Vakantie naar Nederland met Thaise vrouw(officieel getrouwd)

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Vakantie naar Nederland met Thaise vrouw(officieel getrouwd)

#16 Bericht door Pieter » vrijdag 20 februari 2009, 15:19

Op buitenlandsepartner.nl wat ervaringen:

http://www.buitenlandsepartner.nl/forum ... hp?t=12016

nu moet ik zeggen dat de helft wat daar komt ik ook meteen weer weg zou sturen maar toch :?: :?: :?:

vooral die thaise met die bril is gewoon jaloers tuig van de richel :evil: :evil: :evil: :twisted
(echt waar )

waren de regels maar simpel nu is het zo dat ze gewoon iedereen kunnen weigeren omdat er altijd een reden kan zijn dat iemand niet terug gaat :shock:



Pieter

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Vakantie naar Nederland met Thaise vrouw(officieel getrouwd)

#17 Bericht door jumbo » vrijdag 20 februari 2009, 15:27

Mart schreef:Jumbo, jij woont en WERKT hier en dan is het een andere situatie.
Mart las je reactie zonet, wil je uiteraard niet negeren en heb de tijd genomen over het antwoord :P

1) Pieter heeft het over hemzelf en zijn baas die hier miljoenen verdienen ergo zelfde laken een pak alleen verdien ik hier geen miljoenen...wellicht maakt ze dat minder jaloers?? :D
2) Er wordt gevraagd om inkomens en geen salarisgegevens dus je status; werkend/gepensioneerd/uitkering trekken maakt dan niet uit....normaliter
3) Als je in NL inkomen genereert op welke wijze dan ook zou het eenvoudiger moeten zijn, dan kan je nl zelf garant staan

Verder kunnen andere dingen als eigendom, kinderen, historie van de dame in kwestie, historie van jezelf ook nog wel een rol spelen, naast voorkomen en gedrag.....daar hebben ze bij mij dus niet op gelet......waarschijnlijk hadden ze medelijden
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Vakantie naar Nederland met Thaise vrouw(officieel getrouwd)

#18 Bericht door Mart » vrijdag 20 februari 2009, 15:31

Jumbo,
Ach je voorkomen is indrukwekkend, ik heb geen problemen gehad met je gedrag in Cha-am. :o
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Vakantie naar Nederland met Thaise vrouw(officieel getrouwd)

#19 Bericht door Rene » vrijdag 20 februari 2009, 17:39

Pieter schreef:vooral die thaise met die bril is gewoon jaloers tuig van de richel :evil: :evil: :evil: :twisted
(echt waar )
Tis wel een harde uitspraak.

Ik moet zeggen dat mijn meisje ook ondanks haar rustige en nette gedrag, problemen had met (blijkbaar) dezelfde vrouw. Ondanks duidelijk papierwerk schijnt ze erg moeilijk gedaan te hebben.
Kijk, de regel is blijkbaar dat ik moet bewijzen dat ik over een bepaald inkomen moet beschikken om haar hier uit te nodigen. Voor zover logisch. Ik krijg mijn uitkering van het ABP en kan dus niet ontslagen worden. De eis was dat er 3 maandopvolgende inkomensbewijzen moesten komen. Maar ik krijg alleen de gegevens als een maand andere bedragen laat zien. Dat wilde die tante niet snappen.
Mijn meisje werd 2 keer weggestuurd om dat maar te regelen. Mijn uitleg aan de telefoon werkte ook niet verhelderend. Bij de vraag of ik een Nederlandse medewerker aan de telefoon kon krijgen kreeg ik een bits antwoord.
Pas na een handgeschreven brief mijnerzijds kwam er verlichting in.
Nu maar hopen dat ze bij de volgende aanvraag mijn gegevens nog hebben. :roll:
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Vakantie naar Nederland met Thaise vrouw(officieel getrouwd)

#20 Bericht door Wereldvreemd » vrijdag 20 februari 2009, 19:29

Rene schreef: Nu maar hopen dat ze bij de volgende aanvraag mijn gegevens nog hebben. :roll:
Geen probleem. Gewoon referen aan de vorige aanvraag en je komt een heel eind. Het lijkt vertrouwen op te wekken. In ons geval was het zelfs mogelijk om zonder geldig reden om terug te keren naar Thailand toch een visum te krijgen...

