wonen in thailand en ingeschreven staan in nederland

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: wonen in thailand en ingeschreven staan in nederland

#46 Bericht door Phuket Dragon » donderdag 25 maart 2010, 03:13

Wanneer je acute problemen aan je rikketik krijgt en men moet (zwaar) opereren en jij moet flink herstellen
Is mogenlijk uiteraard dat dat gebeurt en kan je een kostenoverweging maken en het risico incalculeren of je dat kan gebeuren.
Door niet meer te roken, westerse eetgewoonte aan tepassen en lichaams beweging te doen worden ernstige hartproblemen voorkomen en word het risico verlaagd en zijn je toekomste kosten te overzien. Hartattacks worden hedentendage opgelost door stends te plaatsen in de ader bij het hart en zijn de kosten te betalen in Thailand.

Dus Dragon rookt niet en geniet op zijn tijd van een alcoholische versnapering en heeft zijn eetgewoonte aangepast door Thaise couzine te nuttigen wat niet vet is en neemt elke dag een lipitortje om Choresterol af te breken. 1 x per 1/2 jaar even bloed testen hoe alles is en kan je alles onder controle houden om attacks te weren.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: wonen in thailand en ingeschreven staan in nederland

#47 Bericht door dutch » donderdag 25 maart 2010, 03:31

Het is bijna misdadig om zonder ziektekostenverzekering hier te verblijven of........je moet enkele tientallen miljoenen(baht) op de bank hebben.
Een l*llig verkeersongelukje en verkeerde misstap in de badkamer etc etc. Er zijn hoopjes voorbeelden te bedenken waarbij het naar Nederland gaan moeilijk tot onmogelijk is.Niet altijd verloopt een ziekte via "normale" diagnostiek en alle tijd van de wereld om over de volgende stappen na te denken.
Toen ik van 1 februari 2006 tot en met 31 mei 2006 zonder deze verzekeing zat,voelde ik me meer dan doodongelukkig.
Noodgedwongen zo te moeten leven,vooral op oudere leeftijd,moet een drama zijn.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: wonen in thailand en ingeschreven staan in nederland

#48 Bericht door Phuket Dragon » donderdag 25 maart 2010, 04:00

Dutch een voorbeeld.

Sinds kort hebben wij erweer een kleine bij en werd net als de eerste met een keizersnee geboren.
De kosten van zo'n ziekenhuis bezoek zijn in Thailand zeer te overzien.

We waren kwijt aan kosten 80.000 BHT voor 4 dagen Bangkok Hospital in de presidentiele suite en de kosten behelzen alles van binnenstappen, opereren er weer buitenstappen.
Die kosten kan je 50% beparen als je op de VIP afdeling komt te liggen en nog meer besparen op een standaard room.
Daarom zeg ik een Hospital bezoek hier valt reuze mee en kan je gewoon niet vergelijken met Nederland.

in 2004 lag ik in NL voor 7 dagen in het ziekenhuis i.v.m Longemboly en koste de opname totaal 10000 euro, dat behelsde het onderzoek , ik lag er alleen maar te liggen en elke dag kwam een dokter kijken. Hetzelfde zou in Thailand circa 400 euro gekost hebben op dezelfde klasse.
( ik was verzekerd in NL die tijd)

Het geld wat je elke maand kan sparen in TH voor je partner en jezelf is 200 euro per maand want dat kost een zorgverzekering in NL voor zijn tween , dus je kan jezelf verzekeren door het te sparen en is 12 x 200 = 2400 euro per jaar. Ik ben nu 8 jaar hier en heb 19200 euro gespaart minus 2 x 80.000 BHT Keizesnee en circa 40.000 BHT medische kleinigheden en 3 jaar verzekering NL maakt de schade totaal 8000 euro en zit er nog 11800 euro in de pot en die loopt weer langzaam op.
Laatst gewijzigd door Phuket Dragon op donderdag 25 maart 2010, 04:11, 1 keer totaal gewijzigd.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: wonen in thailand en ingeschreven staan in nederland

#49 Bericht door jumbo » donderdag 25 maart 2010, 04:03

Kan je geen thaise zkv krijgen???
beduidend goedkoper en dekt ook in NL en andere landen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: wonen in thailand en ingeschreven staan in nederland

#50 Bericht door Phuket Dragon » donderdag 25 maart 2010, 04:22

jumbo schreef:Kan je geen thaise zkv krijgen???
beduidend goedkoper en dekt ook in NL en andere landen
Ik denk dat je reageerd op mijn bericht niet ?
Ik heb geen workpermit, een kennis heeft inderdaad Thaise zkv en heeft een workpermit, betaalt circa 5000 BHT tax per maand en zijn medicijnen 30.000 bht per maand, dus leeft gedeeltelijk op de thaise staat. Je kan dus inderdaad een andere route lopen als je wat mankeerd maar sparen is op dit moment de goedkoopste route voor me.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: wonen in thailand en ingeschreven staan in nederland

