Boedhisme derde reliegie in Nederland

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Gesloten
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Boedhisme derde reliegie in Nederland

#16 Bericht door RuudThai » woensdag 27 mei 2009, 14:34

Wereldvreemd schreef:Hiermee ga je erg kort door de bocht en ben je generaliserend bezig. Je gaat voorbij aan de oorsprong en daarmee ga je voorbij aan de basis van het succes van Wilders.
Dat zijn namelijk niet zijn uitspraken, maar de overlast die bepaalde bevolkingsgroepen geven.
Hoezo ben IK generaliserend bezig? "bepaalde bevolkingsgroepen" = wel héél erg generaliserend. Daar gaan we weer met het demoniseren van de "bepaalde" bevolkingsgroep waar jij ongetwijfeld op doelt, de moslims. Alle miljoen moslims zijn slecht in jouw woorden.
Jouw soort uitspraken zijn gelijk aan de uitspraken zoals destijds over Pim Fortuin gedaan zijn.
En? Klopt dat niet dan? Was Pim Fortuyn ook niet lekker populistisch en goedkoop bezig, net als Wilders?

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Boedhisme derde reliegie in Nederland

#17 Bericht door Rene » woensdag 27 mei 2009, 14:46

RuudThai schreef:
Rene schreef:Jim,
Ik kan hier weer veel op reageren en mijn zienswijze verder uitleggen, maar dan gaan we echt off-topic dus hier niet. Maar wees gerust, ik heb veel op met de zwakkeren in de samenleving maar verzet me met hand en tand tegen agressors, landverziekers en landverraders :evil: net als mijn vader die in het verzet zat in de 2e WO. Hij, mijn verdere voorouders en velen met ons hebben ons vrije land gemaakt wat het nu is en dat zal de zandbakcultuur niet veranderen!
Voor verdere discussie kunnen we beter van topic veranderen.
Nou, dat veranderen van topic is net door iemand geprobeerd bij Diversen, maar daar wil klaarblijkelijk de moderator niet in meegaan. OK, mij best, het is toch al een beladen onderwerp, maar het bovenstaande gaat mij toch wat te ver.
Want wat is het verschil tussen:
De man met de poppesnor A.H.: "De Joden zijn de schuld van alle ellende" (6 miljoen doden);
Thaksin: "De drugshandel is de schuld van alle ellende"(2500 doden);
China: "De Dalai Lama is de schuld van alle ellende in Tibet" (onbekend aantal doden), of;
Wilders: "De Moslims zijn de schuld van alle ellende in NL" (tot nu toe ongeveer 0 doden, maar dat kan zó veranderen).
Ik vergelijk ze niet qua persoon/organisatie met elkaar, maar de politiek is hetzelfde. Leidt de aandacht af van de echte problemen door een Kop van Jut aan te wijzen. Bij een bepaald deel van de bevolking - ik noem dat meestal de tokkies of neanderthalers - slaat zulke kretologie aan.
Om de hele moslimgemeenschap in Nederland nu te demoniseren als zijnde agressors, landverraders en landverziekers slaat als een tang op een varken (of in dit geval beter een geit ;) ).
Ik denk dat slechts een paar procent een wat extremer standpunt innemen en dat er enkele honderden kutmarokkaantjes de straat verzieken en daar moet je je op richten en flink aanpakken. Maar de doorsneemoslim denkt gewoon aan brood op de plank en wil daarvoor werken. Dat vijanddenken moeten we maar overlaten aan de Noordkoreanen of de Birmezen.

