Ervaring met Greenwood Travel

Post hier al je vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Murphy
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 21 januari 2008, 15:15

Ervaring met Greenwood Travel

#1 Bericht door Murphy » maandag 21 januari 2008, 15:49

Ik doe nu voor de eerste keer mijn boeking bij Greenwood Travel, althans ik doe pogingen om mijn boeking rond te krijgen. Ik las op allerlei fora dat ze zo'n goede service leveren. Ik heb inmiddels de afgelopen twee/drie weken meer dan 15 telefoontjes gepleegd naar hun kantoor in Bangkok (omdat ze niet op mijn mailtjes reageren) en wordt dan iedere keer soort van afgepoeierd met "we sturen u heus nog wel een email", die ik vervolgens een aantal dagen later nog niet heb ontvangen. Dan maar weer, zoals wordt geadviseerd op de fora, persoonlijk telefonisch contact opnemen met Bangkok. Dan gebeurt het volgende. Ik doe een poging te bellen naar diegene die mijn boeking behandelt en krijg dan iemand (receptioniste?) aan de lijn die mij adviseert met een uurtje terug te bellen (dan is de persoon er weer). Als ik dit dan doe, krijg ik weer iemand aan de lijn die zegt dat de desbetreffende persoon nog een uur langer weg is. Goed, dan bel ik later weer en dan blijkt dit persoon met lunch te zijn…. En als ik dan 1 uur later eindelijk de juiste persoon aan de telefoon heb, dan krijg ik weer enigszins lichtelijk geïrriteerd te horen, dat er heus wel een email richting mij zal worden verzonden.... (En de cirkel is weer rond!) Pfff, erg vermoeiend. Ze zijn misschien wel erg voordelig, maar ik vind dit wel erg bewerkelijk. Ik krijg het gevoel dat nooit iets direct wordt afgerond. Ik moet er tig keer achteraan bellen en mailen en voel me dan ook best bezwaard dat ik ze “lastig” val. Ik houd mijn hart vast of van de zomer alles wel goed is geregeld. Dit wekt nl. niet erg veel vertrouwen. Ben ik nu een van de weinigen waar dit mee gebeurt? Ook contact met heer Ernst-Otto Smit zelf (zoals geadviseerd op een forum) verandert niets aan deze situatie. Ik krijg hier niet echt een zeker gevoel van dat alles goed is geregeld, maar goed, een gedeelte is al geboekt. Ik heb niet echt veel zin om weer opnieuw te beginnen met alles. Maar misschien is deze werkwijze van hun normaal en hoef ik mij nergens druk over te maken. Ik hoor graag van anderen hoe of wat.

Gebruikersavatar
Denhakke
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 516
Lid geworden op: woensdag 04 januari 2006, 19:37
Locatie: Herselt
Contacteer:

#2 Bericht door Denhakke » maandag 21 januari 2008, 16:25


Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

#3 Bericht door Kees » maandag 21 januari 2008, 16:28

Wij wachten ook al ruim twee jaar op bericht van GWT. We wilde via GWT een hotel in Bangkok boeken, ook diversen mailtjes aan gewaagd, echter dus nooit meer wat gehoord.
Maar in verleden wel goede service bij GWT gehad, maar dat hebben we toen daar terplaatse in Bangkok geregeld.

hansv
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: donderdag 08 februari 2007, 13:54
Locatie: purmerend

#4 Bericht door hansv » maandag 21 januari 2008, 17:28

Wij hebben vorig jaar met GWT gereisd en alle tickets laten regelen en alles tot in de perfektie geregeld.Je gaat in de zomer pas reizen dus maak geen onnodige paniek en wacht een en ander even af!!!
Bij andere reisorganisaties zie ik het zelfde vaak ook gebeuren dat een en ander wat langer op zich laat wachten. :lol:

Gr.Hans
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#5 Bericht door Mart » maandag 21 januari 2008, 17:57

