Medicijnen-pijnstillers in Thailand

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#31 Bericht door elst99 » woensdag 27 januari 2010, 01:13

Wij zitten in een polis van het zilverenkruis van Achmea en hebben een 365 dgn polis, maar zitten in een Stork-polis. Zijn dus niet gebonden aan 6 of 8 maanden. Hebben wel een eigen huis en betalen dus ook normaal belasting en inkomstenbelasting.
Daarnaast hebben we een doorlopende jaarpolis reisverzekering Centraal Beheer, ook niet gebonden aan 3-6-9 maanden.
Hebben wel wat korting op onze AOW omdat we langer dan 6 maanden naar het buitenland gaan.
Kan best zijn als je bij Agis allang verzekerd bent, dat ze accepteren dat je 9 maanden wegblijft. Sommige verzekeringen hebben dat in hun pakket. Maar wees verstandig laat het allemaal zwart op wit zetten. Als ze maar ergens onderuit kunnen, zullen ze het proberen!
Wij hebben met een medicijnenpaspoort onze medicijnen voor bloeddruk, cholesterol voor 8 maanden mee. Als je aankunt tonen dat ze voorgeschreven zijn lijkt me dat geen probleem. Cannabis is natuurlijk een heel ander verhaal.
Omdat we hier lang verblijven hebben we hier ook een eigen huisarts, die goed engels spreekt en indien nodig met de verzekering overlegd, met zo iemand zou je natuurlijk ook kontakt kunnen hebben of je de medicijnen door hem voorgeschreven krijgt.
Geef hier dus alleen onze ervaringen weer, maar met een goed kontakt met je eigen dokter en de apotheek is een hoop te regelen.
Had deze keer een paar medicijnen te weinig bij me en degene die op ons huis past, heeft deze aangetekend opgestuurd met brief van dokter, deze enveloppe was in Thailand wel opengemaakt (is hun goed recht) maar keurig weer afgetapt en thuisgestuurd gekregen.
Alle goede kommentaren die je gehad hebt, goed terharte nemen en let wel wonen is totaal iets anders als een paar weken vakantie vieren, dus neem goed de tijd.
Sterkte met alle werkzaamheden!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

HarryS
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 24 januari 2010, 18:57

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#32 Bericht door HarryS » woensdag 27 januari 2010, 17:34

Hoi Elst99,

Dank je voor de adviezen en tips, alles is en blijft welkom ;)
Ik neem echt alle adviezen aan en ben al tot de volgende conclusie gekomen:
Door mijn ziektebeeld is het voorlopig slimmer om in Nederland ingeschreven te blijven staan.
Ik ga eerst voor een langere vakantie periode naar Thailand toe ( 90 dagen ), iets minder.
In deze periode ga ik kijken of dat mijn medicijnen e.d. allemaal te verkrijgen zijn, en gaan zoeken voor een adres in Thailand voor een jaar. In dat jaar zou ik dan 8 maanden daar kunnen verblijven, als ik ooit het geluk weer vindt met een vrouw ( Thaise ) dan kan ik mij altijd nog helemaal laten inschrijven in Thailand, of iets dergelijks.

Dit is volgens mij het maximale wat ik uit deze situatie kan halen ( voorlopig ). Eigenlijk is dat voor mijn al heel erg veel als ik de laatste 6 jaar bekijk.
Bijna 6 jaar in bed en nu denken aan een vakantie alleen in Thailand, het is jammer dat het allemaal zo gelopen is maar het is misschien wel een hele stap voorruit.

Nu de periode gaan plannen wanneer ik ga en naar welke plekken ik het beste kan gaan, ik kan niet een volle 90 dagen in hotels e.d door brengen dus ik zat te denken om ergens centraal een huisje te huren en vanaf daar trips maken naar andere gebieden en plaatsen, volgens mij is dit een van de goedkoopste oplossingen.
Ik moet natuurlijk alles zo comfortabel mogelijk voor mijn klachten e.d. dus b.v wel een huis met airco

Wat denken jullie van dit plan?

