Ervaring met Greenwood Travel

Post hier al je vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Phukio en Voorburg
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: dinsdag 25 november 2008, 17:39

Re: Ervaring met Greenwood Travel

#46 Bericht door Phukio en Voorburg » zondag 07 juni 2009, 12:09

Ik heb afgelopen week een transfer voor 6 personen ( een busje ) van het vliegveld van Bankok naar de stad geboekt bij Greenwood Travel. Alles gedaan per email en dezelfde dag zaken kunnen doen tegen een goede prijs. Emailverkeer ging via Ernst-Otto. Aanbieding voor het hotel dat ik gebruik in Bangkok ( Siam Soyiety hotel and resort ) was dezelfde prijs als bij AtSiam.com, waar ik al geboekt had na veel speuren op internet. Kortom mijn 1e ervaring met greenwood is positief.

SnirpAK
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 64
Lid geworden op: zondag 17 mei 2009, 12:31

Re: Ervaring met Greenwood Travel

#47 Bericht door SnirpAK » donderdag 11 juni 2009, 17:40

Ik heb er ook mn twijfels bij GWT.
Zo had ik vorige een offerte voor verschillende hotels in zuid thailand.
Vandaag kreeg ik een bericht dat de prijzen van 2008 waren en er 100 euro bij komt :| .
Inderdaad de e-mail responce is ook niet wat ik van een organisatie verwacht.
Denk dat ik bij sawadee of comethailand boek.

Mijn schoonzus boekt al jaren bij GWT, en is er wel tevreden over.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Ervaring met Greenwood Travel

#48 Bericht door printen44 » vrijdag 12 juni 2009, 08:06

Als je nou een gewoon een vliegticket koop en hotels zelf boek. Ik kreeg spontaan 20% korting toen ik in Chiang Mai een hotel binnen liep. Het toerisme loopt schrikbarend terug en vele hotels geven kortingen om hun kamers maar gevuld te krijgen.

Mensen die via een reisorganisatie hotels boeken zijn een dief uit eigen zak. De laatste maanden boek ik vrijwel altijd via de site van het hotel zelf. Kortingen bij de vleet.

searcher
kenner
kenner
Berichten: 105
Lid geworden op: donderdag 04 juni 2009, 17:00

Re: Ervaring met Greenwood Travel

#49 Bericht door searcher » dinsdag 16 juni 2009, 16:33

De prijzen ineens omhoog tillen is natuurlijk uit den boze,een ANVR /SGR aangesloten organisatie zou er niet mee wegkomen. :(
Niet dat deze heilig zijn. :(
Het kan goedkoper zijn om via de site van het hotel zelf te boeken.
Binnen Europa heb ik dit ook ervaren echter het hoeft dus niet.

Voor Juli / Aug ( Thailand ) bijvoorbeeld heb ik het nog niet gezien.
Er zijn ook ervaringen dat men aan de balie staat en dat de prijzen aardig hoger zijn dan de div sites.

Het zal ook persoonlijk zijn ik heb geen zin om ter plekke als gezin van het ene hotel naar de andere te gaan om
te kijken of er nog een discount is.

Ik prefereer dan de div sites.

Gr Searcher

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Ervaring met Greenwood Travel

#50 Bericht door joepattaya » woensdag 17 juni 2009, 04:22

Ik geloof dat ik ooit eens gebruik gemaakt heb van GWT tbv mijn eerste vakantie in Thailand; transfer naar Jomtien, hotel aldaar, weer terug transfer naar Bangkok, hotel aldaar en uiteindelijk de transfer naar de luchthaven.
Geen probleem, alles picobello.

GWT is dan weliswaar een reisbureau onder Nederlands eigendom/management, maar ze opereren wel in Thailand en kennen dus het klappen van de zweep.
GWT weet, net als iedere ander reisbureau, dat zowel de aankomende reiziger, als ook de reisdoelen kunnen wijzigen. Boek je dus een jaar vooruit (waar wij Nederlanders zo verschrikkelijk goed in zijn), dan mag het laks lijken om geen mailtjes te beantwoorden, maar GWT weet dat het weinig zin heeft om zo vroeg al aan de slag te gaan met boekingen.
Natuurlijk is het voor sommige regel-neven en nichten moeilijk te verkroppen om "gedwarsboomd" te worden bij het plannen en realiseren van hun duur verdiende vakantie, maar dat is nou juist de eerste kennismaking met Thaise cultuur: Chaa yen yen!! Rustig aan, dan breekt het lijntje niet.

