NL Politicus van het jaar

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: NL Politicus van het jaar

#16 Bericht door RuudThai » maandag 14 december 2009, 05:31

Pieter schreef:Ik stemde jaren 80 op :

Cathy Ubels


Maar die kennen de meeste niet meer

Pieter 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)
Lijsttrekster en daarna 2e Kamerlid voor de Evangelische Volkspartij (EVP), in feite een afscheidingssplinter van het CDA, later samen met PPR, PSP en CPN opgegaan in GroenLinks.
Zij leeft nog steeds en is ondertussen 80+.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: NL Politicus van het jaar

#17 Bericht door elst99 » maandag 14 december 2009, 07:05

Wie ik eigenlijk mis in het hele rijtje is :Boer Koekoek,

In ieder geval die maakte toch, dat er wat te lachen viel!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: NL Politicus van het jaar

#18 Bericht door greenthaiway » maandag 14 december 2009, 10:53

dutch schreef:quote


Het is blijkbaar zo zeldzaam dat ze het moeten vermelden. ;)
(kon het niet nalaten :mrgreen: )
Ach ons kent ons zo langzamerhand :mrgreen:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: NL Politicus van het jaar

#19 Bericht door prajak » maandag 14 december 2009, 16:15

Boer Koekoek ! Als Bartje. "Ik bid niet voor bruun bonenn". De man was eerlijk in zijn streven een einde te maken aan de landbouw- en andere schappen in NL. Recht door zee, een man van mijn hart. Dat hij niet voor een paar paardjes kon zorgen is niet eens zo belangrijk meer, ik ben geen mevrouw Thieme. Die humor is wel een beetje uit de NL politiek. En toen was er nog niet zo ruim TV in de Tweede kamer als nu. In de Eerste kamer zie je zelden iets gebeuren op TV; dan moet er al een rel aankomen zoals een paar jaar terug met het orakel van Diever. Dit gezapig gezelschap mag van mij hetzij vervallen dan ook rechtstreeks worden gekozen, niet meer getrapt.

Soms mis ik Wim Kan. Zijn haarscherpe beschouwingen over de politiek. Maar het wordt weer oudjaar en dan zet ik de dvd's met zijn verzameld werk weer eens op. Met zijn briljante persiflage op Joop. Het gat dat hij achterliet is helaas nog niet opgevuld in het cabaret.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: NL Politicus van het jaar

#20 Bericht door RuudThai » maandag 14 december 2009, 16:48

prajak schreef:Boer Koekoek ! Als Bartje. "Ik bid niet voor bruun bonenn". De man was eerlijk in zijn streven een einde te maken aan de landbouw- en andere schappen in NL. Recht door zee, een man van mijn hart. Dat hij niet voor een paar paardjes kon zorgen is niet eens zo belangrijk meer, ik ben geen mevrouw Thieme. Die humor is wel een beetje uit de NL politiek. En toen was er nog niet zo ruim TV in de Tweede kamer als nu. In de Eerste kamer zie je zelden iets gebeuren op TV; dan moet er al een rel aankomen zoals een paar jaar terug met het orakel van Diever. Dit gezapig gezelschap mag van mij hetzij vervallen dan ook rechtstreeks worden gekozen, niet meer getrapt.

Soms mis ik Wim Kan. Zijn haarscherpe beschouwingen over de politiek. Maar het wordt weer oudjaar en dan zet ik de dvd's met zijn verzameld werk weer eens op. Met zijn briljante persiflage op Joop. Het gat dat hij achterliet is helaas nog niet opgevuld in het cabaret.
Om nou Boer Koekoek een beetje te gaan zitten ophemelen gaat me te ver.
De man wilde helemaal in het begin van zijn politieke "carrière" inderdaad schoppen tegen het door hem verfoeide Landbouwschap, maar voelde op zijn klompen aan dat hij daarmee te weinig stemmen zou winnen om in het parlement te komen.
Dus moesten er een aantal het gewone publiek aansprekende items bijkomen en al spoedig had hij een aantal lekker populistische ideeën verzameld waar Wilders zich niet voor zou schamen. De Boerenpartij werd vervolgens in feite de eerste partij voor proteststemmers. Niks mis mee zo op het eerste gezicht, maar het werd wel steeds meer en meer een rechtsextremistische partij. Die Boer Koekoek boven het hoofd groeide gezien zijn zeer beperkte denkraam.
Op een gegeven moment had de Boerenpartij 7 zetels in de Tweede Kamer en toen viel het spul uiteen. Boer Harmsen en 2 medestanders splitsten zich af en zetten een zo mogelijk nog rechtser partijtje op. En een ander Kamerlid, mr. L. van Heyningen stapte gewoon uit de fractie maar bleef lekker zitten als Kamerlid en uit de ruif van de Staat vreten, net als Rita Verdonk nu. Hij was trouwens een advocaat die foute Nederlanders uit WOII verdedigde, en ander neonazistisch tuig.
Nee, Boer Koekoek was geen fris boertje zoals de heren bij Boer zoekt Vrouw.... :evil:

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”