Een SENIOREN OORD in Thailand

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
mango
kenner
kenner
Berichten: 103
Lid geworden op: zondag 18 november 2007, 13:20
Locatie: amstelveen

Re: Een SENIOREN OORD in Thailand

#16 Bericht door mango » vrijdag 05 februari 2010, 11:42

Prajak, jij had misschien al met nieuwe heupen aan de marathon meegedaan als dit soort voorziening er geweest was.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Een SENIOREN OORD in Thailand

#17 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 05 februari 2010, 13:32

De kwaliteit van de zorg in NL neemt steeds verder af, zie het volgende artikel in de telegraaf dus als je in Thailand iets kan regelen of als er een rustoord voor oudere jongeren komt dan is dat welkom. http://www.telegraaf.nl/binnenland/5963 ... html?p=7,2

Maar Carpediem, wat dacht je van dementie voorwenden? :mrgreen:
Live your dream, don't dream your life.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Een SENIOREN OORD in Thailand

#18 Bericht door prajak » vrijdag 05 februari 2010, 16:25

Nee, Mango, het zal na de nieuwe heup blijven met fietsen op de hoge huisfiets en krachtsport en zwemmen. Anders gaat de andere heup er ook aan.....

Carpediem, een oord met NL-ers staat me niet aan. Ik geef je gelijk. Ik spreek 5 talen en kan me overal redden. En verder hoef ik dan niet mijn dvd's uit Nl met iedereen te delen.....

Maar waar praat ik over, ben net 63.....

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Een SENIOREN OORD in Thailand

#19 Bericht door Jim » vrijdag 05 februari 2010, 17:16

Mart schreef:Een bejaardenoord in Thailand.

Ik ben erg benieuwd naar reacties
als dit forum enig zins representatief is, is heel thailand al een senioren oord voor farang :mrgreen: :mrgreen:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Soi 24
Expat
Expat
Berichten: 310
Lid geworden op: maandag 02 juni 2008, 20:53
Locatie: Nongprue, Banglamung

Re: Een SENIOREN OORD in Thailand

#20 Bericht door Soi 24 » vrijdag 05 februari 2010, 17:39

Bejaarden-oord in Thailand? What's next? Een elfstedentocht organiseren? Als ik zo de fora lees dan lijkt het erop dat de meeste nederlanders gevlucht zijn voor de regelzucht. Nu zeker weer de ouwe dag in Thailand "regelen"?

Thailand heeft daar andere oplossingen voor. De meesten hebben immers straks jarenlang voor hun (schoon)familie gedokt, en nu is die familie aan de beurt om voor jou te zorgen................ :mrgreen:
"There are no facts, only interpretations."
- Friedrich Nietzsche (1844-1900)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Een SENIOREN OORD in Thailand

#21 Bericht door prajak » vrijdag 05 februari 2010, 17:48

Soi 24, reken niet op de kouwe kant. Jouw partner en je eigen koters zullen je wel willen verzorgen maar voor de kouwe kant ben je niet meer dan een welgevulde geldbuidel. Je bent welkom zolang de buidel wat uitspuugt. Maar word je ziek en lastig dan ga je in een hok en mag je verr......

Nee, regel de zaken zelf.

Wat dat schaatsen betreft, het is hier in de winter zo koud dat de sloten bevroren zijn. Ik heb mijn elftempeltocht al lang gereden en jou node gemist ! Koek en sopie was goed gevuld dankzij donaties van e....-soep door welwillende NL-ers in dit land die meedenken met de nooddruftigen dezer aarde.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Een SENIOREN OORD in Thailand

