Songh Kran verkeersdoden

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Songh Kran verkeersdoden

#1 Bericht door dutch » dinsdag 14 april 2009, 08:13

quote
220 dead from Songkran travel
By: bangkokpost.com
Published: 14/04/2009 at 01:29 PM There have been 220 deaths and 2,658 injuries from road accidents after four days into the “seven dangerous days” period of Songkran holidays travel, according to official figures.

The casualties were derived from a total of 2,468 accidents, a number lower than last year’s accidents count during the same period by 481. However there were only 9 less deaths than last year.

Dr. Paijit Warachit, the deputy permanent secretary to the Ministry of Public Health, said 81 people died from accidents on Monday alone. The top cause of accidents remained drunken driving.

Chiang Rai province had the highest number of accidents so far, at 102.


unquote

Reden waarom ik elk jaar weer thuisblijf gedurende deze "kermis"dagen ;) (beide koelkasten vol !! :lol: )
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Songh Kran verkeersdoden

#2 Bericht door Mart » dinsdag 14 april 2009, 09:08

Songkran is met 2 dagen verlengd
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: Songh Kran verkeersdoden

#3 Bericht door marceziani » zaterdag 25 april 2009, 23:24

Ik ben zelf van Bangkok naar Seka (provincie Nong Khai) gereden voor de Songkhran en een dag of vijf later weer terug. De rijsteil van een aantal Thai laat veel te wensen over. De gevaarlijkste capriolen:
- vlak voor een bocht nog even inhalen
- als je een heuvel oprijdt en je kan dus niet zien of er aan de andere kant van de heuvel tegemoetkomend verkeer aankomt, toch nog even inhalen.

Ik heb voor, tijdens en na de Songkrhan veel politieposten gezien in de Isaan. Vaak waren deze onbemand en als er al agenten aanwezig waren, lagen ze te genieten van een stralend zonnetje. Toch zorgen deze politieposten er wel voor, dat er minder hard wordt gereden. De politieposten stonden vaak opgesteld bij drukke of gevaarlijke kruispunten.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Gebruikersavatar
pietk
Expat
Expat
Berichten: 445
Lid geworden op: woensdag 24 augustus 2005, 14:48
Locatie: Chiangmai

Re: Songh Kran verkeersdoden

#4 Bericht door pietk » zondag 26 april 2009, 00:43

marceziani schreef: - vlak voor een bocht nog even inhalen
- als je een heuvel oprijdt en je kan dus niet zien of er aan de andere kant van de heuvel tegemoetkomend verkeer aankomt, toch nog even inhalen.
Voor een boel Thai geen abnormale rijstijl. Wel gekeken en niets aan zien komen :( :(

Dit soort capriolen maak je hier dagelijks mee in het verkeer. Het is niet voor niets dat hier veel ongelukken gebeuren.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Songh Kran verkeersdoden

#5 Bericht door printen44 » zondag 26 april 2009, 07:33

De afgelopen vier jaar is er onder de wielen van mijn auto hier in Thailand meer dan 110.000 km gegaan. Omdat hier in het Noorden het verkeer op de snelwegen erg rustig is, kan je normaal gesproken relaxed rijden. Maar je moet wel oppassen. De Thais chauffeurs zijn onberekenbaar. Als je met een vaartje van 100km p/u komen aanstuiven, moet je niet gek opkijken dat er een auto met een vaartje van 40km p/u voortsukkelt. Twee-baanswegen zijn gevaarlijk. Inhalen dat moet voor een Thai, ook al is het in een bocht, een helling en als het mistig is.

Vaak denk ik dat ze de vierde versnelling van hun auto nog niet ondekt hebben. Wegtrekken bij een verkeerslicht kan een crime zijn.

Pas als een Thaise chauffeur echt niks meer kan zien als het donker wordt, wil hij zijn parkeerlichten nog wel eens aandoen. Gloeiende spijkers noem ik dat. Vaak maak ik mee dat de achterlichten het niet doen.

Wat de denken van de ossenkarren, fietsers, brommers, wandelaars etc. die zich op de snelwegen begeven en niet te vergeten de honden, koeien en ander gedierte.

Ongelukken zag ik genoeg, maar ik blijf het aangenaam vinden op de Thaise wegen te rijden. je maakt tenminste wat mee. :lol:

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: Songh Kran verkeersdoden

#6 Bericht door marceziani » zondag 26 april 2009, 09:52

Je kunt als farang nog zo veilig rijden, maar dat geeft geen zekerheid. Van dat idiote verkeersgedrag van de Thai kan je als farang net zo goed het slachtoffer worden. Die Thai, die vlak voor een bocht nog even inhaalt, ziet niet dat jij van de andere kant net diezelfde bocht inrijdt. En daar ga je met je veilige farang-rijsteil. Het blijft dus opletten...
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

joris
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 150
Lid geworden op: dinsdag 14 april 2009, 08:03

Re: Songh Kran verkeersdoden

#7 Bericht door joris » zondag 26 april 2009, 10:10

en wat te denken van drank in het verkeer.!!
ik heb het idee , en zelfs ervaring, dat iedereen hoe dronken ook gewoon achter het stuur kruipt!!!

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Songh Kran verkeersdoden

#8 Bericht door dutch » zondag 26 april 2009, 10:17

Enkele dagen geleden was er op de thaise tv een bericht waarbij een pickup truck half op een kruispunt stil stond.
De deuren waren op slot en de chauffeur zat in diepe (roes) slaap achter het stuur en was niet wakker te krijgen.
Na ongeveer een 10 minuten sukkelde de wagen weer door ,lachende mensen (inclusief politie) achterlatend.
Neen het was niet in het centrum van Bangkok,maar toch...... :lol: :(
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

foureyes
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 72
Lid geworden op: donderdag 26 juli 2007, 14:34

Re: Songh Kran verkeersdoden

#9 Bericht door foureyes » woensdag 29 april 2009, 08:28

drank...

Afbeelding

dit kwamen we afgelopen februari tegen op een strand ergens boven cha-am.

ik helemaal in paniek, overal aankloppen en roepen en schreeuwen: 'there's a guy drowning over there! there's a dead guy over there! come! help! somebody call an ambulance!'

NIEMAND reageerde, d.w.z. anders dan het roepen van: 'no ploblem! is OK!'

pas een tijdje later kwam er vanuit de rechterbenedenhoek op de foto iemand aanwaggelen die aan het lichaam begon te sjorren, maar dat lag kennelijk vastgezogen in het natte zand, waarop de sjorder zijn wankele evenwicht verloor en er dwars overheen donderde. lagen er TWEE lijven in de branding.

toen ben ik ff om de hoek van de rotspartij gaan kijken, en daar lagen nòg zo'n man of 10, op het droge (zand) ditmaal, allemaal vrijwel bewusteloos van de drank.

toen pas heb ik die prent durven maken (het 2e lijf was onverrichterzake teruggestrompeld inmiddels), want het 1e lijf bewoog een beetje. NIET dood dus. dat wist natuurlijk iedereen in de buurt behalve die farang ;)

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Songh Kran verkeersdoden

#10 Bericht door jumbo » woensdag 29 april 2009, 10:07

marceziani schreef:Je kunt als farang nog zo veilig rijden, maar dat geeft geen zekerheid. Van dat idiote verkeersgedrag van de Thai kan je als farang net zo goed het slachtoffer worden. Die Thai, die vlak voor een bocht nog even inhaalt, ziet niet dat jij van de andere kant net diezelfde bocht inrijdt. En daar ga je met je veilige farang-rijsteil. Het blijft dus opletten...

daarom drink en rijd ik ook gewoon! :P
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”