hotels Bangkok ?, zelf boeken of niet

Post hier al je vragen opmerkingen over hotelaccomodaties in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
suzi_1960
kenner
kenner
Berichten: 109
Lid geworden op: donderdag 11 maart 2010, 13:38

hotels Bangkok ?, zelf boeken of niet

#1 Bericht door suzi_1960 » vrijdag 12 maart 2010, 10:12

wij zoeken een hotel in Bangkok (5 dagen), voor Oktober dit jaar, met de volgende voorwaarden: schoon/netjes, niet gehorig, redelijk ontbijt en op een mooie afstand van het openbaar vervoer...(skytrain?)
Ik heb al vreselijk veel gelezen aan beoordelingen... maar op de één of andere manier is het lastig om te beslissen welke te kiezen

ik heb bijvoorbeeld gekeken naar: Dropp Inn...Rembrandt...Bangkok Palace...Prince Palace..Rex Hotel..Baan sukhumvit ...viengtai..

ik vind het puzzelen niet erg, maar zoek nu wat eerlijke info...

de vraag is dus ook of het handig is te boeken via een reisburo of zelf via internet (hotelbooking.com expedia etc)

ik heb verschillende mails richting GWT gstuurd, en ook nog gebeld, maar ben daar echt niet verder mee gekomen, daarnaast heb ik van verschillende mensen gelezen dat zij , tijdens hun reis, mails gkregen waarin gesommeerd werd nog een extra bedrag te betalen omdat GWT de verkeerde tarieven had gehanteerd. Nah, daar zit ik niet op te wachten...

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: hotels Bangkok ?, zelf boeken of niet

#2 Bericht door v@go » vrijdag 12 maart 2010, 10:42

Wij hebben nu voor het 3e jaar alles zelf via internet geboekt en je hebt geen reisburo nodig.

Als je via het hotel rechtstreeks boekt ben je vaak duurder uit dan bv agoda en expedia.

Die hebben vaak aanbiedingen. Je krijgt na betaling een voucher en laat die zien bij het inchecken in de hotel lobby.

Zo ook met tickets voor de vluchten.

Wij zitten nu voor de tweede keer in Banyan Tree Bangkok helemaal geweldig op de 48e verdieping en op het dak kun je heerlijk eten wel prijzig
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

suzi_1960
kenner
kenner
Berichten: 109
Lid geworden op: donderdag 11 maart 2010, 13:38

Re: hotels Bangkok ?, zelf boeken of niet

#3 Bericht door suzi_1960 » vrijdag 12 maart 2010, 11:26

eh, ja, tenminste op de site te zien is het aardig boven ons budget :cry:

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Re: hotels Bangkok ?, zelf boeken of niet

#4 Bericht door Esther » vrijdag 12 maart 2010, 17:02

Geen Bangkok Palace! Niet dat het hotel niet goed is, prima kamers niets mis mee. Maar het personeel was ronduit onvriendelijk (soms zelf onbeschoft), ontbijt was niet te vr*eten, en de andere gasten vond ik ook niets. Nou kun je het wat het laatste betreft natuurlijk anders treffen. Bij ons bestond merendeel uit Indiërs en Russen en deze vind ik vreselijk onbeschoft! Zo lopen daar rond alsof de eigenaar zelf zijn! Wat een arrogantie! En wat voor mij ook een punt is om niet meer te gaan, te groot, te massaal dus voor mij te onpersoonlijk.

Daarentegen hebben wij ook in het Eastin geslapen, hier over niets meer dan lof! Prijs ligt iets hoger dan het Bangkok Palace maar dat had en heb ik er graag voor over!

Oja, ik boek niet via de hotels zelf om het simpele feit dat ik geen credit card heb. Heb t tot nu gedaan via 333travel. Hoezo ben je niet verder gekomen met GWT? Zit er zelf namelijk aan te denken om het dit jaar via hen te regelen. En dat je geld extra moet betalen tussendoor dat heb ik nog niet eerder gehoord. Kijk anders even op het topic over reisorganisaties, misschien dat je daar wat info kunt vinden.

