Hotel boeken bij Greenwood Travel

Post hier al je vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
aukiepaukie
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 33
Lid geworden op: vrijdag 10 juli 2009, 08:58
Locatie: Alkmaar

Re: Hotel boeken bij Greenwood Travel

#16 Bericht door aukiepaukie » zondag 27 december 2009, 17:39

elst99 schreef:We hebben gewoon een creditcard van de ING en er wordt helemaal niets geregistreerd bij het BKR, hoe kom je daarop. Waarschijnlijk heb je een Visa-kaart gehad waarbij je vooraf geld op moet storten, zodat je krediet hebt, neem dat aan.
.
Iedere creditkaart wordt geregistreerd bij het BKR voor het saldo wat je op kan nemen, ook al heb je geen opname gedaan. Je kunt namelijk van vandaag op morgen iets opnemen en dan is het voor de organisatie veel te veel "gedoe" om het dan pas door te geven. Iedere formele schuld (en dat is je ruimte op een creditcard) gaat naar het BKR.

Helaas :evil:

Auk

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Re: Hotel boeken bij Greenwood Travel

#17 Bericht door Esther » zondag 27 december 2009, 23:05

En zo is het Auk! Helaas maar waar :evil: Wij hebben daarom een hoop ellende gehad (ik wijd er liever niet teveel naar uit, is nogal privé zeg maar...) Hebben alles op moeten vragen bij het BKR, snapte namelijk geen drol van onze "schulden". Bleek een paar duizend aan niet gebruikte creditcards te zijn :shock: En wij maar denken dat we die dingen gewoon ergens bij kregen, sommigen zelfs gelijk doorgeknipt!

Ok, t is een "schuld" die je kan verantwoorden zeg maar, in principe niets aan de hand. Maar het kan op moment supreme een hoop gedonder opleveren!
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Re: Hotel boeken bij Greenwood Travel

#18 Bericht door Esther » zondag 27 december 2009, 23:17

Jeanette schreef:Zelf vind ik GWT beter dan het hotel zelf boeken op de website. Dat laatste 1 x gedaan voor Koh Panang en er kwamen kosten bovenop. Wel het boeken direkt bij duikscholen ging prima. We maakten €25,- over op de nederlandse rekening van een ned. duiker en betaalden ter plekke na afloop de rekening min die €25,- Op onze eerste reis boekten we het meeste bij B M Air en die is veel duurder. Ook staat dan alles in euro's geprijsd pp.
Ter plekke de losse eindjes boeken was ons vorig jaar heel goed bevallen.
TREE TOPS JUNGLE SAFARI'S bij BMA is €185,- pp
TREE TOPS JUNGLE SAFARI'S bij GWT is
1 - Standard Tree House 1 pers. 7.450 twin 6.650 3 pers. 6.650 Baht
2 - Superior Tree House 1 pers. 8.450 twin 7.150 3 pers. 7.150 Baht
3 - Deluxe Tree House 1 pers. 9.400 twin 7.650 3 pers. 7.650 Baht
En ook de keuze in aantal nachten en luxe is er. Maar het contact met BMA is weer makkelijker.
Puzzelen en nog eens puzzelen. Veel vergelijken en soms moet je moet het gemak kiezen als het maar een paar euro scheelt. Maar soms is moeilijk doen ook duurder. Het resort van afgelopen jaar was duurder op de eigen site dan bij 333 travel! En niet ietsies, scheelde wel €14,- per nacht per kamer. Vind ik best veel geld om zo even weg te smijten. (waren 9 nachten)

Gelukkig maar dat het helemaal geen straf voor me is, ik houd wel van gepuzzel ;)

En Thailand vind ik bovendien een makkelijk land om zelf dingen te regelen. Even een ritje hierheen of daarheen, een cursus of een uitje. T is zo geregeld. En heeft de één het niet dan loop je gewoon naar de buurman...
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

Look1st
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 41
Lid geworden op: zondag 28 januari 2007, 16:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hotel boeken bij Greenwood Travel

#19 Bericht door Look1st » woensdag 30 december 2009, 15:51

Esther,
ik reis al jaren naar Thailand en doe veel zaken met GWT. Als je info wilt dan bel je gewoon Ernst-Otto Smit even op (de eigenaar) en die geeft je alle info die je maar wilt. Je kunt bij GWT alles boeken, ook overnachtingen zonder ticket. Ik neem altijd de gratis opstap. Ophalen van de airport, 3x overnachten in het Prince Palace Hotel en dit voor de som van rond de 80 Euro.
Als je dit te duur vindt dan zal Ernst je zelfs helpen bij het vinden van iets anders voor jou budget.

