Tax exemption on savings

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Tax exemption on savings

#1 Bericht door Ben » woensdag 22 juli 2009, 15:49

Tax exemption on savings
Writer: BangkokPost.com
Published: 22/07/2009 at 02:31 PM The Revenue Department has announced an exemption from withholding tax on bank savings accounts which earn no more than 20,000 baht interest a year, Finance Minister Korn Chatikavanij said on Wednesday afternoon.

Altogether 62 million savings accounts would benefit from the tax exemption, which was aimed at increasing depositors' incomes, Mr Korn said.

Savings account owners who earn more than 20,000 baht a year interest could make an agreement with their respective financial institutions on whether to allow an immediate deduction of due tax or pay the tax themselves at revenue offices.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Tax exemption on savings

#2 Bericht door prajak » woensdag 22 juli 2009, 17:03

Dat betekent dat je tegen 1 miljoen THB tegen een lage rente kunt uitzetten en dan die 15% niet hoeft te betalen. Hum, misschien toch eens nadenken over dat deposito van 8 ton. Maar dan alleen als de baht 50 staat..... en vandaag is het weer huilen met de pet op (mannen) en het hoofddoekje op (vrouwen)....

In NL beur ik nog steeds boven 4. Waarom dan hier beleggen ?

Ik heb wel vandaag DE tip van mijn leven gekregen over beleggen in Thailand. Men vroeg me of ik hier een klein fortuin wil hebben. JA natuurlijk. De oplossing is simpel. Daar was ik zelf niet op gekomen. Je moet hier een groot fortuin beleggen en een Thai er mee laten werken. Hou je vanzelf een klein fortuin over.

Dat is mijn woord Zum Donnerstag en met het lied Gute Nacht Freunde neem ik afscheid van Uedele.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Tax exemption on savings

#3 Bericht door joepattaya » donderdag 23 juli 2009, 02:52

Mijn tip over het meedoen aan de Thaise loterij (lottelie): Nooit loten kopen en je wint maandelijks minimaal 2 keer THB 95!!
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Tax exemption on savings

#4 Bericht door Rene » donderdag 23 juli 2009, 09:22

joepattaya schreef:Mijn tip over het meedoen aan de Thaise loterij (lottelie): Nooit loten kopen en je wint maandelijks minimaal 2 keer THB 95!!
Wat kosten die loten eigenlijk?
Mylady betaald er 100 baht voor. Hier in NL moest ze ook zo nodig met de lotto meespelen.
Laatst had ze toch achtduizend baht omdat ze een lot kocht met een speciaal nummer wat ze in haar droom van haar (overleden)vader had doorgekregen :shock: :shock:
Bijgeloof heeft zo nu en dan toch z'n vruchten :mrgreen:
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Tax exemption on savings

#5 Bericht door joepattaya » donderdag 23 juli 2009, 09:27

Rene schreef:
joepattaya schreef:Mijn tip over het meedoen aan de Thaise loterij (lottelie): Nooit loten kopen en je wint maandelijks minimaal 2 keer THB 95!!
Wat kosten die loten eigenlijk?
Mylady betaald er 100 baht voor. Hier in NL moest ze ook zo nodig met de lotto meespelen.
Laatst had ze toch achtduizend baht omdat ze een lot kocht met een speciaal nummer wat ze in haar droom van haar (overleden)vader had doorgekregen :shock: :shock:
Bijgeloof heeft zo nu en dan toch z'n vruchten :mrgreen:
Volgens mij (ik weet het dus niet zeker, omdat ik ze niet koop) is de vastgestelde prijs THB 90-THB 95. Nog niet zo lang geleden is deze prijs aangepast.
Kom je een verkoper tegen die ze voor duuder verkoopt, dan kun je ze in principe aangeven.

