Zie door de bomen het bos niet meer......

Post hier al je vragen opmerkingen over hotelaccomodaties in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
hoeksie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 28
Lid geworden op: dinsdag 12 juni 2007, 20:36

Zie door de bomen het bos niet meer......

#1 Bericht door hoeksie » woensdag 16 september 2009, 08:57

Tsjonge wat een enorme keuze aan hotels in BKK. En laat ik het maken van een keuze nu net heel lastig vinden? Kunnen jullie helpen?

Juli 2010 gaan wij naar Thailand voor 4 weken.

Volgende info:
- gezin met 2 kids (dan 10&12 jaar oud).
- vinden sfeer belangrijker dan luxe
- willen de eerste nacht wel goed kunnen uitrusten
- slapen graag bij elkaar in de buurt ipv aparte kamers zonder open (tussen)deur
- arriveren pas 's avond om 19.00 uur in BKK
- willen niet te lange transfer (vandaar toch keuze voor BKK)
- blijven eerste 3 nachten in BKK
- willen 1ste dag rustig aandoen
- willen 2e dag BKK bezichtigen
- vertrekken daarna richting noorden
- we hebben nog geen BKK/thailand ervaring
- budget overnachting BKK, rond de 2500 Baht per nacht
- minimaal Triple room met evt. extra bed voor jongste
- of 2 connecting rooms
- of 2 slaapkamer suite

Hebben zelf gedacht aan Prince Palace 2-bedroom suite, maar horen dat de ligging niet ideaal is?
Welk hotel moeten we volgens jullie boeken en waarom?

ALvast bedankt voor de info

Christel

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 330
Lid geworden op: vrijdag 05 mei 2006, 12:14

Re: Zie door de bomen het bos niet meer......

#2 Bericht door Inge » woensdag 16 september 2009, 12:11

Prince Palace hotel is geweldig hotel met prachtig zwembad. Ideaal t.o. alles alleen s'avonds is het er uitgestorven en geen 1 eettentje te vinden in de buurt. Met metertaxi goedkoop overal naartoe ( niet de taxi voor de deur van het hotel nemen maar om de hoek)
Overdag is de omgeving 1 grote kledingwinkel! Taxiboot voor de deur(kost iets van 8 bath p/p. dus nog geen 20 cent!

Boek het hotel niet rechtstreeks maar vis greenwoodtravel of bm air, scheelt de helft!

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 330
Lid geworden op: vrijdag 05 mei 2006, 12:14

Re: Zie door de bomen het bos niet meer......

#3 Bericht door Inge » woensdag 16 september 2009, 12:23

Gaan jullie trouwens een rondreis maken? welke lplaatsen doen jullie aan? Voor info mail me maar!

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Zie door de bomen het bos niet meer......

#4 Bericht door joepattaya » woensdag 16 september 2009, 14:11

Gewoon naar Inge luisteren en boeken dit hotel. Welk hotel je ook boekt, ieder hotel heeft zo zijn voor- en nadelen.
Regel dit via Greenwood, want volgens mij hebben die een kantoor in dit hotel. Je kunt ook de transfer van airport naar het hotel in 1 moeite regelen. Met Greenwood kun je ook alle andere zaken regelen, zoals een transfer naar het Noorden en daar weer hotels.

Mocht je trouwens de vlucht ook nog moeten boeken, ga dan eens te rade bij 333Travel of BM Air Reizen. ijn op zich goede reis-boeren en ook zij maken gebruik van de diensten van Greenwood. http://www.greenwoodtravel.nl

Als dit je eerste Thailand vakantie is, dan is Greenwood wel zo gemakkelijk. Zal niet altijd even goedkoop zijn en misschien zeg je achteraf: Dat had ikzelf beter en/of goedkoper gekund!, maar op deze manier heb je in ieder geval geen hoofdpijn voor je op vakantie gaat.

Vraag in ieder geval naar "connecting rooms"!
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 330
Lid geworden op: vrijdag 05 mei 2006, 12:14

Re: Zie door de bomen het bos niet meer......

#5 Bericht door Inge » woensdag 16 september 2009, 14:56

Boek ook idd altijd m'n vlucht bij bmair, nu geboekt voor 8 nov. 609 euro incl.overnachting in twin towers hotel + transfer + ontbijt, dus koopje!
2 jaar terug zat het prince palace hotel incl. de vlucht, vandaar daar terecht gekomen.
Prince Palace hotel zit in de BO bae ( of zoiets) tower, dat is een kleding groothandel of zoiets en dat sluit om 6 uur 's avonds vandaar dat het daarna daar uitgestorven is.

hoeksie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 28
Lid geworden op: dinsdag 12 juni 2007, 20:36

Re: Zie door de bomen het bos niet meer......