Wat trouwens ook een fijne site is met revieuws, http://www.zoover.nl
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

suzi_1960
kenner
kenner
Berichten: 109
Lid geworden op: donderdag 11 maart 2010, 13:38

Re: hotels Bangkok ?, zelf boeken of niet

#5 Bericht door suzi_1960 » vrijdag 12 maart 2010, 23:14

Esther.... ik heb aardig wat reviews gelezen over GWT en daar waren aardig wat reacties bij dat men , op reis zijnde, via de mail, te horen kreeg dat GWT een verkeerd tarief had berekend en dat men bij moest betalen. Dat ging dan om zo'n 200 euro. Als men dan tegensputterde, terecht , vind ik, werd er dreigende taal gesproken! jullie komen Thailand niet in of uit. Dat vind ik echt niet netjes. Een fout van het bureau, daar hoef je als klant niet voor op te draaien. Ze zijn ook niet bij een SVR (of welke letters ook staan voor die organisaties die je als klant beschermen) dat is 333travel(bijvoorbeeld) wel. Dus kun je in zulke gevallen terugvallen op zo'n organisatie. Ik heb van GWT zelf weinig reactie op mijn vragen gehad. Moet je eerst een keer of 2 of 3 achteraan mailen en ik heb zelfs gebeld, maar dan krijg je te horen dat je een uur later terug moet bellen...niet dus...
ik weet zeker dat er ook goede ervaringen zijn met GWT, maar de slechte schrikken mij wel af. ik wil onbezorgd op vakantie. daarbij, ik merk dat het zelf regelen ook heel goed gaat en ook best leuk is...

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Re: hotels Bangkok ?, zelf boeken of niet

#6 Bericht door Esther » vrijdag 12 maart 2010, 23:42

Kan me dat afschrikken heel goed voorstellen! En dat je moet wachten schijnt daar heel normaal te zijn. Ik kan daar ook niet zo best tegen, dat het antwoord nee is, dat is prima maar dat wachten.... 9 van de 10x zal dat heus wel goed gaan, maar het zit gewoon niet in mijn aard. Kan het ook niet helpen dat ik een mens ben die van duidelijkheid houd.

Maar echt? Zoveel bijbetalen en zo niet dan pech?! Slechte zaak hoor!

Weet nog niet wat wij doen met GWT, in ons geval zou het gaan om de overnachtingen, de vliegtickets regel ik wellicht elders.

Ik heb trouwens ook eens geboekt bij 333, en kan niet anders zeggen dat het top is! Je moet alleen wel even de offerte in de gaten houden. We wilden boeken maar onze gewenste datums waren niet meer beschikbaar (de vlucht) ze boden een ander alternatief op een andere dag, prima we zouden akkoord gaan. Maar voor het akkoord gaan bekeek ik de nieuwe offerte en daar bleek dat ze gewoon hadden "doorberekend" het was zeg maar een soort van aktie 9 nachten en voor 7 nachten betalen. Ze wilden ons voor 9 nachten laten betalen, lastig uitleggen zo maar misschien snap je me. Heb hier over geen melding gemaakt, ga er ook vanuit dat ze dit niet bewust hebben gedaan maar gewoon automatisch hebben ingevoerd. Heb toen zelf weer een nieuwe boeking gemaakt met de door hun op gegeven datums. Mezelf toch dik €70,- uitgespaard!
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Re: hotels Bangkok ?, zelf boeken of niet

#7 Bericht door Esther » vrijdag 12 maart 2010, 23:44

Esther schreef:de vliegtickets regel ik wellicht elders.
Niet omdat ik GWT niet vertrouw hoor! Maar had elders al wat gezien wat me aansprak.

