Bangkok - het laatse nieuws

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Bangkok - het laatse nieuws

#1 Bericht door Mart » zondag 12 april 2009, 09:18

Zaterdag 15.10 H
Red-shirts raid Interior Ministry

Red-shirted protesters raid the Interior Ministry and battered official cars in their hunt for the prime minister after the state of emergency was declared Sunday afternoon.

Hundreds of protests poured into the Interior Ministry compound and attacked vehicles inside the ministry, thinking they belonged to the prime minister.

A vehicle managed to break through the lines of protesters but it was not sure whether it belonged to the prime minister.

The Nation
Gunfire heard as protesters riot inside the Interior Ministry

Gunfire was heard as the prime minister's vehicle rushed through red-shirted protesters who smashed windows of the vehicle.

Some people were believed to be badly injured.

It was not confirmed whether the prime minister was still inside the ministry's compound or had left with the car.

Reporters said some security officials fired warning shots in the sky to warn protesters to stop hitting the car with flower pots and metal barricades.

Some protesters were injured when hit by the car.
The Nation
Several police, protesters injured during riot inside Interior Ministry

Several police and protesters were injured during a riot inside the Interior Ministry when red-shirted protesters tried to attack a motorcade leaving the compound on suspicion that the prime minister was inside one of the cars, Thai PBS reported.

The station confirmed that both Prime Minister Abhisit Vejjajiva and Deputy Prime Minister Suthep Thaugsuban were not in any car of the motorcade.

The station said Abhisit and Suthep left the Interior Ministry before the red-shirted protesters managed to block the entrance of the compound and ran inside and rioted.
The Nation

UPDATE:

Red-shirted protesters seize 2 armoured carriers at Paragon


Two armoured carriers came out of the Royal Thai Police head office but were quickly seized by red-shirted protesters in front of the Siam Paragon shopping mall.

Reporters saw the protesters forced soldiers to leave the carriers and seized them at 3:30 pm.

The protesters tied red clothes around the soliders neck and the protesters went up on the carriers to shout victory.

The protesters vowed to block all roads to the Royal Thai Police.

Several military trucks were spotted at several areas in Bangkok.

The Nation


Urgent: Military secure roads around Palace


The military has blocked the roads around Chitralada Palace Sunday afternoon after the declaration of the state of emergency.

The Nation
Laatst gewijzigd door Mart op zondag 12 april 2009, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Bangkok - het laatse nieuws

#2 Bericht door dutch » zondag 12 april 2009, 09:46

Heb de live beelden gevolgd ( en volg nog steeds de berichtgeving) op channel 6 en 7.
Onbegrijpelijk de min of meer ongestoorde manier waarop diverse limousines werden aangevallen,binnen het ministerie.
Wie is er nu eigenlijk verantwoordelijk voor de veiligheid,voor wie dan ook?
De politie die je ziet is gewoon een lachertje :oops:

Zie net de eerste tanks in beeld (channel 7 15.46)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Bangkok - het laatse nieuws

#3 Bericht door Rene » zondag 12 april 2009, 09:53

dutch schreef:Heb de live beelden gevolgd ( en volg nog steeds de berichtgeving) op channel 6 en 7.
Onbegrijpelijk de min of meer ongestoorde manier waarop diverse limousines werden aangevallen,binnen het ministerie.
Wie is er nu eigenlijk verantwoordelijk voor de veiligheid,voor wie dan ook?
De politie die je ziet is gewoon een lachertje :oops:
Net zoals hier in NL. Heeft te maken met hun leiders die niet durven cq geen verantwoording nemen.
Hier in NL komt er ook nog het feit bij dat er altijd wel criminele advocaten de kromme dingen recht praten.
Waar is de tijd van de Jantjes die de Dam schoon veegden. In Thailand ook een goed idee.
'Thaise Jantjes' Geef ze maar een Thaise naam. :mrgreen:
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Bangkok - het laatse nieuws

