Aantonen dat er voldoende geld is, hoe word dat onderzocht?

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
kanyarat
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 23
Lid geworden op: vrijdag 01 juni 2007, 11:25

Aantonen dat er voldoende geld is, hoe word dat onderzocht?

#1 Bericht door kanyarat » maandag 24 maart 2008, 09:27

Hallo,
Onze Thaise gast komt eind mei naar Nederland voor 3 maanden (als alles lukt tenminste) en wij zijn nu bezig met de papieren. Op het in te vullen aanvraagformulier word o.a. gevraagd "wie betaald de kosten voor uw verblijf etc.". Als onze gast daar invult "ikzelf" heeft zij de mogelijkheid om te kiezen tussen cash, travellers cheques, of credit cards.
3000 Euro heeft zij niet op haar rekening staan dus wij dachten dat naar haar rekening over te maken. Daarop kan zij voldoende traveller cheques halen en op de ambassade laten zien. Vraag is: Als zij op de ambassade komt met die cheques word er dan nog moeilijk gedaan in de trant van "hoe kom je aan dat geld" ofzo?? Kan zij dan niet gewoon zeggen dat de uitnodigende partij dit heeft gestuurd in de vorm van een lening ofzo? Of van haar zus geleend heeft die wel over voldoende middelen beschikt?
mvrgr. Kanyarat.

sombat
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 445
Lid geworden op: zaterdag 08 maart 2008, 09:57

Re: Aantonen dat er voldoende geld is, hoe word dat onderzocht?

#2 Bericht door sombat » maandag 24 maart 2008, 09:33

mijn ervaring hiermee zijn slecht. de ambasade dat kan een lange geschiedenis worden. die kunnen je aanvraag doorsturen naar denhaag naar de vreemdelingen dienst. en dat is helemaal een zooitje tuig daar. kan maanden duren gaat daar maar vanuit . vervolgens sturen die vreemdelingendienst je een hele zooi aan vragen formulieren toe. bellen helpt niet je staat zo 2 uur in de wacht en niemand die je maar ook eens normaal helpt(ze weten het niet en of nooit). zelf proberen die zooi te bespoedigen werkt in je tegendeel je gaat ze dan iriteren en dat willen ze niet.

nogmaals dit is mijn ervaring , mogelijk zijn er andere verhalen met betere ervaring.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11620
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Aantonen dat er voldoende geld is, hoe word dat onderzocht?

#3 Bericht door jumbo » maandag 24 maart 2008, 09:47

kanyarat schreef:Hallo,
Onze Thaise gast komt eind mei naar Nederland voor 3 maanden (als alles lukt tenminste) en wij zijn nu bezig met de papieren. Op het in te vullen aanvraagformulier word o.a. gevraagd "wie betaald de kosten voor uw verblijf etc.". Als onze gast daar invult "ikzelf" heeft zij de mogelijkheid om te kiezen tussen cash, travellers cheques, of credit cards.
3000 Euro heeft zij niet op haar rekening staan dus wij dachten dat naar haar rekening over te maken. Daarop kan zij voldoende traveller cheques halen en op de ambassade laten zien. Vraag is: Als zij op de ambassade komt met die cheques word er dan nog moeilijk gedaan in de trant van "hoe kom je aan dat geld" ofzo?? Kan zij dan niet gewoon zeggen dat de uitnodigende partij dit heeft gestuurd in de vorm van een lening ofzo? Of van haar zus geleend heeft die wel over voldoende middelen beschikt?
mvrgr. Kanyarat.
Gewoon je eigen naam invullen en je moet dan je inkomen aantonen, dacht ik tenminste
Dat is de weg van de minste weerstand
Het is tenslotte je gast, wees dan ook een gastheer...

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Aantonen dat er voldoende geld is, hoe word dat onderzocht?

#4 Bericht door Ben » maandag 24 maart 2008, 10:47

sombat schreef:mijn ervaring hiermee zijn slecht. de ambasade dat kan een lange geschiedenis worden. die kunnen je aanvraag doorsturen naar denhaag naar de vreemdelingen dienst. en dat is helemaal een zooitje tuig daar. kan maanden duren gaat daar maar vanuit . vervolgens sturen die vreemdelingendienst je een hele zooi aan vragen formulieren toe. bellen helpt niet je staat zo 2 uur in de wacht en niemand die je maar ook eens normaal helpt(ze weten het niet en of nooit). zelf proberen die zooi te bespoedigen werkt in je tegendeel je gaat ze dan iriteren en dat willen ze niet.

nogmaals dit is mijn ervaring , mogelijk zijn er andere verhalen met betere ervaring.

