Hollandia Montri Guesthouse CHIANG MAI geen aanrader !!!

Post hier al je vragen opmerkingen over hotelaccomodaties in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
johnjohn
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 20
Lid geworden op: vrijdag 06 juni 2008, 17:46

Hollandia Montri Guesthouse CHIANG MAI geen aanrader !!!

#1 Bericht door johnjohn » zaterdag 09 mei 2009, 04:16

Nou,schijnt leuk en vriendelijk over te komen en dan blijkt dat:
- Je word telken malen gevraagd (bijna) gedwongen om iets te eten/drinken.
Je kunt er relaxed zitten,maar dan komen ze weeer verzoeken wat te drinken/eten en dit gaat maar door en door om ziek van te worden.

- Je betaald 450 Baht/550 baht per nacht afhankelijk van airco of fan.Indien je wat verder
kijkt betaal je 250 - 350 per nacht voor eenzelfde soort accomodatie zonder dat gepush
van "wil je nog wat eten of drinken".

- Ze komen aardig voor echter schijn bedriegt.Ze trekken je gewoon leeg en als je dan ergens anders gaat eten telken malen (voor 30 bahtjes of zo)....bij Montri Gueshouse gewoon het driedubbele... dan ben je al geen vriendelijke gast meer.Fijne boel daar.

- Kamers schoonmaken? Nou om de 3 dagen of zo.Lekker hoor.Leuk prijsje voor een scooter huren dat regelen ze wel.Nou vergeet het maar.....dan maar zelf op zoek en een 125cc scooter gevonden voor slechts 3000 bahtjes de hele maand !!Tis maar dat je het weet.

-Koffie 55 baht........verderop 30 baht
eten 90 baht........verderop 30/40 baht en ga zo maar door.

Kortom onze ervaring NIET boeken bij Montri Guesthouse en geven een dikke 4.
Onze mening en er zullen vast mensen zijn die goede ervaringen hebben,Succes ermee.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Hollandia Montri Guesthouse CHIANG MAI geen aanrader !!!

#2 Bericht door Pieter » zaterdag 09 mei 2009, 05:53

johnjohn schreef:Nou,schijnt leuk en vriendelijk over te komen en dan blijkt dat:
- Je word telken malen gevraagd (bijna) gedwongen om iets te eten/drinken.
Je kunt er relaxed zitten,maar dan komen ze weeer verzoeken wat te drinken/eten en dit gaat maar door en door om ziek van te worden.

- Je betaald 450 Baht/550 baht per nacht afhankelijk van airco of fan.Indien je wat verder
kijkt betaal je 250 - 350 per nacht voor eenzelfde soort accomodatie zonder dat gepush
van "wil je nog wat eten of drinken".

- Ze komen aardig voor echter schijn bedriegt.Ze trekken je gewoon leeg en als je dan ergens anders gaat eten telken malen (voor 30 bahtjes of zo)....bij Montri Gueshouse gewoon het driedubbele... dan ben je al geen vriendelijke gast meer.Fijne boel daar.

- Kamers schoonmaken? Nou om de 3 dagen of zo.Lekker hoor.Leuk prijsje voor een scooter huren dat regelen ze wel.Nou vergeet het maar.....dan maar zelf op zoek en een 125cc scooter gevonden voor slechts 3000 bahtjes de hele maand !!Tis maar dat je het weet.

-Koffie 55 baht........verderop 30 baht
eten 90 baht........verderop 30/40 baht en ga zo maar door.

Kortom onze ervaring NIET boeken bij Montri Guesthouse en geven een dikke 4.
Onze mening en er zullen vast mensen zijn die goede ervaringen hebben,Succes ermee.

dus voor 10 euro per nacht ga je hier veel stennis zitten maken :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :twisted :twisted :twisted

Ik schaam me op dit moment diep om een Nederlander te zijn :twisted :twisted :oops:

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat je nooit meer naar thailand komt jullie soort moet maar naar spanje :evil: :evil: :evil:

Pieter

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Hollandia Montri Guesthouse CHIANG MAI geen aanrader !!!

