni 2008, 20:53
Locatie: Nongprue, Banglamung

Re: Even me een beetje voorstellen

#31 Bericht door Soi 24 » vrijdag 19 maart 2010, 12:21

@Jumbo:

Scheiden is net als voetbal; 22 mannen lopen achter een bal aan en aan het eind winnen de Duitsers. Twee mensen "onderhandelen" en aan het eind verliest de man altijd. De regels zijn nu eenmaal zo dat je hooguit kunt bezien hoe je het verlies kunt beperken. Ik had een set van huwelijkse voorwaarden waar je nog met geen olifant doorheen kon. Echter de regelgeving in de loop der jaren is zo verandert dat dit document zo de prullenbak in kon.

Of jij hebt geen ervaring met echtscheiding of jij bent de gelukkige uitzondering op de regel geweest met een harmonieuze scheiding. En het zijn die uitzonderingen die de regel bevestigen.
"There are no facts, only interpretations."
- Friedrich Nietzsche (1844-1900)

BigEye
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 11
Lid geworden op: zondag 14 maart 2010, 23:25

Re: Even me een beetje voorstellen

#32 Bericht door BigEye » vrijdag 19 maart 2010, 20:53

Hoi Jeanette,

Ik kwam eigenlijk met een andere intentie hier, maar ondertussen ben ik behoorlijk onderwerp van gesprek.

Maar inderdaad er zijn kinderen mee gemoeid. Dat maakt het nu juist dubbel ernstig.

Je hebt het inderdaad bij het goede eind: een ware blikseminslag. En er gewoon niet over kunnen/willen praten. En ik heb altijd gedacht als ik dit van een ander hoorde:"Dat zal mij niet gebeuren." En nu is het mij overkomen. Ik ben van mjn eigen sokkel gevallen.

Waarom ik nog niet praat?omdat ik op dit moment niet overzie wat het effekt voor een uitwerking gaat geven. Ik wil indien mogelijk zorgen dat er standby directe familie is, want mijn vrouw zal vertrouwde, maar voor al te vertrouwen armen nodig hebben. Ik weet als de aap uit de mouw komt, ik de deur uit zal moeten. De kinderen moeten toch een dak hebben en houden!!!!

Je zult het wel niet zo bedoelen, maar de intentie "het ene bed voor het andere bed verruilen" heb ik niet. Tuurlik delen we wel die fantasie samen, maar bijna hele gesprekken gaan over wat we denken, wat we voelen en wat we zouden willen. We genieten dus vooral van het kijken en luisteren naar elkaar.

Maar geloof me: het is een behoorlijk heen en weer gegooi qua emoties en gedachtes. Want is het een opwelling of zit er toch wel echt meer in en heb ik het zo slecht of zie ik het niet meer, moet ik een opfrisbeurt hebben?

Ik wil jullie allen danken voor de opmerkingen direct doelende op de ralties. Dat maakt toch weer dat we overdenken en overdenken.

Goed weekend jullie allemaal.
Groetjes,
Albert-Jan

En nog altijd in love met mijn Thaise vriendin.

BigEye
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 11
Lid geworden op: zondag 14 maart 2010, 23:25

Re: Even me een beetje voorstellen

#33 Bericht door BigEye » vrijdag 19 maart 2010, 20:59

Jim,

Zij heeft dit zelf, gelukkig zonder kinderen, een paar jaar geleden ervaren. Dus ze weet wat het inhoudt voor de andere partij.

Maar vertel wat je ervan denkt, want mocht mijn roze bril te roze zijn, dan wordt deze minder roze door het lezen van jullie reacties. Ik weet dat ik moet doen en laten wat ik denk dat wel of niet goed is, maar soms kun je op te maken keuzes trug komen omdat een ander je even dat heeft laten zien waardoor e.e.a. niet meer zo blijkt te ijn zoals het eerst leek.

Fijn weekend allemaal.
Groetjes,
Albert-Jan

En nog altijd in love met mijn Thaise vriendin.

Gebruikersavatar
Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 06:55
Locatie: Udon Thani
Contacteer:

Re: Even me een beetje voorstellen

#34 Bericht door Geert S » zaterdag 20 maart 2010, 02:17

BigEye schreef: Je hebt het inderdaad bij het goede eind: een ware blikseminslag. En er gewoon niet over kunnen/willen praten.

Waarom ik nog niet praat?omdat ik op dit moment niet overzie wat het effekt voor een uitwerking gaat geven.
Eigenlijk kan ik, als ik het allemaal zo lees, maar een advies bedenken: doe het niet, stop met deze onzin!

Ik ben zelf, vele jaren terug, ook door een scheiding heen gegaan en weet maar al te goed hoe vreselijk emotioneel en zwaar dat kan zijn, je weet niet waar je aan begint tot je er midden in zit en het blijft je de rest van je leven bij. Bij mij waren er godzijdank geen kinderen bij betrokken, bij jouw wel, dat maakt het nog veel en veel zwaarder.