#4 Bericht door Mart » zondag 12 april 2009, 10:38

Rene schreef:
dutch schreef:Heb de live beelden gevolgd ( en volg nog steeds de berichtgeving) op channel 6 en 7.
Onbegrijpelijk de min of meer ongestoorde manier waarop diverse limousines werden aangevallen,binnen het ministerie.
Wie is er nu eigenlijk verantwoordelijk voor de veiligheid,voor wie dan ook?
De politie die je ziet is gewoon een lachertje :oops:
Net zoals hier in NL. Heeft te maken met hun leiders die niet durven cq geen verantwoording nemen.
Hier in NL komt er ook nog het feit bij dat er altijd wel criminele advocaten de kromme dingen recht praten.
Waar is de tijd van de Jantjes die de Dam schoon veegden. In Thailand ook een goed idee.
'Thaise Jantjes' Geef ze maar een Thaise naam. :mrgreen:
Wat dacht je van Thaise Tam Tammers :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Jack
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 252
Lid geworden op: vrijdag 23 maart 2007, 21:17
Locatie: Phayao

Re: Bangkok - het laatse nieuws

#5 Bericht door Jack » zondag 12 april 2009, 13:01

Net zoals hier in NL
Een belachelijke vergelijking die geheel mank gaat. Het gaat hier om de ene politieke groep die openlijk oproept de regering met geweld omver te werpen en een schandalig gebrek aan adequate politieinzet om een internationale conferentie en een ministerie te beveiligen.
Homo sapiens non urinat in ventum

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Bangkok - het laatse nieuws

#6 Bericht door Ben » zondag 12 april 2009, 13:08

Jack schreef:
Net zoals hier in NL
Een belachelijke vergelijking die geheel mank gaat. Het gaat hier om de ene politieke groep die openlijk oproept de regering met geweld omver te werpen en een schandalig gebrek aan adequate politieinzet om een internationale conferentie en een ministerie te beveiligen.

Een Thai is nu eenmaal geen Calvinist maar Boehdist .

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Bangkok - het laatse nieuws

#7 Bericht door Rene » zondag 12 april 2009, 22:48

Jack schreef:
Net zoals hier in NL
een schandalig gebrek aan adequate politieinzet
Daar ging het mij om.
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Bart
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 346
Lid geworden op: zondag 03 april 2005, 15:53
Locatie: Zeeland/Chiangmai

Re: Bangkok - het laatse nieuws

#8 Bericht door Bart » maandag 13 april 2009, 03:12

And finally.....het leger grijpt in, aanvallen,afvoeren en opruimen! En weer over tot de orde van de dag ;)

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Bangkok - het laatse nieuws

#9 Bericht door dutch » maandag 13 april 2009, 03:40

't is allemaal nog zeer afwachtend.
Zie nog weinig van ECHT ingrijpen.(volg channel 5-6-7)
De roden hebben op verschillende punten tankwagens (met benzine) aangevoerd als verdediging.

Had eerlijk gezegd liever de rechtstreekse rapportages over de Song kran gevolgd (zoals vorig jaar) in plaats van deze ellende.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Thaijan
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: woensdag 14 november 2007, 00:10
Locatie: Bungkan

Re: Bangkok - het laatse nieuws

#10 Bericht door Thaijan » maandag 13 april 2009, 04:08

dutch schreef:'t is allemaal nog zeer afwachtend.
Zie nog weinig van ECHT ingrijpen.(volg channel 5-6-7)
De roden hebben op verschillende punten tankwagens (met benzine) aangevoerd als verdediging.

Had eerlijk gezegd liever de rechtstreekse rapportages over de Song kran gevolgd (zoals vorig jaar) in plaats van deze ellende.
ja jammer Dutch voor mij is Songkran verpest, er is wel degelijk ingegrepen door het leger, ik zit in Din Daeng en vanochtend 04.00 uur is Din Daeng Junction schoongeveegd, echter telkens bezet men opnieuw nieuwe wegen.
Nu rijden de bezetters zelfs met vrachtwagens gas, het moet niet gekker worden...

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Bangkok - het laatse nieuws

#11 Bericht door dutch » maandag 13 april 2009, 04:28

Thaijan schreef:
dutch schreef:'t is allemaal nog zeer afwachtend.
Zie nog weinig van ECHT ingrijpen.(volg channel 5-6-7)
De roden hebben op verschillende punten tankwagens (met benzine) aangevoerd als verdediging.

