mvv

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
mark
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: zondag 31 december 2006, 11:45

mvv

#1 Bericht door mark » zondag 12 oktober 2008, 16:55

Ik heb een vraagje over het mvv.
Mijn vriendin gaat in december beginnen met haar inburgeringscursus en doet eind januari examen.
Mijn loon is hoog genoeg.
Ze is al 4 keer bij mij geweest voor 3 maanden.
Wij hebben al 5 jaar een relatie.
We zijn niet getrouwd,want dat willen pas later doen met een groot feest erbij en niet zomaar alleen voor een papiertje.
Zij is nooit getrouwd geweest en ik ben gescheiden.
Als wij alle benodigde documenten hebben en naar het IND hebben opgetuurd,hoe lang moeten wij dan nog wachten?
Hoe groot is de kans dat wij een positief advies krijgen?
Alvast bedankt voor de antwoorden!!

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: mvv

#2 Bericht door Khon Neua » zondag 12 oktober 2008, 17:20

dacht 3 maanden maar dat kun je vast op de site van de ind vinden.

Als je aan de voorwaarden voldoen is de kans van slagen 100 % lijkt mij .

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: mvv

#3 Bericht door Wereldvreemd » zondag 12 oktober 2008, 17:36

Het antwoord is geheel afhankelijk van jezelf.

Zorg dat je alles, maar dan ook alles ineens opstuurt naar de IND. Hun maximale behandeltermijn is 3 maanden, maar ik ken gevallen van 3 weken.... Ons MVV was binnen 4 weken afgerond.

Een goede voorbereiding is het belangrijkste.
- -

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: mvv

#4 Bericht door jomel17 » zondag 12 oktober 2008, 18:17

@ Wereldvreemd;
had jij een directe aanvraag bij de ambassade gedaan of eerst een advies aanvraag bij de ind ?
Op buitenlandsepartner.nl volg ik ook het verloop van een paar aanvragen en soms duurt het idd 3 maanden maar 6 weken komt ook voor !
Mijn vrouw is hard aan het leren en ik hoop dat zij nog dit jaar examen kan doen
Groet Jos
หลงรัก

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: mvv

#5 Bericht door Wereldvreemd » maandag 13 oktober 2008, 07:37

Onze aanvraag is rechtstreeks bij de ambassade gedaan.

Dit kon omdat ik zeker van mijn zaak was, zowel voor het inkomen als ook voor de onderliggende redenen (gezinsvorming). Mijn advies is om alleen een adviesaanvraag te doen bij de IND bij twijfel. De winst in tijd wordt weliswaar veelal gebagetaliseerd, maar in mijn beleving telt iedere dag. Zeker na die lange periode van leren e.d.

Wij waren snel door de procedures heen, ook in Nederland. Bij mij krijgt de IND een pluim, maar dat geldt niet voor de instanties in de trajecten achteraf bij gemeente, CWI e.d.

Volgens mij is de topic enigszins in de verkeerde categorie geplaatst en hoort deze thuis in emigreren naar Nederland.
- -

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: mvv

#6 Bericht door jomel17 » maandag 13 oktober 2008, 14:11

Wereldvreemd;bedankt
Ik ga morgen even :o langs bij m,n vrouwtje om haar te overhoren.Voor 3 weken
Als alles goed gaat doet ze dit jaar nog examen en hoop haar in het voorjaar dan hier weer te zien
Groet Jos
หลงรัก

Gebruikersavatar
max
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 250
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27

Re: mvv

#7 Bericht door max » maandag 13 oktober 2008, 15:37

De behandeltermijn van een mvv aanvraag is heel verschillend.

Bij ons heeft de aanvraag bijna 3 maanden geduurd. Er zijn inderdaad beslissingen die binnen een paar weken worden afgegeven, maar ga er van uit dat je beslissing de volle 3 maanden duurt, hiermee kan een eerdere beslissing alleen maar meevallen.

Mijn vriendin heeft de aanvraag ook rechtstreeks op de ambassade gedaan, en ik heb vanuit nederland mijn documenten naar de IND gestuurd en uiteraard meteen de 830 euro betaald.

Zoals wereldvreemd al zegt, als jullie aan alle voorwaarden voldoen is de gratis adviesaanvraag over te slaan. Zorg wel dat jullie beiden een meer dan volledig dossier inleveren bij de IND.