Doe hem de groeten van Loek en ik hoop dat je veel plezier hebt :)

P.S. en betalen? kan gewoon op zijn NL ING rekening. online is dat realtime dus geen wachten tot de centjes aan de overkant zijn :D
Met vriendelijke groet en een vette glimlach...
Loek's Thailand portal

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Re: Hotel boeken bij Greenwood Travel

#20 Bericht door Esther » woensdag 30 december 2009, 21:33

Dank! Gelukkig nog één met een antwoord voor me!

Eigenlijk willen we Bangkok nu overslaan. Reden, te hectisch en te massaal. Maar ohhh wat trekt die stad zeg! Haha! Dus wie weet alsnog. En €80,- is niet duur, helemaal niet als je het vergelijkt met NL prijzen! Maar denk dat we nu gelijk doorgaan, we willen zoiezo weer naar Koh Chang en zeg maar ergens tussen Bangkok en Koh Chang een tussenstop maken. Zit al te denken aan Pattaya, ook al verafschuwen veel mensen deze stad. Wil het wel een zien en meemaken! Hoe mooi en prachtig Koh Chang ook is, de hele vakantie daar rondhangen is me net iets te relaxt. Ik houd ook wel van leven in de brouwerij. Of weet jij nog iets anders leuks?
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

Look1st
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 41
Lid geworden op: zondag 28 januari 2007, 16:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hotel boeken bij Greenwood Travel

#21 Bericht door Look1st » woensdag 30 december 2009, 22:56

Ja ik vind Bangkok ook wel iets te...
ik ben dit jaar op Koh Chang geweest bij een NL resort "Orchid" geweldig, vriendelijke Nederlandse eigenaar en een ware oase.
Ook hier heeft Ernst mij aan geholpen en Pé (eigenaar) en Ernst kennen elkaar goed.

In Pattaya ga ik meestal naar Jomtien. Niet zo druk en op de brommer 10 min rijden naar de drukte. Ik blijf dan altijd bij "Dubble Dutch" dat wordt gerund door Peter, een oude slager die heerlijke biefstukjes met gebakken aardappeltjes maakt want laten we eerlijk zijn elke dag Thai gaat ook vervelen en in NL eten we ook niet elke dag spruitjes hahahaha.
Alle adressen en telefoonnummers staan op mijn site.
Ik weet niet hoeveel tijd je hebt maar je zou natuurlijk ook nog via Phuket kunnen, om een beetje in de levendigheid te blijven. veel mooiere stranden, ook met een brommer veel te zien, en ook hier keuze tussen druk - minder druk - en Chillexed Hahahahahahaha
Met vriendelijke groet en een vette glimlach...
Loek's Thailand portal

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Hotel boeken bij Greenwood Travel

#22 Bericht door Jeanette » woensdag 30 december 2009, 23:11

Look1st schreef:Esther,
ik reis al jaren naar Thailand en doe veel zaken met GWT. Als je info wilt dan bel je gewoon Ernst-Otto Smit even op (de eigenaar) en die geeft je alle info die je maar wilt. Je kunt bij GWT alles boeken, ook overnachtingen zonder ticket.


P.S. en betalen? kan gewoon op zijn NL ING rekening. online is dat realtime dus geen wachten tot de centjes aan de overkant zijn :D
Allemaal gedaan. De 24ste, geboekt, bevestigd en betaald.
En nu zitten we iedere ochtend naar de mail te kijken en we horen maar niets (o ja, een kerstkaart de 28ste) Het reisplan staat iedere morgen nog steeds allemaal op 'waiting'.
Wat kan er nog fout gaan? (piep) Over 6 weken en 2 dagen vliegen we toch echt naar Thailand. Dat rotweer maakt mij ook zo ongeduldig en ongedurig.

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Re: Hotel boeken bij Greenwood Travel

#23 Bericht door Esther » woensdag 30 december 2009, 23:17

Jomtien zaten we idd ook aan te denken. Dicht genoeg bij de drukte, maar ver genoeg om er geen last van te hebben ;)

Volgens mij heb ik t resort op Koh Chang wel gezien. Wij zijn in het Paradise resort geweest. Was ook helemaal top!

Dank voor je tip wat betreft Double dutch, heb m hier volgens mij al vaker voorbij zien komen, kan me het slager gedeelte namelijk herinneren. Heb net al even op je site gelezen, ga zeker verder lezen. Maar dan lekker in alle rust.

Phuket word niet wat, we gaan ongeveer 2 weken namelijk. We gaan met z´n 2 laten de kindertjes bij oma. Dus veel langer kunnen we niet weg.