Had eerlijk gezegd liever de rechtstreekse rapportages over de Song kran gevolgd (zoals vorig jaar) in plaats van deze ellende.
ja jammer Dutch voor mij is Songkran verpest, er is wel degelijk ingegrepen door het leger, ik zit in Din Daeng en vanochtend 04.00 uur is Din Daeng Junction schoongeveegd, echter telkens bezet men opnieuw nieuwe wegen.
Nu rijden de bezetters zelfs met vrachtwagens gas, het moet niet gekker worden...
Alle Song kran festiviteiten (in Bangkok city hall) zijn door de gouverneur officieel afgelast.(te begrijpen maar wel jammer voor dit jaarlijkse feest)
Thaijan,ik had het over ECHT ingrijpen.Uiteraard heb ik die halve acties op de tv gevolgd maar dat helpt in dit stadium niet meer.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
Soi 24
Expat
Expat
Berichten: 310
Lid geworden op: maandag 02 juni 2008, 20:53
Locatie: Nongprue, Banglamung

Re: Bangkok - het laatse nieuws

#12 Bericht door Soi 24 » maandag 13 april 2009, 12:14

De beweging van de "rooien" is er niet een van zoals bijvoorbeeld in Nederland een stelletje Damslapers (makkie om daar even de Jantjes op af te sturen, klusje van niks) of gedrogeerde autonome krakers (Amsterdam 1980). Dat zijn betrekkelijke eenvoudig te isoleren groepjes die op maar weinig steun van de bevolking kunnen rekenen.

De rode t-shirts is, hoe je er ook over denkt, een brede volksbeweging met vertegenwoordigers uit alle lagen van de bevolking. Daar maar even keihard op in beuken of schieten levert onherstelbare schade op aan de samenleving.

En voor wat betreft dat halfslachtige optreden zou ik de bijdrage van Thaijan erg serieus nemen want hij is een ooggetuige, zoals ook ik gedeeltelijk (ben gauw weggegaan toen het me wat te griezelig werd). Ik kan je zeggen dat er een afschuwelijk grimmige oorlogssfeer hangt rond Victory Monument, die een paar maatjes grootschaliger is dan datgene wat wij ooit in NL voor de kiezen hebben gehad (in 1980 heb ik daar ook midden tussen in gestaan)

Ik heb nog geen Thai gesproken die ervoor pleit er maar wat harder op te meppen, omdat iedereen hier beseft hoe moeilijk dit verhaal te managen is. Het is vooral schaamte die hier de boventoon voert. Het neerslaan van een halve volksopstand is wat anders dan een paar relschoppertjes in de kraag vatten. Ben benieuwd of er van de tribune ook nog wat genuanceerder gedachten worden ingebracht.
"There are no facts, only interpretations."
- Friedrich Nietzsche (1844-1900)

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Bangkok - het laatse nieuws

#13 Bericht door dutch » maandag 13 april 2009, 14:12

Soi 24 schreef:De beweging van de "rooien" is er niet een van zoals bijvoorbeeld in Nederland een stelletje Damslapers (makkie om daar even de Jantjes op af te sturen, klusje van niks) of gedrogeerde autonome krakers (Amsterdam 1980). Dat zijn betrekkelijke eenvoudig te isoleren groepjes die op maar weinig steun van de bevolking kunnen rekenen.

De rode t-shirts is, hoe je er ook over denkt, een brede volksbeweging met vertegenwoordigers uit alle lagen van de bevolking. Daar maar even keihard op in beuken of schieten levert onherstelbare schade op aan de samenleving.

En voor wat betreft dat halfslachtige optreden zou ik de bijdrage van Thaijan erg serieus nemen want hij is een ooggetuige, zoals ook ik gedeeltelijk (ben gauw weggegaan toen het me wat te griezelig werd). Ik kan je zeggen dat er een afschuwelijk grimmige oorlogssfeer hangt rond Victory Monument, die een paar maatjes grootschaliger is dan datgene wat wij ooit in NL voor de kiezen hebben gehad (in 1980 heb ik daar ook midden tussen in gestaan)

Ik heb nog geen Thai gesproken die ervoor pleit er maar wat harder op te meppen, omdat iedereen hier beseft hoe moeilijk dit verhaal te managen is. Het is vooral schaamte die hier de boventoon voert. Het neerslaan van een halve volksopstand is wat anders dan een paar relschoppertjes in de kraag vatten. Ben benieuwd of er van de tribune ook nog wat genuanceerder gedachten worden ingebracht.
Uiteraard neem ik de bijdrage van Thaijan serieus.Ik neem ieders bijdrage serieus.
En inderdaad zijn ze nu wat beter aan het optreden.Ik neem geen stelling in over wie nu wel en wie nu niet. Het kan gewoon niet zijn dat er in een (groot) stad gebeurt wat er nu in Bangkok gebeurt.(o.a. lpg tankwagens bij een flatgebouw)
Overigens ziet een ooggetuige maar 1 ding,n.l. dat waar hij net is.Ik zit met 2 Thai tv's waarop ik 4 zenders volg en heb 4 Thaise websites die ik volg en krijg vervolgens nog het commentaar van mijn Thaise partner.Ik denk niet dat ik minder informatie krijg als die van een ooggetuige ;)
Er zijn ook al meldingen van "neutrale" thaise burgers die het zat zijn en de "roden" uit hun straten hebben gemept.
Neen ,leuk is anders :(
;) ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Bangkok - het laatse nieuws