Over het boeken van hotels: loop je binnen bij ene hotel, betaal je in de regel de hoogte prijs, boek je vooraf via internet of bij een reisbureau, dan betaal je stukken minder.
Uiteraard zijn er in deze moeilijke tijd mogelijkheden te over om ter plekke hoge kortingen te bedingen, maar niets is zeker.

Mijn tip voor de regel-neven en nichten onder ons: Wil je al snel op je gemak gesteld worden, boek dan je trip via een reisorganisatie in Nederland. Je krijgt binnen no-time een bevestiging van je boeking en je hoeft je niet meer druk te maken. Maar ook zij doen niets tot misschien een maand voor de geplande reisdatum, omdat ze weten dat uitendelijk alles goed komt. Een Nederlandse reisorganisatie zoals bv. 333Travel en BMair reizen zijn ook aangesloten bij ANR/SGR en hoef je je dus ook niet druk te maken over faillissementen. Maar goed, denk je goedkoper uit te zijn en denk je het zelf beter te kunnen, dan betaal je daarvoor toch de prijs en in dit geval is dat een stukje (onnodige) onzekerheid.

Als laatste: geen enkel reisbureau heeft enige invloed op andere gasten in een hotel, de kwaliteit van de huurauto, de route van de bussen of de gezondheid van de chauffeur. Uiteraard is het wel de kracht van elk reisbureau om in het geval van calamiteiten doeltreffend met een oplossing te komen, en daar hoef je in Thailand niet bang voor te zijn: voor alles is er een oplossing.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Robbie123
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: maandag 28 september 2009, 04:51

Re: Ervaring met Greenwood Travel

#51 Bericht door Robbie123 » dinsdag 29 september 2009, 05:50

Waar je anders ook eens inlichtingen kunt nemen is khemtittravel, wij hadden bij greenwood ook prijs gevraagd, maar kregen pas 1 keer op een week antwoord en bij Khemtit kregen wij meestal dezelfde dag nog antwoord, en wij hebben daar dan ook geboekt, en het was onze eerste reis in Thailand zonder problemen in de hotels... (daar we meestal specifieke kamers vragen, en bij aankomst hebben we ze niet, ookal werd er extra betaald voor een specifieke kamer). Bij khemtit hebben we niets extra betaald voor de specifieke kamers en hebben we de kamers gekregen zoals we graag zouden hebben. Ze zijn ook in Bangkok gevestigd, dus als er plaatselijk problemen zijn , ze zijn in de buurt om alles op te lossen, je kan er ook in het Nederlands, Engeld en Thais naar mailen. Dus wijzelf zijn heel tevreden over de service van Khemtittravel.

Look1st
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 41
Lid geworden op: zondag 28 januari 2007, 16:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ervaring met Greenwood Travel

#52 Bericht door Look1st » dinsdag 29 september 2009, 12:24

Sinds 2003 kom ik 3 maanden per jaar in Thailand en doe ook al die jaren al zaken met GWT. Dit gaat altijd goed en als je zoals voorgaande berichten al vertellen ruime tijd van te voren boekt en regelt, dan hoef je je niet druk te maken want uiteindelijk komt alles goed. Zelfs als GWT je niet kan helpen dan zorgen zij ervoor dat het via een ander kanaal goed komt. ik stuur ook al jaren mensen door en ook deze zijn uiterst tevreden.
Niet alleen komen ze altijd hun afspraken na maar komen ze ook nog met de meest goedkope oplossing. Zelfs promotievluchten (meestal de eerste en laatste op die dag) worden door GWT verzorgt en geregeld.

Ik ben erg blij met deze mensen en sta 100% achter hun ;)
Met vriendelijke groet en een vette glimlach...
Loek's Thailand portal

Plaats reactie

Terug naar “Ervaringen met reisorganisaties”