Ko Lanta

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
joyceed
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 34
Lid geworden op: maandag 27 augustus 2007, 15:00
Locatie: ko lanta
Contacteer:

Ko Lanta

#1 Bericht door joyceed » donderdag 02 oktober 2008, 12:12

Hallo allemaal,
Het nieuwe seizoen staat weer voor de deur,dus voor al jullie Ko Lanta vragen sta ik open.
Ik woon en werk hier alweer zo'n 5 jaar op dit heerlijke eilandje en kan jullie misschien verder op weg helpen.
Groetjes

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: Ko Lanta

#2 Bericht door marceziani » donderdag 02 oktober 2008, 18:08

Wat maakt Ko Lanta aantrekkelijk ten opzichte van andere Thaise eilanden?
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

joyceed
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 34
Lid geworden op: maandag 27 augustus 2007, 15:00
Locatie: ko lanta
Contacteer:

Re: Ko Lanta

#3 Bericht door joyceed » vrijdag 03 oktober 2008, 12:28

Hallo Marceziani,

Het is niet zo zeer wat Lanta aantrekkelijker maakt dan andere eilanden,want Thailand heeft nl
genoeg andere zeer aantrekkelijke eilanden.
Maar ben toevallig 10 jaar geleden verliefd geworden op dit eilandje en had het geluk 5 jaar geleden om samen met mijn man hier wat gaan te beginnen.
Wat ik leuk vind aan Lanta is dat het redelijk klein is maar niet te klein,dus genoeg dingen om je te vermaken dan alleen maar op een heel mooi tropisch eilandje te zitten,dat vind ik leuk voor een lang weekend,maar niet om full time op te wonen.
En ondanks dat de ontwikkelingen hier ook heel snel gaan,er word gebouwd bij het leven,hebben we hele mooie natuur.
Al onze stranden zijn totaal verschillens van elkaar,qua aanblik en atmosfeer,van heel erg druk tot bijna verlaten,we hebben trouwens nog 2 strandjes die helemaal verlaten zijn.ik weet niet voor hoe lang nog.
Als ik in het drukke seizoen er even tussenuit wil,ben ik in een paar tellen op de brommer helemaal ergens anders,in de rust van de jungle met een enkel dorpje her en der.
Als we naar ons watervalletje gaan,liefst in het regen seizoen,want hij is echt klein,verwacht ik elk ogenblik een een of ander prehistorisch dier die te voorschijn komt,want dat daar is het echt nog oerwoud.
Ook vind ik de mensen leuk hier,iedereen kan hier redelijk goed naast elkaar wonen,want we hebben hier de chao lae,de muslims,chinese thai,de thai en dan nog een horde farangs.
Ook is het geen super party eiland waar overal de muziek keihard staat te bleren,alles is nog redelijk laid back.
Ook alle kleine onbewoonde of bijna onbewoonde eilandjes in de omgeving is leuk om regelmatig te bezoeken,of daar een nachtje te kamperen,aapjes kijken,of opeens een toekan zien rondvliegen.
Dat zijn oa de dingen die het voor mij ontzettend leuk maken om hier te wonen.

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: Ko Lanta

#4 Bericht door weten » vrijdag 03 oktober 2008, 13:13

joyceed schreef:Hallo Marceziani,

Het is niet zo zeer wat Lanta aantrekkelijker maakt dan andere eilanden,want Thailand heeft nl
genoeg andere zeer aantrekkelijke eilanden.
Maar ben toevallig 10 jaar geleden verliefd geworden op dit eilandje en had het geluk 5 jaar geleden om samen met mijn man hier wat gaan te beginnen.
Wat ik leuk vind aan Lanta is dat het redelijk klein is maar niet te klein,dus genoeg dingen om je te vermaken dan alleen maar op een heel mooi tropisch eilandje te zitten,dat vind ik leuk voor een lang weekend,maar niet om full time op te wonen.
En ondanks dat de ontwikkelingen hier ook heel snel gaan,er word gebouwd bij het leven,hebben we hele mooie natuur.
Al onze stranden zijn totaal verschillens van elkaar,qua aanblik en atmosfeer,van heel erg druk tot bijna verlaten,we hebben trouwens nog 2 strandjes die helemaal verlaten zijn.ik weet niet voor hoe lang nog.
Als ik in het drukke seizoen er even tussenuit wil,ben ik in een paar tellen op de brommer helemaal ergens anders,in de rust van de jungle met een enkel dorpje her en der.
Als we naar ons watervalletje gaan,liefst in het regen seizoen,want hij is echt klein,verwacht ik elk ogenblik een een of ander prehistorisch dier die te voorschijn komt,want dat daar is het echt nog oerwoud.
Ook vind ik de mensen leuk hier,iedereen kan hier redelijk goed naast elkaar wonen,want we hebben hier de chao lae,de muslims,chinese thai,de thai en dan nog een horde farangs.
Ook is het geen super party eiland waar overal de muziek keihard staat te bleren,alles is nog redelijk laid back.
Ook alle kleine onbewoonde of bijna onbewoonde eilandjes in de omgeving is leuk om regelmatig te bezoeken,of daar een nachtje te kamperen,aapjes kijken,of opeens een toekan zien rondvliegen.
Dat zijn oa de dingen die het voor mij ontzettend leuk maken om hier te wonen.
Kan ik daar ook met een auto komen ik ga n,l vanaf December rondtrekken het lijkt me wel een bezoek waard. Genoeg slaapplaats in December en of Jan. Febr?Gr. Weten
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