Mijn ervaringen met de ambassade die je in een adem noemt met de door jou gebruikte woorden zijn allerminst slecht , als je normal doet wordt je er naar behandeld .

En daar zal het bij jou wel niet sporen op een of andere manier .

kanyarat
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 23
Lid geworden op: vrijdag 01 juni 2007, 11:25

Re: Aantonen dat er voldoende geld is, hoe word dat onderzocht?

#5 Bericht door kanyarat » maandag 24 maart 2008, 11:17

Maak je over dat "gastheerschap"maar geen zorgen. Dat garant staan is om diverse "zwarte" redenen een probleem, vandaar mijn vraag. Een speciale gast is dat overigens zeker, zij is al 40 jaar mijn vrouw's hartsvriendin. Als wij in Thailand zijn (ieder jaar) verblijven wij ook bij haar thuis, dus om verdwenen geld ofzo maak ik me helemaal geen zorgen! Ik heb liever antwoord op mijn vraag. Wordt zij niet gevraagd op de ambassade waar dat geld vandaan komt ofzo? (expat 2, helemaal met je eens!)

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

Re: Aantonen dat er voldoende geld is, hoe word dat onderzocht?

#6 Bericht door Okie » maandag 24 maart 2008, 13:19

Waarom geld sturen??????/

Je kan gewoon borg voor haar staan en je moet aantonen dat je voldoende inkomen hebt, dit dmv 3 salaris strookjes, dacht dat dat 1380 euro netto per maand was, kun je terug vinden op de site van de ambassade. Uitnodigingsbrief erbij met het hoe en waarom jullie haar uitnodigen en kopie van het paspoort van de garant steller. Zij heeft een paspoort en 2 pasfotoos nodig en geld voor het visum. Als het visum verleend is zorgen voor een reis verzekering en ticket. Voor haar is het goed dat zij kan aantonen dat ze terug keert naar Thailand dit dmv eventueel een werkgeversverklaring of schoolgaande kinderen etc etc.

Okie

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Aantonen dat er voldoende geld is, hoe word dat onderzocht?

#7 Bericht door Mart » maandag 24 maart 2008, 13:46

sombat schreef:mijn ervaring hiermee zijn slecht. de ambasade dat kan een lange geschiedenis worden. die kunnen je aanvraag doorsturen naar denhaag naar de vreemdelingen dienst. en dat is helemaal een zooitje tuig daar. kan maanden duren gaat daar maar vanuit . vervolgens sturen die vreemdelingendienst je een hele zooi aan vragen formulieren toe. bellen helpt niet je staat zo 2 uur in de wacht en niemand die je maar ook eens normaal helpt(ze weten het niet en of nooit). zelf proberen die zooi te bespoedigen werkt in je tegendeel je gaat ze dan iriteren en dat willen ze niet.

nogmaals dit is mijn ervaring , mogelijk zijn er andere verhalen met betere ervaring.
Mijn ervaring is geheel anders en zelfs goed te noemen. De medewerkers van de ambassade doen hun werk en checken of aan de gestelde eisen wordt/is voldaan.
Het is allemaal te lezen op de website.
Als alle papieren, zoals reeds eerder gemeld in orde zijn, en men gaat op maandag naar de ambassade. Woensdagmorgen kan men dan bellen, en als er geen bezwaren zijn, dan kan donderdag het visum worden afgehaald, maar dan wel even een ticket en een reisverzekering tonen.
Een opmerking over niet wit geld zou ik maar achter wegen laten.
Laat gewoon iemand die wel gewoon in loondienst is een garantie verklaring afgeven en ook 3 maandslips inleveren.
Gerommel met wel checks enz enz maakt de kans van een langere weg op afhandeling.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Aantonen dat er voldoende geld is, hoe word dat onderzocht?

#8 Bericht door Wereldvreemd » maandag 24 maart 2008, 19:40

Hetgeen wat Mart zegt, is waarschijnlijk de makkelijkste oplossing. Laat een vriend of een familielid de garantverklaring doen.

Overigens lijkt het mij dat als je samen met je vrouw in Nederland woont toch snel een inkomen hebt, dat het gewenste evenaart.

Voor meer tips: http://www.buitenlandsepartner.nl
- -

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11620
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Aantonen dat er voldoende geld is, hoe word dat onderzocht?