Oh ja, dat was bij die strenge mevrouw.....
- -

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: Vakantie naar Nederland met Thaise vrouw(officieel getrouwd)

#21 Bericht door perry » vrijdag 20 februari 2009, 22:49

Ik heb Toevallig pas begrepen dat die strenge mevrouw er niet meer werkt en ik moet ook zeggen ik heb in het verleden met haar nooit geen problemen gehad.
Werk om te leven leef niet om te werken.

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: Vakantie naar Nederland met Thaise vrouw(officieel getrouwd)

#22 Bericht door Phuket Dragon » zondag 03 mei 2009, 02:46

Tip voor degene die met hun Thaise vrouw naar Europa willen moeten het Visum kort verblijf niet aan vragen bij de NL ambassade maar bij de Griekse Ambassade ( andere lidstaat ) dit visum is dan gratis en maak je gebruik van vrijheid van verkeer en verblijf en val je onder EU wetten, vraag je het aan bij de NL ambassade val je onder nationaal recht en word je gediscriminaliseerd. Vul bij verblijfsdoel uiteraard Griekenland in anders word je weggestuurd naar een andere ambassade.

Zie Art 5 van de richtlijn 2004/38 te vinden in het EU handboek van website buitenlandse partner.
Waar gesteld word dat dit visum versneld dient te worden afgegeven.

Het Griekse visum kan je gebruiken voor binnenkomst in Nederland.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 919
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: Vakantie naar Nederland met Thaise vrouw(officieel getrouwd)

#23 Bericht door jodokus » zondag 03 mei 2009, 06:41

Phuket Dragon schreef:Tip voor degene die met hun Thaise vrouw naar Europa willen moeten het Visum kort verblijf niet aan vragen bij de NL ambassade maar bij de Griekse Ambassade ( andere lidstaat ) dit visum is dan gratis en maak je gebruik van vrijheid van verkeer en verblijf en val je onder EU wetten, vraag je het aan bij de NL ambassade val je onder nationaal recht en word je gediscriminaliseerd. Vul bij verblijfsdoel uiteraard Griekenland in anders word je weggestuurd naar een andere ambassade.

Zie Art 5 van de richtlijn 2004/38 te vinden in het EU handboek van website buitenlandse partner.
Waar gesteld word dat dit visum versneld dient te worden afgegeven.

Het Griekse visum kan je gebruiken voor binnenkomst in Nederland.

Dan zal je denk ik ook een ticket BKK- Athene moeten laten zien.

Waarschijnlijk zal het bovenstaande niet opgaan als je op de Griekse ambassade met een retourtje BKK- Amsterdam aankomt.

J.
Toch wel...

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: Vakantie naar Nederland met Thaise vrouw(officieel getrouwd)

#24 Bericht door Phuket Dragon » zondag 03 mei 2009, 08:35

Waar staat in welke EU wet dat je een retourtje moet laten zien bij aanvraag van een Schengen Visum ?
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: Vakantie naar Nederland met Thaise vrouw(officieel getrouwd)

#25 Bericht door marceziani » zondag 03 mei 2009, 09:38

Bij aanvraag van een toeristenvisum voor een Thai dien je een retourticket te laten zien bij de Nederlandse Ambassade. Ik weet niet in welke EU wet dat staat. Ik weet alleen dat zonder het ticket mijn vriendin niet twee keer een toeristenvisum had gekregen. Zal wel iets te maken hebben met vestigingsgevaar.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 438
Lid geworden op: zaterdag 29 maart 2008, 16:23

Re: Vakantie naar Nederland met Thaise vrouw(officieel getrouwd)

#26 Bericht door Bean » zondag 03 mei 2009, 09:40

Phuket Dragon schreef:Waar staat in welke EU wet dat je een retourtje moet laten zien bij aanvraag van een Schengen Visum ?

Je vraagt op de Duitse Ambassade in Thailand een schengenvisum aan want je wil naar Duitsland op vac.
Toon aan dat je voldoende middelen hebt om daar te verblijven boek een hotelovernachting
in bv Dusseldorf voor 900 bath betalen toon deze aan de Ambassade + 3000 bath voor het visa .
Een ticket aantonen is niet nodig wel een reisverzekering .