joyceed
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 34
Lid geworden op: maandag 27 augustus 2007, 15:00
Locatie: ko lanta
Contacteer:

Re: Ko Lanta

#5 Bericht door joyceed » vrijdag 03 oktober 2008, 13:19

Je kan hier prima komen met de auto,we hebben 2 carferries die ons met het vaste land verbinden.
Half dec tot half jan erg druk en vol,zou ik niet op de bonnefooi doen,daarna is het een stuk makkelijker om een plekje te vinden

Gebruikersavatar
Denhakke
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 516
Lid geworden op: woensdag 04 januari 2006, 19:37
Locatie: Herselt
Contacteer:

Re: Ko Lanta

#6 Bericht door Denhakke » vrijdag 03 oktober 2008, 16:57

Is het in augustus de moeite om het te bezoeken? Wat zijn de nadelen in deze periode?

joyceed
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 34
Lid geworden op: maandag 27 augustus 2007, 15:00
Locatie: ko lanta
Contacteer:

Re: Ko Lanta

#7 Bericht door joyceed » zaterdag 04 oktober 2008, 06:28

Het nadeel kan zijn dat het niet zo druk en levendig is,niet alles is geopend,maar dat is juist voor sommige mensen een absoluut voordeel,en je kan natuurlijk af en toe wat regen verwachten,alhoewel we dit jaar een prachtige augustusmaand hebben gehad.
Maar er zijn nog steeds activiteiten en excursies te doen,duiken behoort tot de mogelijkheden,mits de golven het toelaten om uit te varen.
Vanaf de westkust van Lanta doet http://www.lantalongtail.com het hele jaar door hun tripjes,die kant van het eiland heeft dan bijna geen last v/d golven en die kant is ook bijzonder mooi.
En een voordeel is dat de prijzen om te overnachten een heel stuk lager liggen.
Een nadeel is dat de zee niet altijd even veilig en fijn is om in te zwemmen,alhoewel Kantiang bay in het zuiden van Lanta daar iets minder last van heeft.

Gebruikersavatar
Denhakke
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 516
Lid geworden op: woensdag 04 januari 2006, 19:37
Locatie: Herselt
Contacteer:

Re: Ko Lanta

#8 Bericht door Denhakke » zaterdag 04 oktober 2008, 10:34

De zuid- of westkust zou voor die periode dus het beste zijn. Kan je dan misschien enkele resorts voorstellen, liefst met bungalowtjes? De overzetboten blijven voor deze periode dus gewoon doorvaren, ik heb al gezien dat sommige boten in deze periode gewoon niet uitvaren wegens te weinig klanten. Bedankt voor de inlichtingen!!

joyceed
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 34
Lid geworden op: maandag 27 augustus 2007, 15:00
Locatie: ko lanta
Contacteer:

Re: Ko Lanta

#9 Bericht door joyceed » zaterdag 04 oktober 2008, 12:37

Aan de westkust zit niet veel qua resorts omdat dat geen strandkant is,daar hebben we de mangrove bossen,maar Kantiang Bay in het zuiden die hebben een aantal hele leuke resorts,kantiang bay is niet zo heel groot,dus ik zou daar gewoon op de bonnefooi naar toe gaan en kijken wat je zelf het leukst vind

Mayo
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: maandag 07 juli 2008, 14:48

Re: Ko Lanta

#10 Bericht door Mayo » woensdag 15 oktober 2008, 09:33

Wij hebben ook besloten om naar Ko Lanta te gaan...
Is maart/eind maart overig nog een goede tijd ( heb begrepen dat april de zee al ruiger wordt?)