#14 Bericht door RuudThai » maandag 13 april 2009, 15:18

Soi 24 schreef:Ik heb nog geen Thai gesproken die ervoor pleit er maar wat harder op te meppen, omdat iedereen hier beseft hoe moeilijk dit verhaal te managen is. Het is vooral schaamte die hier de boventoon voert.
Harder meppen leidt tot meer tegengeweld. Maar het moet wel stoppen, anders gaat de anarchie de boventoon voeren. Abhisit probeert daar naar mijn mening een evenwicht in te creëren, zaterdag in Pattaya veel te slap opgetreden, dus nu voorzichtig wat meer. Gelukkig komen de voorspellingen van sommige personen niet uit, dat het zal leiden tot een bloedbad met nog meer doden dan in 1992. En ik hoop dat het zo zal blijven.

Maar als je toch ziet op de tv wat er allemaal gebeurt jongens: bussen in brand gestoken, regeringsgebouwen vernield en in brand gestoken, barricades, dreigen met een tankwagen vol gas om die bij een gewone woonflat te laten ontploffen, het bijna lynchen van de minister-president, opnieuw een chauffeur van een dienstauto in elkaar slaan, gooien van molotov-cocktails, met auto's inrijden op politie en militairen, en zo kan ik nog wel even doorgaan, dan hoef ik toch helemaal geen commentaar meer te geven? Het spreekt voor zich, deze terroristen zijn 10 maal zo erg als de PAD, die nauwelijks geweld gebruikte.
Black Songkran, de roodhemden worden bedankt! En hoofdopruier Thaksin moet de mond worden gesnoerd, niet dat hij dood hoeft (voor jullie mij verdenken dat ik dat wil), maar hij moet gewoon opgepakt worden en zijn straf in de cel uitzitten.

Groet,
Ruud

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Bangkok - het laatse nieuws

#15 Bericht door dutch » maandag 13 april 2009, 15:26

RuudThai schreef:
Soi 24 schreef:Ik heb nog geen Thai gesproken die ervoor pleit er maar wat harder op te meppen, omdat iedereen hier beseft hoe moeilijk dit verhaal te managen is. Het is vooral schaamte die hier de boventoon voert.
Harder meppen leidt tot meer tegengeweld. Maar het moet wel stoppen, anders gaat de anarchie de boventoon voeren. Abhisit probeert daar naar mijn mening een evenwicht in te creëren, zaterdag in Pattaya veel te slap opgetreden, dus nu voorzichtig wat meer. Gelukkig komen de voorspellingen van sommige personen niet uit, dat het zal leiden tot een bloedbad met nog meer doden dan in 1992. En ik hoop dat het zo zal blijven.

Maar als je toch ziet op de tv wat er allemaal gebeurt jongens: bussen in brand gestoken, regeringsgebouwen vernield en in brand gestoken, barricades, dreigen met een tankwagen vol gas om die bij een gewone woonflat te laten ontploffen, het bijna lynchen van de minister-president, opnieuw een chauffeur van een dienstauto in elkaar slaan, gooien van molotov-cocktails, met auto's inrijden op politie en militairen, en zo kan ik nog wel even doorgaan, dan hoef ik toch helemaal geen commentaar meer te geven? Het spreekt voor zich, deze terroristen zijn 10 maal zo erg als de PAD, die nauwelijks geweld gebruikte.
Black Songkran, de roodhemden worden bedankt! En hoofdopruier Thaksin moet de mond worden gesnoerd, niet dat hij dood hoeft (voor jullie mij verdenken dat ik dat wil), maar hij moet gewoon opgepakt worden en zijn straf in de cel uitzitten.

Groet,
Ruud
Ik heb dat allemaal met eigen ogen gezien via de tv.
(mijn partner zat te huilen bij de tv en dat doet je toch wel wat :cry: )
Daarom schreef ik ook in vorige post;"dat dit gewoon niet kan".punt uit.
Iemand het interview van Taksin op CNN gezien?
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”