Gezondheidshoekje

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: huis kopen in thailand..hoe te doen

#16 Bericht door Jeanette » woensdag 25 november 2009, 23:57

prajak schreef:Jeanette, info over de gezondheid van mensen in dit forum is prive. Tenzij ze er zelf rond voor uitkomen.

Ik heb dat gedaan uit vrije wil en om vragen te stellen over mijn versleten heup, mijn huidkanker, mijn hoge bloeddruk, mijn drupneus en mijn jubelteen. O, ik vergeet de Kukident, want je weet, een echte vent gebruikt Kukident. Je bent pas een vent met Kukident ! Al heet dat spul hier anders. Niets zo wit als een kunstgebit !

Het zijn gemeenplaatsen maar "als u begrijpt wat ik bedoel..." zei altijd Ollie B Bommel.....
Ik heb Dutch in zijn pb geantwoord over waarvoor ik bang ben straks verantwoordelijk te zijn.

O, en probeer eens een klikgebit. Dat kostte mijn verzekering maar €8800,- inclusief botopbouw (en mij 2 jaar ellende) En begin iedere dag met een stuk of wat gedroogde abrikozen, prima tegen hoge bloeddruk.

Slaap lekker

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11619
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: huis kopen in thailand..hoe te doen

#17 Bericht door jumbo » donderdag 26 november 2009, 02:13

Jeanette schreef:Er komt later antwoord, ik moet nu naar Eindhoven. :P :P :D :) ;)
Jumbo, ik mag je geen U noemen van de moderator want de L doet het nog :twisted :? :P :( :| :) :geek: :oops: 8-)
Als je denkt dat ik hem de eerste keer niet snapte is het slechter gesteld met jouw IQ dan met mijn EQ :D :D
beledigen doe ik overigens nooit iemand, klaarblijkelijk heb jij daar minder moeite mee... ;)
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: huis kopen in thailand..hoe te doen

#18 Bericht door prajak » donderdag 26 november 2009, 05:06

Jeanette, klikgebit ? Bedoel je implantaten ? Dat kost een hoop poen, minstens 1.000 euro per implant en dat in Thailand. En ik ben niet verzekerd dus blijf plakken.....

Sinds ik hier woon kan ik de bloeddrukpillen afbouwen. Langzaam maar zeker. De hoge temperatuur doet heel veel naast het einde van een stressvol arbeidsbestaan. Nee, dat komt wel goed. 120/70 is het overdag en bij opstaan 100/60.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: huis kopen in thailand..hoe te doen

#19 Bericht door Jeanette » donderdag 26 november 2009, 14:13

Nou Prajak, je motor loopt zo te zien prima. 8-) Bakken met kokosolie is goed, dat blijft tot hoge temperaturen zonder vrije radicalen. Is dat daar makkelijk te krijgen?

Ik heb veel armoe en ondervoeding gekend in mijn jeugd en 'boven' was ik met 21 alles al kwijt. Nu 40 jaar later zit er zo weinig bot dat ik het kreng uitniesde of -hoestte. Botopbouw, implantaten zetten, het is geen geintje, maar ach, het leven heeft pieken en dalen net als een ECG en ook alleen pieken geeft een flat-line dus ik accepteer de dalen. ;) (de flat-line van verveling lijkt me nog erger) :lol:

Wouter schreef;
Na aankomst van het gezin in NL zal gekeken worden door officiele professionele instanties welk onderwijs het beste aansluit bij het niveau van de kinderen.
Kijk, daar kan ik wat mee. Dus van 1 tot 10....

Han heeft door zijn kinderen mee te nemen een verzorgde oude dag = 1
De kinderen leren veilig opgroeien naar een goed bestaan zoals zij later willen leven = 10

Geef maar een cijfer.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: huis kopen in thailand..hoe te doen

#20 Bericht door Ben » donderdag 26 november 2009, 16:11

Kijk, daar kan ik wat mee. Dus van 1 tot 10....

Han heeft door zijn kinderen mee te nemen een verzorgde oude dag = 1
De kinderen leren veilig opgroeien naar een goed bestaan zoals zij later willen leven = 10

Geef maar een cijfer.

Wat ik wel kan zeggen dat ze ruim aan de normen en waarden van JPB voldoen
menig ouder in Nederland zou willen dat hun kinderen zo waren .
En dat is meteen ook een gevaar voor ze .

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: huis kopen in thailand..hoe te doen

#21 Bericht door prajak » donderdag 26 november 2009, 16:43

Jeanette,

KOKOS-olie ? Dat barst van de cholesterol en slechte vetten. Het enige fruit dat slecht voor je is ! Als er niks anders is, zie Robinson Crusoe, dan moet het maar doch hier is wat anders beschikbaar.