#22 Bericht door RuudThai » vrijdag 05 februari 2010, 18:10

Ik voel niks voor zo'n ouwe-mannenbunker. Wat soi24 al zegt, dat zal weer een hoop regelzucht geven en de meeste mensen die hier zijn komen wonen houden van tenminste enige vrijheid.
Nee, ik zie wel. Als ik te krakkemikkig word dat het een te zware last wordt voor mijn echtgenote, of als ze me daarom afschaft, dan kijk ik wel eens rond in de plaatselijke ziekenhuizen. Daar heb ik aardige hupse verpleegstertjes gezien die vast te verleiden zijn voor een aardig salaris om mij privé te wassen en verschonen. :lol: :lol: :lol:
Enne... als ik getroffen word door iets waardoor de kwaliteit van het leven nul wordt, dan heb ik mijn vrouw al gezegd dat ze me dan maar met rolstoel en al in het meer achter ons moet rijden..... :shock: :D

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Een SENIOREN OORD in Thailand

#23 Bericht door Jeanette » vrijdag 05 februari 2010, 19:00

Nou, nee, niet alleen voor Nederlanders, da's niet leuk.
prajak schreef:Hebben we er al een naam voor ?
Wat dachten jullie van "Farang Shangri la "?
carpediem schreef:.....en aan tafel zitten met hulpeloze kwijlende medelanders lijkt me ook geen goed idee.......

Heb je dan liever een spiegel midden op tafel tegen die tijd? :lol:

Kan ik net zo goed naar een bejaardenoord in Nederland gaan.

Ze mogen daar net zo hard kwijlen, het blijft koud en hulparm (lees duur)

Mijn optie is toch bij (totale) hulpeloosheid me te laten verzorgen door aardige niet onaantrekkelijke thaise dames desnoods 24 uur verzorging zelfs met af en toe een massage. Ook als ik dement ben zal ik genieten van vrouwelijk schoon en om me heen kan graaien naar alles zonder gezichtsverlies.
Ik heb al iemand op het oog die dit alles voor me kan regelen en betrouwbaar is en alles doet wat goed voor me is.

Het moet ook gezellig zijn voor de Thaise dames voor het geval de periode 5 tot 10 jaar gaat duren. Wie zet zijn leven zolang in de wacht? Het is wel zo prettig dat je van te voren regelt dat er altijd handen aan je bed zijn als de neus die je nu uitzoekt andere plannen krijgt aangereikt.

Kosten zal niet boven de 100,000.- THB uitkomen en dat kan ik nog wel bekostigen.
Bij dementie zal er ook iemand uit Nederland enige controle moeten uitoefenen of alles goed gaat en administratie kan regelen.

Wat dacht je van het Engelse kostschoolsysteem, vader zeuntje.
De 60 tot 80 jarigen organiseren de hap, de < 60 jarigen doen het werk en de 80+ laten zich in de watten leggen.


Nooit naar een verpleegtehuis in Nederland.
100 % mee eens maar misschien net als doodgaan niet te vermijden voor mij.
Wij wonen nu in een flatgebouw met 92 appartementen. Daarvan is mijn man voorzitter (geweest) van de eigenarenvereniging wat nu door een admi-kantoor gedaan wordt. Nog steeds is hij voor velen het aanspreekpunt bij problemen. Dat is hij vaak zat dus de kans dat wij een "Farang Shangri la" zouden starten is 0,00 %
Het woonbeleid van Thailand is niet vriendelijk voor buitenlanders, je kunt moeilijk mensen per ambulance even meenemen over een grens voor een stempeltje. Ik zou wel in zoiets willen wonen ... eh uitproberen dan hè, ik ben te lief om levenslang te krijgen.

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 749
Lid geworden op: woensdag 27 mei 2009, 21:06

Re: Een SENIOREN OORD in Thailand

#24 Bericht door Sert » vrijdag 05 februari 2010, 19:07

Ik vond bejaarden oord toch beter klinken. Da's tenminste direct en duidelijk.
wikipedia:
Iemand van gevorderde leeftijd wordt wel bejaard genoemd. Wat die leeftijd is, is subjectief. Voor veel jongeren is iemand van boven de 65 bejaard. Als men spreekt van een hoogbejaarde bedoelt men iemand van boven de 80 jaar.
Als jongere ben ik het wel met die visie eens....