#3 Bericht door dutch » zaterdag 09 mei 2009, 06:03

Kijk dit forum is er voor iedereen.
De een zit in een diamond klasse hotel en de ander in een backpacker's guesthouse en anderen wonen hier gewoon.
Ik heb begrip voor de diverse levensstijlen die hierbij horen maar......om met Pieter te spreken:"Wat wil je nu in godsnaam voor 450 baht per nacht en eten 90 baht"? :(
Ben benieuwd om te weten wat je per avond in de kroeg uitgeeft ? ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Hollandia Montri Guesthouse CHIANG MAI geen aanrader !!!

#4 Bericht door Mart » zaterdag 09 mei 2009, 06:28

Mijnheer John,

Namens de eigenaar van dit guesthouse geef ik U in overweging om hier, en in een straal van ruim 200 m niets te drinken of te eten.

Tokkies moeten maar in Tokkie land blijven. :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Hollandia Montri Guesthouse CHIANG MAI geen aanrader !!!

#5 Bericht door carpediem » zaterdag 09 mei 2009, 08:18

Pieter en Mart hebben jullie aandelen in dat Guesthouse????
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Hollandia Montri Guesthouse CHIANG MAI geen aanrader !!!

#6 Bericht door Ben » zaterdag 09 mei 2009, 08:33

johnjohn schreef:Nou,schijnt leuk en vriendelijk over te komen en dan blijkt dat:
- Je word telken malen gevraagd (bijna) gedwongen om iets te eten/drinken.
Je kunt er relaxed zitten,maar dan komen ze weeer verzoeken wat te drinken/eten en dit gaat maar door en door om ziek van te worden.

- Je betaald 450 Baht/550 baht per nacht afhankelijk van airco of fan.Indien je wat verder
kijkt betaal je 250 - 350 per nacht voor eenzelfde soort accomodatie zonder dat gepush
van "wil je nog wat eten of drinken".

- Ze komen aardig voor echter schijn bedriegt.Ze trekken je gewoon leeg en als je dan ergens anders gaat eten telken malen (voor 30 bahtjes of zo)....bij Montri Gueshouse gewoon het driedubbele... dan ben je al geen vriendelijke gast meer.Fijne boel daar.

- Kamers schoonmaken? Nou om de 3 dagen of zo.Lekker hoor.Leuk prijsje voor een scooter huren dat regelen ze wel.Nou vergeet het maar.....dan maar zelf op zoek en een 125cc scooter gevonden voor slechts 3000 bahtjes de hele maand !!Tis maar dat je het weet.

-Koffie 55 baht........verderop 30 baht
eten 90 baht........verderop 30/40 baht en ga zo maar door.

Kortom onze ervaring NIET boeken bij Montri Guesthouse en geven een dikke 4.
Onze mening en er zullen vast mensen zijn die goede ervaringen hebben,Succes ermee.
Ik ken het guesthouse niet heb de website bekeken .
De prijzen voor een aantal trips die ze bieden zijn echt niet buiten proportie maar
veelal tegen hetzelfde tarief of nog lager dan bij vele anderen .
Dat je in een Guesthouse iets meer betaald voor een bakkie lijkt me logies
en 55 bath is nog te doen als het een lekker bakkie is . :D

De prijzen voor de kamers zijn zeer aantrekkelijk .

En tot slot kijk even in hun gastenboek http://www.hollandamontri.com/en/guestbook.php
kan toch niet allemaal fake zijn lijkt me .

Je kan wel negatief zijn maar omdat een bakkie koffie 15 bath duurder is dan zg elders
ik ken in CM voldoende plekken waar het duurder is dan 55 bath en dat een motorbike iets meer kost is ook logies ze hebben wel gratis fietsen :D

Wellicht heb je een slechte ervaring en ben je dit niet gewend
maar om maar meteen te schrijven dt het geen aanrader is om een paar kleine puntjes
lijkt me toch wel wat overdreven .
Dan moet je naar mijn mening met sterkere argumenten komen .

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Hollandia Montri Guesthouse CHIANG MAI geen aanrader !!!

