Computerprobleempje

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10297
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Computerprobleempje

#1 Bericht door RuudThai » vrijdag 11 september 2009, 09:11

Als ik hier een bericht wil plaatsen en op dit scherm de tekst intik, dan gaat op een gegeven moment het scherm op en neer "stuiteren", wat hoogst hinderlijk is. Na een aantal regels verdwijnen tijdens het tikken ook letters, zodat ik telkens de tekst moet nalopen en aanvullen. En niet alleen op het Thailand Forum, maar ook op andere forums, invulpagina's en het opstellen van emails. Het gebeurt ook niet altijd.
Ik heb gecontroleerd of het een virus is met een scan van mijn up-to-date Kaspersky virusprogramma en met Ad-Aware. Niks aan de hand. En met een ander toetsenbord geprobeerd of dat de oorzaak was, maar ook niet.
Het is volgens mij begonnen nadat ik de laatste nieuwe Internet Explorer heb gedownload, maar daar ben ik niet helemaal zeker van.
Als er geen oplossing komt moet ik de hele pc naar de stad brengen bij een computershop waarvan ik bang ben dat hij zal zeggen dat het apparaat te oud is en dat ik maar een nieuwe moet aanschaffen.
Dat is hier vaak het standaard antwoord als er iets kapot is, zien dat je een farang bent en vervolgens denken dat ze die wel iets nieuws kunnen slijten want hij is toch rijk zat.... :( :evil:

Dus hoop ik dat er iemand een trucje voor deze digibeet weet.... :shock: :D
Groet,
Ruud

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Computerprobleempje

#2 Bericht door elst99 » vrijdag 11 september 2009, 09:31

On-topic

Ruud je gaf me de tip om in mijn telefoon een 12call kaart te doen van 250 uur internet voor 535 Bht. Dat heb ik gedaan, nu heb ik de kaart in een dongel gedaan en deze aangesloten de snelheid gaat dan behoorlijk omhoog van 112 kbps naar 248 kbps en is nu snel genoeg om er ook mee te skypen.
Ben daar erg blij mee! Zodat met een eenvoudige kaart in mijn tel. die altijd kan gebruiken, ook als ik internet.
Plus de mogelijkheid dat ik overal kan internetten!

Vr. gr.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Computerprobleempje

#3 Bericht door elst99 » vrijdag 11 september 2009, 09:33

Kun je niet is een ander toetsenbord lenen en dat is proberen? Misschien lenen even van een ander!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
Tonnie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: dinsdag 03 juni 2008, 07:58
Locatie: Afferden - Udon Thani

Re: Computerprobleempje

#4 Bericht door Tonnie » vrijdag 11 september 2009, 09:40

Misschien systeemherstel??!!

Start/Alle programma's/Bureau-accessoires/systeemwerkset/systeemherstel

en dan kijken of je het systeem kunt herstellen naar een eerdere datum.
Je verliest geen nieuw geinstalleerde programma's.


Susses
Iedereen is van de wereld
en de wereld is van iedereen..

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Computerprobleempje

#5 Bericht door Wereldvreemd » vrijdag 11 september 2009, 10:05

Dat gestuiter heb je zeker als je de laatste zinnen eigenlijk net buiten het tekstvak aan het typen bent, of niet soms?

Dat probleem herken ik en ik los het op door niet te kijken en gewoon foutloos te typen. :mrgreen: Andere oplossingen ken ik niet, maar het interesseert me ook niet zo.
- -

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Computerprobleempje

#6 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 11 september 2009, 11:10

Ik zou inderdaad eerst even systeemherstel proberen, dat is de meest logische stap.
En kies dan een datum uit van voordat je de nieuwe internet explorer hebt geinstalleert. Ik heb die nieuwe versie 8 er ook af gegooid omdat mijn systeem bijna in elkaar storte en ik heb een redelijk up-to-date systeem.
Als je dat gedaan hebt en het werkt goed dan is dat de oplossing geweest.
Daarna moet je voorkomen dat die versie 8 opnieuw wordt gedownload en geinstalleert.
Live your dream, don't dream your life.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Computerprobleempje

#7 Bericht door Mart » vrijdag 11 september 2009, 11:34

Probeer een andere browser, Mozilla Firefox of Google Chrome, NL versie mogelijk
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Computerprobleempje

#8 Bericht door Rene » vrijdag 11 september 2009, 11:42

RuudThai schreef:Als ik hier een bericht wil plaatsen en op dit scherm de tekst intik, dan gaat op een gegeven moment het scherm op en neer "stuiteren", wat hoogst hinderlijk is. Na een aantal regels verdwijnen tijdens het tikken ook letters, zodat ik telkens de tekst moet nalopen en aanvullen.
Dat heb ik ook. Alleen als de tekst langer wordt. Het ligt denk ik niet aan je computer of ik heb hetzelfde virus :roll:
Wie heeft dit ook?
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Computerprobleempje

