Geslaagd voor MVV examen

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Geslaagd voor MVV examen

#16 Bericht door Pieter » donderdag 03 december 2009, 15:37

Rene schreef:Na een intensieve taaltraining door mij in combinatie met de inburgeringscursus gegeven door het Dutch Culture Centre in Bangkok is mylady vanmiddag geslaagd op de ambassade met een hoge score.
Nu is het papierenwerk verzamelen, vertalen en legaliseren.
Het zal een aantal weken duren eer ze de mvv krijgt. Eerst ga ik nog een ruime maand naar Thailand alvorens ze met me meegaat naar NL om daar vervolgens de verblijfcyclus op te starten.
Weer een stap in de goede richting. :D
Van harte gefeliciteerd!

Trouwens ik ben ook trots op mijn thaise vrouw
Die heeft namelijk ook iemand les gegeven in het Nederlands en die door het MVV examen geloodst

Nu is dat wel een bijzonder geval het is namelijk een omgebouwde Som genaamd en dat is de vriend(in) van onze omgebouwde Kelly. Gelukkig had Som een IQ omgekeerd evenredig met het IQ van Kelly.

Die Som was ook geslaagd met de hoogste cijfers van de drie deelneemsters.
(1 was gezakt)

Ik blijf er bij dat NL leren ok is maar van te voren is idioot en wat mij betreft jnndew*^^&%$

Pieter 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Geslaagd voor MVV examen

#17 Bericht door RuudThai » donderdag 03 december 2009, 16:06

Rene schreef:Na een intensieve taaltraining door mij in combinatie met de inburgeringscursus gegeven door het Dutch Culture Centre in Bangkok is mylady vanmiddag geslaagd op de ambassade met een hoge score.
Nu is het papierenwerk verzamelen, vertalen en legaliseren.
Het zal een aantal weken duren eer ze de mvv krijgt. Eerst ga ik nog een ruime maand naar Thailand alvorens ze met me meegaat naar NL om daar vervolgens de verblijfcyclus op te starten.
Weer een stap in de goede richting. :D
Mooi René, dit is goed om te horen. Nu kan ze naar Nederland en daar aan de échte inburgeringscursus beginnen, deze taaltoets (met wat algemene cultuur) is pas een eerste stap.
Aan de Nederlandse kou wennen ze gauw genoeg. Mijn vrouw (en dochter) kwam 2 dagen na het huwelijk van Lex&Max, dus begin februari, in Nederland aan en toen was het vrieskoud.
En de volgende dagen werden in mijn huis net de oude houten raamkozijnen vervangen door kozijnen met dubbel glas, dus kon de verwarming ook niet aan! Waren ze meteen geacclimatiseerd, haha 8-) :D !
Het is trouwens wel een leuk gezicht, zo'n fraai lichtbruin getint Thaitje met rode wangen van de kou... :lol:

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Geslaagd voor MVV examen

#18 Bericht door Rene » donderdag 03 december 2009, 16:25

Sabai. schreef:best forum leden. hallo allemaal..Ik ben nieuw hier in deze forum.ik hoop dat ik leer en wijzer wordt van jullie ervaringen.
..
eerst wil ik Rene van harte feliciteren.

mijn vraag is ..mijn vrouw gaat beginnen met inburgeringscursus buitenland bij http://www.nederlandslerenbangkok.com
Ik wil graag weten of iemand ervaring heeft met deze Talenschool in Bangkok..Nederlands leren in Bangkok ?
Alvast bedankt
Hallo Sabai,
Welkom op het forum.
Er zijn voor zover ik weet 3 van deze scholen in Bkk. De school waar mijn lief was is aan Lad Phrao Soi 101 en daar weer een soi van.
Aan een andere soi van Lad Phrao zit er blijkbaar nog een. Met de door jou genoemde school heb ik geen ervaring maar ik zou eens snuffelen op http://www.buitenlandsepartner.nl Misschien ken je de website? Er staat veel bruikbare info, ook over vervolgtrajecten.
Succes. :)
Laatst gewijzigd door Rene op donderdag 03 december 2009, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Sabai.
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: zaterdag 28 november 2009, 05:42

Re: Geslaagd voor MVV examen

#19 Bericht door Sabai. » donderdag 03 december 2009, 16:28

jammer dat er niemand reageert

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Geslaagd voor MVV examen

#20 Bericht door Pieter » donderdag 03 december 2009, 16:37

Sabai. schreef:jammer dat er niemand reageert
Laat ze eens praten met m'n vrouw; winkeltje:

Sukhumvit soi 71 daarna sub-soi 42 en soi3 of sub-soi 46 en bij den 7 eleven rechts afslaan (in Bangkok)

winkeltje heet Amber-shop (internet-vertalen-kunstbloemen-verse koffie-fax en kopieer service etc)

(is goedkoper )


Pieter 8-) 8-) 8-)

Sabai.
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: zaterdag 28 november 2009, 05:42

Re: Geslaagd voor MVV examen

#21 Bericht door Sabai. » donderdag 03 december 2009, 16:51

Rene..Pieter..ik wil jullie hartelijk danken voor de snelle reactie
mvgrt

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Geslaagd voor MVV examen

#22 Bericht door Rene » woensdag 24 februari 2010, 09:10

jumbo schreef:Good luck Rene!

