Huisje bouwen in Thailand. Heeft iemand advies?

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Huisje bouwen in Thailand. Heeft iemand advies?

#16 Bericht door Ben » donderdag 29 oktober 2009, 07:43

Als je er de tijd voor hebt ga in de streek een rondkijken waar men aan het bouwen is
en vooral hoe volg het enigzins kijk hoe ze te werk gaan als de hele bouwplaats een onoverzichtelijke puinhoop is wat vaak is weet ja vaak al genoeg .
Mocht het je aanstaan kan je altijd vragen wie de aanemer is .

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Huisje bouwen in Thailand. Heeft iemand advies?

#17 Bericht door prajak » donderdag 29 oktober 2009, 16:56

Thongpoon, blij dat je mijn adviezen waardeert en reken maar ze komen uit een goed hart. Je zult niet de eerste zijn die later, als het verbreken van de relatie een feit is, en dat hoop ik niet voor je, er achter komt dat je de kooi uit moet of dat je ineens geen stilzwijgend recht van overpad meer hebt.

Doomscenario's bestaan helaas. Hier is het een advies aan iedereen NIET te bouwen dicht bij de kouwe kant. Dan kies je de plaats van het huis zelf en houd je alles in eigen hand. Doe je dat wel zorg dan voor een behoorlijk eigendomsbewijs (chanoot met bouwvergunning) op naam van jouw vrouw zelf, met eigen uitgang naar de openbare weg, en usufruct voor jou, levenslang. Al weet ik niet of dat kan als je in gemeenschap van goederen bent gehuwd. Dat moet je een advocaat vragen.

Ik verwijs je opnieuw naar een advocaat met verstand van zaken. Niet omdat ik je een breuk in de relatie toewens maar omdat het KAN gebeuren en dan ben JIJ de gebeten hond en is ZIJ moeders liefste in de ogen van de kouwe kant.

Thongpoon
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 16:01

Re: Huisje bouwen in Thailand. Heeft iemand advies?

#18 Bericht door Thongpoon » donderdag 29 oktober 2009, 17:48

Prajak ik waardeer je adviezen zeker, maar even voor de duidelijkheid: Ik wil dat huisje ook voor mijn vrouw bouwen zodat zij wat heeft als ik de geest geef. Het is zo dat ik niet weet hoeveel jaar ik nog te gaan heb, maar erg oud zal ik niet worden. Het enige wat ik hoop is dat als ik mijn aow krijg (nog 2 jaar) dat ik nog een poosje genieten kan in Thailand. Ik heb zo'n 20 jaar in Azie gewerkt en voel me daar meer thuis dan in Holland. Kortom, dat huisje ben ik al kwijt voordat het gebouwd is maar zo is het gepland. Om mijn vrouw maak ik me geen zorgen daar zijn we al te lang voor samen. Vandaar dat ik me meer zorgen maak om het bouwen zelf dan om de grond. Groet Martin en Thongpoon.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Huisje bouwen in Thailand. Heeft iemand advies?

#19 Bericht door prajak » vrijdag 30 oktober 2009, 16:45

Succes en een goed leven toegewenst. Jouw persoonlijke omstandigheden waren mij niet bekend. Sorry.
Ik hoop dat het je goed gaat.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”