favoriete stad

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
thongdee
Expat
Expat
Berichten: 790
Lid geworden op: woensdag 14 september 2005, 18:21
Locatie: Surin Town

Re: favoriete stad

#61 Bericht door thongdee » dinsdag 02 juni 2009, 04:49

dutch schreef:
paisan schreef:ik heb wel eens gehoord dat Korat ook wel de moeite waard is. Zit er aan te denken om Buriram te gaan verlaten.
Korat is absoluut niks :evil:
Iedereen verveelt zich dood hier.Ik heb gehoord dat er velen zijn die de richting Buriram/Surin uit willen gaan. ;)
Ik heb het sinds 1988 altijd al naar mijn zin gehad in Surin, toen was ik nog heel jong ,dacht , op een dag kom ik hier zeker wonen , en......... men domicillen staan er nu sinds vorig jaar , weet je ! Ik ga hier nooit meer weg :lol:
Vind de stad en zeker zijn inwoners geweldig , voor ieder wat wils !Zaaaaaaaaaaaalig dat Cambodiaans taaltje in onze streek.
คิดดี พูดดี ทำดี โลกนี้น่าอยู่
Gelukkig zijn
is niet krijgen wat we verlangen...
Maar tevreden zijn met wat we hebben...

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 571
Lid geworden op: zaterdag 27 mei 2006, 17:02

Re: favoriete stad

#62 Bericht door soulwy » donderdag 11 maart 2010, 11:09

Een oude, maar nog steeds een leuke topic.
Khon Neu schreef:Chiang Rai is het voor mij.

Kleine stad maar nog net groot genoeg zodat er alles te krijgen is . Makelijk van de een naar de ander kant van de stad geen files .

Koele nachten hier in het noorden en geen smog van het verkeer zoals in bkk en chiang mai.
Jokkebrok... Ik was daar vorig jaar maart en had daar 3 maanden willen blijven. Heel aardig plaatsje, fantastische mensen. De smog was echter niet te houden en ben na een maand weg gegaan. (Ik heb het te snel gelezen:Klopt, geen smog van verkeer....)

Het is nu weer maart en de brandjes zijn volop in gang volgens mij. Ook in Chiang Mai neem ik aan...uche uche...
Chiang Mai lonkt naar me, ben daar nog niet geweest, en moet fantastisch zijn. Hoe staat het met de smog in Chiang Mai in april?
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

Chiang Rai Info
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 15
Lid geworden op: zaterdag 03 april 2010, 06:33
Locatie: Chiang Rai
Contacteer:

Re: favoriete stad

#63 Bericht door Chiang Rai Info » maandag 05 april 2010, 02:12

:P Zelf wonen we in Chiang Rai, eigenlijk net iets er onder. (7 km). Een heerlijke, landelijke plaats om te wonen. Echter ook hier de laatste jaren een enorme groei en economische activiteit.

De vraag op wat je favoriete stad is, dan heb je eigenlijk in Thailand maar 2 keuzes: Bangkok of Chiang Mai. Alle overige plaatsen hebben toch meer het dorpse karakter.

Favoriet voor mij zelf is Chiang Mai, relatief dicht bij ons (200 km). Deze bruisende, en qua infra structuur logische stad biedt eigenlijk alles. Eigenlijk moet ik zeggen dat ik van Chiang Mai niet snel genoeg krijg, terwijl ik na het overigens heerlijke Bangkok, na een paar dagen weer naar het noorden wil om wat zuurstof te happen. Maar ook in Bangkok geniet ik telkens weer met volle teugen. Ik zie dat iemand Bangkok crimineel etc. vindt. Wat een onzin! Nog nooit heb ik me in Bangkok of Chiang Mai onveilig gevoeld of (op zijn goed nederlands) unheimisch....

Tenslotte dit mensen, jullie kennen deze uitspraak toch wel: "er gaat niets boven Chiang Rai!" :P

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: dinsdag 10 november 2009, 19:50

Re: favoriete stad

#64 Bericht door Gijs-CNX » maandag 05 april 2010, 16:50

Chiang Rai Info schreef::P Zelf wonen we in Chiang Rai, eigenlijk net iets er onder. (7 km). Een heerlijke, landelijke plaats om te wonen. Echter ook hier de laatste jaren een enorme groei en economische activiteit.

De vraag op wat je favoriete stad is, dan heb je eigenlijk in Thailand maar 2 keuzes: Bangkok of Chiang Mai. Alle overige plaatsen hebben toch meer het dorpse karakter.

Favoriet voor mij zelf is Chiang Mai, relatief dicht bij ons (200 km). Deze bruisende, en qua infra structuur logische stad biedt eigenlijk alles. Eigenlijk moet ik zeggen dat ik van Chiang Mai niet snel genoeg krijg, terwijl ik na het overigens heerlijke Bangkok, na een paar dagen weer naar het noorden wil om wat zuurstof te happen. Maar ook in Bangkok geniet ik telkens weer met volle teugen. Ik zie dat iemand Bangkok crimineel etc. vindt. Wat een onzin! Nog nooit heb ik me in Bangkok of Chiang Mai onveilig gevoeld of (op zijn goed nederlands) unheimisch....