Het is warm in BKK, het is druk in Thailand. De reis organisaties werken op volle toeren om het iedereen naar wens te hebben, maar wat nu belangrijk is, is over enige weken niet meer belangrijk, en dan komen andere belangrijke zaken aan de orde.
Dus gewoon even geduld, en dan ben jij erg belangrijk geworden en zal je netjes op je wensen worden bediend. :roll: :wink:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Murphy
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 21 januari 2008, 15:15

#6 Bericht door Murphy » maandag 21 januari 2008, 18:43

hansv schreef:Wij hebben vorig jaar met GWT gereisd en alle tickets laten regelen en alles tot in de perfektie geregeld.Je gaat in de zomer pas reizen dus maak geen onnodige paniek en wacht een en ander even af!!!
Bij andere reisorganisaties zie ik het zelfde vaak ook gebeuren dat een en ander wat langer op zich laat wachten. :lol:

Gr.Hans
Hoi Hans, bedankt voor o.a. ook jouw reactie. Alleen m.b.t. het “geen onnodig paniek maken” wil ik nog wel het volgende melden. Dit is voor mij zoals je kunt lezen de 1e keer dat ik boek bij GWT. Ik heb dus geen enkele ervaring met hun werkwijze en geef alleen aan dat ik deze allerzachtst gezegd niet erg prettig vind en dat deze werkwijze ook niet veel vertrouwen wekt. Waarschijnlijk als ik van de zomer terugkom en alles blijkt pico bello geregeld te zijn, kan ik als er eventueel een volgende boeking volgt bij GWT ook relaxed achterover hangen en zeggen van "ach, geen paniek, komt wel in orde". Maar nu is dit nog totaal onbekend voor mij. Ik ben iemand die meestal via de "gerenommeerde" Nederlandse reisbureaus boekt. Dus dit voelt best als een aardige sprong in het diepe. Ik voel dan ook geen paniek, maar eerder "lichte" irritatie over de manier waarop ik word benaderd. Als je mij een aantal keren belooft dat er binnen nu en dan een mailtje volgt en die komt vervolgens dagen niet en ik heb al tig keer gebeld, tsja. En ook al is het pas van de zomer, het gaat om de behandeling op dit moment.
Maar goed, ik begrijp wat je wilt zeggen. Dus houd ik er gewoon moed in dat het wel goed komt. Zoals Mart reeds aangeeft, ze zullen het inderdaad wel erg druk hebben. :)

Groetjes,
Murphy
Laatst gewijzigd door Murphy op maandag 21 januari 2008, 19:02, 2 keer totaal gewijzigd.

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

#7 Bericht door marceziani » maandag 21 januari 2008, 19:01

TIT, Murphy, TIT. :wink: :D

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

#8 Bericht door Borat » maandag 21 januari 2008, 20:23

als iemand iets beloofd moeten ze het ook nakomen. Dus als ze beloven dat er die middag of volgende dag een mailtje komt en dat is er niet dan zou ik zeggen bedankt maar ik zoek wel een ander bureau. Een mailtje is is misschien maar een kleinigheidje maar het geeft wel een indruk van hoe ze zaken afhandelen.

ps nog nooit ervaring gehad met GWT

manuela
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 31
Lid geworden op: zaterdag 14 juli 2007, 17:21

GWT

#9 Bericht door manuela » maandag 21 januari 2008, 22:51

Hallo,
Wij gaan volgende week vrijdag met GWT.
We zijn wel even bezig geweest met boeken,maar we wisten ook niet wat we precies wilden gaan doen.
Inmiddels hebben we de tickets al een week of 3 in huis.
In het begin had ik er ook geen vertrouwen meer in,maar mijn ervaring is dat ze eerst de''urgente''boekingen behandelen en daarna komt de rest.
Je moet inderdaad veel geduld hebben,maar bij ons is uiteindelijk ook alles goedgekomen,tot nu toe,moet ik zeggen.
Heb ook een aantal telefoontjes gepleegd en moest soms een uurtje later terug bellen en dan was die persoon al weg.
Maar doordat we geen haast hadden met boeken,was dat ook niet erg.Een paar dagen later was er een antwoord via de mail.

