thaksin keert terug

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Gesloten
Bericht
Auteur
sombat
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 445
Lid geworden op: zaterdag 08 maart 2008, 09:57

thaksin keert terug

#1 Bericht door sombat » vrijdag 03 april 2009, 06:28

ik hoef er verder weinig aan toe te voegen. trouwens dit had ik maanden geleden al voorspelt . hierbij geef ik mij zelf de loftrompet. en jumbo die zat er destijds behoorlijk naast. en er vaak naast zitten op dit forum maakt je al gauw het zwarte schaap. :o

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: thaksin keert terug

#2 Bericht door jumbo » vrijdag 03 april 2009, 08:29

bronvermelding; duim van sombat
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: thaksin keert terug

#3 Bericht door RuudThai » vrijdag 03 april 2009, 10:09

Die had je woensdag moeten plaatsen sombat, goeie 1-april grap! :D :mrgreen:
Maar het blijft lastig: vanuit Dubai blijft deze voortvluchtige veroordeelde criminele afgezette Thaise ex-premier maar stoken in Thailand. Vermoedelijk speelt hij nu zijn laatste troefkaarten uit met zijn beschuldigingen aan de Privy-councillors generaal Prem en generaal Surayud. En als je aan Prem komt, kom je al bijna aan de koning, dus hij mag wel oppassen voor lese majesty.
De regering liet hem eerst maar lullen, maar hij begint nu knap irritant te worden. Men onderzoekt dus nu mogelijkheden om hem het leven zuur te maken. Er zijn besprekingen gepland met de autoriteiten van Hong Kong/China en met Dubai om hem tot persona non grata te verklaren, zodat hij daar weg moet. Aangezien hij ook al niet meer welkom is in Groot-Brittannië (en daarmee vermoedelijk de hele EU) en in Japan, en ook de VS houden liever de officiële regering van Thailand te vriend, zal hij dan moeten verhuizen naar één of andere bananenrepubliek in Afrika of Midden/Zuid Amerika. Of naar Birma, want met die dictators heeft hij ook nog goede banden.
Verder is men aan het bekijken of die phone-ins kunnen worden getorpedeerd, want die veroorzaken ook veel onrust.
Als Thaksin het goed zou voorhebben met Thailand zou hij het land nu met rust moeten laten zodat de regering van Abhisit lucht krijgt om te werken aan het herstel uit de crisis.
Maar Thaksin wil graag die geconfisqueerde 2 miljard baht terug waarmee hij zijn zakken had gevuld....

Groet,
Ruud

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: thaksin keert terug

#4 Bericht door Ben » vrijdag 03 april 2009, 10:55

RuudThai schreef:Die had je woensdag moeten plaatsen sombat, goeie 1-april grap! :D :mrgreen:
Maar het blijft lastig: vanuit Dubai blijft deze voortvluchtige veroordeelde criminele afgezette Thaise ex-premier maar stoken in Thailand. Vermoedelijk speelt hij nu zijn laatste troefkaarten uit met zijn beschuldigingen aan de Privy-councillors generaal Prem en generaal Surayud. En als je aan Prem komt, kom je al bijna aan de koning, dus hij mag wel oppassen voor lese majesty.
De regering liet hem eerst maar lullen, maar hij begint nu knap irritant te worden. Men onderzoekt dus nu mogelijkheden om hem het leven zuur te maken. Er zijn besprekingen gepland met de autoriteiten van Hong Kong/China en met Dubai om hem tot persona non grata te verklaren, zodat hij daar weg moet. Aangezien hij ook al niet meer welkom is in Groot-Brittannië (en daarmee vermoedelijk de hele EU) en in Japan, en ook de VS houden liever de officiële regering van Thailand te vriend, zal hij dan moeten verhuizen naar één of andere bananenrepubliek in Afrika of Midden/Zuid Amerika. Of naar Birma, want met die dictators heeft hij ook nog goede banden.
Verder is men aan het bekijken of die phone-ins kunnen worden getorpedeerd, want die veroorzaken ook veel onrust.
Als Thaksin het goed zou voorhebben met Thailand zou hij het land nu met rust moeten laten zodat de regering van Abhisit lucht krijgt om te werken aan het herstel uit de crisis.
Maar Thaksin wil graag die geconfisqueerde 2 miljard baht terug waarmee hij zijn zakken had gevuld....

