welk hondenras?

Alles over bloemetjes, beestjes en plantjes.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: welk hondenras?

#16 Bericht door prajak » donderdag 22 juli 2010, 16:59

De manier waarop de arme mensen dieren behandelen is mensonwaardig. Ik heb hier al eens geschreven over de hond van de buren, een Dalmatier, teef, een jaar oud, die een verlamming heeft of een hernia. Water en poep lopen vrij de natuur in. Alleen de voorpoten bewegen nog en helaas kan ze nog blaffen over haar ellende. De dierenarts kwam niet verder dan een waarschuwing dat mogelijk strontvliegen hun eitjes leggen in de aars. Dan wordt ze door maden van binnenuit aangevreten.

Ik heb die mensen een print gegeven over valium voor honden en sinds die dag is het dier overdag stil tot het wakker wordt. Misschien krijgt ze een 20 mg/d in haar handjevol kattenvoer en wat water. Meer zit er niet voor haar aan.

Dan blaft ze niet, ze jonkert. Ik begrijp dat. De darmen verkleven want het dier beweegt niet.
Ze heeft pijn. Ze wordt aangevreten door mieren en de enige remedie is een potje jodium.....

Was het mijn dier dan liet ik haar inslapen. Maar dat zou ik wel zelf moeten doen. De dierenarts doet het niet want dat vindt men bad karma.....en wijst dan op Boeddha. Ik heb de valium in huis voor als een van mijn katten ligt te verrekken van de pijn. Een te stevige dosis en ze slaapt in. Maar niet rustig ! Ook in coma kan mens en dier lijden.

Maar ja, dit is Thailand. Bear it and grin. Grimlachen noemen we dat.

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: welk hondenras?

#17 Bericht door vleespet » donderdag 22 juli 2010, 17:35

perry schreef:Allemaal flauwe kul.

Wat goed is tegen de kou is ook goed tegen de warmte een Hond die daar geboren is past zich aan en een Hond zweet over zijn Tong.

Anders is het Natuurlijk als je een Husky of ander Ras met lang haar gaat Invoeren.
Vandaar die duizenden eskimo`s die elk jaar in thailand komen overwinteren ;) ;)
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: welk hondenras?

#18 Bericht door Jeanette » vrijdag 23 juli 2010, 09:16

prajak schreef:De manier waarop de arme mensen dieren behandelen is mensonwaardig. Ik heb hier al eens geschreven over de hond van de buren........

Maar ja, dit is Thailand. Bear it and grin. Grimlachen noemen we dat.
Is dit ook een reden voor jou om te verhuizen? Als niemand in je omgeving snapt wat je voelt wordt het er minder leuk lijkt mij. :(

thongdee
Expat
Expat
Berichten: 790
Lid geworden op: woensdag 14 september 2005, 18:21
Locatie: Surin Town

Re: welk hondenras?

#19 Bericht door thongdee » dinsdag 05 oktober 2010, 00:22

Even een update ...die St Bernard doet het echt prima en heb ook eentje geadopteerd van een ....Hollander ! een prachtbeest zo uit Nederland 60 kilo droog aan de haak , hij heeft het warm ,(Wij allemaal niet :-) ) maar doet het perfect , overdag slaapt hij enkele uurtjes in de airco , maar de rest speelt hij met de andere honden , maar laat wel zien dat hij de baas is ... dus samen met die andere ST Bernard , Husky's, langharige Pomerianan en fussy ball's , heb ik het bewijs dat ze wel echt goed in deze warmte kunnen leven.....
คิดดี พูดดี ทำดี โลกนี้น่าอยู่
Gelukkig zijn
is niet krijgen wat we verlangen...
Maar tevreden zijn met wat we hebben...

Plaats reactie

Terug naar “Natuur”