korte vraag voor de phangan kenner. (had yao)

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
hansje
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: zondag 17 februari 2008, 01:45

korte vraag voor de phangan kenner. (had yao)

#1 Bericht door hansje » zondag 17 februari 2008, 01:55

Mijn eerste post hier, dus even voorstellen.
Ik ben Hans (half thai, half nl), en ik ga met nederlandse familie naar thailand voor een rondreis,
waaronder 1 week Phangan. Nu hebben we al een keus gemaakt, en het strand word Had Yao (west).
Ik wilde graag een kort vraagje stellen, en kwam zo op deze website terecht :)

Nu mijn vraag... ;)

Heeft Had Yao (west) negatieve punten waar wij rekening mee moeten houden?
De positieve punten weten we al, en zover ik zie op
http://www.phangan.info/files/maps/acco ... _r2_c3.gif
is er gewoon een begaanbare weg tov kaarten die gedateerd zijn en nog op
internet te vinden zijn.
Kortom, zijn er nog negatieve puntjes of dingen waar we daar rekening mee moeten houden? :)
Liefst iemand die er recent nog is geweest :)

Kap koen maak :)
- Hansje

m3lani3
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: woensdag 20 februari 2008, 21:29

Re: korte vraag voor de phangan kenner. (had yao)

#2 Bericht door m3lani3 » woensdag 20 februari 2008, 21:31

Hoi hans,
wat leuk ik ga ook naar koh phangan.

Mijn oog viel ook op Had Yao ;)

Harryvb
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 41
Lid geworden op: dinsdag 09 oktober 2007, 22:27
Locatie: Antwerpen

Re: korte vraag voor de phangan kenner. (had yao)

#3 Bericht door Harryvb » donderdag 21 februari 2008, 06:31

hou dan zeker rekening met het getij in het westen, wij zijn daar geweest met laagtij overdag en zijn daar gaan lopen , zwemmen is dan onmogelijk.
De andere kant is trouwens veel relaxter en geschikter voor familie met kinderen vanwege het mooie strand ook met laagtij, wij zaten in Thong Nai Pan Noi let op het noi gedeelte dat is het mooiste , we verbleven in het THONG TA PAN RESORT , bungalow voor 2 kraakproper 500 bath.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: korte vraag voor de phangan kenner. (had yao)

#4 Bericht door Ben » donderdag 21 februari 2008, 08:31

Harryvb schreef:hou dan zeker rekening met het getij in het westen, wij zijn daar geweest met laagtij overdag en zijn daar gaan lopen , zwemmen is dan onmogelijk.
De andere kant is trouwens veel relaxter en geschikter voor familie met kinderen vanwege het mooie strand ook met laagtij, wij zaten in Thong Nai Pan Noi let op het noi gedeelte dat is het mooiste , we verbleven in het THONG TA PAN RESORT , bungalow voor 2 kraakproper 500 bath.

Idd laagtij iets minder om te zwemmem maar niet onmogelijk
Daartegenover zijn de zonsondergangen weer een plaatje

hansje
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: zondag 17 februari 2008, 01:45

Re: korte vraag voor de phangan kenner. (had yao)

#5 Bericht door hansje » donderdag 21 februari 2008, 10:31

Ojee, dat klinkt wel vervelend, want ik had gelezen dat er riffen waren en neem aan dat dat is wat jullie bedoelen met laagtij dat je daardoor niet meer kunt zwemmen ?
Ik dacht namelijk dat de riffen 100m van de kust lagen bij Had Yao.

Wij zitten in Phangan van 8 tot 15 juli en ik vraag me dan ook af hoevaak er eb en vloed is daarzo, gewoon 2x per etmaal?
En is er ergens een soort van schema te zien hoelaat het eb en vloed is? Als het rond die vakantieweek overdag vaak vloed is dan is het probleem al gauw opgelost natuurlijk. Ik google me alleen suf naar de eb en vloed tijden van Had Yao, maar ik kan helaas niets vinden :(

Weet iemand waar deze wellicht te vinden zijn? Eventueel in het Thais? Want dan vraag ik aan mijn moeder wel of ze het kan vertalen als Thaise zijnde :)

Bedankt jongens :)

Groetjes,
Hans

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: korte vraag voor de phangan kenner. (had yao)

#6 Bericht door Ben » donderdag 21 februari 2008, 16:23

hansje schreef:Ojee, dat klinkt wel vervelend, want ik had gelezen dat er riffen waren en neem aan dat dat is wat jullie bedoelen met laagtij dat je daardoor niet meer kunt zwemmen ?
Ik dacht namelijk dat de riffen 100m van de kust lagen bij Had Yao.