Mijn vraag is vooral of je goed kan snorkelen op ko lanta en dan bedoel ik ook zo vanaf het strand.
Met een bootje ergens heen gaan we zeker ook doen maar graag zouden we ook op eigen gelegenheid willen snorkelen.

Is er verder trouwens veel te doen/ te zien op eigen gelegenheid?

joyceed
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 34
Lid geworden op: maandag 27 augustus 2007, 15:00
Locatie: ko lanta
Contacteer:

Re: Ko Lanta

#11 Bericht door joyceed » donderdag 16 oktober 2008, 12:55

Hallo Mayo

Maart en April zijn absoluut goeie maanden om te komen hier,het kan wel erg warm zijn,maar voor de rest heerlijk,niet zo heel gek druk meer.
Snorkelen vanaf het strand is hiet niet zo bijzonder,maar in de buurt van rotsen is over het algemeen wel wat vis te zien,Ko Rok is een absolute aanrader.
Leuk om te doen is de grotten bezoeken,de waterval lopend of per olifant,Lanta Old Town en de Sea Gypsie Village.
Een longtail tour met http://www.lantalongtail.com vooral de eastern island trip,vraag of je langs de aapjes kan,is prachtig,die leven daar in de mongrove.
Ook kun je hier Thais leren koken of muay thai leren boxen,of gewoon een brommer huren en het eiland verkennen.
En als je geen zin in thais eten hebt kun je bij ons oa heerlijke tapas eten http://www.redsnapper-lanta.com
Groetjes joyce

Mayo
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: maandag 07 juli 2008, 14:48

Re: Ko Lanta

#12 Bericht door Mayo » vrijdag 17 oktober 2008, 09:16

Dank je wel voor de tips!! Dat klinkt erg goed!!
We komen vast wel een keer bij jullie eten als we daar zijn!
en de tijd is dus ook prima....dat het heter is dan begreep ik al

Alleen jammer van t snorkelen. Weet jij of je op ko phi phi dat wel mooier kan vanaf t strand?
( ik heb ooit een stukje van chris zegers gezien die in thailand zo vanaf t strand t water inliep met wat brood en gigi veel mooie vissen zag toen maar weet niet waar t precies was)

joyceed
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 34
Lid geworden op: maandag 27 augustus 2007, 15:00
Locatie: ko lanta
Contacteer:

Re: Ko Lanta

#13 Bericht door joyceed » maandag 20 oktober 2008, 08:17

Hallo Mayo,
Vanaf het strand in phi phi kun je snorkelen,alleen liggen en varen er altijd een heleboel longtails rond,en daar moet je wel een beetje voor uitkijken.

Poohbeerrr
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: zaterdag 08 november 2008, 13:59

Re: Ko Lanta

#14 Bericht door Poohbeerrr » zaterdag 08 november 2008, 14:13

ok, snap m...........

Ff een vraagje:

Ik ben behoorlijk geschrokken van de berichten over de "box-jellyfish". Er schijnt iemand te zijn overleden op Lanta?

Ben een ervaren Thailand-ganger maar heb in al die jaren nooit stil gestaan bij dit soort "kwallen".

Moet je nuy echt uitkijken in het water of moet ik dit meer zien als iets van "1-chance-in-a-million"?

Groetjes,

Steve

joyceed
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 34
Lid geworden op: maandag 27 augustus 2007, 15:00
Locatie: ko lanta
Contacteer:

Re: Ko Lanta

#15 Bericht door joyceed » zondag 09 november 2008, 09:37

Er is vorig jaar idd iemand aan een kwallebeet overleden hier,die daar naar alle waarschijnlijkheid allergisch voor was.
En het was ook niet de box jellyfish.
Maar die schijnen hier het laatste jaar wel meer voor te komenivm de klimaatverandering,maar ze zijn niet 1 2 3 dodelijk,wel heeeeeel erg naar.
Zorg dat je niet in je eentje te ver uit de kust gaat zwemmen,want door de pijn v/d beet heb je kans om te verdrinken.
Zorg dat je een flesje azijn mee hebt als je naar het strand gaat.
Maar iedereen zwemt,snorkelt en duikt hier volop,ik zou me er nog niet al te veel zorgen over maken.
Morgen neem ik zelf ook weer eens een heerlijke duik in de zee.
Gr Joyce

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”