Je praat naar mijn gevoel in je berichtjes veels te eenvoudig over die scheiding, alsof het een kwestie is van even door de zure appel heenbijten, wat hulp organiseren en dan lukt het wel.. Zo is het niet: een scheiding is een jarenlange emotionele worsteling, vreselijk zwaar, je verliest al je houvast, raakt alles kwijt, 't is een heel, heel, erg donkere tunnel en als er ook nog eens kinderen bij gemoeid zijn is het volgens mij helemaal een nachtmerrie. Denk niet dat je ruimte zult hebben voor een nieuwe vriendin, voordat je ooit emotioneel weer een beetje op de been bent, ben je jaaaaren verder en dan is die verliefdheid heus al lang over. Je weet niet waar je aan begint!

Meest belangrijke: scheiden doe je IMHO omdat je samen niet meer door een deur kunt, omdat de 'fut' er uit is en de liefde verdwenen, etc, etc. Scheiden zonder dat er relatie-problemen zijn maar simpelweg omdat je verliefd bent geworden op een ander is volgens mij ontzettende stom en de snelste weg naar gigantische ellende. Het is mooi als er na een scheiding een nieuwe relatie ontstaat, maar dan moet je eerst die scheiding verwerkt hebben en dat vergt echt wel de nodige jaren!

Volgens mij moet je beide zaken apart bekijken, eerst de scheiding en dan een toekomstige nieuwe relatie, ga ze niet emotioneel aan elkaar koppelen want dat wordt een fiasco. Wat er nu gaat gebeuren is dat je emotioneel een enorme klap krijgt van die scheiding (en dat krijg je, neem het maar van mij aan) en het risico is levensgroot dat je dat (onbewust) gaat afreageren op de oorzaak van die scheiding: je nieuwe vlam. Kortom, binnen de korste keren zit je ontzettend diep in de ellende en ben je werkelijk alles kwijt.

Volgens mij begrijpt je vriendin de situatie veel beter als ze zegt dat je huidige relatie niet moet lijden door wat je nu meemaakt, zij heeft een scheiding meegemaakt en weet waar ze over praat, en ze voorziet ook dat jij straks alle pijn en wroeging van die scheiding op haar gaat afreageren (zelfs al wil je dat niet, het gebeurd ongewild wel!). Luister naar haar! Dit is gedoemd om te mislukken, en dan zit je heel erg diep in de ellende!

Verliefd worden is iets wat iedereen kan overkomen (en ook vaak genoeg gebeurd), heeft niets met je relatie te maken, 't is een heel fijn gevoel, etc, etc, maar het gaat over, dat is absoluut zeker. 'Houden van' is iets heel anders dan 'verliefd zijn op', haal die twee niet door elkaar! Geniet van het verliefd zijn, zie het als een goede vriendschap, maar ga het niet verwarren met een relatie want dat zijn twee heel verschillende dingen!

Nogmaals: zie de scheiding en je nieuwe liefde helemaal los van elkaar, ga ze niet met elkaar verwarren of aan elkaar koppelen. Scheiden doe je omdat je huidige relatie echt onherstelbaar kapot is, en als ik het zo lees dan is dat nu absoluut niet aan de orde. Iets dat goed en mooi is kapot maken enkel en alleen omdat je de vage hoop hebt dat je eventueel in de toekomst iets nog mooiers kunt krijgen is het allerstomste wat je kunt doen!

Volgens mij is dit een klasiek geval van een midlife crisis, en daar zijn oplossingen genoeg voor, wees verstandig en stap naar een psycholoog, da's doodnormaal tegenwoordig en hoef je je echt niet voor te schamen, maar ga niet in een vlaag van kalverliefde iets kapot maken waar je je hele verdere leven donderende spijt van zult hebben!

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Even me een beetje voorstellen

#35 Bericht door Mart » zaterdag 20 maart 2010, 05:51

BigEye,
In welke taal spreken jullie met elkaar, Nederlands/Engels/Thai ?

BigEye
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 11
Lid geworden op: zondag 14 maart 2010, 23:25

Re: Even me een beetje voorstellen

#36 Bericht door BigEye » zaterdag 20 maart 2010, 06:53

Geert,

Bedankt voor dit betoog.
Ik praat er lichtjes over; klopt. Maar geloof me: in mijn hoofd loopt dat net iets anders.
Maar je woorden komen hier wel binnen hoor.

Mart, we praten engels.

Gisteren heb ik haar aangegeven dat ik me probeer te verdiepen in Thailand, de cultuur en de tradities. En nu begint ze langzaam aan ook met Thaise teksten te komen. En ze googled zelf ook al met Nederlands.

En dan is het samen stukjes tekst stap voor stap vertalen.

En of het een wolkje blijft of niet...... de tijd zal doen leren.

