Met dieren Bezint eer ge begint

Alles over bloemetjes, beestjes en plantjes.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Met dieren Bezint eer ge begint

#1 Bericht door Pieter » donderdag 25 februari 2010, 09:36

Veel mensen die op vakantie hier komen willen in het kader van het populaire boomknuffelen

Hier ook tijgers knuffelen.
Met Dolfijnen zwemmen.
Orka's een wasbeurt geven.
Olifanten in den Stad voeren

gewoon niet doen mensen die beesten vinden dat gewoon niet leuk.
en draaien dus soms door.

zoals in Amerika:

http://www.nu.nl/buitenland/2192642/ork ... -show.html

Pieter :mrgreen: :mrgreen: :oops: :(

Gebruikersavatar
Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 06:55
Locatie: Udon Thani
Contacteer:

Re: Met dieren Bezint eer ge begint

#2 Bericht door Geert S » donderdag 25 februari 2010, 11:45

Survival-tours zijn toch erg 'in' ;-)

Stoeien met pythons
Cobra's voeren
Duizendpoten aaien
Scooter rijden in de stad
Vluggertje zonder regenjas

Als 't een beetje mee zit spaart het een retour-ticket uit..

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Met dieren Bezint eer ge begint

#3 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 25 februari 2010, 13:46

Geert S schreef:Survival-tours zijn toch erg 'in' ;-)

Stoeien met pythons
Cobra's voeren
Duizendpoten aaien
Scooter rijden in de stad
Vluggertje zonder regenjas

Als 't een beetje mee zit spaart het een retour-ticket uit..

En dat allemaal in het kader van: geef iets blijvends................. geef de geest. :roll:
Live your dream, don't dream your life.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Met dieren Bezint eer ge begint

#4 Bericht door elst99 » donderdag 25 februari 2010, 14:49

Zullen dezelfde mensen wel zijn die, als ze met vakantie gaan ergens de hond aan een boom binden, om vervolgens voor het oog van "het nederlandse volk" liefdevol een tijger te staan aaien. Ik kan daar ook niets mee.
Net zo goed toen onze kinderen klein waren, we onze vakanties aangepast hebben aan hun leeftijd en wensen, we dat met onze honden ook gedaan hebben en soms pas in het najaar naar zeeland met de hond, zodat hij in de duinen en op het strand los mocht lopen, voor hem genieten maar voor ons ook.
Heb het nu ook weer gezien op Bali, daar heb je ook een bassin met dolfijnen, daar kun je mee zwemmen, je ziet aan de beesten dat het een verplicht nummer is, dan beleef je er toch geen plezier aan, lijkt me?
Ze hebben dan ook speciale uren voor autistische kinderen, voor die is het een feest. Ok dan heeft het nog een funktie!
Maar beesten in hun natuurlijke omgeving blijft toch het mooiste.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Chiang Rai Info
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 15
Lid geworden op: zaterdag 03 april 2010, 06:33
Locatie: Chiang Rai
Contacteer:

Re: Met dieren Bezint eer ge begint

#5 Bericht door Chiang Rai Info » maandag 05 april 2010, 02:23

Ik denk dat we alles een beetje moeten proberen nuanceren. Wilde dieren zijn over het algemeen heel imposant en ik kan me erg goed voorstellen dat mensen deze dieren willen aanraken. Vaak is de beleving van de mensen echter verkeerd. Veel mensen hebben domweg niet het benul dat de wilde dieren worden opgesloten om hun te plezieren. En dat is nog niet alles, heel vaak, maar niet altijd, zijn de leefomstandigheden van de dieren mensonwaardig. En dat blijven we in de hand werken wanneer toeristen geld blijven betalen om de dieren te knuffelen etc.

Er zijn absoluut gelegenheden waar de dieren goed behandeld worden. Maar de balans tussen de goede en de slechte slaat jammer genoeg om naar de verkeerde kant.

Dus....ben kritisch wat je doet, en bereidt je goed voor.

Overigens vind ik knuffelen van tijgers absoluut uit den boze. Deze dieren zijn gedrogeerd anders accepteren ze knuffelende mensen NIET.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Met dieren Bezint eer ge begint

#6 Bericht door Gardensafari » zaterdag 10 juli 2010, 23:06

Chiang Rai Info schreef:
Overigens vind ik knuffelen van tijgers absoluut uit den boze. Deze dieren zijn gedrogeerd anders accepteren ze knuffelende mensen NIET.
Helemaal mee eens. De enige 'grote' katachtige die echt mensvriendelijk kan worden gemaakt is de cheetah (het jachtluipaard), alle andere blijven levensgevaarlijk. En moeten 'behandeld' worden om zich anders voor te doen, net als bijvoorbeeld beren. Helaas kun je een cheetah niet thuis houden, omdat het dier heel veel ruimte nodig heeft om hard te lopen. Daarbij kan het 120 kilometer per uur halen, maar daarvoor zijn meerdere hectaren land nodig.

Toch is er in Thailand de "tijger-wat". Wat daar precies gebeurt is mij niet duidelijk. Ik doe daarover dan ook geen uitspraak. Uiteindelijk kunnen uitzonderingen de regel bevestigen.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Plaats reactie

Terug naar “Natuur”