#7 Bericht door printen44 » zaterdag 09 mei 2009, 10:56

De bijdrage van Johnjohn kan n veel reisgidsen gezet worden als voorbeeld van schraperigheid. Je gaat op vakantie en je logeert in een guesthouse dat 450 bhat per nacht kost (10 euro). En daar maakt mijnheer zich druk om dat het eten 90 baht (2 euro) kost. Hij schrijft niet wat voor soort eten. Dat hij ergens anders voor 30 baht (40 eurocent) kan eten dat vermeld hij wel, maar niet wat hij te eten krijgt.

Hetzelfde met de koffie. Hij vermeld niet wat voor soort koffie. Ik kan hier in Ngao voor 20 baht koffie drinken, maar dan heb ik wel 14 dagen buikpijn, ik kan mijn bed in het toilet opzeten en dwaalt als een zombie dan door de rijstvelden.

Met andere woorden: Thailand zit echt niet te wachten op een toerist als Johnjohn. Heel vlug vertrekken en vakantie vieren in eigen land nl. Nederland. Kan hij voor 10 euro in een guesthouse daar verblijven en voor 45 eurocent zijn koffie drinken en voor hetzelfde bedrag een driedubbele uitsmijter eten. Met patat erbij. :lol:

Wat een " cheapcharlie"!!!!

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Hollandia Montri Guesthouse CHIANG MAI geen aanrader !!!

#8 Bericht door Mart » zaterdag 09 mei 2009, 11:28

carpediem schreef:Pieter en Mart hebben jullie aandelen in dat Guesthouse????
Carpediem, Pieter en ik zijn het heel vaak niet met elkaar eens, maar natuurlijk hebben wij aandelen.
Speciaal als er een NL toerist komt geven we hem de rotste kamer, besparen we op water, want de meisjes koken en zetten koffie met het afwaswater.
En brommer, die geven we vaak voor niets mee, maar niet aan Jan Grootbek.

/ Toch wel leuk, we mogen niet meer over politiek ruzie maken, maar alle andere onderwerpen hebben nog geen verbod.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

johnjohn
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 20
Lid geworden op: vrijdag 06 juni 2008, 17:46

Re: Hollandia Montri Guesthouse CHIANG MAI geen aanrader !!!

#9 Bericht door johnjohn » zaterdag 09 mei 2009, 14:28

Ten eerste is dit een forum waar iedereen zijn mening kan geven en reacties.Zoals ik al vermelde indien jullie een betere ervaring hebben gehad succes ermee.
De van jullie zgn experts van Thailand die het allemaal wel weten ..prima voor mij.
Ik schrijf wat ik schrijf met mijn ervaring en als dat ujullie niet bevalt..succes ermee.
'binnen een straal van 200m niets eten en drinken?!" maak ikzelf wel uit toch.Bel me of zo
"naar spanje gaan"...ken ik al voor 10 jaar
"vakantie hier".....hmm niet echt.

JJ

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Hollandia Montri Guesthouse CHIANG MAI geen aanrader !!!

#10 Bericht door printen44 » zaterdag 09 mei 2009, 16:04

Wij, expats, weten het niet alleen beter, we geven ook graag adviezen aan diegene die hier op vakantie komen.

Waar ik persoonlijk een broertje dood an heeft, zijn diegene die hier op vakantie komen, een behoorlijke som gelds uitgeven voor een vliegticket en dan klagen dat je 5 baht meer betaald als ergens anders.

Wat verwacht je van een guesthouse voor 450 baht? Een vijf-sterrenhotel? Als ik in Chiang Mai ben, logeer ik in het Chiang Mai Gate Hotel. 1000 baht per nacht. Dan mag ik een beetje verwachten. Maar klagen over eten dat 90 baht kost, wat een vermogen, zeg, die 90 baht. Je loopt leeg over zulke prijzen.

Ik lees ergens anders in dit forum dat je naar Pattaya wil, omdat daar meer uitgaansgelegenheid is. Nou, daar kom je van een koude kermis thuis, als je die prijzen daar vergelijkt met de prijzen van Chiang Mai. Stervend van de honger-oedeem keer je terug in Nederland.:D:D:D

johnjohn
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 20
Lid geworden op: vrijdag 06 juni 2008, 17:46

Re: Hollandia Montri Guesthouse CHIANG MAI geen aanrader !!!