Bij ons krijgt de IND geen pluim, of liever gezegd het telefonistenteam van de IND krijgt deze niet, zij zijn zeer goed in het geven van onjuiste of misleidende informatie, bijvoorbeeld in ons geval:
week 3: 'Uw dossier ligt bij de beslisambtenaar en ziet er goed uit, als het hier eenmaal ligt wordt over het algemeen binnen 10 dagen een beslissing gegeven.'
week 4: 'Uw dossier is zojuist ingedeeld bij een beslisambtenaar'
week 5: 'Ik kan op dit moment niet zien waar uw dossier is'
week 9: 'het dossier is nog niet ingedeeld, maar binnen de 3 maanden krijgt u antwoord'
week 10: 'het duurt wel lang dat u een antwoord krijgt. Ik stuur de beslisambtenaar een mail wanneer uw dossier wordt behandeld'
week 11: 'Er is gisteren een beslissing genomen' dus mijn vraag was 'en?' 'Nee, dit kan ik u telefonisch niet mee delen.' 'ach mevrouw, u kunt vast wel een tipje van de sluier oplichten, het gaat tenslotten om ons' was mijn antwoord. 'Nou vooruit dan, als u de brief krijgt is het mooi weer'.

Kortom zorg ervoor dat jullie dossier volledig en op orde is en ga ervan uit dat het 3 maanden duurt voor er een beslissing is genomen. Bel regelmatig naar de IND om te informeren naar de status, maar ga ervan uit dat de info die wordt gegeven niet altijd de juiste is, bel meer voor jullie eigen gevoel in het lange wachten op antwoord.

Veel succes!

Max
Als je merkt dat je op een dood paard rijdt, kom er dan vanaf.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: mvv

#8 Bericht door Ben » maandag 13 oktober 2008, 15:51

De Hele fabriek daar bij de IND incl de vreemdelingenpolitie die kan je allemaal in de pijp roken stelletje luie honden zijn het en houden zich voor geen meter aan de wet .

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: mvv

#9 Bericht door Khon Neua » maandag 13 oktober 2008, 18:14

Ben schreef:De Hele fabriek daar bij de IND incl de vreemdelingenpolitie die kan je allemaal in de pijp roken stelletje luie honden zijn het en houden zich voor geen meter aan de wet .
Het zijn ambtenaren . Er zij veel ambtenaren die lui zijn en zicht niet aan de wet houden niet alleen die bij de ind werken . Maar er zij ook wel hard werkende/ eerlijke mensen bij zekker weten .

Er word nu eenmaal een ontmoediging beleid gevolg bij de ind en onderdeel daarvan is het zolang mogelijk rekken en testen of mensen echt 100 % voor de relatie gaan .

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: mvv

#10 Bericht door Ben » maandag 13 oktober 2008, 19:55

Khon Neu schreef:
Ben schreef:De Hele fabriek daar bij de IND incl de vreemdelingenpolitie die kan je allemaal in de pijp roken stelletje luie honden zijn het en houden zich voor geen meter aan de wet .
Het zijn ambtenaren . Er zij veel ambtenaren die lui zijn en zicht niet aan de wet houden niet alleen die bij de ind werken . Maar er zij ook wel hard werkende/ eerlijke mensen bij zekker weten .

Er word nu eenmaal een ontmoediging beleid gevolg bij de ind en onderdeel daarvan is het zolang mogelijk rekken en testen of mensen echt 100 % voor de relatie gaan .


Leuk verhaal dan een Thaise crimineel met een warrant off arrest in Thailand kan naar mijn mening niet in Ned of in een shengenland verblijven .

De papieren en Thaise documenten zijn in bezit van ze ook de verblijfplaats en zelfs met inschrijving en woont daar nog .

De persoon heeft notabene een aantal jaren in Nederland gewoont en in bezit van een ID kaart als men terukeert naar Thailand en zich weer uitschrijft uit het GBA
in Ned moet men deze kaart inleveren althans toen .
Dit is niet gebeurd en is ook op die kaart weer Ned binnengekomen daarna is het warrant of arrest gekomen de Thaise overheid die vraagt niet om uitlevering criminelen is men ook hier liever kwijt ze wachten rustig todat de persson uitgewezen wordt en dat gebeurt dus niet .

Vraag aan het min van Binnenlandse zaken
Wat hier aan te doen .

In antwoord op uw e-mail bericht ik u als volgt.

Als blijkt dat een vreemdeling een gevaar voor de openbare orde vormt, kan
om die reden zijn aanvraag voor een verblijfsvergunning worden afgewezen of
zijn verblijfsvergunning worden ingetrokken. Iemand vormt een gevaar voor
de openbare orde als hij terzake van een misdrijf is veroordeeld tot een
onvoorwaardelijke gevangenisstraf of vrijheidsontnemende maatregel, tot een
taakstraf of tot een onvoorwaardelijke geldboete, dan wel indien hij terzake
van misdrijf een transactieaanbod heeft aanvaard. Inbreuken op de openbare
orde buiten Nederland kunnen eveneens een reden zijn om een gevaar voor de
openbare orde in Nederland te vermoeden. De betreffende inbreuk moet dan
naar Nederlands recht een misdrijf opleveren.