#6 Bericht door hoeksie » woensdag 16 september 2009, 16:01

We hebben de tickets geboekt via TRavel Counsellors voor € 570 pp. Dat is met Etihad, vanaf Frankfurt met overstap in Abu Dhabi en aankomst aan het einde van de middag in BKK.

Vertrekplaats is wellicht wat verder, maar daar hebben wij ons bij neergelegd.
Retour vertrekt om 20.30 uur en dat vinden wij fijner dan in het holst van de nacht. Daarnaast scheelde het in ons geval meer dan € 600 tov een rechtstreekse vlucht met China Airlines.

Omdat we aan vaste data zitten, wilden we zsm boeken. Travel Counsselors biedt een superservice en super persoonlijk contact.

Christel

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Zie door de bomen het bos niet meer......

#7 Bericht door jumbo » donderdag 17 september 2009, 06:44

Vind het altijd weer knap dat mensen boeken, een bult geld betalen en pas daarna gaan kijken naar de locatie.... veel plezier trouwens
Het avontuurlijk in reizen naar verre, vreemde landen ligt hem natuurlijk ook in het onbekende!!!
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Zie door de bomen het bos niet meer......

#8 Bericht door Pieter » donderdag 17 september 2009, 10:17

hoeksie schreef:Tsjonge wat een enorme keuze aan hotels in BKK. En laat ik het maken van een keuze nu net heel lastig vinden? Kunnen jullie helpen?

- budget overnachting BKK, rond de 2500 Baht per nacht

Christel
Das 10 euro pp per nacht

Zeker in NL al lang niet meer op vakantie geweest ?? (centerparcs etc)

Dat ben je bijna al in NL voor toeristen belasting kwijt. 8-) 8-) 8-)


Wat ik dus nie begrijp is dat mensen wel 1000 euro voor een ticket uitgeven maar daarna

voor 5 euri per dag in Thailand willen rondfietsen

Ik zou gewoon dan gewoon een jaar niet op vakantie gaan en sparen voor volgend jaar
Als je dan toch 12 uur in een vliegtuig zit :mrgreen: 8-)

Pieter :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Zie door de bomen het bos niet meer......

#9 Bericht door joepattaya » donderdag 17 september 2009, 10:29

Pieter schreef:
hoeksie schreef:Tsjonge wat een enorme keuze aan hotels in BKK. En laat ik het maken van een keuze nu net heel lastig vinden? Kunnen jullie helpen?

- budget overnachting BKK, rond de 2500 Baht per nacht

Christel
Das 10 euro pp per nacht

Zeker in NL al lang niet meer op vakantie geweest ?? (centerparcs etc)

Dat ben je bijna al in NL voor toeristen belasting kwijt. 8-) 8-) 8-)


Wat ik dus nie begrijp is dat mensen wel 1000 euro voor een ticket uitgeven maar daarna

voor 5 euri per dag in Thailand willen rondfietsen

Ik zou gewoon dan gewoon een jaar niet op vakantie gaan en sparen voor volgend jaar
Als je dan toch 12 uur in een vliegtuig zit :mrgreen: 8-)

Pieter :mrgreen: :mrgreen:
Pieter, volgens mij wordt er gevraagd naar een budget-hotel en dan zit je met THB 2500 per nacht voor 2 kamers een heel eind in de goede richting. Zeg maar, 50% van de BKK-se hotels schommelt rond de THB 1000/THB 1500 per nacht/per kamer soms zelfs met ontbijt-buffet.

Verder willen deze mensen niet voor 5 Euri per dag rondfietsen, maar vragen ze alleen naar een budget-hotel voor THB 2,500 per nacht.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

hoeksie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 28
Lid geworden op: dinsdag 12 juni 2007, 20:36

Re: Zie door de bomen het bos niet meer......

#10 Bericht door hoeksie » donderdag 17 september 2009, 11:09

Jeetje, wat een negativiteit opeens. Waar komt dat zo vandaan? Ik stel maar een vraag en ben op zoek naar goede antwoorden.
Ons budget is volgens mij heel realistisch en het is niet zo dat ik niet weet waar ik heen wil en blind vluchten heb geboekt. We weten heel duidelijk wat we willen met deze reis en accommodatie is daarbij niet het belangrijkste, dat ga ik echt niet allemaal vantevoren vastleggen.