Ik zou zeggen...als je nog geen haast hebt,wees dan nog even geduldig af.
Ik weet dat het een fijn gevoel is,als je weet dat alles geregeld is,maar dat komt echt wel.

Succes met het boeken

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#10 Bericht door dutch » dinsdag 22 januari 2008, 02:11

Borat schreef:als iemand iets beloofd moeten ze het ook nakomen. Dus als ze beloven dat er die middag of volgende dag een mailtje komt en dat is er niet dan zou ik zeggen bedankt maar ik zoek wel een ander bureau. Een mailtje is is misschien maar een kleinigheidje maar het geeft wel een indruk van hoe ze zaken afhandelen.

ps nog nooit ervaring gehad met GWT
Kijk naar post mercaziani...TIT (This is Thailand)
Zo gaat dat hier nu eenmaal.Soms als je geluk hebt lijkt het wat beter te gaan maar....dit is de lijfstijl hier. :D

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ervaring met Greenwood Travel

#11 Bericht door jumbo » dinsdag 22 januari 2008, 03:09

Murphy schreef:Ik doe nu voor de eerste keer mijn boeking bij Greenwood Travel, althans ik doe pogingen om mijn boeking rond te krijgen. Ik las op allerlei fora dat ze zo'n goede service leveren. Ik heb inmiddels de afgelopen twee/drie weken meer dan 15 telefoontjes gepleegd naar hun kantoor in Bangkok (omdat ze niet op mijn mailtjes reageren) en wordt dan iedere keer soort van afgepoeierd met "we sturen u heus nog wel een email", die ik vervolgens een aantal dagen later nog niet heb ontvangen. Dan maar weer, zoals wordt geadviseerd op de fora, persoonlijk telefonisch contact opnemen met Bangkok. Dan gebeurt het volgende. Ik doe een poging te bellen naar diegene die mijn boeking behandelt en krijg dan iemand (receptioniste?) aan de lijn die mij adviseert met een uurtje terug te bellen (dan is de persoon er weer). Als ik dit dan doe, krijg ik weer iemand aan de lijn die zegt dat de desbetreffende persoon nog een uur langer weg is. Goed, dan bel ik later weer en dan blijkt dit persoon met lunch te zijn…. En als ik dan 1 uur later eindelijk de juiste persoon aan de telefoon heb, dan krijg ik weer enigszins lichtelijk geïrriteerd te horen, dat er heus wel een email richting mij zal worden verzonden.... (En de cirkel is weer rond!) Pfff, erg vermoeiend. Ze zijn misschien wel erg voordelig, maar ik vind dit wel erg bewerkelijk. Ik krijg het gevoel dat nooit iets direct wordt afgerond. Ik moet er tig keer achteraan bellen en mailen en voel me dan ook best bezwaard dat ik ze “lastig” val. Ik houd mijn hart vast of van de zomer alles wel goed is geregeld. Dit wekt nl. niet erg veel vertrouwen. Ben ik nu een van de weinigen waar dit mee gebeurt? Ook contact met heer Ernst-Otto Smit zelf (zoals geadviseerd op een forum) verandert niets aan deze situatie. Ik krijg hier niet echt een zeker gevoel van dat alles goed is geregeld, maar goed, een gedeelte is al geboekt. Ik heb niet echt veel zin om weer opnieuw te beginnen met alles. Maar misschien is deze werkwijze van hun normaal en hoef ik mij nergens druk over te maken. Ik hoor graag van anderen hoe of wat.
Nooit van Murphy's law gehoord???? :P :P

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Ervaring met Greenwood Travel

#12 Bericht door Mart » dinsdag 22 januari 2008, 03:54

jumbo schreef: Nooit van Murphy's law gehoord???? :P :P

J
Dat was een gezellig Jazzcafe in Den Haag :wink:

Maar je hebt gelijk, check, check, dubbel check :wink: dus het duurt iets langer.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Ervaring met Greenwood Travel