Oja, even over de weg tussen Jomtien en Pattaya. Hoe is de verlichting? Mijn man lust graag een pilsje en ik rijd dan terug. Ben alleen "nachtblind". Zie niet veel in het pikkedonker. Iig geen afstanden en dieptes zeg maar. Op Koh Chang ging het nog net, heb ook alleen maar getuft s'avonds tussen White Sand en Khlong Prao en dan 30 km per uur. De rest van het eiland was me veels te donker om te rijden. Maar als er voldoende verlichting is dan maakt het niet uit.
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Re: Hotel boeken bij Greenwood Travel

#24 Bericht door Esther » woensdag 30 december 2009, 23:27

Jeanette schreef:
Look1st schreef:Esther,
ik reis al jaren naar Thailand en doe veel zaken met GWT. Als je info wilt dan bel je gewoon Ernst-Otto Smit even op (de eigenaar) en die geeft je alle info die je maar wilt. Je kunt bij GWT alles boeken, ook overnachtingen zonder ticket.


P.S. en betalen? kan gewoon op zijn NL ING rekening. online is dat realtime dus geen wachten tot de centjes aan de overkant zijn :D
Allemaal gedaan. De 24ste, geboekt, bevestigd en betaald.
En nu zitten we iedere ochtend naar de mail te kijken en we horen maar niets (o ja, een kerstkaart de 28ste) Het reisplan staat iedere morgen nog steeds allemaal op 'waiting'.
Wat kan er nog fout gaan? (piep) Over 6 weken en 2 dagen vliegen we toch echt naar Thailand. Dat rotweer maakt mij ook zo ongeduldig en ongedurig.
Ik gok dat ze het binnen hebben maar nog niet hebben verwerkt in je boeking. En ai das vervelend! Die verd*mde kerstdagen ook! Zijn ze nu uberhaubt wel aanwezig bij GWT? Met welke bank heb jij betaald? Normaal word t van bank naar postbank in 2 werkdagen gedaan (wij hebben zelf namelijk Rabo en ING voor de hypotheek en maken maandelijks geld over). T zal dan de 26e op z'n vroegst op hun rekening staan. Kerst dus pech, en de 27e was zondag. Op maandag word er normaliter ook niet veel bijgeboekt. Dus ik gok gister bij hun op de rekening en vandaag misschien pas gezien? Ik zou morgen even een belletje wagen. Vrijdag 1 januari en daarna weer een weekend in spanning. Kan me je ongeduld heeeeeel goed voorstellen!
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Hotel boeken bij Greenwood Travel

#25 Bericht door Jeanette » donderdag 31 december 2009, 00:40

Dank je Esther, ja die feestdagen, als je eenmaal pensioen hebt zitten die vrije dagen je gewoon in de weg. :lol: Als er morgenochtend niks is moeten we tot maandag wachten. Wij hebben de Rabo.
Stond er dan tenminste bij de treinreizen maar vast iets anders dan 'waiting', dan zie ik dat ze er mee bezig is. Ons reisplan heeft 12 items op 'waiting', als we niks van ze horen tot alles klaar is heeft dit systeem weinig zin.
Toch heeft GWT de beste mogenlijkheden voor ons hoor, bij Thailandonline (met piritravel ter plekke) maakten we de meest onlogische omwegen 2 jaar geleden.
Duim voor me morgenochtend.

Thaifreak
kenner
kenner
Berichten: 117
Lid geworden op: dinsdag 07 maart 2006, 12:52
Locatie: Beerse - België
Contacteer:

Re: Hotel boeken bij Greenwood Travel

#26 Bericht door Thaifreak » donderdag 31 december 2009, 08:14

Look1st schreef: P.S. en betalen? kan gewoon op zijn NL ING rekening. online is dat realtime dus geen wachten tot de centjes aan de overkant zijn :D
Het enige wat je dan wel goed in de gaten moet houden, is de wisselkoers van Baht naar euro. Daar durft GWT soms tot 5 Baht (per euro) in hun voordeel nemen. Wat de prijzen dan soms weer veel minder interessant maken. Als je veel bij GWT boekt, kan het soms veel beter zijn om de bankkosten (voor de overschrijving naar Thailand) voor je rekening te nemen en gewoon in Baht te betalen. Dit was althans enkele jaren geleden zo.
Laatst gewijzigd door Thaifreak op donderdag 31 december 2009, 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Bezoek onze website http://www.chookdee.be

Look1st
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 41
Lid geworden op: zondag 28 januari 2007, 16:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hotel boeken bij Greenwood Travel

#27 Bericht door Look1st » donderdag 31 december 2009, 08:37

Jeanette,
Ik heb in het begin bij betalingen ook wel eens gedacht, Oh als dat maar goed gaat ;) Maar alles komt goed daar. De betaling van banken gaat idd wel een paar dagen kosten maar ik weet HEEL zeker dat je je geen zorgen hoeft te maken. Het handige van ING is dat je zelf (online) kunt zien of het er op staat. Mocht je toch twijfels hebben... +6626284384 en even vragen. (Ik bel altijd met Voipbuster en betaal 1 eurocent p/m).
Oke, ik hen zojuist 8:30 met Ernst gesproken en even dit verhaaltje voorgelezen. Hij heeft even gekeken en als je achternaam met een N begint dan is alles binnen en stuurt hij je NU een bevestiging :)