Wij zitten in Phangan van 8 tot 15 juli en ik vraag me dan ook af hoevaak er eb en vloed is daarzo, gewoon 2x per etmaal?
En is er ergens een soort van schema te zien hoelaat het eb en vloed is? Als het rond die vakantieweek overdag vaak vloed is dan is het probleem al gauw opgelost natuurlijk. Ik google me alleen suf naar de eb en vloed tijden van Had Yao, maar ik kan helaas niets vinden :(

Weet iemand waar deze wellicht te vinden zijn? Eventueel in het Thais? Want dan vraag ik aan mijn moeder wel of ze het kan vertalen als Thaise zijnde :)

Bedankt jongens :)

Groetjes,
Hans
8 tot 15 juli zal het helaas eb zijn overdag en tegen de avond vloed

zal later een listje zetten met de waterstanden
op 8 julie om 10.15 is het nl de laagste waterstand

Harryvb
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 41
Lid geworden op: dinsdag 09 oktober 2007, 22:27
Locatie: Antwerpen

Re: korte vraag voor de phangan kenner. (had yao)

#7 Bericht door Harryvb » donderdag 21 februari 2008, 17:19

Koh Phangan telt in totaal meer dan 20 verschillende stranden en er zijn grofweg twee getijden: van april tot november (laag) en november tot april (hoog). Tijdens laagtij is zwemmen aan de westkust niet altijd mogelijk gedurende bepaalde uren van de dag vanwege zandbanken komt van http://www.phanganresorts.com/nl/About_Koh_Phangan/

Je kunt wel over de riffen lopen bij laag tij aan si thanu, je ziet de thais dat doen op zoek naar eetbaars maar om te zwemmen is het zeker niet geschikt en de kant van haad yao is dan een grote zandbank.

hansje
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: zondag 17 februari 2008, 01:45

Re: korte vraag voor de phangan kenner. (had yao)

#8 Bericht door hansje » donderdag 21 februari 2008, 18:43

Bedankt allemaal weer voor de reacties.
We hadden dit mooie strand op het oog, maar ik begin nu serieus te twijfelen of we
dit mooie strand moeten veranderen naar een andere strandje wat minder mooi is als deze
met de mooie zonsondergang, mooi gelegen tussen de 2 wat grotere steden op het eiland, etc...
Ik baal dus als een stekker, want we wilden ook wel kunnen zwemmen ipv een zandbank met 5cm water met daarna direct riffen..., en zal een aantal anderen deze topic (linkje) even doorgeven, wellicht reageren zij hier dan ook nog :)
Voor zover bedankt beste mensen!
groetjes,
Hans

hansje
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: zondag 17 februari 2008, 01:45

Re: korte vraag voor de phangan kenner. (had yao)

#9 Bericht door hansje » donderdag 21 februari 2008, 20:14

Beste Harry je raadde Thong Nai Pan Noi aan,
echter lees ik:

The surrounding mountains make these beaches fairly inaccessible with a steep and rutted dirt road the only overland option; though road works have commenced to make it a dual lane concrete road, another way to get to there is by boat from Had Rin or Chaloklum.
BRON: phangan.info


Dus vraag me af in hoeverre dat zo is...met de boot is ook niet echt de bedoeling, we willen wel gewoon met brommers kunnen rijden zonder dat het al te gevaarlijk is...

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: korte vraag voor de phangan kenner. (had yao)

#10 Bericht door Jim » donderdag 21 februari 2008, 21:17

hansje schreef:we willen wel gewoon met brommers kunnen rijden zonder dat het al te gevaarlijk is...
:lol:

dan zou ik een andere bestemming kiezen.
het verkeer in nederland schijnt erg veilig te zijn ;)

http://www.depers.nl/binnenland/173824/ ... eilig.html
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Harryvb
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 41
Lid geworden op: dinsdag 09 oktober 2007, 22:27
Locatie: Antwerpen

Re: korte vraag voor de phangan kenner. (had yao)

#11 Bericht door Harryvb » donderdag 21 februari 2008, 21:38

hansje schreef:Beste Harry je raadde Thong Nai Pan Noi aan,
echter lees ik:

The surrounding mountains make these beaches fairly inaccessible with a steep and rutted dirt road the only overland option; though road works have commenced to make it a dual lane concrete road, another way to get to there is by boat from Had Rin or Chaloklum.
BRON: phangan.info


Dus vraag me af in hoeverre dat zo is...met de boot is ook niet echt de bedoeling, we willen wel gewoon met brommers kunnen rijden zonder dat het al te gevaarlijk is...
Aan de boot staan 4x4 jeeps gereed om je over de berg te brengen, was toen 100 bath, leuk was het wel gevaarlijk vonden wij het niet.