PS Echt heel erg bedankt voor alle openheid en eerlijkheid op dit forum, van enkele leden kreeg ik zelfs privé berichten met tips en sommige leden mocht ik zelfs privé thuis bellen voor informatie, erg bijzonder!!

groetjes,

Harry

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#33 Bericht door Ben » woensdag 27 januari 2010, 19:34

HarryS schreef:Hoi Elst99,

Dank je voor de adviezen en tips, alles is en blijft welkom ;)
Ik neem echt alle adviezen aan en ben al tot de volgende conclusie gekomen:
Door mijn ziektebeeld is het voorlopig slimmer om in Nederland ingeschreven te blijven staan.
Ik ga eerst voor een langere vakantie periode naar Thailand toe ( 90 dagen ), iets minder.
In deze periode ga ik kijken of dat mijn medicijnen e.d. allemaal te verkrijgen zijn, en gaan zoeken voor een adres in Thailand voor een jaar. In dat jaar zou ik dan 8 maanden daar kunnen verblijven, als ik ooit het geluk weer vindt met een vrouw ( Thaise ) dan kan ik mij altijd nog helemaal laten inschrijven in Thailand, of iets dergelijks.

Dit is volgens mij het maximale wat ik uit deze situatie kan halen ( voorlopig ). Eigenlijk is dat voor mijn al heel erg veel als ik de laatste 6 jaar bekijk.
Bijna 6 jaar in bed en nu denken aan een vakantie alleen in Thailand, het is jammer dat het allemaal zo gelopen is maar het is misschien wel een hele stap voorruit.

Nu de periode gaan plannen wanneer ik ga en naar welke plekken ik het beste kan gaan, ik kan niet een volle 90 dagen in hotels e.d door brengen dus ik zat te denken om ergens centraal een huisje te huren en vanaf daar trips maken naar andere gebieden en plaatsen, volgens mij is dit een van de goedkoopste oplossingen.
Ik moet natuurlijk alles zo comfortabel mogelijk voor mijn klachten e.d. dus b.v wel een huis met airco

Wat denken jullie van dit plan?

PS Echt heel erg bedankt voor alle openheid en eerlijkheid op dit forum, van enkele leden kreeg ik zelfs privé berichten met tips en sommige leden mocht ik zelfs privé thuis bellen voor informatie, erg bijzonder!!

groetjes,

Harry
Ik moet natuurlijk alles zo comfortabel mogelijk voor mijn klachten e.d. dus b.v wel een huis met airco
Dit zet me aan het denken Harry S :roll:

Waarschijnlijk kijk ik toch anders naar je berichtgevingen , Je barst zo van de pijn dat je om een amputatie vraagt, je wil hier ook nog wel rondtrekken evt een Thaise vriendin erbij lekker comfortabel met airco, En cannabies :?:

En nu zoek je ook nog naar de mogelijkheid om dat zo lang mogelijk vol te houden hier zodat je je ziekenfonds kunt behouden en dat allemaal betaald door de Nederlandse staat .

Vliegen naar Thailand neemt wel ff in beslag en mits je niet firstclass vliegt zit je wel ff krap ,Dan reizen door Thailand ja dat kan een heel gehobbel zijn een Thaise vriendin kan je aardig op je zenuwen gaan werken , Door een comfortabel met airco huisje kom je hier ook niet van die pijnen af .

Het klimaat is wel lekker en kan in het begin mogelijk wat verlichting geven maar als je eenmaal gewend bent komen oude kwalen die je in het koude kikkerland Nederland ook weer terug uitzonderingen daargelaten .

Dus wil je nu van je pijn af :?:
Of wil je perse naar Thailand zoals je schrijft :?:

Als je om een amputatie smeekt dan moet het toch wel heeeeeeeeeeeeeel erg pijn doen naar mijn mening .

En als die pijn zo heeeeeeeeeeeel erg is geef ik je hier niet veel hoop op verbetering .

Tenzij je de hele dag zo stoned als een garnaal bent .
Laatst gewijzigd door Ben op woensdag 27 januari 2010, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.

HarryS
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 24 januari 2010, 18:57

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#34 Bericht door HarryS » woensdag 27 januari 2010, 19:58

Ik begrijp hieruit dat de meeste huizen geen airco hebben??
Ik weet dat in sommige delen van Thailand nog wel eens de stroom e.d. uitvalt maar had gedacht/gehoopt dat er in de meeste huizen wel airco zat...niet dus!
Zal wel te krijgen zijn tegen een hoge prijs natuurlijk,wel jammer maar ja daar maar een andere oplossing verzinnen :idea:

Zit nu alleen te twijfelen in welke periode ik zou gaan, eigenlijk is volgens mij nu de beste tijd maar ik kan zeker niet weg voor eind maart.