#11 Bericht door johnjohn » zaterdag 09 mei 2009, 16:53

Vooral blijven reageren dan blijft mijn topic bovenaan staan.
Wie ik en wat ik ben is mijn zaak en mijn bevindingen ook.Vooral blijven reageren please.
Pattaya mj al bekend hoor.Dus Expats doe niet uit de hoogte en het word alleen maar leuker jullie reacties.Nog iemand mijn thais nummer.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Hollandia Montri Guesthouse CHIANG MAI geen aanrader !!!

#12 Bericht door Ben » zaterdag 09 mei 2009, 16:55

johnjohn schreef:Toch gaan we richting BKK en omstreken terug.Het noorden is mooi,maar voor mij zoek ik meer het bruisend stadsleven zoals BKK.Ik zal het ervaren
Bezoek Sukumvite 33 maar een keer :D :D

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: Hollandia Montri Guesthouse CHIANG MAI geen aanrader !!!

#13 Bericht door marceziani » zaterdag 09 mei 2009, 19:19

Als ik johnjohn goed begrijp, dan gaat het niet zozeer om het feit dat het ergens anders goedkoper is. Het gaat erom dat je tijdens het verblijf in dat guesthouse meerdere malen wordt gevraagd of je iets wilt eten of drinken. Even rustig zitten in de lounge van het guesthouse is er blijkbaar niet bij. Dat kan - als het maar vaak genoeg gevraagd wordt - knap irritant worden. En als er op zo'n manier telkens een soort van dwang wordt uitgeoefend om je aan het eten of drinken te krijgen terwijl je dat elke keer niet wilt, dan kan ik me voorstellen dat je daar op een gegeven moment helemaal simpel van wordt, te meer omdat het ergens anders ook nog eens goedkoper is.

En het lijkt me een goede zaak als alle lezers van dit forum hierop worden gewezen. Je kunt zelf je conclusies trekken en bepalen of je wel of niet in dat guesthouse gaat verblijven. En het kan ook zijn dat anderen hele andere ervaringen hebben tijdens hun verblijf in dat guesthouse.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Hollandia Montri Guesthouse CHIANG MAI geen aanrader !!!

#14 Bericht door carpediem » zaterdag 09 mei 2009, 19:26

marceziani schreef:Als ik johnjohn goed begrijp, dan gaat het niet zozeer om het feit dat het ergens anders goedkoper is. Het gaat erom dat je tijdens het verblijf in dat guesthouse meerdere malen wordt gevraagd of je iets wilt eten of drinken. Even rustig zitten in de lounge van het guesthouse is er blijkbaar niet bij. Dat kan - als het maar vaak genoeg gevraagd wordt - knap irritant worden. En als er op zo'n manier telkens een soort van dwang wordt uitgeoefend om je aan het eten of drinken te krijgen terwijl je dat elke keer niet wilt, dan kan ik me voorstellen dat je daar op een gegeven moment helemaal simpel van wordt, te meer omdat het ergens anders ook nog eens goedkoper is.

En het lijkt me een goede zaak als alle lezers van dit forum hierop worden gewezen. Je kunt zelf je conclusies trekken en bepalen of je wel of niet in dat guesthouse gaat verblijven. En het kan ook zijn dat anderen hele andere ervaringen hebben tijdens hun verblijf in dat guesthouse.
Ben het geheel met je eens.
pluk de dag (carpediem)

johnjohn
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 20
Lid geworden op: vrijdag 06 juni 2008, 17:46

Re: Hollandia Montri Guesthouse CHIANG MAI geen aanrader !!!

#15 Bericht door johnjohn » zaterdag 09 mei 2009, 20:13

Applaus
Toch zijn er ook wijze Nederlanders op dit forum en begrijpen precies wat ik bedoel.
:lol: :lol: :lol:

Plaats reactie

Terug naar “Hotels in Thailand”