Poohbeerrr
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: zaterdag 08 november 2008, 13:59

Re: korte vraag voor de phangan kenner. (had yao)

#12 Bericht door Poohbeerrr » zaterdag 08 november 2008, 15:22

He daar,

Ben zeg maar een Pha-Ngan kenner.......hier mijn advies:

NO WORRIES. Pha-Ngan is prima met de brommer te doen, je moet alleen niet van west naar oost willen, dan wordt het moeilijk. Volg de kust en je komt bijna overal. Anders pak je een bootje, no probs.

Pha-Ngan is klein, heel klein. Niet Tao klein, maar toch. Dus alles is makkelijk te bereiken.

Ik hoor NOOIT iemand over de sfeer van Pha-Ngan en hier gaat het toch om op dit eiland.

Picture this:

Overal kleine tentjes met lichtjes, rasta'a op aftandse brommertjes, tattoo-shops, wellness-resorts, detox-resorts, yoga-resorts, verlaten strandjes waar je echt DE ENIGE bent, overal oerwoud, zeer laid-back.

Nog een tip:

FORGET ABOUT THE FULL MOON. Als je echt naar een feest wilt, check dan Shiva-Moon, Jungele Party of Black Moon!

Have fun,

Ciaooooooooo

chinaski
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: zondag 29 oktober 2006, 23:05
Locatie: Klein Brabant

Re: korte vraag voor de phangan kenner. (had yao)

#13 Bericht door chinaski » zaterdag 08 november 2008, 17:35

Hi, wij waren er juli dit jaar, geslapen aan hat sadet (http://www.thansadet.com)
Hebben zowat elk strandje waar we geraakten aangedaan, per brommer of boot. Heel leuk ook vonden we bottle beach (hat kuad)
Hier namen we een kaartje mee, zag er heel goed uit : http://www.haadkhuadresort.com/
Veel plezier ;)
Black is the colour of my true love's hair.

heisa
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: zaterdag 10 mei 2008, 12:12

Re: korte vraag voor de phangan kenner. (had yao)

#14 Bericht door heisa » maandag 10 november 2008, 16:36

Poohbeerr is idd ook een kennerr... ;-) want vergeet idd de full moon en ga voor een halfmoonparty of 1 van de andere festivals. Waarom? Niet zo onwijs commercieel en asociaal druk..

Haad Yao is een waanzinnig mooi strand waar ook gezwommen kan worden en tevens zijn er inmiddels helaas ook resorts met zwembaden aan dit strand..... Alleen je zit wel met eb en vloed inderdaad...

Maar nou niet allemaal naar Koh Phangan komen want anders wordt het dadelijk nog een 2e Samui! :p

Have fun!

Poohbeerrr schreef:He daar,

Ben zeg maar een Pha-Ngan kenner.......hier mijn advies:

NO WORRIES. Pha-Ngan is prima met de brommer te doen, je moet alleen niet van west naar oost willen, dan wordt het moeilijk. Volg de kust en je komt bijna overal. Anders pak je een bootje, no probs.

Pha-Ngan is klein, heel klein. Niet Tao klein, maar toch. Dus alles is makkelijk te bereiken.

Ik hoor NOOIT iemand over de sfeer van Pha-Ngan en hier gaat het toch om op dit eiland.

Picture this:

Overal kleine tentjes met lichtjes, rasta'a op aftandse brommertjes, tattoo-shops, wellness-resorts, detox-resorts, yoga-resorts, verlaten strandjes waar je echt DE ENIGE bent, overal oerwoud, zeer laid-back.

Nog een tip:

FORGET ABOUT THE FULL MOON. Als je echt naar een feest wilt, check dan Shiva-Moon, Jungele Party of Black Moon!

Have fun,

Ciaooooooooo

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”