Groet,
Ruud
Sint-Helena zou Kunnen

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: thaksin keert terug

#5 Bericht door Mart » vrijdag 03 april 2009, 12:34

Ruud maak je niet zo druk, mogelijk heeft de professor een keertje gelijk, en dan moet jij een geel shirtje met rode stippen aan.
En ... je kan je eigendom niet stelen :roll: :roll: en vrijheid van meningsuiting.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: thaksin keert terug

#6 Bericht door RuudThai » vrijdag 03 april 2009, 13:10

Mart schreef:Ruud maak je niet zo druk, mogelijk heeft de professor een keertje gelijk, en dan moet jij een geel shirtje met rode stippen aan.
En ... je kan je eigendom niet stelen :roll: :roll: en vrijheid van meningsuiting.
Ik draag in dit roodhemdengebied (wat praktisch de hele Isaan is) al een hele tijd geen geel hemdje meer, alleen nog een geel petje van de bloemententoonstelling in Chiang Mai..... :lol:
Je eigendom kun je niet stelen??? :?: Begrijp ik niet, wat hem is ontnomen is het verschuldigde belastinggeld dat hij van plan was te stelen van de Thaise burgers.
En vind jij dat een voortvluchtige veroordeelde crimineel nog het recht op vrijheid van meningsuiting mag hebben in het land waar hij is veroordeeld? Ze zijn al té lang veel te lankmoedig geweest t.a.v. zijn gestook en gejen. Laat dit land toch eens tot rust komen en blijf niet doorgaan met het destabiliseren.
Het zijn toch laatste stuiptrekkingen. Zometeen heeft het arme deel van de bevolking z'n cheque van 2000 baht geïnd en daarmee iets leuks gedaan en wat denk je dan, willen ze Takkie dan nog terug? Van hem kregen ze maar een paar honderd baht om op hem te stemmen en je weet, wie hier het meest betaalt wint de verkiezingen! :ugeek:

Groet,
Ruud

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: thaksin keert terug

#7 Bericht door Mart » vrijdag 03 april 2009, 13:23

RuudThai schreef:
Mart schreef:Ruud maak je niet zo druk, mogelijk heeft de professor een keertje gelijk, en dan moet jij een geel shirtje met rode stippen aan.
En ... je kan je eigendom niet stelen :roll: :roll: en vrijheid van meningsuiting.
Ik draag in dit roodhemdengebied (wat praktisch de hele Isaan is) al een hele tijd geen geel hemdje meer, alleen nog een geel petje van de bloemententoonstelling in Chiang Mai..... :lol:
Je eigendom kun je niet stelen??? :?: Begrijp ik niet, wat hem is ontnomen is het verschuldigde belastinggeld dat hij van plan was te stelen van de Thaise burgers.
En vind jij dat een voortvluchtige veroordeelde crimineel nog het recht op vrijheid van meningsuiting mag hebben in het land waar hij is veroordeeld? Ze zijn al té lang veel te lankmoedig geweest t.a.v. zijn gestook en gejen. Laat dit land toch eens tot rust komen en blijf niet doorgaan met het destabiliseren.
Het zijn toch laatste stuiptrekkingen. Zometeen heeft het arme deel van de bevolking z'n cheque van 2000 baht geïnd en daarmee iets leuks gedaan en wat denk je dan, willen ze Takkie dan nog terug? Van hem kregen ze maar een paar honderd baht om op hem te stemmen en je weet, wie hier het meest betaalt wint de verkiezingen! :ugeek:

Groet,
Ruud
Die diefstal moet nog steeds worden aangetoond. De corruptie inzake de luchthaven is nooit aangetoond, zijn veroordeling inzake de landverkoop is discutabel -4/3 -
Hij is niet voortvluchtig maar nog steeds niet teruggekeerd, na de coup die door onzichtbare figuren is uitgevoerd.
Je hebt volledig gelijk dat bijna de gehele Isaan rood is, en daar zijn de kopstukken toch wel een beetje bang voor.
De gele mochten wel het gouvernement huis bezetten en gedeeltelijk slopen, en mochten wel de luchthaven bezetten, en zijn nog steeds niet veroordeeld, hoe kunnen ze dan de roden aanpakken ???

Dan nog even over tot rust laten komen, in NL zijn er ook van dat soort mensen die blijven stoken. :geek:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: thaksin keert terug

#8 Bericht door jomel17 » vrijdag 03 april 2009, 15:26

Net bij de schoonfamilie gegeten,Thaksin was op tv er werd vrijwel niet gepraat door de familie tijdens het eten en dat is een unicum zoals jullie wel weten :roll:
หลงรัก

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: thaksin keert terug

#9 Bericht door Mart » vrijdag 03 april 2009, 15:30

Er wordt heel veel tijd besteed aan dit onderwerp op de TV, dus er zullen wel meerdere rustige maaltijden volgen.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: thaksin keert terug

#10 Bericht door RuudThai » vrijdag 03 april 2009, 16:01

Mart schreef:Die diefstal moet nog steeds worden aangetoond. De corruptie inzake de luchthaven is nooit aangetoond, zijn veroordeling inzake de landverkoop is discutabel -4/3 -
Hij is niet voortvluchtig maar nog steeds niet teruggekeerd, na de coup die door onzichtbare figuren is uitgevoerd.
Je hebt volledig gelijk dat bijna de gehele Isaan rood is, en daar zijn de kopstukken toch wel een beetje bang voor.
De gele mochten wel het gouvernement huis bezetten en gedeeltelijk slopen, en mochten wel de luchthaven bezetten, en zijn nog steeds niet veroordeeld, hoe kunnen ze dan de roden aanpakken ???

Dan nog even over tot rust laten komen, in NL zijn er ook van dat soort mensen die blijven stoken. :geek:
Mart, Thaksin IS veroordeeld tot 2 jaar gevangenisstraf, hoe je het ook wendt of keert. En hij IS voortvluchtig, want nadat hij vorig jaar februari (meen ik) in Thailand terugkeerde, vertrok hij begin augustus met zijn vrouw naar de opening van de Olympische Spelen. Toen zag hij al aankomen dat hij veroordeeld werd, maar de marionettenregering die naar zijn pijpen danste legde hem geen strobreed in de weg om het land te verlaten. Dus vertrok hij, dus werd hij veroordeeld, dus keerde hij niet meer terug, de lafbek.
Als het een vent is met ballen, dan smoest hij wat met de regering, zodat zijn straf wordt teruggebracht tot één jaar, gaat de gevangenis in en na een half jaar komt hij wegens goed gedrag vrij. Dan kan hij in Thailand weer zijn ding doen. Hoewel, ik dacht dat er ergens een regel was dat je geen parlementslid en minister meer mocht zijn als je een veroordeling met gevangenisstraf had. Maar goed, dan kan hij altijd weer een marionettenregering op poten zetten als zijn partij de volgende verkiezingen wint.

De Isaan is aan het omdraaien, kijk maar naar de uitslag van de tussentijdse verkiezingen in januari j.l. De Democraten wonnen toen iets van 20 van de 30 zetels, waarvan velen in roodhemdengebied.

De PAD had steun uit de allerhoogste kringen, dat weet je toch? Dus geen al te zware acties daartegen. Maar nu zijn de wetten aangepast en mag ingegrepen worden. Voor mij mag dat roodhemdentuig direct op militaire vrachtwagens worden teruggereden naar hun broedplaatsen. Het moet nu maar eens afgelopen zijn met al die verstoringen van de openbare orde. Het is zó slecht voor het land, want de toeristen denken dat het weer dezelfde kant uitgaat met opnieuw bezettingen van vliegvelden en zo.

