Hoe start ik mijn emigratieplan ?

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Hoe start ik mijn emigratieplan ?

#61 Bericht door Mart » vrijdag 06 februari 2009, 01:44

Moge de volgende groep studenten beter bij de les blijven :lol: :roll: :lol: :roll: :lol: :roll:

En ja Ben / Dutch gewoon een toerist visum :o
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Hoe start ik mijn emigratieplan ?

#62 Bericht door prajak » vrijdag 06 februari 2009, 04:17

Thaijan, deze opmerking snap ik niet.

Ik citeer jou :

ikzelf ben echter bang dat als ik een visum (Non Im.O) krijg a 120 EURO en hiermee naar Thailand ga dat de problemen in Thailand zouden kunnen beginnen, ik moet er niet aan denken dat als ik voor de 90 dagen verlenging ga voor een stempeltje dat men daar problemen maakt vanwege mijn leeftijd en ik dus geen verlenging krijg....wat dan?

Nu ik weer :

Als je een non im O hebt voor een jaar en je maakt de run (de grens over en terug) iedere 90 dagen krijg je bij binnenkomst toch gewoon weer 90 dagen ? Met dat visum kun je het ruim 14 maanden uitzingen hier. Daarna vakantie in NL en een nieuw non im O halen en zo doorgaan tot je 50 bent en het non im O hier laat verlengen als retirement visum en dan hoef je er niet meer uit, slechts iedere 90 dagen melden en dat kan ook per post ! Zo heb ik dat ook gedaan, al was ik al 50+ toen ik hier kwam.

Sukses.

Thaijan
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: woensdag 14 november 2007, 00:10
Locatie: Bungkan

Re: Hoe start ik mijn emigratieplan ?

#63 Bericht door Thaijan » vrijdag 06 februari 2009, 18:43

prajak schreef:Thaijan, deze opmerking snap ik niet.

Ik citeer jou :

ikzelf ben echter bang dat als ik een visum (Non Im.O) krijg a 120 EURO en hiermee naar Thailand ga dat de problemen in Thailand zouden kunnen beginnen, ik moet er niet aan denken dat als ik voor de 90 dagen verlenging ga voor een stempeltje dat men daar problemen maakt vanwege mijn leeftijd en ik dus geen verlenging krijg....wat dan?

Nu ik weer :

Als je een non im O hebt voor een jaar en je maakt de run (de grens over en terug) iedere 90 dagen krijg je bij binnenkomst toch gewoon weer 90 dagen ? Met dat visum kun je het ruim 14 maanden uitzingen hier. Daarna vakantie in NL en een nieuw non im O halen en zo doorgaan tot je 50 bent en het non im O hier laat verlengen als retirement visum en dan hoef je er niet meer uit, slechts iedere 90 dagen melden en dat kan ook per post ! Zo heb ik dat ook gedaan, al was ik al 50+ toen ik hier kwam.

Sukses.
Beste Prajak, ik bedoel dat men in Thailand zou kunnen merken/zien dat ik nog geen 50 ben, ik ben nooit op zo'n immigratiekantoor geweest dus weet niet hoe het er aan toe gaat, ik weet niet of het personeel daar scherp controleerd. Als men dan ziet dat ik nog geen 50 ben en ik heb een retirement visum dan gaan ze misschien vragen hoe dat kan, dat gezeik wil ik dus voorkomen.
Als mijn toeristenvisum is verlopen ga ik aan de taalcursus beginnen en krijg ik bijna hetzelfde soort visum als retirement maar heb dan geen gezeik met alle voorwaarden waar je aan moet voldoen hier, dat visum neem ik later wel.

grt Jan

Thaijan
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: woensdag 14 november 2007, 00:10
Locatie: Bungkan

Re: Hoe start ik mijn emigratieplan ?

#64 Bericht door Thaijan » vrijdag 06 februari 2009, 18:46

Mart schreef:Moge de volgende groep studenten beter bij de les blijven :lol: :roll: :lol: :roll: :lol: :roll:

En ja Ben / Dutch gewoon een toerist visum :o
hmmm slaat nergens op Mart, als ik wil ga ik gewoon dat visum halen waar ik nu mee bezig ben alleen IK STOP ermee.
Het zegt dus niets dat men het NIET aan mij zou verstrekken.
Ik kies nu gewoon voor een makkelijkere optie denk ik.

grt Jan

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Hoe start ik mijn emigratieplan ?