Harry

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#35 Bericht door Ben » woensdag 27 januari 2010, 20:28

HarryS schreef:Ik begrijp hieruit dat de meeste huizen geen airco hebben??
Ik weet dat in sommige delen van Thailand nog wel eens de stroom e.d. uitvalt maar had gedacht/gehoopt dat er in de meeste huizen wel airco zat...niet dus!
Zal wel te krijgen zijn tegen een hoge prijs natuurlijk,wel jammer maar ja daar maar een andere oplossing verzinnen :idea:

Zit nu alleen te twijfelen in welke periode ik zou gaan, eigenlijk is volgens mij nu de beste tijd maar ik kan zeker niet weg voor eind maart.

Harry
In de meeste huizen zit hier dus wel Airco en voor een 500 euro heb je al een aardige in je comfortabele room hangen kost je laten we zeggen bij normaal gebruik tussen de 1000 en 2000 bath in de maand

HarryS
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 24 januari 2010, 18:57

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#36 Bericht door HarryS » woensdag 27 januari 2010, 22:26

Beste Ben,

Natuurlijk begrijp ik dat mijn pijn niet verdwijnt als ik uit het vliegtuig stap in Bangkok, ik verwacht helemaal geen reductie van mijn pijn in Thailand, waarschijnlijk zal ik me meer in moeten spannen dan in Nederland.
Ik wil graag naar Thailand om mijn kwaliteit van het leven iets te verbeteren en daar kan volgens mij de relaxte klimaat en mensen aan bijdragen.
Het was mij al duidelijk dat Cannabis niet gedoogd wordt in Thailand, dus dat laat ik dan staan, nog even voor jou informatie, als je regelmatig cannabis verdampt wordt je nooit stoned, je merkt er eigenlijk weinig van in tegenstelling tot mijn Morfine tabletten!!
Dus stoned als een garnaal zou je mij nooit in mijn hele leven zien, ook had ik nog nooit cannabis gebruikt voor dat ik dit op recept kreeg.

Door mijn klachten wil ik zou comfortabel mogelijk reizen, dit wil niet zeggen dat ik alleen maar 1klas wil zitten of iets dergelijks....gewoon zo makkelijk mogelijk!

Als laatste wil ik aangeven dat ik 15 was toen ik begon met werken, op mijn 22ste had ik een eigen installatietechniek bedrijf met 15 man vast personeel, denk je niet dat ik in mijn leven genoeg belasting betaald heb om u aanspraak te moeten maken op de regels en verzekeringen die ik altijd betaald heb.

Voor het geld dat jij een maand in Bangkok rond komt had ik alleen in Nederland als zelfstandige een verzekering tegen arbeidsongeschiktheid, deze had ik al lopen op het moment dat ik 18 werd......dus ik voel me totaal geen uitnemer ( hoe jij het een beetje doet overkomen ).

groetjes,

Harry

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#37 Bericht door dutch » donderdag 28 januari 2010, 02:25

Eerst maar eens langdurig op vakantie.
Probeer dan niet in "vakantiesfeer" door te brengen, maar simuleer de (te verwachtte) toekomst situatie zo veel mogelijk.
(dus geen vakantie budget maar het normale,in de toekomst maandelijkse beschikbare bedrag.

quote
Als laatste wil ik aangeven dat ik 15 was toen ik begon met werken, op mijn 22ste had ik een eigen installatietechniek bedrijf met 15 man vast personeel, denk je niet dat ik in mijn leven genoeg belasting betaald heb om u aanspraak te moeten maken op de regels en verzekeringen die ik altijd betaald heb.
unquote

Ik ben niet echt onder de indruk van 25 jaren werk. Ik ,en de meesten met mij,hebben er 40+ op zitten.
AOW is de eerste "uitkering" die ooit heb mogen genieten.(een bevoorrecht mens dus ;) )
Ben het niet helemaal eens met je stelling (althans daar lijkt het op) dat je alles wat er aan premie/belasting betaald is,ook terug gehaald moet (kunnen) worden.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#38 Bericht door elst99 » donderdag 28 januari 2010, 03:16

Dutch, ik ben het maar voor een gedeelte met je eens! Als je zo als Harry echt gehandycapt bent en daar dus voor verzekerd bent heb je recht op die uitkering, waarschijnlijk had hij graag 40 jaar willen werken en al deze pijn niet gehad willen hebben. Dat je 40 jaar hebt kunnen werken, betekent dat je een goede gezondheid had!
De reaktie van Ben is buiten proportie en slaat nergens op!