Over het algemeen zullen illegale vreemdelingen sneller het land worden
uitgezet als zij een gevaar voor de openbare orde vormen.

U kunt als u dat wilt de IND schriftelijk op de hoogte stellen van de
antecedenten van deze vreemdeling. Uw brief kunt u, afhankelijk van de
woonplaats van betrokken persoon, sturen naar een van de onderstaande
regiokantoren:


De IND is in kennis gesteld .

Na vele mails en een persoonlijke ontmoeting aldaar
Heeft men getracht naar zeggen de persoon te vinden .

Reactie van de Vreemdelingenpolitie maakt U zich maar geen zorgen
we hebben in binnen en buitenland nauwe contakten dat kan niet lang duren .
Wel de laatste mail die ik ontvangen heb was kort We hunnen de persoon niet vinden

Vreemd genoeg woont de persoon nog steeds op de zlefde plaats met inmiddels een voorlopige verblijfsvergunning

Wie is hier nu TING TONG

Nu zijn ze te beroerd om terug te mailen .

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: mvv

#11 Bericht door Khon Neua » maandag 13 oktober 2008, 20:30

Ik zou het eens aan Geert voor leggen die wil vast wel kamervragen stellen hierover.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: mvv

#12 Bericht door Ben » dinsdag 14 oktober 2008, 07:08

Khon Neu schreef:Ik zou het eens aan Geert voor leggen die wil vast wel kamervragen stellen hierover.

Ja dat zou je denken van die popie jopie nog sterker er zijn idd een aantal mails
naar hem verzonden maar idd nog te beroerd om terug te mailen
Geert kun je ook in de pijp roken net als de rest .

Er is er maar een die actie onderneemt en jawel jullie algeliefde
zie een van de mails en ja ze mailen elke keer .

Hartelijk dank voor uw mail met daarin aanvullende gegevens.
Wij hebben deze gemaild naar onze collega op justitie, die aan deze zaak werkt.

Met vriendelijke groet,

Namens Rita Verdonk,

Wil van Riet-van der Voort.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: mvv

#13 Bericht door Wereldvreemd » dinsdag 14 oktober 2008, 11:31

Ben schreef: Hartelijk dank voor uw mail met daarin aanvullende gegevens.
Wij hebben deze gemaild naar onze collega op justitie, die aan deze zaak werkt.

Met vriendelijke groet,

Namens Rita Verdonk,

Wil van Riet-van der Voort.
Rita Verdonk? Het is dus alweer een tijdje terug deze correspondentie. Het zou natuurlijk kunnen dat de situatie verbeterd is. Op dit moment staat de IND te boek als meest efficiente overheidsorganisatie. Dit is een gevolg van de pogingen om hun grote achterstand in te halen, wat geresulteerd heeft in een forse capaciteitsvergroting.

Als de IND je frustreert, weet ik nog wel frustrerendere instanties. Maar of ik die hier moet noemen betwijfel ik, want dat zou (gezien de reacties op de IND) wel voor een serieus gezondheidsrisico zorgen. :D :evil:
- -

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: mvv

#14 Bericht door Ben » dinsdag 14 oktober 2008, 12:29

Wereldvreemd schreef:
Ben schreef: Hartelijk dank voor uw mail met daarin aanvullende gegevens.
Wij hebben deze gemaild naar onze collega op justitie, die aan deze zaak werkt.

Met vriendelijke groet,

Namens Rita Verdonk,

Wil van Riet-van der Voort.
Rita Verdonk? Het is dus alweer een tijdje terug deze correspondentie. Het zou natuurlijk kunnen dat de situatie verbeterd is. Op dit moment staat de IND te boek als meest efficiente overheidsorganisatie. Dit is een gevolg van de pogingen om hun grote achterstand in te halen, wat geresulteerd heeft in een forse capaciteitsvergroting.

Als de IND je frustreert, weet ik nog wel frustrerendere instanties. Maar of ik die hier moet noemen betwijfel ik, want dat zou (gezien de reacties op de IND) wel voor een serieus gezondheidsrisico zorgen. :D :evil:

Nee hoor deze mail is van 2 weken geleden .

Frustreren nee hoor maar ik geef alleen aan dat als er gewerkt moet worden ze niet thuis geven
Er zullen idd wel meer instanties zijn die niet naar behoren werken , Maar daar heb ik geen last van .
:lol:

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”