TM (the missus) gaat februari 2011 mee naar NL voor een week of 10 dagen
Augustus was ook een mogelijkheid maar dan regent het te vaak....voor mij...
Ze gaat volgende maand op trainingskamp in Khao Yai.... hehehe
Hallo Jumbo,
Zijn jullie al in NL? Je bent de laatste tijd zo stil. :mrgreen:
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Geslaagd voor MVV examen

#23 Bericht door Rene » woensdag 24 februari 2010, 09:28

Rene schreef:Na een intensieve taaltraining door mij in combinatie met de inburgeringscursus gegeven door het Dutch Culture Centre in Bangkok is mylady vanmiddag geslaagd op de ambassade met een hoge score.
Nu is het papierenwerk verzamelen, vertalen en legaliseren.
Het zal een aantal weken duren eer ze de mvv krijgt. Eerst ga ik nog een ruime maand naar Thailand alvorens ze met me meegaat naar NL om daar vervolgens de verblijfcyclus op te starten.
Weer een stap in de goede richting. :D
Morgen is het dan zover dat het paspoort met daarin de mvv (sticker of stempel) afgehaald kan worden op de ambassade. Het was nog een hele tour om een redelijk geprijsde vlucht te kunnen boeken. Ik weet niet hoe het komt maar bijna alle vluchten zijn volgeboekt naar DUS of AMS. Vlucht nu iedereen het land uit vanwege de komende ongeregeldheden? :mrgreen:
Ik was bezig via internet om bij Malaysia te boeken tot dat ik na de 5e keer wegens timeout verbroken werd na iedere keer mijn betaalgegevens ingevoerd te hebben. (zal mijn cc eens checken :idea: :shock: ) Toen heb ik de pijp aan Mylady gegeven en is ze via een reisbureau in Bkk gaan boeken en kon voor 20600 baht incluis alles een enkeltje hebben.
Nu is het zo dat ze dus op 9-3 aankomt op AMS op een tijd dat ik ongelofeloos vroeg op moet. :cry: maar da's bijzaak. :mrgreen:

Al met al een mooie ontwikkeling en tegelijk nu een mooi rond getal van 1000 inzendingen. :shock:
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Geslaagd voor MVV examen

#24 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 24 februari 2010, 13:24

Rene schreef:
Rene schreef:Na een intensieve taaltraining door mij in combinatie met de inburgeringscursus gegeven door het Dutch Culture Centre in Bangkok is mylady vanmiddag geslaagd op de ambassade met een hoge score.
Nu is het papierenwerk verzamelen, vertalen en legaliseren.
Het zal een aantal weken duren eer ze de mvv krijgt. Eerst ga ik nog een ruime maand naar Thailand alvorens ze met me meegaat naar NL om daar vervolgens de verblijfcyclus op te starten.
Weer een stap in de goede richting. :D
Morgen is het dan zover dat het paspoort met daarin de mvv (sticker of stempel) afgehaald kan worden op de ambassade. Het was nog een hele tour om een redelijk geprijsde vlucht te kunnen boeken. Ik weet niet hoe het komt maar bijna alle vluchten zijn volgeboekt naar DUS of AMS. Vlucht nu iedereen het land uit vanwege de komende ongeregeldheden? :mrgreen:
Ik was bezig via internet om bij Malaysia te boeken tot dat ik na de 5e keer wegens timeout verbroken werd na iedere keer mijn betaalgegevens ingevoerd te hebben. (zal mijn cc eens checken :idea: :shock: ) Toen heb ik de pijp aan Mylady gegeven en is ze via een reisbureau in Bkk gaan boeken en kon voor 20600 baht incluis alles een enkeltje hebben.
Nu is het zo dat ze dus op 9-3 aankomt op AMS op een tijd dat ik ongelofeloos vroeg op moet. :cry: maar da's bijzaak. :mrgreen:

Al met al een mooie ontwikkeling en tegelijk nu een mooi rond getal van 1000 inzendingen. :shock:
Dit is heel goed nieuws, gefeliciteerd! Nu nog heel even geduld hebben en dan kun je ze ophalen op Schiphol.
Gelukkig is de ergste kou nu uit de lucht. Met een beetje geluk is het volgende week 10 graden. :roll: :mrgreen:
Jaj ja, je moet er wat voor over hebben. ;) :lol: :lol:
Live your dream, don't dream your life.

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Geslaagd voor MVV examen

#25 Bericht door Rene » vrijdag 26 februari 2010, 00:32

Wouter_Udon schreef: Dit is heel goed nieuws, gefeliciteerd! Nu nog heel even geduld hebben en dan kun je ze ophalen op Schiphol.
Gelukkig is de ergste kou nu uit de lucht. Met een beetje geluk is het volgende week 10 graden. :roll: :mrgreen:
Jaj ja, je moet er wat voor over hebben. ;) :lol: :lol:
Tja Wouter, eigenlijk is het een beetje te laat want ze wilde maar al te graag die ijzige kou en al die sneeuw in het echt eens voelen en zien. Dat kan nog wel maar dan moeten we even op wintersport in hogere gebieden. Misschien in het Schwarzwald, daar liggen de pistes nog vol sneeuw. :D
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Geslaagd voor MVV examen

#26 Bericht door jumbo » vrijdag 26 februari 2010, 03:51

Rene schreef:
jumbo schreef:Good luck Rene!

