Koh Chang in juni

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Harryvb
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 41
Lid geworden op: dinsdag 09 oktober 2007, 22:27
Locatie: Antwerpen

Koh Chang in juni

#1 Bericht door Harryvb » vrijdag 21 maart 2008, 12:00

Hallo

Wij gaan na een rondreis nog wat uitrusten op Koh Chang.

Hoe zit het daar met accomodatie, staat men je daar op te wachten aan de ferry met "brochures" van de verschillende accomodaties of ben je er op jezelf aangewezen ?

Ik had begerepen dat er 2 ferry's zijn , dewelke nemen we best ?

Wij gaan een nacht in Trat verblijven omdat we van het vliegtuig komen van Chiang Rai en niet op tijd aan de ferry kunnen geraken, is het misschien best om in Trat al iets te regelen of beter wachten tot de ferry ?

We zoeken een mooi strandje maar niet in de drukte van white sand beach, we willen niet aan de bars zitten maar toch nog een keuze hebben uit restaurantjes.

We zitten begin juni al in het regenseizoen, wat mogen we daar normaal van verwachten, is dat elke dag een bui of ganse dag regen ?


mvg
Harry

chinaski
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: zondag 29 oktober 2006, 23:05
Locatie: Klein Brabant

Re: Koh Chang in juni

#2 Bericht door chinaski » vrijdag 21 maart 2008, 12:35

http://www.bmair.nl/Informatie/Thailand/Koh%20Chang.htm
bmair geeft adequate info hieromtrent.
Ik nam een taxi (was een uit de kluiten gewassen songhtaew/pickup) naar Hat Kai Bae, en zocht me daar ter plaatse een Bungalow die me aanstond. Keuze genoeg. Je kan vandaaruit leuke trips maken, of wandelen naar Lonely beach (was toen een mooi pad door de 'jungle', waarbij je steeds zicht kon houden op de kustlijn). Het wijst zichzelf wel uit, heel relaxt daar.

En met het weer zal je wat geluk moeten hebben awa ;)

http://www.iamkohchang.com/Koh_Chang_Es ... eather.htm

http://www.koh-chang.ch/en/weather.htm
Black is the colour of my true love's hair.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Koh Chang in juni

#3 Bericht door Duiker » zaterdag 12 april 2008, 10:38

Een week geleden was ik op Koh Chang. Voor de meeste kamers betaal je rond de 1500 Bath. Ons werd verteld dat dat dan ook een gemiddelde prijs is. Zelf betaalde we 750 Bath per nacht. Dat was in White Sand beach, maar dan aan de binnenland kant van de weg. Net links naast een duiksport winkeltje. We waren er 2 nachten, en er was gedurende 2 nachen regen en onweer. Overigens was het daar prima slapen, maar dat is maar net wat je gewend bent. We hadden kamers met airco. Alleen werd ons verteld dat er mogelijk die nacht geen elektriciteit op de kamer/eiland zou zijn, omdat daaraan gewerkt wordt. Gelukkig was die er uiteindelijk wel. Alleen was in de ochtend het water op. Dus daarom maar een flesje gekocht om mee te wassen... En 's morgens was er geen ontbeid in ons resort, omdat er geen personeel was. Eerst maar eens wat rondgesnuffeld door de keuken daar, maar nee, niemand te zien. Daarom maar een paar deuren verderop gegeten.
Verder hebben we het hele eiland rondgereden, voor zover je rond kunt rijden. Er ontbreekt nl een klein stukje weg waardoor rondrijden niet gaat. Wel moesten we op een zeker moment even uitstappen om de weg/verkeer voor ons te bekijken. Dit omdat de weg met een helling van ongeveer 40 graden omhoog ging. Het zal net geen 45 graden geweest zijn. Verder was er nog een waterval zonder water. Maar dat is een ander verhaal.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Jessy27
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 78
Lid geworden op: vrijdag 22 februari 2008, 15:25
Locatie: in het mooie Gelderland

Re: Koh Chang in juni

#4 Bericht door Jessy27 » dinsdag 15 april 2008, 07:15

Klinkt geweldig :lol:
Moed is niet het ontbreken van angst maar het beseffen dat iets anders belangrijker is

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”