Inderdaad het budget van 2500 Baht is puur alleen voor de overnachting in BKK bedoelt. Ik schat dat wij met 2 kids zo rond de € 150 per dag kwijt zullen zijn.

Nu ja, ik blijf nog altijd benieuwd naar goede suggesties op mijn vraag

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Zie door de bomen het bos niet meer......

#11 Bericht door carpediem » donderdag 17 september 2009, 12:25

Sinds de laatste 10 jaar kom ik zeer regelmatig in bkk. Heb veschillende hotels uitgeprobeert en nooit het ideale gevonden.
Overal was wel wat.
Raad je dus aan toch op internet iets te zoeken wat je het meest aanstaat wat prijs, plaats en accomodatie betreft.
Boven de 1000 THB per kamer voor 2 pers +kind zal je je niet gauw een buil vallen.
Ik boek altijd bij http://www.asiaroom.com mede om goed afzegbeleid (1 dag van te voren zonder kosten).

Waar ik veel geweest ben is het Trang hotel in de buurt van Koasanrd. Neem De luxe kamer en boek per internet.
Om het hoekje is Vieng travel en daar kun je alles boeken (nederlanders).
pluk de dag (carpediem)

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Zie door de bomen het bos niet meer......

#12 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 17 september 2009, 14:55

Bij een heleboel boekings-sites kun je selecteren op prijs en bovendien staan er vaak hotel-reviews bij zodat je een idee hebt van de kwaliteit (of het ontbreken daarvan).

Wij zitten vaak in Pratunam/Bangkok en daar kun je best wel een fatsoenlijke kamer vinden voor 3-4 personen voor max. 2500 baht.
Live your dream, don't dream your life.

searcher
kenner
kenner
Berichten: 105
Lid geworden op: donderdag 04 juni 2009, 17:00

Re: Zie door de bomen het bos niet meer......

#13 Bericht door searcher » zondag 20 september 2009, 17:55

hoeksie schreef:We hebben de tickets geboekt via TRavel Counsellors voor € 570 pp. Dat is met Etihad, vanaf Frankfurt met overstap in Abu Dhabi en aankomst aan het einde van de middag in BKK.

Vertrekplaats is wellicht wat verder, maar daar hebben wij ons bij neergelegd.
Retour vertrekt om 20.30 uur en dat vinden wij fijner dan in het holst van de nacht. Daarnaast scheelde het in ons geval meer dan € 600 tov een rechtstreekse vlucht met China Airlines.

Christel
@ Christel.

Bij China Airlines , 4 personen, Juli 2010, 629 p.p tickets heb ik.
Het verschil is dan 236 euro :roll:

Het voordeel is er dan niet als je in Rotterdam en omgeving woont om vanaf Frankfurt te vertrekken.

Ik vlieg dan zeker met kinderen liever rechtstreeks, ik begrijp de 600 euro verschil tenzij je later in Juli vliegt of de H klasse al was uitgeboekt.

Ik denk dat Prince Palace een goede keuze is tevens kun je vakantiereiswijzer en holidaycheck.de raadplegen

hoeksie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 28
Lid geworden op: dinsdag 12 juni 2007, 20:36

Re: Zie door de bomen het bos niet meer......

#14 Bericht door hoeksie » zondag 20 september 2009, 18:31

Bij China Airlines , 4 personen, Juli 2010, 629 p.p tickets heb ik.
Het verschil is dan 236 euro :roll:
Die kregen wij dus al niet meer geboekt. Nou ja, ik ben tevreden met wat we nu hebben geboekt en ben allang blij dat ik niet alles meer af moet lopen om te kijken wie de beste tarieven heeft.
Rechtstreeks was onze voorkeur, maar de verhalen over Etihad die ik nu hoor zijn meer dan prima, dus volgens mij is het zo'n slechte keuze nog niet.

Prince Palace heb ik inmiddels vastgelegd via Greenwood. Ik heb vandaag Ernst-Otto Smit gesproken op de 50+ beuers (moest werken op de beurs) en hij heeft mij nog wat leuke tips aan de hand gedaan.

searcher
kenner
kenner
Berichten: 105
Lid geworden op: donderdag 04 juni 2009, 17:00

Re: Zie door de bomen het bos niet meer......

#15 Bericht door searcher » zondag 20 september 2009, 18:35

hoeksie schreef:
Ik heb vandaag Ernst-Otto Smit gesproken op de 50+ beuers (moest werken op de beurs) en hij heeft mij nog wat leuke tips aan de hand gedaan.

Vertel :mrgreen:

Gr Searcher

Plaats reactie

Terug naar “Hotels in Thailand”