#51 Bericht door jumbo » donderdag 25 maart 2010, 04:32

Phuket Dragon schreef:
jumbo schreef:Kan je geen thaise zkv krijgen???
beduidend goedkoper en dekt ook in NL en andere landen
Ik denk dat je reageerd op mijn bericht niet ?
Ik heb geen workpermit, een kennis heeft inderdaad Thaise zkv en heeft een workpermit, betaalt circa 5000 BHT tax per maand en zijn medicijnen 30.000 bht per maand, dus leeft gedeeltelijk op de thaise staat. Je kan dus inderdaad een andere route lopen als je wat mankeerd maar sparen is op dit moment de goedkoopste route voor me.
Hij is verzekerd dus waarom leeft hij dan gedeeltlijk op de Thaise staat, dat doe je alleen als je social security hebt en die is max 1.500 thb per maand.....
Je hoeft geen WP te hebben om een verzekering af te sluiten, BUPA Platinum iets van 40.000 thb per jaar en LMG top iets van 35.000 thb per jaar en beiden levenslang, premie wijzigt uiteraard naar je leeftijd vorderd....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: wonen in thailand en ingeschreven staan in nederland

#52 Bericht door dutch » donderdag 25 maart 2010, 04:52

Phuket Dragon schreef:Dutch een voorbeeld.

Sinds kort hebben wij erweer een kleine bij en werd net als de eerste met een keizersnee geboren.
De kosten van zo'n ziekenhuis bezoek zijn in Thailand zeer te overzien.

We waren kwijt aan kosten 80.000 BHT voor 4 dagen Bangkok Hospital in de presidentiele suite en de kosten behelzen alles van binnenstappen, opereren er weer buitenstappen.
Die kosten kan je 50% beparen als je op de VIP afdeling komt te liggen en nog meer besparen op een standaard room.
Daarom zeg ik een Hospital bezoek hier valt reuze mee en kan je gewoon niet vergelijken met Nederland.

in 2004 lag ik in NL voor 7 dagen in het ziekenhuis i.v.m Longemboly en koste de opname totaal 10000 euro, dat behelsde het onderzoek , ik lag er alleen maar te liggen en elke dag kwam een dokter kijken. Hetzelfde zou in Thailand circa 400 euro gekost hebben op dezelfde klasse.
( ik was verzekerd in NL die tijd)

Het geld wat je elke maand kan sparen in TH voor je partner en jezelf is 200 euro per maand want dat kost een zorgverzekering in NL voor zijn tween , dus je kan jezelf verzekeren door het te sparen en is 12 x 200 = 2400 euro per jaar. Ik ben nu 8 jaar hier en heb 19200 euro gespaart minus 2 x 80.000 BHT Keizesnee en circa 40.000 BHT medische kleinigheden en 3 jaar verzekering NL maakt de schade totaal 8000 euro en zit er nog 11800 euro in de pot en die loopt weer langzaam op.
Je rekent jezelf rijk,maar kan je straks arm tellen!

Een mij bekende oudere in Thailand(zonder verzekering),maakt een dagtripje en krijgt door het lang zitten een trombose.Lang verhaal ,kort samengevat:
Na ongeveer 5 weken ,waarvan 3 in intensive care,is hij 650.000 baht armer (en begint weer opnieuw met sparen).
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: wonen in thailand en ingeschreven staan in nederland

#53 Bericht door carpediem » donderdag 25 maart 2010, 05:37

Ziektekosten in Nederland:
Premie verzekering
Inkomensafhankelijke belastingbijdrage.

Dus met een beetje inkomen kom je dus veel hoger dan alleen de premie aan de ziektekostenverzekering.
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: wonen in thailand en ingeschreven staan in nederland

#54 Bericht door RuudThai » donderdag 25 maart 2010, 05:50

dutch schreef:Een mij bekende oudere in Thailand(zonder verzekering),maakt een dagtripje en krijgt door het lang zitten een trombose.Lang verhaal ,kort samengevat:
Na ongeveer 5 weken ,waarvan 3 in intensive care,is hij 650.000 baht armer (en begint weer opnieuw met sparen).
Een vriend van mij hier in de buurt heeft nog een NL zorgverzekering omdat hij hier maar gedeeltelijk verblijft, de rest dus in NL.
Hij kreeg hartproblemen en moest acuut worden geopereerd in Thailand. Een forse operatie met 4 of 5 bypasses in het Bangkok Pattaya Hospital. Kosten: rond de 1,5 miljoen baht, die door de zorgverzekering in NL werden vergoed. Hij was maar wát blij dat hij daar verzekerd was!