#9 Bericht door Mart » vrijdag 11 september 2009, 11:49

Virusprobleem ? even NOD gratis ophalen, die haal alle virussen er uit.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Computerprobleempje

#10 Bericht door Rene » vrijdag 11 september 2009, 12:05

Mart schreef:Virusprobleem ? even NOD gratis ophalen, die haal alle virussen er uit.
Heb ik. NOD 32
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Computerprobleempje

#11 Bericht door joepattaya » vrijdag 11 september 2009, 12:09

Rene schreef:
Mart schreef:Virusprobleem ? even NOD gratis ophalen, die haal alle virussen er uit.
Heb ik. NOD 32
m;s;sldwepopoe;emfd;lcmd;l;dks;;askda;as;lfooewpw;lmsfepa;lcmdklgrokw'cmdslfjew[ds;fjpsldejpwks; .mdmf;ewl,',s;wlmcmger'ef;lmklew;,delfm;elripeotjrkld/c,as'dervmfmdflkgr;,a,d'kdpwoerjem,a'pkewpojrkv bklewokwa;,c;ljgfrig
gr;gjrepfodvklfdjpgrpoewscmdf;gerjposcvkdjgs;dlvm

Geen last van!
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Computerprobleempje

#12 Bericht door joepattaya » vrijdag 11 september 2009, 12:11

joepattaya schreef:
m;s;sldwepopoe;emfd;lcmd;l;dks;;askda;as;lfooewpw;lmsfepa;lcmdklgrokw'cmdslfjew[ds;fjpsldejpwks; .mdmf;ewl,',s;wlmcmger'ef;lmklew;,delfm;elripeotjrkld/c,as'dervmfmdflkgr;,a,d'kdpwoerjem,a'pkewpojrkv bklewokwa;,c;ljgfrig
gr;gjrepfodvklfdjpgrpoewscmdf;gerjposcvkdjgs;dlvm

Geen last van!
Tsjonge, wat flauw.
Zit ik nou tegen mezelf te l*llen?
:ugeek:
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Computerprobleempje

#13 Bericht door joepattaya » vrijdag 11 september 2009, 12:22

Maar goed..........even serieus.
Ik had laatst zelf ook een probleempje en na lang zoeken ben ik er uit gekomen.
Je zou eerst eens kunnen kijken naar je 'logs'. Dit is een lijst van activiteiten die je zo op een dag doet met je pc/laptop.
Daar zie je vaak al wat het probleem is.

Ga naar je 'control panel' via het start menu of anderzins
Zoek de icon met een pc, hamer en file: "Administrative Tools"
Klik op "Computer Management" en zoek nu naar "Event viewer" in het menu.
Klik nu op "Application" en je krijgt een lijst van dingen die je gedaan hebt, althans, van programma's die je geopend hebt/gebruikt hebt.
Loop eens door de lijst heen en als je ergens een rood icoontje ziet, dubbel-klik dan op de betreffende regel.

Je ziet dan een uitleg van de fout en dat je via een klik naar de support-site van MS kunt gaan. DOE DIT NIET, maar knip-en-plak de foutmelding naar Google-search. Zo vindt je in no-time een goede oplossing voor je probleem.

VOORDAT je dit doet is het raadzaam om je systeem te backuppen en er voor te zorgen dat je eventueel terug kunt vallen op een system-reset (een reset-punt invoeren dus).

Snap je het nog?
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Computerprobleempje

#14 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 11 september 2009, 12:26

joepattaya schreef: VOORDAT je dit doet is het raadzaam om je systeem te backuppen en er voor te zorgen dat je eventueel terug kunt vallen op een system-reset (een reset-punt invoeren dus).

Snap je het nog?

M.a.w. in systeemherstel zelf een herstelpunt aanmaken.
Live your dream, don't dream your life.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Computerprobleempje

#15 Bericht door greenthaiway » vrijdag 11 september 2009, 12:56

Rene schreef:
RuudThai schreef:Als ik hier een bericht wil plaatsen en op dit scherm de tekst intik, dan gaat op een gegeven moment het scherm op en neer "stuiteren", wat hoogst hinderlijk is. Na een aantal regels verdwijnen tijdens het tikken ook letters, zodat ik telkens de tekst moet nalopen en aanvullen.
Dat heb ik ook. Alleen als de tekst langer wordt. Het ligt denk ik niet aan je computer of ik heb hetzelfde virus :roll:
Wie heeft dit ook?

Ik zei de gek, ook op het moment van schrijven :twisted
Ben er nog niet achter wat de oorzaak kan zijn. Zal de suggestie van Wouter eens navolgen.
Een virus lijkt mij niet waarschijnlijk, eerder een makke door de upload van de nieuwste MSIE zoals Ruud aangaf.
Heb hier ESET NOD 32 viruskiller.
Groet,
Norman

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”