#65 Bericht door Ben » vrijdag 06 februari 2009, 19:07

Thaijan schreef:
prajak schreef:Thaijan, deze opmerking snap ik niet.

Ik citeer jou :

ikzelf ben echter bang dat als ik een visum (Non Im.O) krijg a 120 EURO en hiermee naar Thailand ga dat de problemen in Thailand zouden kunnen beginnen, ik moet er niet aan denken dat als ik voor de 90 dagen verlenging ga voor een stempeltje dat men daar problemen maakt vanwege mijn leeftijd en ik dus geen verlenging krijg....wat dan?

Nu ik weer :

Als je een non im O hebt voor een jaar en je maakt de run (de grens over en terug) iedere 90 dagen krijg je bij binnenkomst toch gewoon weer 90 dagen ? Met dat visum kun je het ruim 14 maanden uitzingen hier. Daarna vakantie in NL en een nieuw non im O halen en zo doorgaan tot je 50 bent en het non im O hier laat verlengen als retirement visum en dan hoef je er niet meer uit, slechts iedere 90 dagen melden en dat kan ook per post ! Zo heb ik dat ook gedaan, al was ik al 50+ toen ik hier kwam.

Sukses.
Beste Prajak, ik bedoel dat men in Thailand zou kunnen merken/zien dat ik nog geen 50 ben, ik ben nooit op zo'n immigratiekantoor geweest dus weet niet hoe het er aan toe gaat, ik weet niet of het personeel daar scherp controleerd. Als men dan ziet dat ik nog geen 50 ben en ik heb een retirement visum dan gaan ze misschien vragen hoe dat kan, dat gezeik wil ik dus voorkomen.
Als mijn toeristenvisum is verlopen ga ik aan de taalcursus beginnen en krijg ik bijna hetzelfde soort visum als retirement maar heb dan geen gezeik met alle voorwaarden waar je aan moet voldoen hier, dat visum neem ik later wel.

grt Jan

Een Non O is in feite onmogelijk volgens de gegevens van Thaijan
en hoeven ze bij de immigratie niet eens te kijken of je 50 bent want je komt daar niet
voor een retirement visum op dit moment .

Voor de weg van scholing is een ander verhaal en niet onmogelijk
en dan heb je wel met de immigratie te maken .


Bij de immigratie zijn ze formeel en berust alles op de regels en feiten die op dat moment gelden .

Nooit op de immigratie geweest :?: , ik zou zeggen ga er maar eens een paar uurtjes kijken wat er zoal in en uitloopt een ware carnavalsstoet van nationaliteiten leeftijden klederdrachten boerka's niet uitgesloten die overiggens wel hun gezicht moeten tonen :D

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: Hoe start ik mijn emigratieplan ?

#66 Bericht door perry » vrijdag 06 februari 2009, 19:34

Gewoon een non o gaan halen elke 90 dagen een uitstapje naar Cambodja en je hebt geen gezeik met de immigration daarna kun je nog altijd zien wat je doet.

En dan zie je ook nog iets van het land :D
Werk om te leven leef niet om te werken.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Hoe start ik mijn emigratieplan ?

#67 Bericht door Ben » vrijdag 06 februari 2009, 20:46

perry schreef:Gewoon een non o gaan halen elke 90 dagen een uitstapje naar Cambodja en je hebt geen gezeik met de immigration daarna kun je nog altijd zien wat je doet.

En dan zie je ook nog iets van het land :D
Zo gewoon is dat niet een Non O halen dan moet je aan de eisen voldoen .

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: Hoe start ik mijn emigratieplan ?

#68 Bericht door perry » vrijdag 06 februari 2009, 21:56

Ben schreef:
perry schreef:Gewoon een non o gaan halen elke 90 dagen een uitstapje naar Cambodja en je hebt geen gezeik met de immigration daarna kun je nog altijd zien wat je doet.

En dan zie je ook nog iets van het land :D
Zo gewoon is dat niet een Non O halen dan moet je aan de eisen voldoen .
Lijkt mij toch wel op dit moment de enigste en makkelijkste weg hij kan toch zeggen dat hij daar een vriend heeft met een huis of de relatie sexueel is, dat is niet relevant
En geld heeft ie al.
Werk om te leven leef niet om te werken.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Hoe start ik mijn emigratieplan ?