Ik bak in Bertolli Olijfolie Extra Virgin en betaal ruim 7 euro per liter, 360 baht. En verder is er olie van sesam en canola.... Tegen de kanker gebruik ik lijnzaadolie, ook wel flaxoil genoemd, vers geperst en biologisch zuiver uit Thailand. Drie eetlepels per dag. Smaakt als levertraan...brrr....

De "R" in de maand, vroeger thuis, en NA het eten maar VOOR het toetje kwam die fles op tafel met die meneer er op die een vreselijk smoel trok...... Smerig ! En daarna staalpillen; die waren nog wel te pruimen. Maar levertraan...! Ik zie, als ik een slechte droom heb, nog steeds die lepel komen.......

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10297
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: huis kopen in thailand..hoe te doen

#22 Bericht door RuudThai » donderdag 26 november 2009, 17:14

prajak schreef:Jeanette,

KOKOS-olie ? Dat barst van de cholesterol en slechte vetten. Het enige fruit dat slecht voor je is ! Als er niks anders is, zie Robinson Crusoe, dan moet het maar doch hier is wat anders beschikbaar.

Ik bak in Bertolli Olijfolie Extra Virgin en betaal ruim 7 euro per liter, 360 baht. En verder is er olie van sesam en canola.... Tegen de kanker gebruik ik lijnzaadolie, ook wel flaxoil genoemd, vers geperst en biologisch zuiver uit Thailand. Drie eetlepels per dag. Smaakt als levertraan...brrr....

De "R" in de maand, vroeger thuis, en NA het eten maar VOOR het toetje kwam die fles op tafel met die meneer er op die een vreselijk smoel trok...... Smerig ! En daarna staalpillen; die waren nog wel te pruimen. Maar levertraan...! Ik zie, als ik een slechte droom heb, nog steeds die lepel komen.......
't Lijkt wel een Moermandieet....... :roll: Ben je al aan het gekookte duivenvoer? :D

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: huis kopen in thailand..hoe te doen

#23 Bericht door Jeanette » donderdag 26 november 2009, 18:00

Koud geperst betekend dat je het ook beter niet voor bakken en braden kunt gebruiken. Want waarom zouden ze het anders koud persen? Verder uiteraard prima voor de sla en lauw-warm. Maar al die olie's vol omega's 3, 6 en 9 worden vrije radicalen bij frituurtemperaturen.

http://www.witsenburg.net/webshop/contents/nl/d19.html

Je ziet in de tabel hoe weinig cholesterol erin zit.

http://www.voedingswaardetabel.nl/voedi ... e/?q=K&p=5

Levertraan, ha, arme jij. Wij kregen Sinatran, ja, alleen met de R in de maand en als er geld was.

(gooi er even een kreet voor het kopen/verkopen van huizen tussendoor, om ontoppic te blijven) ;)

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Gezondheidshoekje

#24 Bericht door Jeanette » donderdag 26 november 2009, 22:40

Hé, we zijn verplaatst. :o

En Ben....
Wat ik wel kan zeggen dat ze ruim aan de normen en waarden van JPB voldoen
menig ouder in Nederland zou willen dat hun kinderen zo waren .
En dat is meteen ook een gevaar voor ze .
Een beetje met elkaar in tegenspraak. Menig ouder wil kinderen die weten wat ze willen en dat die kinderen daar hard voor gaan knokken om het te bereiken. En, inderdaad, het liefst zonder dat ze brutaal of gemeen zijn.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Gezondheidshoekje

#25 Bericht door Ben » vrijdag 27 november 2009, 02:46

Jeanette schreef:Hé, we zijn verplaatst. :o

En Ben....
Wat ik wel kan zeggen dat ze ruim aan de normen en waarden van JPB voldoen
menig ouder in Nederland zou willen dat hun kinderen zo waren .
En dat is meteen ook een gevaar voor ze .
Een beetje met elkaar in tegenspraak. Menig ouder wil kinderen die weten wat ze willen en dat die kinderen daar hard voor gaan knokken om het te bereiken. En, inderdaad, het liefst zonder dat ze brutaal of gemeen zijn.
Een beetje met elkaar in tegenspraak
Als een Thai eenmaal iets in zijn hoofd heeft heb je dat er nog niet zomaar uit .
Als ze eenmaal de mogelijkheden kennen van Nederland tov Thailand maar vaak kiezen ze de de weg van de minste weerstand .

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Gezondheidshoekje

#26 Bericht door Jeanette » vrijdag 27 november 2009, 13:00

Ik snap niet waar je heen wil Ben?

We hebben het toch over wat het beste is voor de kinderen? En ik geloof ook inderdaad dat ze NU het beste af zijn in Nederland. En dat ze daarmee Han een enorm vangnet geven is ook oké. Ik zou het alleen niet eerlijk vinden als ze de rest van Han's leven alleen maar zijn vangnet blijven.
Als een Thai eenmaal iets in zijn hoofd heeft heb je dat er nog niet zomaar uit
Wat moet ik met die zin, welke Thai?

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”