Harry, er is genoeg te huur, misschien een goed idee om eerst is wat centraal in Thailand wat te huren, hier in Hua Hin staat genoeg te huur zeker vanaf eind maart. Je kunt als je dat wilt ook nog met een gehuurde auto met chauffeur je ergens naar toe laten rijden, ligt natuurlijk aan de afstand, voor 2000 / 5000 Bht is 45€ 115€ omgerekend brengt hij je naar het noorden of het zuiden, dat is allemaal te regelen. Een huisje huren ga uit van 15.000 / 25.000 p.m. met alle comfort, met airco's in woon en slaapgedeelte. In dit gedeelte van Thailand is het weer het meest stabiel, dat is ook een van de redenen dat de koning hier zijn woonverblijf heeft.
Ik weet niet of warmte en koude invloed heeft op jouw ziekte?
Het is wel zo dat het van eind maart tot eind mei het de warmste periode is hier, de temp. kan best oplopen tot 38/39 gr.
Ga vliegen met Eva-air evergreen daar heb je genoeg beenruimte en ook nog even wat loopruimte, het is wel rechtstreeks en duurt +/- 11 uur. Zoek anders naar een vlucht met een tussenstop als dat te lang is.


,
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#39 Bericht door greenthaiway » donderdag 28 januari 2010, 04:25

HarryS schreef: Ik hou van vrouwen maar ga daar zeker niet voor betalen, hiervoor ga ik niet naar Thailand toe.
Harry
Betalen voor een vrouw daar ontkom je niet aan :mrgreen:
Niet in Nederland, niet in Thailand, nergens niet ;)
Noch voor een avondje, noch voor vaste of losse vriendin, noch voor je ega :mrgreen:
Geld moet rollen en een beter plekje om naar toe te rollen is er IMHO niet.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#40 Bericht door greenthaiway » donderdag 28 januari 2010, 04:59

Ik zou je willen adviseren om een auto te huren zonder chauffeur als je de eerste keer voor drie maanden naar Thailand komt.
Het geeft je de vrijheid om te gaan en staan waar je wilt.
Om met jouw makke van het openbaar vervoer afhankelijk te zijn is een ramp.
Je hebt verschillende goede verhuur bedrijven met all-risk auto verzekering.
Denk er wel aan om een Internationaal Rijbewijs aan te vragen bij de ANWB, geldigheid 1 jaar.

Als je je draai hier hebt gevonden en 8 maanden per jaar hier gaat wonen is een auto kopen een optie, die vier maanden dat je niet in het land bent kun je de kar verhuren aan kennissen of in gebruik geven aan je toekomstige vrouw.

Ikzelf kocht een auto, op naam geregistreerd, indertijd met slechts een Tourist visum :mrgreen:

Wat visum betreft vraag bij het Thaise Consulaat te Amsterdam om een Non Immigrant multiple entry ad € 120,-
Het is geldig voor 1 jaar, wel moet je elke 90 dagen ff het land uit, denk aan een U-turn
over de grens met Laos.

Ga ervoor Harry en hoe meer je bezig bent met leuke dingen hoe minder je de pijn realiseert. Sterkte en veel plezier.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#41 Bericht door jumbo » donderdag 28 januari 2010, 05:27

Snap niet dat Harry nog wil komen met al die goedbedoelde maar vaak negatieve adviezen.
Als het misgaat dan doen jullie toch gewoon weer het humane, een actie om hem terug te sturen...

Laat de man toch komen, enige zorg is een visum en dat krijgt hij niet, punt uit.
Visum runnen blijft dan over en hij is vast niet de enige...
Voor de rest is het rekenen, en dat geldt voor iedereen.
Hua Hin is leuk maar wat duurder, zwemmen kan je overal meren, zwembaden noem maar op
Een mixture van natuur en betaalbaar verblijven en daarnaast entertainment vind je niet zomaar en het zal me verbazen of het bestaat in Thailand.
Ik woon gedeeltelijk in Ayutthaya, geen ruk te beleven, het meest spannende naast de volksfeesten zijn de ruines, maar ik voel mezelf er op mijn gemak.
Weg van de hustle and bustle van Bangkok maar toch binnen bereik.....
Daarnaast een pied-a-terre (voetje aan de grond voor de niet Walloniers) in Bangkok....voor de (ont)spanning..
Huisje huren in Ayutthaya, tussenwoninkje denk voor een 7.500 thb, voor de rest alles goedkoper dan in Bangkok of andere toeristengebieden. Maar weinig te doen en dat is juist ook weer de charme...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#42 Bericht door dutch » donderdag 28 januari 2010, 09:05