Bij aankomst bel je het Hotel dat je helaas verhinderd bent
en je rijdt meteen door naar Nederland.

melden bij de politie niet nodig . :D

Startseite Einreise nach Deutschland Visabestimmungen Schengen-Visa Schengen-VisaMerkblatt zur Beantragung von Schengen-Visa
Die Bearbeitungsdauer für Inhaber thailändischer Reisepässe beträgt nach Antragstellung etwa 3 Tage. Antragsteller anderer Staaten müssen mit längeren Bearbeitungszeiten rechnen. Die Botschaft bittet um Verständnis dafür, dass die Antragstellung persönlich erfolgen muss. Einen Termin können Sie über das von der Botschaft beauftragte Call-Center Teleinfo Media - Telefon 1900 222 343 (nur aus Thailand zu erreichen) vereinbaren (siehe auch Terminvereinbarung für Visa). Bitte beachten Sie, dass eine Antragstellung nur nach vorheriger Terminvereinbarung möglich ist. Das Gespräch am Schalter wird aus organisatorischen Gründen ausschließlich mit dem Antragsteller geführt. Die Botschaft bittet um Verständnis, dass der Einlader im Warteraum verbleiben muss.

Terminvereinbarung




Mit einem Schengen-Visum können Sie außer nach Deutschland auch in folgende Staaten reisen: Belgien, Dänemark, Finnland, Frankreich, Griechenland, Island, Italien, Luxemburg, Niederlande, Norwegen, Österreich, Portugal, Schweden, Schweiz, Spanien, Estland, Lettland, Litauen, Malta, Polen, Slowakei, Slowenien, Tschechien und Ungarn. Ein Visum kann für eine oder mehrere Einreisen beantragt werden. Die Gesamtaufenthaltsdauer kann jedoch nicht mehr als 90 Tage pro Halbjahr betragen, gerechnet vom Datum der ersten Einreise.



Der Antrag ist bei der deutschen Botschaft zu stellen, wenn Deutschland Ihr Hauptreiseziel ist. Wenn nachweislich kein Hauptreiseziel in einen Schengen-Staat liegt, ist die Botschaft des Schengen-Staates zuständig, in der die erste Einreise erfolgt.



Folgende Unterlagen müssen immer vorgelegt werden:

Antrag auf Erteilung eines Schengen-Visums. Sie müssen jede Frage vollständig und inhaltlich korrekt beantworten, da Ihr Antrag sonst nicht bearbeitet werden kann.


zwei Passfotos- 5 x 3 cm, weißer Hintergrund


Gültiger Reisepass oder anerkanntes Reisedokument. Der Pass muss mindestens noch 3 Monate nach Ablauf des Visums gültig sein.


Finanzierungsnachweis:

- eine förmliche Verpflichtungserklärung Ihres Einladers gem. § 66 Abs. 2 ff AufenthG für Besuchsreisen (zu beglaubigen in Deutschland von der Ausländerbehörde des Wohnsitzes des Einladers; nur falls der Einlader seinen ständigen Aufenthalt in Thailand hat – Abmeldung aus Deutschland – wird die Verpflichtungserklärung von der Botschaft oder den deutschen Honorarkonsuln beglaubigt), oder

- eine Einladung Ihrer Geschäftspartner in Deutschland für Geschäftsreisen oder

- Unterlagen Ihrer Bank, aus denen hervorgeht, dass Sie die Reise selbst finanzieren können.


Nur bei touristischen Reisen (nicht bei Besuchs- oder Geschäftsreisen): Nachweis des Reiseweges, z.B. Flugreservierung über Hin- und Rückflug oder Hin- und Weiterflug aus den Schengen-Staaten. Es muss bei Antragstellung kein Ticket vorgelegt werden!



Nur bei touristischen Reisen (nicht bei Besuchs- oder Geschäftsreisen): Nachweis über die Unterkunft (Hotelreservierung oder Einladungsschreiben)


Nachweis über ausreichende Reiserankenversicherung (mind. 30.000 Euro oder entsprechender Betrag in Baht) für die Zeit Ihres Aufenthaltes im Schengengeltungsbereich. Eine Liste von anerkannten Reisekrankenversicherungen finden Sie auf dem folgenden Link:

Hinweise zu Krankenversicherungen


1 Kopie aller vorgelegten Unterlagen (vom Reisepass: Kopie Lichtbildseite und ggfs. von Visa)


Hinweise:
Gebühren sind in Thai Baht zu entrichten und betragen z.Zt. 60 Euro = ca. 3.000 Baht. Kinder unter 6 Jahren sowie Ehegatten von EU-Staatsangehörigen erhalten das Visum gebührenfrei.