Groet,
Ruud
Dus mensen die opkomen voor het behoud van onze vrijheden en zich druk maken om de teloorgang van onze prettige samenleving waar zoveel kan en mag zijn Tokkies en Neanderthalers?? Nu ga ik me bijna beledigd voelen.
Tegenwerken van vreemde niet westerse gedachtegangen die onze vrijheden aantasten mag ook niet??
Vergelijkingen met snorremans is ook erg extreem. Ik denk dat jou opvattingen niet erg bevorderlijk zijn voor een vrij land waar het paard van Troje voor de deur staat.
De PVV maakt zich druk om heel wat meer dan alleen de islamisering. Kun je mij aangeven welke punten in hun programma niet overeen komen met jou gedachten? Of gaat het alleen over de kleur en vorm van het kapsel van Wilders en de daaraan verbonden opmerkingen in de media?
Misschien zou je de politieke standpunten van de PVV eens kunnen gaan lezen en mij dan vertellen wat er niet klopt.
Je gaat er ook vanuit dat ik de hele moslimgemeenschap in NL demoniseer. Waar haal je dat vandaan? De groep die ik bedoel is algemeen. Zelfs advocaten zie ik soms als landverraders. Het enige waar het ze vaak om gaat is eigenbelang vertaald in geld, macht en aanzien.
Hebben we last van Chinezen? Nee, nagenoeg niet. Wel veel last hebben we van onder andere Noord Afrikanen en Antillianen en veel te veel gelukszoekers die geen weg weten met onze normen en waarden en niet kunnen of willen integreren.
Massa’s geld wordt hierin gestopt en onze ouderen moeten het koekje bij de koffie inleveren en kunnen niet geholpen worden als ze naar het toilet moeten en doen het dan maar in hun broek omdat er geen personeel(lees geld) voor is. Breek me de bek niet los.

Ik ben er voor om noodlijdende mensen te helpen voor zover mogelijk. Dan maakt het echt niet uit waar ze vandaan komen. Maar ons landje is veel te klein om iedereen zomaar toe te laten en zeker diegenen met een wat agressievere instelling kunnen we niet gebruiken. Daar zijn we veel te liberaal voor.

Je kent me niet dus weet je ook niet echt wat er in me omgaat maar neem maar van me aan dat ik aan de kant sta van de prettige mens die hier niet als een egoïst binnenkomt en zich kan gedragen net zoals ik me ook gedraag in een gastland.

Laten we niet te ver gaan met deze discussie, gelukkig mogen we verschillende meningen hebbenen het laten horen. Nog steeds wel. :roll:
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Boedhisme derde reliegie in Nederland

#18 Bericht door printen44 » woensdag 27 mei 2009, 15:13

Je schrijft dat het paard van Troje voor de deur staat. Wat ik lees is dat je alles wat niet Nederlands denkt, leeft, voelt, oftewel geen echt Nederlanders zijn, het land uit moeten. Of geld dat alleen voor de moslims? Welke moslims moeten het land uit en welke mogen blijven, volgens jou? Maak je onderscheid tussen Nederlandes die de islam zijn gaan aanhangen en moslims die hier zijn komen wonen? Welke criteria handhaaf je om te bepalen wie wel of niet een gevaar voor de Nederlandse cultuur is. Hoe kan je zien dat iemand een moslim is? Zijn het diegene die een sluier voor hun gezicht hebben of een baard bezitten gevaarlijke moslim-gekken? Is de keurige zakenman, die een bedrijf heeft, maar toevallig ook moslim is een gevaar voor Nederland en moet hij ook het land uit?

Met andere woorden, nationalisme voert de toon in jouw schrijven. Door al de eeuwen heen heeft nationalisme alleen maar ellende op deze wereld gebracht en dan denk ik niet aan die pseudo-charlie chaplin.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Boedhisme derde reliegie in Nederland

#19 Bericht door RuudThai » woensdag 27 mei 2009, 15:15

Rene schreef:Dus mensen die opkomen voor het behoud van onze vrijheden en zich druk maken om de teloorgang van onze prettige samenleving waar zoveel kan en mag zijn Tokkies en Neanderthalers?? Nu ga ik me bijna beledigd voelen.
Tegenwerken van vreemde niet westerse gedachtegangen die onze vrijheden aantasten mag ook niet??
Vergelijkingen met snorremans is ook erg extreem. Ik denk dat jou opvattingen niet erg bevorderlijk zijn voor een vrij land waar het paard van Troje voor de deur staat.
Rene, jij hanteert een aantal aannames die bij jou tot waarheid zijn verworden. Volgens jou moeten we oppassen dat de moslims ons onze vrijheden ontnemen, onze prettige samenleving teloor laat gaan en ons niet westerse gedachtengangen door de strot gaan duwen. Bovendien zie je ze als het Paard van Troje, dus als een vijandige groep. Ook weer allemaal gegeneraliseer. Alle miljoen moslims zijn slecht in jouw ogen, net als Wereldvreemd dat ook zo ziet.
Weet je wel hoe de Nederlandse bevolking is ontstaan? Kaninefaten, Batavieren, Franken, Saksen, Friezen, Hugenoten en nog vele andere volken trokken in ons land. Het was een ware smeltkroes en toch is het allemaal goed gekomen.
En dat gaat gewoon door. Moet je kijken wat er aan buitenlanders de laatste eeuw is bijgekomen! Chinezen, Indonesiërs, Hongaren, Tsjechen, Spanjaarden, Italianen en ga maar door. Al die toegelaten asielzoekers, al onze Thaise, Indonesische, Russische, Braziliaanse, Colombiaanse en nog veel meer huwelijkspartners. Man, zijn er nog Kaninefaten of Batavieren in de zaal??? :D :mrgreen:
En nu zijn er toevallig wat lui uit islamitische landen bijgekomen en dan is alles in rep en roer.
Ik denk dat het wat tijd nodig heeft en dan zijn ze net als de rest over een jaar of wat geassimileerd in de Nederlandse samenleving. Ik geloof niet in machtsovernames door hen. Dat is angst en op die angst baseert Wilders zijn uitspraken en handelingen. En angst is een slechte raadgever, maar het is voor een deel van het volk wel een lekker gevoel om daaraan toe te geven. En dat is niet het meest gestudeerde deel van het volk.