Ik vind dat een briljant en onbesmette man als Abhisit nu de gelegenheid moet hebben om te gaan regeren en dit land uit de puree te trekken waar de 2 vorige thaksinmarionetten-regeringen het in hebben gebracht. En Thaksin moet zijn straf ondergaan, zijn gestolen geld niet terugvorderen, dan mag hij na de 5-jaars ban voor mij weer deelnemen aan het politieke leven.
Hij heeft zich overigens met 1 ding aan z'n woord gehouden. Toen hij was afgezet in 2006, vertelde hij dat hij zich uit de politiek terugtrok en zich er niet meer mee zou bemoeien, want anders zou zijn vrouw van hem scheiden. Nou, dat is uitgekomen!

En in Nederland zijn er inderdaad lui als Wilders en Verdonk die blijven stoken, maar dat zijn geen veroordeelde misdadigers en dat vind ik wel een verschil met Thaksin.

Groet,
Ruud

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 919
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: thaksin keert terug

#11 Bericht door jodokus » vrijdag 03 april 2009, 21:31

Die diefstal moet nog steeds worden aangetoond. De corruptie inzake de luchthaven is nooit aangetoond, zijn veroordeling inzake de landverkoop is discutabel -4/3 -
Hij is niet voortvluchtig maar nog steeds niet teruggekeerd, na de coup die door onzichtbare figuren is uitgevoerd.
Je hebt volledig gelijk dat bijna de gehele Isaan rood is, en daar zijn de kopstukken toch wel een beetje bang voor.
De gele mochten wel het gouvernement huis bezetten en gedeeltelijk slopen, en mochten wel de luchthaven bezetten, en zijn nog steeds niet veroordeeld, hoe kunnen ze dan de roden aanpakken ???

Dan nog even over tot rust laten komen, in NL zijn er ook van dat soort mensen die blijven stoken.

Even het hoofdje uit het zand halen, en alles nog eens doorlezen, en wellicht je mening herzien???


J.
Toch wel...

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: thaksin keert terug

#12 Bericht door Mart » zaterdag 04 april 2009, 03:24

Ruud, nog wat kooltjes op het vuur.
Op enige punten heb ik nog wat vraagtekens:
Thaksin IS veroordeeld tot 2 jaar gevangenisstraf,
door een omgekochte medewerkers 3/4 ???????
hij IS voortvluchtig,
wel nee, het is echt wel bekend waar zijn prive jet landt
de marionettenregering die naar zijn pijpen danste legde hem geen strobreed in de weg om het land te verlaten.
De huidige regering is niet gekozen en danst naar de pijpen van de BKK kliek
de lafbek.
Ik ken er NL ook een aantal, Paultje R, Ria
Als het een vent is met ballen,
Is hij ook voetbal trainer ????
dan smoest hij wat met de regering,
Kijk, en nu ging je in de fout !!!!!
zodat zijn straf wordt teruggebracht tot één jaar, gaat de gevangenis in en na een half jaar komt hij wegens goed gedrag vrij.( waarvan acte)
Dan kan hij in Thailand weer zijn ding doen.

Wel wat duidelijker svp
Maar goed, dan kan hij altijd weer een marionettenregering op poten zetten als zijn partij de volgende verkiezingen wint.