En Esther, de verlichting tussen Pattaya en Jomtien is goed. Wat ik wel altijd doe is ik draag altijd zo'n fluorescerend vestje voor de zekerheid. Ik heb liever dat ze zeggen "daar gaat hij, dan daar ligt hij" hahahahaha

Don't worry, be happy hahaha allemaal een fijn uiteinde vanavond en een goed begin.
Met vriendelijke groet en een vette glimlach...
Loek's Thailand portal

Look1st
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 41
Lid geworden op: zondag 28 januari 2007, 16:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hotel boeken bij Greenwood Travel

#28 Bericht door Look1st » donderdag 31 december 2009, 08:46

Thaifreak schreef:
Look1st schreef: P.S. en betalen? kan gewoon op zijn NL ING rekening. online is dat realtime dus geen wachten tot de centjes aan de overkant zijn :D
Het enige wat je dan wel goed in de gaten moet houden, is de wisselkoers van Baht naar euro. Daar durft GWT soms tot 5 Baht (per euro) in hun voordeel nemen. Wat de prijzen dan soms weer veel minder interessant maken. Als je veel bij GWT boekt, kan het soms veel beter zijn om de bankkosten (voor de overschrijving naar Thailand) voor je rekening te nemen en gewoon in Baht te betalen. Dit was althans enkele jaren geleden zo.
Als je in Baht betaald dan zit je aan kosten vast die kunnen oplopen tot wel 30 euro dus daar schiet je niets mee op.
Als je de boeking doet kijkt GWT naar de stand en berekend je de koers van dat moment. Ik weet heel zeker dat GWT geen afromingspraktijken handteerd.
Met vriendelijke groet en een vette glimlach...
Loek's Thailand portal

Thaifreak
kenner
kenner
Berichten: 117
Lid geworden op: dinsdag 07 maart 2006, 12:52
Locatie: Beerse - België
Contacteer:

Re: Hotel boeken bij Greenwood Travel

#29 Bericht door Thaifreak » donderdag 31 december 2009, 08:56

Look1st schreef: Als je in Baht betaald dan zit je aan kosten vast die kunnen oplopen tot wel 30 euro dus daar schiet je niets mee op.
Als je de boeking doet kijkt GWT naar de stand en berekend je de koers van dat moment. Ik weet heel zeker dat GWT geen afromingspraktijken handteerd.
Dan zou dit de laatste jaren veranderd moeten zijn. De laatste keer dat ik bij hen geboekt heb, was dit wel degelijk het geval. Ik heb toen ook Ernst-Otto hierover aangesproken en toen werd me verteld dat dit was om de koersverschillen van de Baht tov de euro op te vangen. Maar indien ik deze nadelige koers niet wilde hebben dan kon ik ook gewoon op hun Thaise rekening betalen. Ik heb ook jaren bij GWT en ook in de goede periode van GWT, toen alles voordien geboekt kon worden en alles ter plaatse kon betaald worden.

Maar Misschien kunnen Jeanette en Esther verduidelijking brengen en indien er bij hen zowel een bedrag in euro staat als in Baht, kunnen ze hier misschien even opgeven, welke wisselkoers GWT hanteert.
Bezoek onze website http://www.chookdee.be

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Hotel boeken bij Greenwood Travel

#30 Bericht door Jeanette » donderdag 31 december 2009, 10:37

O, over de koers doet GTW niet geheimzinnig hoor, die is 45 baht per euro. (vorige maand 46) En ik heb inder daad een automatisch bericht gehad van Ernst Otto dat het binnen is maar het reisplan staat nog steeds op 12 x 'waiting'.
Van 1 onderdeel "river kwai village" heb ik de prijs vergeleken met 333travel. Die laatste staat op €155,- en GTW op 7000 baht. Da's dus ongeveer gelijk alleen rekent GTW geen €20,- kosten.
Ik heb een paar keer gebeld. Eerst lukte het niet met het 0900 nummer ervoor dus gewoon gebeld. Op de 24ste kreeg ik een Thaise stem en een 'piep' dus ingesproken dat ik zo graag wilde betalen en een uur later kwam de mail met de rekening. Dat het de 26ste binnen moest zijn????

Maar ik heb er nu weer alle vertrouwen in. Dus iedereen een fijne avond gewenst en een zonnig 2010.

Plaats reactie

Terug naar “Ervaringen met reisorganisaties”