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Een SENIOREN OORD in Thailand

#25 Bericht door Jeanette » vrijdag 05 februari 2010, 19:35

Wat lief van je, dan heb ik nog 3 1/2 jaar voor je me 'bejaard' vind. :evil: 8-) :evil:

En we hebben het over ons firtuele huis van totale verzorging hè, da's ook direct en duidelijk.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Een SENIOREN OORD in Thailand

#26 Bericht door prajak » zaterdag 06 februari 2010, 01:11

???
" Enne... als ik getroffen word door iets waardoor de kwaliteit van het leven nul wordt, dan heb ik mijn vrouw al gezegd dat ze me dan maar met rolstoel en al in het meer achter ons moet rijden..... "

Zover ik weet kunnen Alzheimer-mensen nog steeds zwemmen. Maar of ze de juiste richting weten.....

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Een SENIOREN OORD in Thailand

#27 Bericht door elst99 » zaterdag 06 februari 2010, 02:05

We zien wel wanneer het schip strand, maar een bejaardenhuis of verpleeghuis zien we beiden niet zitten, niet in Nederland en niet in Thailand. Gelukkig behoren we niet tot de armsten en denken we privé hulp in te kunnen roepen mocht dat nodig zijn.
Maar bingo-avonden, handwerkclupjes, jokermiddagen en niet te vergeten biljart en sjoelmiddagen zijn aan ons niet besteed, dus we moeten iets anders verzinnen. Nu heeft mijn zoon in Hong Kong een "AMA" en zo iemand zou ideaal zijn, ze komt van de Phillipijnen en is een zeer goede huisvrouw, kan goed koken ze zou zo met ons mee willen naar Nederland. Zulke mensen dat zou een een groot probleem van de Nederlandse problematiek in de ouderen zorg kunnen oplossen, geen logge organisaties, iemand die bij je in huis woont en die je kent van haver tot gort en kunt vertrouwen. Maar ja dan komt de bekende Nederlandse regelgeving weer kijken. Maar als een van ons dement of alzheimer krijgt ja dan hebben we zo onderling onze afspraakjes, of we het kunnen zal moeten blijken. Het leven zal wel kwaliteit moeten hebben, boven kwantiteit.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Een SENIOREN OORD in Thailand

#28 Bericht door Wouter_Udon » zaterdag 06 februari 2010, 06:03

RuudThai schreef:Enne... als ik getroffen word door iets waardoor de kwaliteit van het leven nul wordt, dan heb ik mijn vrouw al gezegd dat ze me dan maar met rolstoel en al in het meer achter ons moet rijden..... :shock: :D

Ze zal wel zo verstandig zijn om het niet te doen. Opgepakt worden in Thailand voor moord is niet zo leuk. En bovendien stopt jou dus haar uitkering als jij onvrijwillig gaat zwemmen. :mrgreen:
Live your dream, don't dream your life.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Een SENIOREN OORD in Thailand

#29 Bericht door Mart » zaterdag 06 februari 2010, 06:44

RuudThai schreef:
Enne... als ik getroffen word door iets waardoor de kwaliteit van het leven nul wordt, dan heb ik mijn vrouw al gezegd dat ze me dan maar met rolstoel en al in het meer achter ons moet rijden..... :shock: :D
Doet me denken aan de familie FLODDER :roll:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Een SENIOREN OORD in Thailand

#30 Bericht door Rene » zaterdag 06 februari 2010, 08:43

Mart schreef:
RuudThai schreef:
Enne... als ik getroffen word door iets waardoor de kwaliteit van het leven nul wordt, dan heb ik mijn vrouw al gezegd dat ze me dan maar met rolstoel en al in het meer achter ons moet rijden..... :shock: :D
Doet me denken aan de familie FLODDER :roll:
:lol: In je rolstoel met een NS-pet op en een conducteursbordje klem op de overweg en proberen de trein te stoppen. :lol: :lol:
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”