En die winnen de roodhemden, en ik schat binnen 4/5 maanden nieuwe verkiezingen.
De Isaan is aan het omdraaien
Dat klopt, voorbereiding voor de volgende rijst oogst.
De PAD had steun uit de allerhoogste kringen,
Met als gevolg, luchthaven dicht, goed voor het tourisme
Dus geen al te zware acties daartegen.
Maar wel doden en gewonden.
Maar nu zijn de wetten aangepast en mag ingegrepen worden.
Inderdaad, maar nu durven ze niet, bang voor een opstand, erger dan 1992
Voor mij mag dat roodhemdentuig direct op militaire vrachtwagens worden teruggereden naar hun broedplaatsen.
Je blijft trappen en happen, maar komt geen steek verder.
Het moet nu maar eens afgelopen zijn met al die verstoringen van de openbare orde.
Dat had je moeten schrijven toen de PAD de boel op stelte zette, gebouwen leeg plunderden, de luchthaven bezette.
Het is zó slecht voor het land, want de toeristen denken dat het weer dezelfde kant uitgaat
Helaas begrijp jij kennelijk niet dat er een economische kermis aan de gang is, en daardoor komen er minder mensen op de markt.
een briljant en onbesmette man als Abhisit nu de gelegenheid moet hebben om te gaan regeren
A. Het is een niet gekozen regering. B. Hij is de knecht van de V PM, hij is gek op reizen en heeft weinig tijd voor het land, maar ja hij maakt net als in NL de dienst niet uit, dat doen de grote jongens en meisjes op de departementen wel, en daar ???????
en dit land uit de puree te trekken waar de 2 vorige thaksinmarionetten-regeringen het in hebben gebracht.
Men had geen coup moeten plegen, dan was al deze ellende er niet geweest.

Dit was het zondagochtend journaal.
Sans rancune.
Mart
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: thaksin keert terug

#13 Bericht door dutch » zaterdag 04 april 2009, 04:23

Ik heb al enige tijd afgeleerd om me ergens nog druk over te maken. VOORAL als het gaat om de politiek.
Wel weet ik dat het begrip "democratie" zoals wij (westerlingen) dat zien,hier nog nooit heeft bestaan.
(Overigens valt er over de democratie in de westerse wereld ook nog wel e.e.a. te vertellen.)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

sombat
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 445
Lid geworden op: zaterdag 08 maart 2008, 09:57

Re: thaksin keert terug

#14 Bericht door sombat » zaterdag 04 april 2009, 04:32

Laat dit land toch eens tot rust komen en blijf niet doorgaan met het destabiliseren.


dit land kan niet tot rust komen. hoe kan een roodhemd nou rustig gaan zitten toe kijken hoe een geelhemd welke op corupte mannier aan de macht is gekomen, en welke de al arme burgers finaal naar de ondergang helpend/verder uitmelkend probeert uit te moorden.


80% is rood en 20% geel(veel al van chinese afkomst en stinkend rijk)


thaksin gaat terug komen 80% wil hem terug, komt hij niet dan zullen de straten rood kleuren van het bloed.

Gebruikersavatar
Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 06:55
Locatie: Udon Thani
Contacteer:

Re: thaksin keert terug

#15 Bericht door Geert S » zaterdag 04 april 2009, 04:39

Volgens mij heeft dit land gewoon rust nodig momenteel. Wie er daadwerkelijk in de regering zit maakt dan wat minder uit, voor de meesten in de kleinere dorpjes op het platteland is BKK heeeel ver weg, dit is Nederland niet en de daadwerkelijke invloed van alle wetten en wetjes op de gewone burger is minder dan in NL, het allerbelangrijkste is de economie zolang die er maar niet al te erg geschonden doorheen krabbelt komt het land wel door de crisis heen. Een PM die een beetje redelijke indruk maakt en niet telkens in z'n neus zit te pulken is een pre lijkt me, maar het belangrijkste is dat er gewoon rust in de tent terug keert.

Verder zijn wij hier maar 'gasten', en dienen ons ook als zodanig te gedragen, het is aan de Thai zelf om hun land er weer bovenop te krijgen, en ik denk dat ze daar prima toe in staat zijn. Verder geloof ik inderdaad ook niet dat de hele Isaan rood is, als ik hier zo de stemming peil dan begint het tij wel degelijk te keren zeer zeker onder de 'intelligentia' om het maar zo te noemen.

Gesloten

Terug naar “Nieuws”