Zijn wij 1,3 miljard kwijt ??

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Zijn wij 1,3 miljard kwijt ??

#16 Bericht door Jeanette » woensdag 06 januari 2010, 18:16

Als je iemand kent die met deze garantie regeling al 80.000 kwijt is, die het even moest stallen tussen 2 huizen en aan wie gezegd is; "Maak je geen zorgen, veel gemeentes en provincies hebben er ook miljoenen staan dan zie ik toch 2 kanten, ook aan deze zaak.

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Zijn wij 1,3 miljard kwijt ??

#17 Bericht door Rene » woensdag 06 januari 2010, 19:58

RuudThai schreef:
jumbo schreef:Wij?? Ik ben niks kwijt en het gaat me ook niets kosten.
Daarnaast ben ik het niet eens met die terugbetaling, iedereen weet, of zou op zijn minst moeten weten, dat sparen ook meerdere risico's met zich meedraagt en dat het een, weliswaar beperkt, gokje blijft waarbij verschillende factoren positief moeten uitpakken.
Gewoon neit zeuren en zitten op de door jezelf gecreerde blaren...
Zag net in P & W de econoom Sweder van Wijnbergen het in feite met jou eens zijn.
Die vindt dat Wouter Bos geen terugbetaling tot € 100.000 had moeten garanderen, maar gewoon de geldende € 40.000. Het verloren hogere bedrag is gewoon het risico van een het-onderste-uit-de-kan willende spaarder, net als bij aandeelhouders.
Nu zou mogelijk de Nederlandse belastingbetaler kunnen gaan opdraaien voor het verlies.
Achteraf is het allemaal makkelijk kletsen. Voor dat de paniek uitbrak was Icesafe één van de banken waar iedereen zijn geld op kon parkeren net als Credit Europe (ook zo'n buitenlander) en nog een paar. Allemaal geaccepteerd door De Nederlandse Bank. Toen de DSB plat ging had men hetzelfde euvel. Je zult er maar meer dan een ton op hebben.
Wij denken vaak op kleine schaal aan spaarcenten maar zoals gebeurt is hebben gewone spaarders maar ook hardwerkende ondernemers behoorlijke verliezen geleden door de fratsen van Scheringa en consorten.
Icesafe was één van de spelers in de markt. Had men de valutakoers van de Ijslandse kroon in de gaten gehouden samen met het mediatumult had men wel eerder zijn munten terug kunnen boeken net als ik. Maar dan moet je wel wakker blijven. Toen het een beetje ging kraken zag ik de kroon in een vrije val gaan en kon op tijd mijn muntjes terugboeken. Een week later was de site uit de lucht.
Maar om nu te zeggen dat het je eigen schuld is omdat je het onderste uit de kan wilt is weer typisch Nederlands. Natuurlijk wil je zoveel mogelijk rendement dat is toch logisch?
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Zijn wij 1,3 miljard kwijt ??

#18 Bericht door prajak » donderdag 07 januari 2010, 01:11

Je kunt Credit Europe (een Turk) en de AT Bank (een Rus) niet vergelijken met Icesafe. De eerstgenoemde banken zijn al meer dan 10 jaar actief in NL en hebben hun bestaansrecht bewezen. Kijk ook eens bij http://www.vanspaarbankveranderen.nl en het artikel in de laatste Tegel.

Mijn deposito's staan al jaren naar volle tevredenheid verspreid over NL banken en de zojuist genoemde buitenlandse banken maar wel binnen de oude norm van 40 k euro. Zo ook mijn 4,4 procent deposito bij de Postbank (nu ING) en noem je me dan inhalig ? Je gaat voor de hoogste rente op langere termijn en denkt aan de garantieregeling.

Maar meer dan de garantie plaatsen is vragen om problemen bij buitenlandse banken en bij rommelaars als DSB. En helemaal als je achtergesteld plaatst. Een gezond wantrouwen is op zijn plaats. Dat heb je ook als de scharensliep aan de deur komt en iemand met prentjes "voor een goed doel". En dat geldt ineens niet bij grote bedragen ?

Pennywise and poundfoolish, zegt men wel eens.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Zijn wij 1,3 miljard kwijt ??

#19 Bericht door jumbo » donderdag 07 januari 2010, 02:43

Rene schreef: Maar om nu te zeggen dat het je eigen schuld is omdat je het onderste uit de kan wilt is weer typisch Nederlands. Natuurlijk wil je zoveel mogelijk rendement dat is toch logisch?
Jazeker, maar met hoog rendement komt hoog risico en dan moet men niet zaniken als het misgaat en anderen/derden/jij??/ons?? voor hun risico's laten opdraaien, dat is de kern van mijn boodschap.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Zijn wij 1,3 miljard kwijt ??

#20 Bericht door Pieter » donderdag 07 januari 2010, 09:22

Over hoge rendementen gesproken

notabene de ned. vereniging heeft zo'n nog niet door de fiod of afm opgepakte snelle jongen voor een "senimair" uitgenodigd

met Quality investments doet U minstens 11% maar dan wel in Dollars
minimale inleg 200.000

hoeveel eigen kapitaal zou hij er in hebben zitten :evil: :evil: :P :P :?: :?: :?:

hij doet hetzelfde als deze gast deed:

http://www.quotenet.nl/biz/inval-fiod-b ... olbers.php

dus een ieder die nog zijn spaarcentjes van meer dan 200.000 dollar niet in Thaise zaken wil stoppen maar

weg wil gooien in het land van de onbegrenste spilzucht 8-) 8-) :mrgreen: :mrgreen:

mijn zegen hebben jullie

Pieter :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Zijn wij 1,3 miljard kwijt ??

#21 Bericht door jumbo » donderdag 07 januari 2010, 09:28

Dutje zit er weer op, maar heeft niet erg geholpen zie ik :D :D
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Zijn wij 1,3 miljard kwijt ??

#22 Bericht door Pieter » vrijdag 08 januari 2010, 04:40

En oh ja

Meneer Frank Laan zijn centjes zijn sinds 1 december in Zwitserland geparkeerd:

http://www.moneyhouse.ch/u/quality_inve ... .009-1.htm

Pieter

muangthai
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 19
Lid geworden op: woensdag 30 december 2009, 18:38

Re: Zijn wij 1,3 miljard kwijt ??

#23 Bericht door muangthai » zaterdag 09 januari 2010, 09:10

Jeanette schreef:
prajak schreef: .... 1,3 Miljard is 1.300 miljoen en gedeeld door 16 miljoen NL-ers is dat wel 81 euro per inwoner. ....
Tja, of per IJslandse inwoner.....
Het parlement van het 320.000 inwoners tellende IJsland heeft met een minimale meerderheid ingestemd met een regeling waarbij de IJslandse staat 3,8 miljard euro belooft uit te keren aan de getroffen spaarders.
... €11.875,-

Kan een land eigenlijk ook failliet gaan?
Ja, dat kan. De USA is daar een goed voorbeeld van. Echter de meeste mensen realiseren zich dat (nog) niet.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Zijn wij 1,3 miljard kwijt ??

#24 Bericht door jumbo » maandag 11 januari 2010, 03:59

zolang er inflatie en devaluatie bestaan is failliet gaan van een land altijd te voorkomen.
Zie nagenoeg alle Afrikaanse landen, vele Aziatische landen , Oost-Europese landen, West Europese landen....
De (hele) wereld is eigenlijk al failliet....en eens in de pakweg 7 jaar worden we daar aan herinnerd
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”