Für Reisende unter 20 Jahren muss die Einverständniserklärung der Sorgeberechtigten vorgelegt werden. Stimmt nur ein Elternteil zu, so muss nachgewiesen werden, dass dieser alleine sorgeberechtigt ist.



Die Botschaft weist darauf hin, dass ggfs. zusätzliche Unterlagen vorgelegt werden müssen. Auch bei Besuchs- oder Geschäftsreisen kann eine Hotel- bzw. Flugreservierung nachgefordert werden, falls der Reiseverlauf nicht abschließend geklärt ist. Das Original der Verpflichtungserklärung wird dem Antragsteller ausgehändigt und ist bei der Reise mitzuführen.



Insbesondere bei erstmaliger Beantragung eines Visums muss die Bereitschaft zur Rückkehr des Antragstellers glaubhaft gemacht werden. Grundsätzlich sind Unterlagen des Antragstellers über (sofern zutreffend) seinen Beruf, selbständige Gewerbeausübung, Grundbesitz oder langjährige Bankverbindung sowie Ehe und/oder Kinder bei jeder Antragstellung erforderlich. Falsche Angaben führen zwangsläufig zur Ablehnung des Antrags.
Laatst gewijzigd door Bean op zondag 03 mei 2009, 09:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: Vakantie naar Nederland met Thaise vrouw(officieel getrouwd)

#27 Bericht door marceziani » zondag 03 mei 2009, 09:48

Wat is dan het voordeel t.o.v. aanvragen bij de NL Ambassade?
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 438
Lid geworden op: zaterdag 29 maart 2008, 16:23

Re: Vakantie naar Nederland met Thaise vrouw(officieel getrouwd)

#28 Bericht door Bean » zondag 03 mei 2009, 09:58

marceziani schreef:Wat is dan het voordeel t.o.v. aanvragen bij de NL Ambassade?
Duitsland is toerist vriendelijker dan Nederland veel makkelijker in af handelingen .

En als je toch vliegt over Duitsland kan je beter wel het ticket laten zien want dat heb je toch .

Een kennis van mij doet dit al jaren zo .
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 438
Lid geworden op: zaterdag 29 maart 2008, 16:23

Re: Vakantie naar Nederland met Thaise vrouw(officieel getrouwd)

#29 Bericht door Bean » zondag 03 mei 2009, 10:03

jodokus schreef:
Phuket Dragon schreef:Tip voor degene die met hun Thaise vrouw naar Europa willen moeten het Visum kort verblijf niet aan vragen bij de NL ambassade maar bij de Griekse Ambassade ( andere lidstaat ) dit visum is dan gratis en maak je gebruik van vrijheid van verkeer en verblijf en val je onder EU wetten, vraag je het aan bij de NL ambassade val je onder nationaal recht en word je gediscriminaliseerd. Vul bij verblijfsdoel uiteraard Griekenland in anders word je weggestuurd naar een andere ambassade.

Zie Art 5 van de richtlijn 2004/38 te vinden in het EU handboek van website buitenlandse partner.
Waar gesteld word dat dit visum versneld dient te worden afgegeven.

Het Griekse visum kan je gebruiken voor binnenkomst in Nederland.

Dan zal je denk ik ook een ticket BKK- Athene moeten laten zien.

Waarschijnlijk zal het bovenstaande niet opgaan als je op de Griekse ambassade met een retourtje BKK- Amsterdam aankomt.

J.
Wenn nachweislich kein Hauptreiseziel in einen Schengen-Staat liegt, ist die Botschaft des Schengen-Staates zuständig, in der die erste Einreise erfolgt.
Als je dus een visa in griekenland aanvraagt met een ticket naar Amsterdam begint het probleem al direct want Amsterdam is je in reisdoel in een schengenland en verwijzen ze je naar de Nederlandse Ambassade.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 438
Lid geworden op: zaterdag 29 maart 2008, 16:23

Re: Vakantie naar Nederland met Thaise vrouw(officieel getrouwd)

#30 Bericht door Bean » zondag 03 mei 2009, 10:44

Phuket Dragon schreef:Waar staat in welke EU wet dat je een retourtje moet laten zien bij aanvraag van een Schengen Visum ?

Een ticket hoeft niet altijd gevraagd worden

Maar als je met een griekse aanvraag in Amsterdam aankomt en dat zien ze heb je een probleem ,Dat gaat zomaar niet .

http://ec.europa.eu/youreurope/nav/en/c ... ml#20122_5
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”