Tenslotte dit mensen, jullie kennen deze uitspraak toch wel: "er gaat niets boven Chiang Rai!" :P

Inderdaad, Chiang Mai is een bruisende stad. We hebben ons huis nu sinds vorig jaar Oktober in Chiang Mai maar moet zggen dat ik me nog geen moment onveilig gevoeld heb. Is een goede stad met alles erop en eraan. Tja nu de door de branden de smog er is is het lastig maar goed dat had ik ook in Singapore en dat is van tijdelijke aard. Het is geen smog van industrie of auto"s. De roos van het noorden, tja met alle uitstapjes en het heerlijke eten op elke hoek vd straat. Ben nu even in Nederland en moet elke weer denken dat ik eten moet halen want hier kun je niet zomaar iets op de hoek halen wat vers is.

Dus voor mij is Chiang Mai super :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Mijn vriending komt uty Phrao en als we daar zijn vind ik het ook geweldig maar dat is een stuk minder bruisend.

Groet.
Gijs
Tja.... het is genoeg geweest.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: favoriete stad

#65 Bericht door prajak » maandag 05 april 2010, 17:03

Wat zoek je nu eigenlijk ? Zoek je een bruisend leven ? Dan moet je in de grote stad zijn. Maar wat is een bruisend leven ? Kultuurtempels, bioscopen, natuurparken, kroegen ? Of zoek je goede verbindingen, ziekenhuizen, winkels ? Of zoek je rust en neem je reistijd voor lief ?

Ik hoef geen kultuurtempels want ik heb TV en dvd's. Bios heb ik thuis. Natuur is om me heen, ik woon afgelegen. Kroegen bezoek ik niet; koffietenten heb je overal wel. Als ik de pijp uitga heb ik de stookplaats op 200 m van mijn huis. Een goed ziekenhuis is 55 km van mijn huis dus bij een ernstig infarct haal ik dat niet binnen 30 minuten (in Bangkok wel ??) en ga ik de pijp uit. Dat liever dan een plantaardig bestaan.....

Nee, DE favoriete stad bestaat niet. Wel voor toeristen die op zoek zijn naar .... hun favoriete bezigheid. Maar als je hier woont gaan andere dingen tellen. Ik ben happy hier. En als ik verhuis naar de stad van de dame ben ik happy daar.

Verhuizen...ik moet er niet aan denken...al die heisa......

ericsson
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 253
Lid geworden op: maandag 19 december 2005, 10:51
Locatie: Belgie

Re: favoriete stad

#66 Bericht door ericsson » maandag 31 mei 2010, 11:50

prajak schreef:Wat zoek je nu eigenlijk ? Zoek je een bruisend leven ? Dan moet je in de grote stad zijn. Maar wat is een bruisend leven ? Kultuurtempels, bioscopen, natuurparken, kroegen ? Of zoek je goede verbindingen, ziekenhuizen, winkels ? Of zoek je rust en neem je reistijd voor lief ?

Ik hoef geen kultuurtempels want ik heb TV en dvd's. Bios heb ik thuis. Natuur is om me heen, ik woon afgelegen. Kroegen bezoek ik niet; koffietenten heb je overal wel. Als ik de pijp uitga heb ik de stookplaats op 200 m van mijn huis. Een goed ziekenhuis is 55 km van mijn huis dus bij een ernstig infarct haal ik dat niet binnen 30 minuten (in Bangkok wel ??) en ga ik de pijp uit. Dat liever dan een plantaardig bestaan.....

Nee, DE favoriete stad bestaat niet. Wel voor toeristen die op zoek zijn naar .... hun favoriete bezigheid. Maar als je hier woont gaan andere dingen tellen. Ik ben happy hier. En als ik verhuis naar de stad van de dame ben ik happy daar.

Verhuizen...ik moet er niet aan denken...al die heisa......
Hier zit waarheid in...
chok dee

Gebruikersavatar
unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 326
Lid geworden op: dinsdag 25 mei 2010, 17:52

Re: favoriete stad

#67 Bericht door unforgiven » zondag 06 juni 2010, 10:23

Vroeger Chiang Mai en Phitsanuloke met veel plezier gewoond , nu Hua Hin maar dan net buiten de stad of Kalasin en Kon Kaen.....
There is only one road in life, the hard road.....

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: favoriete stad

#68 Bericht door Mart » zondag 06 juni 2010, 12:30

unforgiven schreef:Vroeger Chiang Mai en Phitsanuloke met veel plezier gewoond , nu Hua Hin maar dan net buiten de stad of Kalasin en Kon Kaen.....
Dus.... nog steeds zoekende :?: Ik kan nog wel 20 plaatsen opnoemen, maar waar wil je wonen, cq waar woon je :?: :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: favoriete stad

#69 Bericht door Mart » zondag 06 juni 2010, 12:32

prajak schreef: Verhuizen...ik moet er niet aan denken...al die heisa......
Oost - West, thuis best :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Steden”