#69 Bericht door Duiker » vrijdag 06 februari 2009, 23:00

Het lijkt me zo de slimste keuze om voor het edukatie-visum te kiezen. Dan heb je om te beginnen mooi een bezigheid, en na 3 jaar veronderstel ik toch dat je redelijk wat Thais kent. En dat is mooi meegenomen.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Hoe start ik mijn emigratieplan ?

#70 Bericht door dutch » vrijdag 06 februari 2009, 23:23

Ik ben er van overtuigd ,dat de inmiddels redelijk "misbruikte" ed visum route,weldra onder de aandacht komt van de immigratie dienst.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: Hoe start ik mijn emigratieplan ?

#71 Bericht door perry » zaterdag 07 februari 2009, 01:23

dutch schreef:Ik ben er van overtuigd ,dat de inmiddels redelijk "misbruikte" ed visum route,weldra onder de aandacht komt van de immigratie dienst.
Met alle respect maar wat komt er niet onder de aandacht ze veranderen nog sneller als het weer in Nederland.
Werk om te leven leef niet om te werken.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Hoe start ik mijn emigratieplan ?

#72 Bericht door Ben » zaterdag 07 februari 2009, 03:52

perry schreef:
Ben schreef:
perry schreef:Gewoon een non o gaan halen elke 90 dagen een uitstapje naar Cambodja en je hebt geen gezeik met de immigration daarna kun je nog altijd zien wat je doet.

En dan zie je ook nog iets van het land :D
Zo gewoon is dat niet een Non O halen dan moet je aan de eisen voldoen .
Lijkt mij toch wel op dit moment de enigste en makkelijkste weg hij kan toch zeggen dat hij daar een vriend heeft met een huis of de relatie sexueel is, dat is niet relevant
En geld heeft ie al.
Op basis van vrienden in Thailand hebben krijg je geen Nono O visum .

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Hoe start ik mijn emigratieplan ?

#73 Bericht door Mart » zaterdag 07 februari 2009, 12:08

Thaijan schreef:
Mart schreef:Moge de volgende groep studenten beter bij de les blijven :lol: :roll: :lol: :roll: :lol: :roll:

En ja Ben / Dutch gewoon een toerist visum :o
hmmm slaat nergens op Mart, als ik wil ga ik gewoon dat visum halen waar ik nu mee bezig ben alleen IK STOP ermee.
Het zegt dus niets dat men het NIET aan mij zou verstrekken.
Ik kies nu gewoon voor een makkelijkere optie denk ik.

grt Jan
Waarde Jan,
Je hebt mijn boodschap niet begrepen.
Als je vanaf het begin alle goed bedoelde adviezen had gevolgd, had je jezelf een heleboel narigheid bespaart.
Nog steeds schrijf je als ik wil ga ik voor DAT visum.
Dus de les was nog niet duidelijk genoeg.
Het enige wat je kan krijgen is een toerist visum

Dus volgende studenten, even het advies volgen. :roll: :roll: :roll: :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Hoe start ik mijn emigratieplan ?

#74 Bericht door prajak » zaterdag 07 februari 2009, 17:04

Ik heb de website van het consulaat in A'dam bezocht en lees navolgende over het non im visum.

===

Benodigdheden voor het aanvragen van een non-immigrant visum

De volgende benodigdheden dienen te worden meegenomen of aangetekend aan ons te worden opgestuurd:

A) een paspoort dat nog minimaal 6 maanden geldig is bij een vertrek uit Thailand. (Er moet altijd ook nog minimaal één geheel lege bladzijde in het paspoort zitten);

B) het door u ingevulde en ondertekende aanvraagformulier. Vul ook altijd uw telefoonnummer in op het visumaanvraagformulier;

C) Copie vluchtgegevens

D) 2 gelijke, recente pasfoto’s (zwart-wit of kleur);

E) de kosten voor een single non-immigrant visum bedragen € 50,--

F) 1. voor een WERK non-immigrant visum: brief werkgever of bedrijfspapieren;
2. voor een FAMILIE non-immigrant visum: copie trouwakte en/of geboorte-akte;
3. voor een STUDIE non-immigrant visum: studieverklaring;
4. voor een PENSIOEN non-immigrant visum: bewijs van inkomsten en copie paspoort.
5. voor een STAGE non-immigrant visum: brief instantie waar stage wordt gelopen.
6. voor een VRIJWILLIGERS non-immigrant visum : brief organisatie waar men gaat werken

Alle documenten dienen in het engels of nederlands te zijn vertaald!
U dient zelf de copieën mee te nemen!