Even duidelijkheid scheppen voor de GWT fans ;)
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: hotels Bangkok ?, zelf boeken of niet

#8 Bericht door Wouter_Udon » zaterdag 13 maart 2010, 05:38

Esther schreef:Geen Bangkok Palace! Niet dat het hotel niet goed is, prima kamers niets mis mee. Maar het personeel was ronduit onvriendelijk (soms zelf onbeschoft), ontbijt was niet te vr*eten, en de andere gasten vond ik ook niets. Nou kun je het wat het laatste betreft natuurlijk anders treffen. Bij ons bestond merendeel uit Indiërs en Russen en deze vind ik vreselijk onbeschoft! Zo lopen daar rond alsof de eigenaar zelf zijn! Wat een arrogantie! En wat voor mij ook een punt is om niet meer te gaan, te groot, te massaal dus voor mij te onpersoonlijk.

Daarentegen hebben wij ook in het Eastin geslapen, hier over niets meer dan lof! Prijs ligt iets hoger dan het Bangkok Palace maar dat had en heb ik er graag voor over!

Oja, ik boek niet via de hotels zelf om het simpele feit dat ik geen credit card heb. Heb t tot nu gedaan via 333travel. Hoezo ben je niet verder gekomen met GWT? Zit er zelf namelijk aan te denken om het dit jaar via hen te regelen. En dat je geld extra moet betalen tussendoor dat heb ik nog niet eerder gehoord. Kijk anders even op het topic over reisorganisaties, misschien dat je daar wat info kunt vinden.

Wat trouwens ook een fijne site is met revieuws, http://www.zoover.nl

Als ik jou was, dan zou ik toch kijken of ik een credit card zou kunnen aanvragen bij mijn bank.
Het geeft je heel veel mogelijkheden om via internet tbv jouw vakantie direkt hotels en binnenlandse vluchten te boeken die je op deze manier behoorlijk wat geld kunnen besparen.
Maar mogelijk heb je dit al gedaan of misschien ben je principieel tegen een credit card of zijn er andere redenenen dat je er geen hebt dus vergeef mijn lompheid. :oops:

En om vliegtickets te boeken zou ik D-Reizen ook kunnen aanbevelen. Goede tarieven, direkt vastleggen in de winkel. Enig nadeel is, als je alleen de vliegtickets boekt, je moet de gehele reissom in een keer direkt betalen.
Live your dream, don't dream your life.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: hotels Bangkok ?, zelf boeken of niet

#9 Bericht door Jeanette » zaterdag 13 maart 2010, 09:19

Esther schreef: Niet omdat ik GWT niet vertrouw hoor! Maar had elders al wat gezien wat me aansprak.

Even duidelijkheid scheppen voor de GWT fans ;)
Wij hebben hele goede herinneringen aan het bezoeken van het kantoor op de 14de verdieping van het Prince Palace hotel. Daar hebben we veel losse eindjes, transfers en zo, met Jeroen opgelost. Maar het e-mail contact met Charuda was knap waardeloos. Zo'n 10 dagen voor vertrek vroeg ik nog even of de trein slaapplaatsen niet mogelijk 2 bovenbedden zouden zijn (zoiets las ik in een blog) en terwijl ze ons had zien praten met Jeroen krijg ik toch 3 dagen later een e-mail antwoord, "..dat kunnen we alleen aanvragen niet beloven...". En dat terwijl we de kaartjes, 1 even nummer en 1 oneven, allang in bezit hadden.
Op Trang arriveerden we te laat met de trein en na een telefoontje met Jeroen werden we direct opgehaald door de plaatselijke agent.

Tja, en wat zijn collega's en wat concurenten? In 2008 was GTW onze plaatselijke agent en Thailand-online degene waar wij bij geboekt hadden. GTW stelde voor dat we voortaan direct bij hen zouden boeken en nu kwam deze zelfde suggestie van dat plaatselijke kantoor in Trang.

