Soort van vliegangst?

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 592
Lid geworden op: vrijdag 22 juni 2007, 15:02
Locatie: Thailand

Re: Soort van vliegangst?

#31 Bericht door Luc » dinsdag 29 september 2009, 08:42

Laat maar eens een paar dagen een paar Thaien in een hotelkamer...!!!!
W.c bril kapot, remote controle van airco en t.v.(niemand weet waar naar toe) , afvoer verstopt...w.c. verstopt...
De kamer stinkt van de eetbakjes die ze hebben mee gebracht ....alles
vuil en smerig...tot tegen de muren en de zoldering omhoog...
lakens worden gebruikt om voeten af te vegen...enz..enz...
en je hebt geluk dat de Thaise niet haar regels heeft.
Daarbij zeg ik niet dat de buitenlanders properder zijn...maar toch.....

zonnetje 35 graden

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Soort van vliegangst?

#32 Bericht door Rene » dinsdag 29 september 2009, 09:45

Mart schreef:Wanneer gaan we weer "VLIEGEN" :o :roll: :lol: :?:
:mrgreen: Hallo Mart,
27 oktober stap ik weer in zo'n masjien. Mylady begint op 17 okt met haar inburgeringscursus in Bkk. s'Morgens van 9 tot 12 les en s'middags samen met mij het huiswerk. Daarna uit eten en stappen. Op 1 nov trouwt haar broer, dus dan even op en neer naar de Isaan. 17-11 fladder ik weer terug en wacht de resultaten af van haar. Maar haar kennende met haar 3 maanden NL ervaring doet ze dat met gemak. :D
Groeten uit Lauwe
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Soort van vliegangst?

#33 Bericht door Mart » dinsdag 29 september 2009, 13:36

Rene, soms zie ik iets vliegen en dan fladder en soms iets achter, maar nu begrijp ik het, dat ben jij :roll:
Fijne vakantie en welkom in de Isaan. :o
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Soort van vliegangst?

#34 Bericht door Rene » woensdag 30 september 2009, 00:39

Mart schreef:Rene, soms zie ik iets vliegen en dan fladder en soms iets achter, maar nu begrijp ik het, dat ben jij :roll:
Fijne vakantie en welkom in de Isaan. :o
Dank, maar ik ben er heel kort deze keer. Een weekend voor de bruiloft op 1-11 :)
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 919
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: Soort van vliegangst?

#35 Bericht door jodokus » woensdag 30 september 2009, 20:46

future expat harm schreef:betekent dus dat je om een uur of 4 's middags Nederlandse tijd al geacht wordt te gaan slapen.



En dat Joe is voor mij dus weer een reden om met air berlin te vliegen
Die vertrekken om 17.10 uur, na een 1,5 uur wordt het eten rondgedeeld, rommel ophalen, drankje serveren rommel weer ophalen en dan om +/- 21.00 slapen gaat veel beter als s' middags om 16.00 uur de luiken al proberen dicht te krijgen.
Air Berlin naar Dusseldorf is moeilijker, 10.55 am vertrek en 18.15 pm aankomst, alles overdag.
Als je moeite met slapen hebt lukt het dan helemaal niet.
Overigens een prima airline.

J.
Toch wel...

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Soort van vliegangst?

#36 Bericht door joepattaya » donderdag 01 oktober 2009, 02:37

Mart schreef:Wanneer gaan we weer "VLIEGEN" :o :roll: :lol: :?:
Nou Mart, een goede manier om de vliegangst te voorkomen, is het aandragen van voldoende redenen om NIET te vliegen!
En daar is men hier mee bezig...........therapie heet dat.

Ik kreeg laatst trouwens een aantal foto's van het vliegongelukje op Krabi, waar een vliegtuig van de baan afschoof en tegen een verkeers-leiding-toren tot stilstand kwam. De foto's lieten een duidelijk gehavende piloot, overdekt met bloed en behoorlijk bekneld in zijn stoel. Zag er niet best uit!

Wie wil er nog vliegen?
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Soort van vliegangst?

#37 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 01 oktober 2009, 06:55

Hier nog 1: tijdens onze laatste terugvlucht naar NL half augustus ergens boven India donderde het vliegtuig plotsklaps een paar? meter naar beneden. Gegil alom, kinderen angstig en zelf zit je ook van: wat gebeurt hier. Maar gelukkig werd het vliegtuig direkt weer recht getrokken en konden we weer verder. Volgens de piloot was dit te weiten aan flinke turbulentie.
Live your dream, don't dream your life.

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Soort van vliegangst?

#38 Bericht door Rene » donderdag 01 oktober 2009, 08:41

Wouter_Udon schreef:Hier nog 1: tijdens onze laatste terugvlucht naar NL half augustus ergens boven India donderde het vliegtuig plotsklaps een paar? meter naar beneden. Gegil alom, kinderen angstig en zelf zit je ook van: wat gebeurt hier. Maar gelukkig werd het vliegtuig direkt weer recht getrokken en konden we weer verder. Volgens de piloot was dit te weiten aan flinke turbulentie.
Gebeurt regelmatig, dit zijn de zogenaamde luchtzakken. Niets om je ongerust over te maken.
Daarom is het beter om je gordel gedurende de vlucht (niet te strak) vast te laten dan ga je niet door de cabine zweven. :mrgreen:
Wegens mijn werk heb ik testen van vliegtuigvleugels kunnen bewonderen. Deze vleugels worden aan een zeer stabiele constructie gemonteerd en aan de tip komt dan een hydraulische cilinder die de vleugel gedurende lange tijd mishandelt. Uitslagen van >3 meter op een lange Boeingvleugel net zolang tot hij het begeeft. Daarna kijken ze hoe lang het heeft geduurd (aantal bewegingen) en de breukvlakken. Je gelooft je ogen niet hoe ruig dat gaat en hoe lang dat goed gaat.
Als je dat gezien hebt dan ben je nooit meer bang.
:D
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Soort van vliegangst?