In mijn dorp zijn een paar maanden geleden diverse lotenverkopers zo hun licentie kwijt geraakt; ze verkochten hun loten te duur.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Tax exemption on savings

#6 Bericht door RuudThai » donderdag 23 juli 2009, 10:35

joepattaya schreef:
Rene schreef:
joepattaya schreef:Mijn tip over het meedoen aan de Thaise loterij (lottelie): Nooit loten kopen en je wint maandelijks minimaal 2 keer THB 95!!
Wat kosten die loten eigenlijk?
Mylady betaald er 100 baht voor. Hier in NL moest ze ook zo nodig met de lotto meespelen.
Laatst had ze toch achtduizend baht omdat ze een lot kocht met een speciaal nummer wat ze in haar droom van haar (overleden)vader had doorgekregen :shock: :shock:
Bijgeloof heeft zo nu en dan toch z'n vruchten :mrgreen:
Volgens mij (ik weet het dus niet zeker, omdat ik ze niet koop) is de vastgestelde prijs THB 90-THB 95. Nog niet zo lang geleden is deze prijs aangepast.
Kom je een verkoper tegen die ze voor duuder verkoopt, dan kun je ze in principe aangeven.

In mijn dorp zijn een paar maanden geleden diverse lotenverkopers zo hun licentie kwijt geraakt; ze verkochten hun loten te duur.
De lootjes van de laatste loterij op de 16e juli waren 105 baht, daarvoor 100. De verkoper had een bord naast z'n lootjesbak staan, waarop het nieuwe tarief stond en een brief van de GLO (Government Lottery Office) waarin deze tariefsverhoging werd gemeld. Dus dan mag het.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Tax exemption on savings

#7 Bericht door greenthaiway » donderdag 23 juli 2009, 10:58

Rene schreef:
joepattaya schreef:Mijn tip over het meedoen aan de Thaise loterij (lottelie): Nooit loten kopen en je wint maandelijks minimaal 2 keer THB 95!!
Wat kosten die loten eigenlijk?
Mylady betaald er 100 baht voor. Hier in NL moest ze ook zo nodig met de lotto meespelen.
Laatst had ze toch achtduizend baht omdat ze een lot kocht met een speciaal nummer wat ze in haar droom van haar (overleden)vader had doorgekregen :shock: :shock:
Bijgeloof heeft zo nu en dan toch z'n vruchten :mrgreen:
Buiten, bij de ingang van de TESCO Lotus Udon Thani waren de loten 100 THB, een paar weken geleden verhoogd naar 110 THB.
Speel elke maand mee sinds Maart 2008 met twee loten, nog geen satang gewonnen.
Ik speel ook mee met het straatjespel van de Staatsloterij :-)
Je moet de goden een kans geven je met een groot bedrag op te vrolijken :mrgreen:
Als je wilt controleren of je bij de officiële loterij in Thailand hebt gewonnen klik dan op onderstaande link.
Denk er wel aan dat deze site praktisch onbereikbaar is vlak na een uitslag, de dag erop gaat het wel weer.
Laat ik het nu niet hebben over de illegale loterij in dit land...

http://www.glo.or.th/check_result/showimagenow.php

Groet,
Norman

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Tax exemption on savings

#8 Bericht door dutch » donderdag 23 juli 2009, 11:24

Bij mij op de plaatselijke markt nu ook 110 baht.

Overigens moet je nogal wat miljoentjes op een savings account hebben staan om die 20.000 te bereiken.
(ik schat zo'n 2 1/2 miljoen--ben te lui om het exact te berekenen :lol: )
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Tax exemption on savings

#9 Bericht door Mart » donderdag 23 juli 2009, 11:32

Ik heb altijd prijs, eigen geld !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ik koop geen loten :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Tax exemption on savings

#10 Bericht door printen44 » donderdag 23 juli 2009, 13:20

Ik speel nog steeds mee met de Postcodeloterij. De postcode van mijn oude adres in Nederland. Krijg mooi de trekkingsuitslag per e-mail gestuurd. Laatst had ik prijs: 2 kaarten voor een of ander dansfeest in de rimboe van Nederland. Die zijn uiteraard opgestuurd naar mijn oude adres in Nederland. Nu weet ik dat een wat ouder echtpaar mijn huis heeft gekocht en ik ben benieuwd of ze naar dat dansfeest in Drenthe of daar omtrent zijn geweest.