#13 Bericht door carpediem » dinsdag 22 januari 2008, 07:33

Mart schreef:
jumbo schreef: Nooit van Murphy's law gehoord???? :P :P

J
Dat was een gezellig Jazzcafe in Den Haag :wink:

Nooit van gehoord :D
pluk de dag (carpediem)

palaga1240
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 141
Lid geworden op: dinsdag 07 februari 2006, 15:39
Locatie: Utrecht
Contacteer:

#14 Bericht door palaga1240 » dinsdag 22 januari 2008, 15:08

Green Wood Travel is perfect! je belt ze in thailand en ze regelen zo iets voor je.. En vanuit NL ja idd.. Als je 1 week van te voren ong niks gehoord heb JA dan zou ik me druk gaan maken, maar alles komt goed! Gewoon zorgen dat je een email/contactpersoon te pakken krijgt en daar mee regelen. Soms duurt het idd een weekje totdat je wat te horen krijgt, maar als ze het regelen, dan regelen ze het ook goed!

niks te klagen gehad,

super goede trekkingen met erg leuke en aardige gidsen!
1+1=3

Murphy
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 21 januari 2008, 15:15

Re: Ervaring met Greenwood Travel

#15 Bericht door Murphy » dinsdag 22 januari 2008, 15:26

jumbo schreef:
Murphy schreef:Ik doe nu voor de eerste keer mijn boeking bij Greenwood Travel, althans ik doe pogingen om mijn boeking rond te krijgen. Ik las op allerlei fora dat ze zo'n goede service leveren. Ik heb inmiddels de afgelopen twee/drie weken meer dan 15 telefoontjes gepleegd naar hun kantoor in Bangkok (omdat ze niet op mijn mailtjes reageren) en wordt dan iedere keer soort van afgepoeierd met "we sturen u heus nog wel een email", die ik vervolgens een aantal dagen later nog niet heb ontvangen. Dan maar weer, zoals wordt geadviseerd op de fora, persoonlijk telefonisch contact opnemen met Bangkok. Dan gebeurt het volgende. Ik doe een poging te bellen naar diegene die mijn boeking behandelt en krijg dan iemand (receptioniste?) aan de lijn die mij adviseert met een uurtje terug te bellen (dan is de persoon er weer). Als ik dit dan doe, krijg ik weer iemand aan de lijn die zegt dat de desbetreffende persoon nog een uur langer weg is. Goed, dan bel ik later weer en dan blijkt dit persoon met lunch te zijn…. En als ik dan 1 uur later eindelijk de juiste persoon aan de telefoon heb, dan krijg ik weer enigszins lichtelijk geïrriteerd te horen, dat er heus wel een email richting mij zal worden verzonden.... (En de cirkel is weer rond!) Pfff, erg vermoeiend. Ze zijn misschien wel erg voordelig, maar ik vind dit wel erg bewerkelijk. Ik krijg het gevoel dat nooit iets direct wordt afgerond. Ik moet er tig keer achteraan bellen en mailen en voel me dan ook best bezwaard dat ik ze “lastig” val. Ik houd mijn hart vast of van de zomer alles wel goed is geregeld. Dit wekt nl. niet erg veel vertrouwen. Ben ik nu een van de weinigen waar dit mee gebeurt? Ook contact met heer Ernst-Otto Smit zelf (zoals geadviseerd op een forum) verandert niets aan deze situatie. Ik krijg hier niet echt een zeker gevoel van dat alles goed is geregeld, maar goed, een gedeelte is al geboekt. Ik heb niet echt veel zin om weer opnieuw te beginnen met alles. Maar misschien is deze werkwijze van hun normaal en hoef ik mij nergens druk over te maken. Ik hoor graag van anderen hoe of wat.
Nooit van Murphy's law gehoord???? :P :P

J
Joh.....grappig ben jij, hoor! En die heb jij zelf verzonnen?? :D

Plaats reactie

Terug naar “Ervaringen met reisorganisaties”