H1N1 griepvirus in ZO Azie

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: H1N1 griepvirus in ZO Azie

#151 Bericht door RuudThai » vrijdag 24 juli 2009, 15:04

Mart schreef:
RuudThai schreef:
In Thailand komen eerst de Thai, dan de Thai, vervolgens de Thai en ergens helemaal achteraan de khii nok, de farang.
En wanneer de Thaise :?: :lol:
Zal wel mijn taalgebruik zijn: ik bedoelde dus alle Thai, mannen en vrouwen. Volgens mij is het meervoud van Thai ook Thai, maar sommigen hebben het over 20 Thais (m) of over 20 Thaisen (v). Ik denk dat alles kan.
Maar volgens carpediem mogen we het niet over taalgebruik hebben, ook niet als grapje, dus laat maar :D .

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: H1N1 griepvirus in ZO Azie

#152 Bericht door Mart » zaterdag 25 juli 2009, 02:29

Ik bedoelde het inderdaad als grapje+
Thai - mannelijk
Thaise - vrouwelijk
maar weet niet of dat ABN is. :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: H1N1 griepvirus in ZO Azie

#153 Bericht door RuudThai » zaterdag 25 juli 2009, 13:13

Goed nieuws uit The Nation van vandaag: de hoeveelheid Oseltamivir (Thaise Tamiflu) wordt snel verhoogd:

GPO to raise Oseltamivir stockpile to 55 million doses

The Government Pharmaceutical Organisation has decided to increase its stockpile of anti-viral Oseltamvir from 15 million to 55 million doses.
Doctor Wichai Chokwiwat, chairman of the GPO board of directors, said the GPO initially planned to increase the stockpile by 10 million more but later decided to increase the stockpile by 40 million more doses instead.

Wichai said the GPO reached the decision on ground that it expected the drug would be needed in huge amount of doses and the GPO feared that the prices of the chemicals for making the drug would increase so it decided to produce the 40 million more doses right away.
-----------
En nog meer goed nieuws: de privé-klinieken worden mogelijk bevoegd tot het voorschrijven van dit geneesmiddel zodat het dichter in de buurt van de mensen wordt gebracht. Zie http://www.nationmultimedia.com/2009/07 ... 108288.php

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”