snorkelen similan eilanden in juli?

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
kate
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 18:11

snorkelen similan eilanden in juli?

#1 Bericht door kate » zondag 21 juni 2009, 18:22

Hey,

Ik vertrek begin juli naar Thailand voor 16 dagen. We verblijven in Khao Lak en zouden heel graag naar de Similan eilanden gaan om te snorkelen. Ik vraag me af of het mogelijk is om in die periode naar daar te gaan? Het is namelijk regenseizoen en de zee is dan wat woeliger, waardoor het niet altijd veilig zou zijn. Het nationaal park is ook gesloten in de zomermaanden. Maar het is één van de 10 mooiste plaatsen op aarde, dus dat willen we toch echt niet missen! Wie heeft er meer informatie voor ons?

Alvast bedankt,
Kate

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: snorkelen similan eilanden in juli?

#2 Bericht door stevenl » maandag 22 juni 2009, 11:01

Hoi Kate,

Klopt, het park is gesloten. Er gaan normaal gesproken toch trips heen, maar: afgelopen week zijn de trips tegengehouden door de rangers, op order van 'Bangkok'. Dit betekent dat het op het moment onduidelijk is of er trips mogelijk zijn ja of nee.

Wat je het beste doet is dit als je in Khao Lak bent na te vragen, nu kan niemand je een antwoord geven.

Ik moet er nog bijzeggen dat de trips die gepland zijn duiktrips zijn. Duiken heeft het voordeel dat je onder water bent, want het water oppervlak zal vrijwel zeker niet rustig zijn. Ik raad daarom zelf altijd snorkeltrips naar de Similans in deze tijd van het jaar af.

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”