Dus of ik een fan ben...?, nee, maar best wel een tevreden klant. Zij waren eerder door hun Evergreen de luxe tickets heen dus die kocht ik dan ergens anders, we zijn niet met ze getrouwd maar ook niet boos als onderdelen van de reis een paar euro duurder zijn dan ergens anders.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: hotels Bangkok ?, zelf boeken of niet

#10 Bericht door Loe » zaterdag 13 maart 2010, 09:46

Ik heb al verschillende hotels in Bangkok geprobeerd, maar prijs,kwaliteit en ligging heeft mij nu doen besluiten Hotel Plaza in het vervolg te nemen. Het hotel heeft gewoon nette royale kamers. Eenvoudig ontbijt ligt op loopafstand van Silom en sky train en kost maar 1200 baht per nacht voor 2 pers.

groetjes Loe

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Re: hotels Bangkok ?, zelf boeken of niet

#11 Bericht door Esther » zaterdag 13 maart 2010, 11:43

Wouter ik vergeef je ;) Er zijn idd bepaalde redenen dat ik geen cc heb en aanvraag. Het is helaas niet voor iedereen weggelegd. En je hebt volkomen gelijk dat het makkelijk is en ongetwijfeld bespaar je nog geld ook! Maar helaas, ik die het op de old fashion way! Dank trouwens voor de Dreizen tip! En gelijk betalen die tickets? Ik dacht dat dat altijd moest, vanwege het reserveren ofzo. Omdat de vliegtuigmaatschappij gelijk de centen wil ontvangen. Dat dus de reisorganisatie niet hoeft voor te schieten.
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: hotels Bangkok ?, zelf boeken of niet

#12 Bericht door Wouter_Udon » zaterdag 13 maart 2010, 13:14

Esther schreef:Wouter ik vergeef je ;) Er zijn idd bepaalde redenen dat ik geen cc heb en aanvraag. Het is helaas niet voor iedereen weggelegd. En je hebt volkomen gelijk dat het makkelijk is en ongetwijfeld bespaar je nog geld ook! Maar helaas, ik die het op de old fashion way! Dank trouwens voor de Dreizen tip! En gelijk betalen die tickets? Ik dacht dat dat altijd moest, vanwege het reserveren ofzo. Omdat de vliegtuigmaatschappij gelijk de centen wil ontvangen. Dat dus de reisorganisatie niet hoeft voor te schieten.
Het verschil bij D-Reizen is dit: als je een compleet verzorgde reis bij hen boekt dan hebben ze nu een actie (ik weet niet hoe lang die nog gaat lopen) dat je geen aanbetaling hoeft te doen en je hoeft de complete reissom pas te betalen een paar weken voor vertrek.
Maar zoals gezegd, als je alleen tickets bij ze boekt, moet je direkt 100% betalen bij boeken.
Live your dream, don't dream your life.

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Re: hotels Bangkok ?, zelf boeken of niet

#13 Bericht door Esther » zondag 14 maart 2010, 00:15

Aha, dat van die aktie wist ik idd. Alleen vind ik (maar heb recent niet gekeken) ze nogal aan de prijzige kant. Ook zit ik niet graag 2 weken op dezelfde plek, mag graag een beetje van hot naar her gaan. Dus geen zonvakantie van 2 weken aaneengesloten op hetzelfde strand. Want volgens mij kun je daar geen combi's maken. Dus een opstap zeg maar van 2 dagen Bangkok, 6 dagen Samui, 3 dagen Bangkok en 6 dagen Koh Chang (is even een voorbeeld ;) )
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Re: hotels Bangkok ?, zelf boeken of niet

#14 Bericht door Esther » zondag 14 maart 2010, 00:24

Ah! Mijn nieuwsgierigheid wint! Zit toch even bij Dreizen te neuzen en ze hebben wel degelijk losse hotels! Nooit geweten, en al best vaak via Dreizen gereisd :oops:
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

Re: hotels Bangkok ?, zelf boeken of niet

#15 Bericht door Manuel » zondag 14 maart 2010, 07:12

suzi_1960 schreef: ik heb bijvoorbeeld gekeken naar: Dropp Inn...Rembrandt...Bangkok Palace...Prince Palace..Rex Hotel..Baan sukhumvit ...viengtai..
Van het bovenstaande rijtje kan ik Baan Sukhumvit aanraden. Goede locaties en aardige, al iets kleine, kamers. Ook Rembrandt hotel maar dan praat je toch een andere prijsklasse. Kijk ook eens naar On8 aan Suk soi 8. Mijn nieuw vast adres wanneer ik in Bangkok ben.

Plaats reactie

Terug naar “Hotels in Thailand”