G) Indien u de visumaanvraag per aangetekende post wilt regelen, dient u naast de bovengenoemde benodigdheden, ook nog een gefrankeerde retourenveloppe met uw adres er op en postzegels ter waarde van € 7,00 er op,of een groene aantekensticker mee te sturen. Hierin wordt uw paspoort dan weer aangetekend aan u geretourneerd. Het Consulaat is niet aansprakelijk in geval de aangetekende brief of de inhoud daarvan wegraakt of voor de afgifte van het visum. Zie ook Disclaimers.

Het visum is geldig voor een verblijf van maximaal 90 dagen in Thailand, de dag van aankomst en vertrek meegerekend. Binnen 3 maanden na afgiftedatum van het visum dient u Thailand te bezoeken.


U kunt ook een visum voor meerdere bezoeken (entries) aanvragen. U krijgt dan een termijn van 1 jaar, de afgiftedatum meegerekend, om deze entries te gebruiken. Iedere keer als u in Thailand arriveert kunt u dan 90 dagen blijven, de dag van aankomst en vertrek meegerekend. De kosten hiervoor: een multiple kost € 120,--.

==

Het non im O (overige, other) wordt niet genoemd. Wat betekent dat ? Dat je op je 40-ste geen sabbatical kunt doen in Thailand voor een jaar ? Of wel ?

Mijn ervaring is, maar dat is 7 jaar oud, dat een kopie van mijn jaaropgave werkgever voldoende was naast alle gegevens die boven worden gevraagd.

Zit ik er naast ?

Ik denk dat je het maar eens moet vragen in Amsterdam. En indien niet dan rest het T visum.
En dat laten vernieuwen in de buurlanden.

Thaijan
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: woensdag 14 november 2007, 00:10
Locatie: Bungkan

Re: Hoe start ik mijn emigratieplan ?

#75 Bericht door Thaijan » zaterdag 07 februari 2009, 23:47

[/quote]

Waarde Jan,
Je hebt mijn boodschap niet begrepen.
Als je vanaf het begin alle goed bedoelde adviezen had gevolgd, had je jezelf een heleboel narigheid bespaart.
Nog steeds schrijf je als ik wil ga ik voor DAT visum.
Dus de les was nog niet duidelijk genoeg.
Het enige wat je kan krijgen is een toerist visum

Dus volgende studenten, even het advies volgen. :roll: :roll: :roll: :lol:[/quote]

Beste Mart, bedankt wederom voor je reactie, ik heb gewoon de instructies gevolgd van het ambassadepersoneel van de Thaise ambassade in Den Haag, zoals ik al eerder vermelde vertelde de medewerker een optie te hebben zodat het Non O visum voor mij wel degelijk mogelijk zou zijn, ik ben dus gewoon aan de slag gegaan en de benodigde papieren etcetera verzameld, echter na goed de situatie te hebben bekeken zie ik meer voordeel en gemak in het ED Visum.
Nu kan ik mooi mijn spaargeld wat langer weg zetten tegen een goede rente in Nederland, ben ook niet gebonden aan de 800.000 bath regeling op Thaise bankrekening, dit is denk ik verstandiger en beter voor mijn situatie.
Ik weet dat de cursus wat geld kost maar dat is niet zo'n probleem, ook leuk om onder de mensen te zijn denk ik, leuke uitdaging.
Nu ik besloten heb om in Thailand te gaan wonen vind ik dat ik ook moet inburgeren, dus is het logisch om een taalcursus te volgen, en je moet toch wat met je vrije tijd :mrgreen:
Toch bedankt voor jou goed bedoelde adviezen maar sorry hoor dat ik naar het ambassade personeel heb geluisterd.......ik dacht als zij het niet meer weten wie weet het dan nog ? :D :D :D
Ik vertrek per 16 Maart naar BKK.

Grt Jan

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”