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: wonen in thailand en ingeschreven staan in nederland

#55 Bericht door carpediem » donderdag 25 maart 2010, 06:12

RuudThai schreef:
dutch schreef:Een mij bekende oudere in Thailand(zonder verzekering),maakt een dagtripje en krijgt door het lang zitten een trombose.Lang verhaal ,kort samengevat:
Na ongeveer 5 weken ,waarvan 3 in intensive care,is hij 650.000 baht armer (en begint weer opnieuw met sparen).
Een vriend van mij hier in de buurt heeft nog een NL zorgverzekering omdat hij hier maar gedeeltelijk verblijft, de rest dus in NL.
Hij kreeg hartproblemen en moest acuut worden geopereerd in Thailand. Een forse operatie met 4 of 5 bypasses in het Bangkok Pattaya Hospital. Kosten: rond de 1,5 miljoen baht, die door de zorgverzekering in NL werden vergoed. Hij was maar wát blij dat hij daar verzekerd was!
Zodoende hou ik me maar bij een Nederlandse buitenland ziektekosten verzekering.
Betaal nu 4,500.- euro per jaar incl. reis, ongevallen en rechtbijstandverzekering (65/70 jaar) en als ik mijn vrijstelling voor belasting daar van aftrek valt het allemaal wel mee.
pluk de dag (carpediem)

gjastip
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 62
Lid geworden op: donderdag 25 februari 2010, 22:02

Re: wonen in thailand en ingeschreven staan in nederland

#56 Bericht door gjastip » donderdag 25 maart 2010, 20:06

Beste mensen zonder reklame te willen maken wil ik toch even wijzen op AA insurance Hua Hin.
Hier heb ik informatie opgevraagd en zeer interessante tarieven gekregen n.l USD 2.773
voor 2 personen standaard dekking.
Deze is zonder dokters-kosten maar die zijn te verwaarlozen in Thailand dus doe er je voordeel mee voor het te laat is!!

Gebruikersavatar
Soi 24
Expat
Expat
Berichten: 310
Lid geworden op: maandag 02 juni 2008, 20:53
Locatie: Nongprue, Banglamung

Re: wonen in thailand en ingeschreven staan in nederland

#57 Bericht door Soi 24 » donderdag 25 maart 2010, 21:35

AA is een van oorsprong Amerikaanse club en die sluit dus alle gebreken, die je in het verleden al mogelijk hebt gehad, uit. Dat kan niet in Nederland.

Wat is standaard-dekking? Waarmee kun je dat vergelijken? Anders zegt het de lezers waarschijnlijk niets.

Hoe ontwikkelt de premie zich met het vorderen der jaren? En al helemaal wanneer je 65 of ouder wordt?

Wanneer je die feiten op een rijtje hebt kun je pas vergelijken en beoordelen of het daadwerkelijk een goede aanbieding is.
"There are no facts, only interpretations."
- Friedrich Nietzsche (1844-1900)

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: wonen in thailand en ingeschreven staan in nederland

#58 Bericht door Phuket Dragon » zaterdag 27 maart 2010, 07:06

Een mij bekende oudere in Thailand(zonder verzekering),maakt een dagtripje en krijgt door het lang zitten een trombose.Lang verhaal ,kort samengevat:
Na ongeveer 5 weken ,waarvan 3 in intensive care,is hij 650.000 baht armer (en begint weer opnieuw met sparen).
5 weken in een VIP room in BKK hospital Phuket kost je 175.000 BHT ( 5000 bht per dag ) intensive care 3 dagen 30.000 BHT en onderzoek en medicatie kost een fractie.

Trombose behandeling in NL is meestal een week in het ziekenhuis verblijven en dan minimaal 6 maanden lang elke dag zelf of laten spuiten met 180cc Fragmin en Lipitor slikken je verdere leven.

Dus bij de prijzen genoemd hierboven door RuudThai en Dutch die betaald moesten worden plaats ik zeer grote vraagtekens, oplichting ?
Voor ingrepen staan vaste prijzen en liggen niet zo heel erg uitelkaar van verschillende ziekenhuizen.
Zogauw ze misschien horen dat je verzekerd bent in de EU word even alles kunstmatig verhoogd lijkt het op de antwoorden.

Meer dan 30000 euro voor een 4 of 5 voudige bypass is veel te veel , in het Pattaya Heart Center kost dat tussen de 11.000 en 15.000 Euro compleet, naar binnen stappen opereren en buitenstappen na circa 10 dagen. Ik zou iedereen adviseren om bij hem in de buurt wat prijs en vergelijk te doen, dat doe je ook als je wat gaat aankopen.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: wonen in thailand en ingeschreven staan in nederland

#59 Bericht door dutch » zaterdag 27 maart 2010, 07:47

3 WEKEN intensive care !
Hij is op gegeven moment met nood transport naar Bangkok vervoerd.
Geen enkele grond om aan de gegevens te twijfelen en ik zie tot op heden nog de gevolgen van deze toestand bij hem.
(Ik moet zeggen dat er ernstige complicaties waren-anders verblijf je geen 3 weken in intensive care- en de medicijnen die voorgeschreven werden waren nu niet bepaald goedkoop.)

Overigens verbleef mijn vrouw in 2005, 3 maal in Bumningrad voor eenvoudige correctieve ingrepen aan beide voeten.Alle keren ca. 10 dagen en de rekeningen waren 155.000 resp 169.000 en 182.000 baht.
Het kan hard oplopen ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”