Zeker Elst99 en absoluut niet bedoeld om OP als fraudeur tentoon te stellen. :oops:
Ik kijk naar de haalbaarheid en die ligt natuurlijk voor eenieder weer anders."Rekenen" zoals Jumbo aangeeft.!!
Harry geeft ergens aan dat zijn budget 1500 euro bruto/netto zal bedragen.
Neem aan dat er de premie ziektekostenverzekering dan van af moet ( en eventuele belasting ?)
Als het netto 1500 is dan is dat momenteel 67500 baht (koers 45) was 2 maanden geleden 75000 (koers 50) en was 6 jaren geleden 55000 (koers 37).Wat brengt de toekomst? Zeker geen dramatische pensioenverhogingen.
Alle adviezen over huur maar dit en huur maar dat kost geld en soms relatief veel geld.
Elk jaar vliegen kost geld,visa runs kosten geld.
Alle raadgevingen en opties worden vanuit een goed hart gegeven.
Ik neem aan dat Harry dat ook wel op die manier opvat.
Uiteindelijk is hij zelf verantwoordelijk.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#43 Bericht door greenthaiway » donderdag 28 januari 2010, 10:28

Het zijn adviezen, niet meer of minder...
Hij redt het, met of zonder adviezen :mrgreen:
Huren is in zijn situatie voor de hand liggend...
Met 1500 Euro per maand netto kom je hier een eind, zelfs met 1100 als alleenstaande.
Daarenboven geeft hij aan over voldoende middelen te beschikken dus gaan voor die banaan zou ik zeggen :mrgreen:

HarryS
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 24 januari 2010, 18:57

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#44 Bericht door HarryS » donderdag 28 januari 2010, 13:03

Hallo allemaal,

Bedankt voor alle adviezen, neem van mij aan dat ik blij mee ben.
Ik noemde mijn werk verleden, omdat er gesuggereerd wordt dat ik op kosten van Nederland in Thailand wil gaan zitten.
Zoals ik aangaf was ik al 15 toen ik MOEST gaan werken om het gezin te ondersteunen, later door hard werken zelfstandig geworden met personeel. Neem maar aan als je in Nederland geld wil verdienen dat je eerst heel veel moet afdragen.
Als ik mijn klachten niet had gehad, was ik nu nog druk aan het werk, maar nu ik eenmaal ziek ben geworden vind ik niet dat ik mij moet schamen dat ik een uitkering krijg.

DE WAO uitkering die ik aangaf van 1500 euro is 1 verzekering die ik heb, gelukkig heb ik mij altijd goed bijverzekerd dus ik zou dit bedrag maandelijkse makkelijk kunnen verhogen en dan blijft nog mijn spaargeld over, dus er zal NOOIT iemand voor mij de reis terug moeten betalen of een actie of iets opzetten. Laten we het er maar ophouden dat op deze manier goed kan leven tot mijn 65/67 en daarna krijg ik mijn afgesloten pensioenen.

Ik moet eerlijk toegeven dat er verschrikkelijk veel info en kennis op dit forum zit en dat veel mensen dit willen delen, maar ik heb ook het idee dat sommige mensen Thailand wel heel dichtbevolkt vinden en liever helemaal alleen op hun berg willen blijven zitten en daarom iedereen het afraad om naar Thailand te komen. Het is inmiddels al 2010 en er vliegen dagelijks vluchten naar Thailand, het is echt geen achtergebleven land meer van 30 jaar geleden, bevalt het niet neem ik een taxi naar Bangkok en vlieg naar huis......toch??

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#45 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 28 januari 2010, 13:16

Gewoon doen waar je zin in hebt en je ziet vanzelf waar het schip strandt (of niet).
En alle adviezen zijn er op gericht dat je je goed voorbereidt want dat is wel belangrijk.
Live your dream, don't dream your life.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”