Aoi naar NL: welke vluchten nu boeken?

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Aoi naar NL: welke vluchten nu boeken?

#1 Bericht door marceziani » vrijdag 25 januari 2008, 20:15

Even een vraagje van praktische aard. Als Aoi op een toeristenvisum van de zomer enkele maanden naar NL komt, welke vluchten moet ik dan nu al boeken? Een enkeltje voor mezelf of een retourtje voor mezelf en hopen dat Aoi t.z.t. ook met dezelfde vlucht mee terug kan? Of moet ik voor mezelf nu een retourtje boeken en voor Aoi ook, op het moment dat het Visum wordt geregeld? Hoe hebben anderen dat in het verleden geregeld?
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Aoi naar NL: welke vluchten nu boeken?

#2 Bericht door Jim » zaterdag 26 januari 2008, 10:57

je kan niet zo lang van te voren een optie voor een ticket nemen dus moet je haar ticket in thailand kopen.
is ook veel goedkoper.

een enkeltje zou ik niet doen omdat dat veel te duur is en volgens mij moet je dan ook een visum hebben om thailand binnen te komen.

ik heb 1 keer gehad dat mijn vliegtuig volgens 333travel al vol zat en m'n vrouw met china moest.
m'n vliegtuig bleek trouwens voor de helft leeg te zijn...
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: Aoi naar NL: welke vluchten nu boeken?

#3 Bericht door marceziani » zondag 03 februari 2008, 20:12

Even twee praktische vragen over een optie nemen op een vliegticket en een reis c.q. ziektekostenverzekering.

Een optie op een ticket nemen, moet dat via een reisbureau, via de luchtvaartmaatschappij en moet dat telefonisch of kan dat ook online? Kan ik voor mijn partner ook de Greencard van Eva Air gebruiken?

Een optie op een reis c.q. ziektekostenverzekering, kan dat ook online via http://www.bupathailand.com of moet dat telefonisch?
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Aoi naar NL: welke vluchten nu boeken?

#4 Bericht door Jim » zondag 03 februari 2008, 20:22

Een optie op een ticket nemen, moet dat via een reisbureau, via de luchtvaartmaatschappij en moet dat telefonisch of kan dat ook online?
via een reisburootje is wel het makkelijkst.
online wordt moeilijk denk ik.
Kan ik voor mijn partner ook de Greencard van Eva Air gebruiken?
je moet er een voor haar aanvragen op haar naam.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: Aoi naar NL: welke vluchten nu boeken?

#5 Bericht door marceziani » maandag 04 februari 2008, 00:24

Bedankt voor de antwoorden. Toch nog een paar praktische vraagjes:

Voor de reis- c.q. ziektekostenverzekering, moet je daarvoor langsgaan bij hun kantoor bijvoorbeeld in Bangkok of kan dat ook online of telefonisch? Ik neem aan dat ik op een kantoor langs moet gaan, want bij het ophalen van de visa moet ik het volgende tonen:
The original travel/health insurance policy , with a minimum coverage of 1,500,000.= Baht (or 30.000.= Euro) for medical expenses, with a copy for the Embassy.
Als ik kijk op de site http://www.bupathailand.com, dan zie ik een zogenaamde Gold, Siver of Bronze verzekering. Moet ik voor mijn vriendin 'Gold' hebben? En krijg ik gelijk een originele polis mee? Moet ik deze enige tijd van te voren al aanvragen of kan dit binnen één dag geregeld worden?

Voor het vliegticket moet ik volgens de ambassade het vogende meenemen bij de visumaanvraag:
Confirmed flight reservation
. Bij goedkeuring moet je bij het afhalen van het visum het volgende meenemen:
The original airline ticket with a copy for the Embassy.
Ik neem aan dat ik dit ruim van te voren moet regelen? Of krijg ik gelijk een bevestiging van de vlucht mee voordat we naar de ambassade gaan en kan ik binnen twee dagen de originele tickets al ophalen bij het reisbureau, voordat we het visum op gaan halen? Welk reisbureau kan dit zo snel regelen? GWT?
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Aoi naar NL: welke vluchten nu boeken?

#6 Bericht door jumbo » maandag 04 februari 2008, 04:15

marceziani schreef:Bedankt voor de antwoorden. Toch nog een paar praktische vraagjes:

Voor de reis- c.q. ziektekostenverzekering, moet je daarvoor langsgaan bij hun kantoor bijvoorbeeld in Bangkok of kan dat ook online of telefonisch? Ik neem aan dat ik op een kantoor langs moet gaan, want bij het ophalen van de visa moet ik het volgende tonen:
The original travel/health insurance policy , with a minimum coverage of 1,500,000.= Baht (or 30.000.= Euro) for medical expenses, with a copy for the Embassy.
Als ik kijk op de site http://www.bupathailand.com, dan zie ik een zogenaamde Gold, Siver of Bronze verzekering. Moet ik voor mijn vriendin 'Gold' hebben? En krijg ik gelijk een originele polis mee? Moet ik deze enige tijd van te voren al aanvragen of kan dit binnen één dag geregeld wor

Voor het vliegticket moet ik volgens de ambassade het vogende meenemen bij de visumaanvraag:
Confirmed flight reservation
. Bij goedkeuring moet je bij het afhalen van het visum het volgende meenemen:
The original airline ticket with a copy for the Embassy.
Ik neem aan dat ik dit ruim van te voren moet regelen? Of krijg ik gelijk een bevestiging van de vlucht mee voordat we naar de ambassade gaan en kan ik binnen twee dagen de originele tickets al ophalen bij het reisbureau, voordat we het visum op gaan halen? Welk reisbureau kan dit zo snel regelen? GWT?
Normaliter kan je reisbureau zonder meer een vezekering voor je regelen en anders je gewone verzekeringsagent. Maar bij BUPA hoef je ook niet langs te komen...

Je kan het visa niet erg lang van te voren aanvragen, dus vaak kan je het ticket dan al krijgen en zeker omdat je het moet tonen als de visa al is goedgekeurd, dus geen probleem daar.

Alle reisburo's kunnen je helpen, GWT , 333 travel Bangkok, maar ook alle locale Thaise
Er zit een klein reisburootje onder in de parking tegenover de ambassade, die kennen het klappen van de zweep. Ik heb echter geen ervaring met, slechts een keer aangesproken.

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”