TM (the missus) gaat februari 2011 mee naar NL voor een week of 10 dagen
Augustus was ook een mogelijkheid maar dan regent het te vaak....voor mij...
Ze gaat volgende maand op trainingskamp in Khao Yai.... hehehe
Hallo Jumbo,
Zijn jullie al in NL? Je bent de laatste tijd zo stil. :mrgreen:
Rayong en Ko Chang.....
2011 is volgend jaar maar er kan nog van alles gebeuren uiteraard
IJs en weder dienende??? :P :P
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Geslaagd voor MVV examen

#27 Bericht door Rene » vrijdag 26 februari 2010, 10:06

jumbo schreef:
Rene schreef:
jumbo schreef:Good luck Rene!

TM (the missus) gaat februari 2011 mee naar NL voor een week of 10 dagen
Augustus was ook een mogelijkheid maar dan regent het te vaak....voor mij...
Ze gaat volgende maand op trainingskamp in Khao Yai.... hehehe
Hallo Jumbo,
Zijn jullie al in NL? Je bent de laatste tijd zo stil. :mrgreen:
Rayong en Ko Chang.....
2011 is volgend jaar maar er kan nog van alles gebeuren uiteraard
IJs en weder dienende??? :P :P
Oeps, ik zit er een jaar naast. :oops:
Goed lezen is ook een kunst. :mrgreen:
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Geslaagd voor MVV examen

#28 Bericht door Rene » donderdag 11 maart 2010, 02:17

Mylady is op 9 maart stipt op tijd geland op Schiphol met Malaysia Airlines en is inmiddels aan het recouveren van een enorme jetlag. Ook is ze al ingeschreven in het GBA van Uden naar waar ik korte tijd geleden (terug)verhuisd ben.
Er lag nog wat restant harde sneew hier en daar en dat was een nieuwe ervaring voor haar hoofdzakelijk omdat ik hier een niet geslaagde sneeuwbal van maakte en die in haar richting bewoog. :mrgreen: Maar gezien de vermoeide mind wegens nog lang niet verwerkte jetlag had ze daar minder plezier aan mede omdat het brokkelijs inmiddels in de woonkamer lag. :mrgreen:
Volgende stap is een afspraak met de IND voor een verblijfsvergunning.
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Geslaagd voor MVV examen

#29 Bericht door jumbo » donderdag 11 maart 2010, 02:57

...en hebben je vrienden het wonder al aanschouwd en zijn hun meningen al bijgesteld??
Vroeger was NL het land van de vele voordelen, het is nu van de vele vooroordelen

Waarom zijn leeftijdsgenoten altijd zo intens kritisch als je vaker van vrouw verwisselt dan hun van ondergoed, sorry ehh auto....???
Moet haast wel jaloezie zijn of meepraten met de 'vrouw'.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Geslaagd voor MVV examen

#30 Bericht door Rene » donderdag 11 maart 2010, 21:55

jumbo schreef:...en hebben je vrienden het wonder al aanschouwd en zijn hun meningen al bijgesteld??
Vroeger was NL het land van de vele voordelen, het is nu van de vele vooroordelen

Waarom zijn leeftijdsgenoten altijd zo intens kritisch als je vaker van vrouw verwisselt dan hun van ondergoed, sorry ehh auto....???
Moet haast wel jaloezie zijn of meepraten met de 'vrouw'.
Tja, de (voor)oordelen lopen mijlenver uiteen. Inherent daaraan ook mijn reacties daarop. Zeer hartverwarmend zijn de reacties van mijn schoonfamilie van de kant van mijn overleden vrouw. Maar mijn beste kameraad had ik bijna vaarwel gezegd omdat hij ondanks zijn zeer brede kijk op het leven denkt dat ik grote fouten maak en dat geeft een somber gevoel.
Mijn zus, broers en hun producten zijn ook erg positief gelukkig. Een jaar geleden heb ik een paar kennissen de deur letterlijk gewezen wegens ondermaatse opmerkingen. Ik heb altijd een afwijkend leven gehad dus dit hoort daar prima bij. Mensen die zich daar niet in kunnen vinden zeg ik dan ook maar toedeloe, zoek het maar uit in je smalle wereldje.
Ook weet ik dat achter onze rug het geroddel geen grenzen kent maar dat heeft ook wel weer zo'n internationaal tintje. :mrgreen:
Voorlopig worstelt ze nog steeds met een enorme jetlag. Om 4 uur 's-morgens klaar wakker en overdag de ogen willen sluiten met enige hoofdpijn, handschoenen en broek aan in bed :( terwijl ik de tent uit zweet. Maar dat was vorig jaar ook zo en dat kost een week of 2 dus keep on smiling. :lol:
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”