#9 Bericht door jumbo » dinsdag 25 maart 2008, 01:47

kanyarat schreef:Maak je over dat "gastheerschap"maar geen zorgen. Dat garant staan is om diverse "zwarte" redenen een probleem, vandaar mijn vraag. Een speciale gast is dat overigens zeker, zij is al 40 jaar mijn vrouw's hartsvriendin. Als wij in Thailand zijn (ieder jaar) verblijven wij ook bij haar thuis, dus om verdwenen geld ofzo maak ik me helemaal geen zorgen! Ik heb liever antwoord op mijn vraag. Wordt zij niet gevraagd op de ambassade waar dat geld vandaan komt ofzo? (expat 2, helemaal met je eens!)
Daar ligt hem dus het probleem, je kan zelf om bepaalde reden het inkomen niet aantonen en dat maakt het hem moeilijker, dat zal niemand begrepen hebben uit je vraagstelling.
Dan kan je inderdaad geld sturen waarvoor zij traveller cheques of wat dan ook kan aantonen.
Daar wordt verder niet naar gevraagd anders dan hoe kom je eraan werllicht in het onderhoud en dan geeft ze gewoon aan dat ze free-lance werkt veriicht, dan is ze van alle gezeur af.
IK denk ook dat ze moet aangeven waarom ze naar NL gaat....
En een goede reden hebben voor terugkeer; zieke ouders, kinderen, baan en ga zo maar door

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Aantonen dat er voldoende geld is, hoe word dat onderzocht?

#10 Bericht door Wereldvreemd » dinsdag 25 maart 2008, 06:39

diverse zwarte redenen??

Daar zit dan het grootste probleem. Waarschijnlijk is de garantstelling de minste van je zorgen, als jijzelf niet betrouwbaar overkomt.

Zijn die zwarte redenen alleen geld? Of zit er ook een paar misdaadjes tussen???
- -

kanyarat
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 23
Lid geworden op: vrijdag 01 juni 2007, 11:25

Re: Aantonen dat er voldoende geld is, hoe word dat onderzocht?

#11 Bericht door kanyarat » dinsdag 25 maart 2008, 06:53

Nee, zeker geen "misdaadjes"! Het is puur een geldkwestie. Inmiddels heeft een vriend van ons zich bereid verklaard om garant te staan. Hij heeft een eigen bedrijf en een meer dan royaal inkomen. Probleem kan zijn: Hij woont al 7 jaar officieel samen met zijn thaise vriendin, maar staat daar nog steeds garant voor. Kan hij dan evengoed ook voor onze kennis garant staan? Of levert dat misschien problemen op? Dan moet ik in de uitnodigingsbrief zeker uitleggen waarom ik zelf niet garant sta? Wat kan ik het beste als reden opgeven? Veel vragen, maar ik zit er even mee.
mvrgr. Kanyarat.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Aantonen dat er voldoende geld is, hoe word dat onderzocht?

#12 Bericht door Jim » dinsdag 25 maart 2008, 07:59

'onze goede vriend, dhr x. xxx.., staat garant voor onze gast omdat wijzelf geen jaarcontact hebben en daardoor niet garant kunnen staan.'
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

kanyarat
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 23
Lid geworden op: vrijdag 01 juni 2007, 11:25

Re: Aantonen dat er voldoende geld is, hoe word dat onderzocht?

#13 Bericht door kanyarat » dinsdag 25 maart 2008, 08:11

Ja Jim, dat is een goeie! Maar wat denk je hiervan:
"Probleem kan zijn: Hij woont al 7 jaar officieel samen met zijn thaise vriendin, maar staat daar nog steeds garant voor. Kan hij dan evengoed ook voor onze kennis garant staan? Of levert dat misschien problemen op?"

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Aantonen dat er voldoende geld is, hoe word dat onderzocht?

#14 Bericht door Jim » dinsdag 25 maart 2008, 08:33

dat is geen probleem hoor.
je staat sowieso maar maximaal 5 jaar garant voor je partner en je kan garant staan voor meerdere personen.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Aantonen dat er voldoende geld is, hoe word dat onderzocht?

#15 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 25 maart 2008, 08:47

kanyarat schreef:Ja Jim, dat is een goeie! Maar wat denk je hiervan:
"Probleem kan zijn: Hij woont al 7 jaar officieel samen met zijn thaise vriendin, maar staat daar nog steeds garant voor. Kan hij dan evengoed ook voor onze kennis garant staan? Of levert dat misschien problemen op?"
Garant staan voor je partner en garant staan voor een persoon tbv een vakantievisum zijn twee totaal verschillende zaken.
Je kunt gewoon iemand over laten komen voor vakantie en daar "garant" voor staan terwijl je een partner hebt met een verblijfsvergunning waar je dus feitelijk ook garant voor staat.
Live your dream, don't dream your life.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”