Laten we niet te ver gaan met deze discussie, gelukkig mogen we verschillende meningen hebbenen het laten horen. Nog steeds wel.
Als deze discussie te ver gaat krijg je ongetwijfeld allerlei ongenuanceerde uitspraken. Ik heb mijn zegje gezegd en ik stop ermee.

Groet,
Ruud

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Boedhisme derde reliegie in Nederland

#20 Bericht door Wereldvreemd » woensdag 27 mei 2009, 16:03

RuudThai schreef:
Wereldvreemd schreef:Hiermee ga je erg kort door de bocht en ben je generaliserend bezig. Je gaat voorbij aan de oorsprong en daarmee ga je voorbij aan de basis van het succes van Wilders.
Dat zijn namelijk niet zijn uitspraken, maar de overlast die bepaalde bevolkingsgroepen geven.
Hoezo ben IK generaliserend bezig? "bepaalde bevolkingsgroepen" = wel héél erg generaliserend. Daar gaan we weer met het demoniseren van de "bepaalde" bevolkingsgroep waar jij ongetwijfeld op doelt, de moslims. Alle miljoen moslims zijn slecht in jouw woorden.
Oeps, ik had natuurlijk moeten schrijven dat er binnen een bepaalde bevolkingsgroep een grote groep dissonanten zit, die zich afzetten tegen de samenleving. Deze groep ziet vrouwen die zich niet volgens hun normen kleed als een h**r, de homo is onrein en zij treft natuurlijk nooit schuld. Een ander groep dissonanten binnen die bepaalde bevolkingsgroep vertoont crimineel gedrag wat vanuit hun achtergrond natuurlijk toelaatbaar is, want zij richten zich tegen de heidenen.

Tja, nou mag jij, terwijl je lekker ontspannen in Thailand zit, ons eens gaan vertellen hoe we dit probleem op gaan lossen. Want jij geeft wel af op de heer Wilders, maar komt zelf niet met oplossingen. Sterker nog, jij zit in Thailand en hier in Nederland loop je als blanke goede kans een pak rammel te krijgen door die dissonanten. Dat is lekker makkelijk.
RuudThai schreef:En? Klopt dat niet dan? Was Pim Fortuyn ook niet lekker populistisch en goedkoop bezig, net als Wilders?
Nee, dat klopt niet. Jij doet wel alsof je verstand van politiek hebt, maar ondertussen.... Veel van de maatregelen die Fortuyn wilde, zijn later door andere politieke partijen overgenomen. Fortuyn maakte zich onder meer sterk voor een algemeen pardon voor asielzoekers:
Pim Fortuyn schreef:Ik zeg: iedereen die hier binnen is, blijft hier binnen. Janmaat ging wel een stapje verder. Die wilde bevorderen dat mensen een enkele reis terug kregen. Dat zult u bij mij niet zien. Wat ik wel zeg, is dat het nu afgelopen moet zijn.
Doordat hij zo stellig was, is dit ook uitgevoerd. Ook had hij duidelijke ideeen over de gezondheidszorg. De discussie over salarissen in die sector, werden indirect al door hem aangekaart.

Ruud,
stop alsjeblieft met mensen jennen, want dat is volgens mij je enige doel. Je hebt niet of nauwelijks steekhoudende argumenten en je bent ondertussen zelf Nederland ontvlucht.
Alvast bedankt,
- -

Gesloten

Terug naar “Nieuws”