Uh, bedankt en ik kan/mag dan nu zeggen:
la khon

Groetjes Albert-Jan
Groetjes,
Albert-Jan

En nog altijd in love met mijn Thaise vriendin.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Even me een beetje voorstellen

#37 Bericht door dutch » zaterdag 20 maart 2010, 07:13

Wat moge "la kohn" betekenen?
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Even me een beetje voorstellen

#38 Bericht door Mart » zaterdag 20 maart 2010, 07:16

dutch schreef:Wat moge "la kohn" betekenen?
Klinkt als : Tot ziens
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

BigEye
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 11
Lid geworden op: zondag 14 maart 2010, 23:25

Re: Even me een beetje voorstellen

#39 Bericht door BigEye » zaterdag 20 maart 2010, 07:59

Jane heeft mij dit uitgelegd als "tot ziens".

Groetjes,

Albet-Jan
Groetjes,
Albert-Jan

En nog altijd in love met mijn Thaise vriendin.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Even me een beetje voorstellen

#40 Bericht door dutch » zaterdag 20 maart 2010, 08:13

BigEye schreef:Jane heeft mij dit uitgelegd als "tot ziens".

Groetjes,

Albet-Jan
Bedankt. :)
Ik had het nog nooit gehoord,maar ik ga dan ook ALTIJD samen met m'n vrouw en gebruik dit woord nooit.
Om het tegen een farang te zeggen........ ;)
Weer wat geleerd.
Ik zou het overigens fonetisch als "laa" schrijven,met een lange -aa-,nu ik het heb gehoord.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Even me een beetje voorstellen

#41 Bericht door Mart » zaterdag 20 maart 2010, 11:30

dutch schreef: Ik zou het overigens fonetisch als "laa" schrijven,met een lange -aa-,nu ik het heb gehoord.
Dat wordt dan in les 2 besproken.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Even me een beetje voorstellen

#42 Bericht door dutch » zaterdag 20 maart 2010, 12:40

Mart schreef:
dutch schreef: Ik zou het overigens fonetisch als "laa" schrijven,met een lange -aa-,nu ik het heb gehoord.
Dat wordt dan in les 2 besproken.
:mrgreen: :mrgreen: ;) ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Even me een beetje voorstellen

#43 Bericht door Jim » zaterdag 20 maart 2010, 18:48

BigEye schreef:Jim,

Zij heeft dit zelf, gelukkig zonder kinderen, een paar jaar geleden ervaren. Dus ze weet wat het inhoudt voor de andere partij.

Maar vertel wat je ervan denkt.
tja, zo van een hele grote afstand :mrgreen: lijkt het of zij niet meer wil dan een rol als mia noi.
een paar weken per jaar een bezoekje van jou en waarschijnlijk een maandelijkse financiele bijdrage.

je kent haar pas een maand dus ik zou even wachten of het stadium ziekenhuisrekening van zieke koe / motocy, pickup kopen / huisje van moeders verbouwen aanbreekt voor je bruggen achter je verbrand.
tot die tijd komt maar rustig van het verliefde gevoel genieten ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

BigEye
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 11
Lid geworden op: zondag 14 maart 2010, 23:25

Re: Even me een beetje voorstellen

#44 Bericht door BigEye » zaterdag 20 maart 2010, 20:14

Het een roept het ander hier op.

Ik kan dat wel waarderen, zeker omdat jullie de mensen met ervaring zijn en ik nog groener dan groen.

Dutch, waarom zeg je tegen een farang geen la kohn?
Ik weet nu wel wat het betekent, maar de gevoels waarde is mij nog niet duidelijk.
M.a.w. wanneer zeg je het wel, maar wat misschien belangrijker is: wannneer zeg je het niet.

Als Mia Noi.... hmmmm. Een weder vraag: komen zij voor in alle lagen of zijn dit meestal de minder bedeelde meisjes?

Tjong, tjonge. Ik wilde alleen hier probeen iets meer van/over Thailand te ervaren. Maar op dit moment ben ik in staat om een heel spervuur van vtragen te stellen, zodat ik een beetje meer kan begrijpen het hoe en waarom.

Dank jullie.

Voor mij gaat ondertussen het langzzam richting middernacht, terwijl bij jullie al langzaam aan de zon begint te schijnen.

Ik wens jullie een fijne zondag toe.
Groetjes,
Albert-Jan

En nog altijd in love met mijn Thaise vriendin.

Gebruikersavatar
Soi 24
Expat
Expat
Berichten: 310
Lid geworden op: maandag 02 juni 2008, 20:53
Locatie: Nongprue, Banglamung

Re: Even me een beetje voorstellen

#45 Bericht door Soi 24 » zaterdag 20 maart 2010, 20:29

Nee mia noi's zijn absoluut niet per definitie meisjes met een armoedige komaf. Sterker noch als geziene Thai ben je echt een pauper wanneer je een arm meisje "neemt". Mia noi's zitten in alle lagen van de bevolking inclusief bekende fotomodellen.

Hoewel het mia-noi-concept menige he-man als muziek in de oren zal klinken, vergis je niet. Mia-noi is een tweede vrouw en die wil ook wonen, autootje rijden, mooie kleertjes hebben en heel veel goud. Drie keer raden wie dat gaat betalen........daarvoor is in ieder geval de doorsnee-europeaan te gierig en/of te arm........ :P
"There are no facts, only interpretations."
- Friedrich Nietzsche (1844-1900)

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”