#39 Bericht door dutch » donderdag 01 oktober 2009, 09:11

Vele,vele jaren geleden kwam het vliegtuig waarin ik zat in een luchtzak terecht.Een ECHTE
Het duurde zo'n 7-8 seconden maar het leken wel uren en ik heb zelden zo'n angstgevoel gehad.
Ik vergeet het nooit.
Heeft me overigens er niet van weerhouden om nog vele honderdduizenden kilometers te vliegen ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 06:55
Locatie: Udon Thani
Contacteer:

Re: Soort van vliegangst?

#40 Bericht door Geert S » donderdag 01 oktober 2009, 10:13

dutch schreef:Vele,vele jaren geleden kwam het vliegtuig waarin ik zat in een luchtzak terecht.Een ECHTE
Het duurde zo'n 7-8 seconden maar het leken wel uren en ik heb zelden zo'n angstgevoel gehad.
Ik vergeet het nooit.
Heeft me overigens er niet van weerhouden om nog vele honderdduizenden kilometers te vliegen ;)
Jaren geleden... take off, lekker volle snelheid, neus omhoog, wieltjes van de grond, KLABOEM..
grote vuurzee aan de rechterkant van de cabine, vliegtuig helemaal scheef, zakt weg. Vlammen verdwijnen heel snel maar blijft wel een hoop zwarte rook uit de rechtermotor komen. Scheren rakelings over de toppen van de bomen heen maar blijven wel in de lucht. "Uhm, zoals U gemerkt heeft hebben we wat problemen met onze rechter motor, we keren terug en gaan weer landen". Ja, dat haal je de koekoek.

Meest opvallende vond ik dat helemaal niemand begon te schreeuwen of gillen, was doodstil in dat vliegtuig. Alleen stewardessen renden rond om te zorgen dat iedereen voorover geleund in die stoelen ging liggen voor een noodlanding, echt zinvolle aktie leek me dat niet, maar iedereen deed 't keurig. In films is het dan altijd grote paniek, maar in realiteit gebeurde dat helemaal niet, iedereen deed doodstil wat ze zeiden dat we moesten doen, meesten waren gewoon te verbouwereerd denk ik. Uiteindelijk kregen ze zwaaiend en zwieberend het toestel weer keurig aan de grond met wel een eindeloze uitloop op de baan en meteen een stel brandweerwagens naast het toestel. Allemaal met de glijbaan er uit, nou ook weer eens meegemaakt..

Vlieg nog steeds heel erg vaak, al moet ik zeggen dat ik altijd weer opgelucht ademhaal als de start er weer op zit en 't ding hoog in de lucht zit. Maar is onvoorstelbaar wat vliegtuigen allemaal kunnen hebben, er zijn zulke gigantische veiligheids marges overal op. Heel wat keertjes zware turbulentie meegemaakt, landing in Singapore een keertje in de moesontijd, kwamen in een paar stevige buien terecht met een stampvolle 747, fantastisch, eerst begint een iemand te kotsen, daarna twee, drie, en daarna gaat de hele rest van de mensen over z'n nek door de stank alleen al. Niets geen probleem voor 't vliegtuig, maar had meelijden met de mensen die dat weer moesten opruimen, ontzettende varkensstal..

Wereldwijd schijnen er 20 000 vluchten per dag te zijn, als je dan narekend hoeveel keer per jaar er een toestel verongelukt dan kun je uitrekenen wat je kansen zijn. Met de auto, trein, of bus naar het vliegveld rijden is honderden keren zo gevaarlijk!!

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Soort van vliegangst?

#41 Bericht door Ben » donderdag 01 oktober 2009, 10:14


Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Soort van vliegangst?

#42 Bericht door Rene » donderdag 01 oktober 2009, 12:57

Goede links naar de uitgebreide tests.
Om de vliegangst nog meer te overwinnen is het misschien een idee om je eerste vlucht Business class te doen met de A380 van Emirates . Zie volgende link, je hebt dan door de luxe geen tijd om je druk te maken. :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=4KuMnOWh ... re=related
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Soort van vliegangst?

#43 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 06 oktober 2009, 11:22

Voor wie nog een paar "leuke" landingen wil zien. Vooal die laatste is een giller, zeer zeker voor de passagiers......


http://www.youtube.com/watch?v=5X_7Xt2ga-s
Live your dream, don't dream your life.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Soort van vliegangst?

#44 Bericht door Mart » dinsdag 06 oktober 2009, 13:06

Is THAITRAVEL nog lid van het TF :(
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Soort van vliegangst?

#45 Bericht door joepattaya » woensdag 07 oktober 2009, 02:05

Mart schreef:Is THAITRAVEL nog lid van het TF :(
Misschien wel, misschien niet.........die zit waarschijnlijk met zijn neus in de Wikipedia. :geek:
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”