Maar twee keer kreeg ik de afgelopen 5 jaar mooi 2 euro gestort als prijs van de bingo. Een halve pagina van de Postbank-afrekening werd daaraan gewijd. De felicitaties waren niet van de lucht bij die bijschrijving van 2 euro. :lol:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Tax exemption on savings

#11 Bericht door prajak » donderdag 23 juli 2009, 16:38

Ik doe ook mee aan de NL Staats(k)loterij. En geluk dat ik heb, ik moet binnenkort wel onder de trein komen. Nu heeft Nongkhai maar 4 treinen per dag dus er onder komen is een prestatie van de hoogste orde. Nu die Staats(k)loterij. Miljoenen, iedere maand weer. Ik weet me er geen raad mee. Iemand ?

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Tax exemption on savings

#12 Bericht door joepattaya » donderdag 23 juli 2009, 17:12

prajak schreef:Ik doe ook mee aan de NL Staats(k)loterij. En geluk dat ik heb, ik moet binnenkort wel onder de trein komen. Nu heeft Nongkhai maar 4 treinen per dag dus er onder komen is een prestatie van de hoogste orde. Nu die Staats(k)loterij. Miljoenen, iedere maand weer. Ik weet me er geen raad mee. Iemand ?
Account: xxx-xxxxx-x-xxx
Bank: Kasikornbank
Branche: Ban Pakong
Naam account: Joepattaya
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Tax exemption on savings

#13 Bericht door greenthaiway » vrijdag 24 juli 2009, 05:38

prajak schreef:Ik doe ook mee aan de NL Staats(k)loterij. En geluk dat ik heb, ik moet binnenkort wel onder de trein komen. Nu heeft Nongkhai maar 4 treinen per dag dus er onder komen is een prestatie van de hoogste orde. Nu die Staats(k)loterij. Miljoenen, iedere maand weer. Ik weet me er geen raad mee. Iemand ?

Geen raad met de miljoenen of vraag je raad om in de prijzen te vallen?
Wat die miljoenen betreft, daar weet ik wel raad mee, miljarden ook.
Geen probleem whatsoever.
Low profile houden, gewoon doorgaan zoals je nu leeft.
In wezen veranderd er dan dus niets alleen heb je een bankrekening met 6 of meer nullen :mrgreen:
Ach, hoe ouder je wordt des te onbelangrijker wordt geld, je kunt het ook niet meenemen naar de volgende bestemming.
Een doodshemd heeft geen zakken :idea:
Maar bindt de kat niet aan het spek, ik zou wel raad weten met forse bedragen, wie niet?
Mijn oudste zoon schreef gister, we hadden een discussie over geld, dat geld vrijheid betekent.
Hoewel ten dele waar heeft ie een punt, helaas opent alleen geld alle duren en ben je zo vrij als een vogeltje zonder veren
in het systeem waarin we leven.
Dit was ff hardop prakkedenken, je vraagt w.s. hoe je in de prijzen kunt komen, geen idee, ligt IMHO aan je karma.
Hoop dat een en ander te volgen is, hahahaha.

joris
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 150
Lid geworden op: dinsdag 14 april 2009, 08:03

Re: Tax exemption on savings

#14 Bericht door joris » vrijdag 24 juli 2009, 11:43

niet echt een grote hoofdprijs 2.000.000 bath
in verhouding dan met de euro prijzen

voor de meeste thai een giganties bedrag dat dan wel weer !!

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Tax exemption on savings

#15 Bericht door Harm » vrijdag 24 juli 2009, 13:05

joris schreef:niet echt een grote hoofdprijs 2.000.000 bath
in verhouding dan met de euro prijzen

voor de meeste thai een giganties bedrag dat dan wel weer !!


Ach ik moet zeggen dat er bij mij ook weekdagen zijn dat ik dat bedrag niet in mijn achterzak heb zitten
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”