Hell’s fire pass ( Kanchanaburi)

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Maikel
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 43
Lid geworden op: maandag 23 april 2007, 07:23
Locatie: Toerist uit Belgie
Contacteer:

Hell’s fire pass ( Kanchanaburi)

#1 Bericht door Maikel » donderdag 17 januari 2008, 12:50

Is het mogelijk om Hell’s fire pass met de boot te bereiken via een long tail charter. Enig idee van de prijs ? De terugkeer zou ik met het treintje doen vanaf Nam Tok.
One day I fly away

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Hell’s fire pass ( Kanchanaburi)

#2 Bericht door Ben » donderdag 17 januari 2008, 13:10

Maikel schreef:Is het mogelijk om Hell’s fire pass met de boot te bereiken via een long tail charter. Enig idee van de prijs ? De terugkeer zou ik met het treintje doen vanaf Nam Tok.

Ja het is mogelijk maar waar je aanmeert is geen helfire pass
en moet je alsnog vervoer regelen

Je kan beter over de weg

De terugweg naar Nam tok treinstation moet je ook weer over de weg en bij de helfirepas is vervoer niet echt standaard of je moet geluk hebben je kan het vervoier er naar toe beter van te voren regelen .
De helfirepass is zeer de moeite waard je kan voor 200 bath een
hoofdtelefoon huren met programma in het Nederlands .
Neem wat te drinken mee voor onderweg .

Bij het nam tok treinstation ligt tegenover een restaurant met houten banken je kan er heerlijke paddestoelen eten nioet goedkoop wel specialiteit .
Tijdens de treinrit kan je na het passeren van de pas langs de berg uitstappen en over de pas terug lopen op het eind is een tempel in de berg aan die kant kan je weer met vervoer verder .

Maikel
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 43
Lid geworden op: maandag 23 april 2007, 07:23
Locatie: Toerist uit Belgie
Contacteer:

#3 Bericht door Maikel » donderdag 17 januari 2008, 14:19

Dank je wel Ben voor het antwoord.

Ik veronderstel dat de langstaart boot dus tot Nam Tok kan gaan, en dat ik vandaar uit met lokaal vervoer iets moet regelen voor de Hell fire pass? Op de internet foto’s te zien is het stationneke van Nam Tok inderdaad sympathiek en wil het ook verkennen en er relaxen, vooraleer het namiddag treintje naar Kanchanaburi te nemen. Eventueel laat ik de wandeling tot de waterval Soy Yok Noi vallen, eind Mei zal er toch niet veel water zijn…

‘s Anderdaags neem ik dat treintje opnieuw tot aan de houten viaduct van Wang Pho en zijn vereerde grot Kra Sae.

Uiteraard moet ik naar de historische delen van Kanchanaburi ook gaan en trek daar ook een extra dag voor uit, Jeath War museum, de brug zelf en de rest. Neen naar de vlottende non in Wat Tham Mongkon of de tijgervallei (Tiger temple) zeggen me niks of weinig. Al heb ik daardoor nu een dag extra waar ik niet weet wat mee aanvangen, al zal ik me wellicht niet vervelen in het Kasem Island resort wat midden de rivier nabij de brug ligt.
One day I fly away

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#4 Bericht door Ben » donderdag 17 januari 2008, 15:00

Maikel schreef:Dank je wel Ben voor het antwoord.

Ik veronderstel dat de langstaart boot dus tot Nam Tok kan gaan, en dat ik vandaar uit met lokaal vervoer iets moet regelen voor de Hell fire pass? Op de internet foto’s te zien is het stationneke van Nam Tok inderdaad sympathiek en wil het ook verkennen en er relaxen, vooraleer het namiddag treintje naar Kanchanaburi te nemen. Eventueel laat ik de wandeling tot de waterval Soy Yok Noi vallen, eind Mei zal er toch niet veel water zijn…

‘s Anderdaags neem ik dat treintje opnieuw tot aan de houten viaduct van Wang Pho en zijn vereerde grot Kra Sae.

Uiteraard moet ik naar de historische delen van Kanchanaburi ook gaan en trek daar ook een extra dag voor uit, Jeath War museum, de brug zelf en de rest. Neen naar de vlottende non in Wat Tham Mongkon of de tijgervallei (Tiger temple) zeggen me niks of weinig. Al heb ik daardoor nu een dag extra waar ik niet weet wat mee aanvangen, al zal ik me wellicht niet vervelen in het Kasem Island resort wat midden de rivier nabij de brug ligt.

vergis je niet in de afstand van Kanchanaburi naar De hell fire pas

+/- 60 tot 70 km over de weg
Het Nam Tok station is een klein gehucht niet echt veel te beleven .
Let tijdens de rit op het gebergte aan de rechterkant als je voorwaarts rijdend zit je kan dan een aantal bergtoppen zien
met een beetje fantasie zie je een liggende zwangere vrouw :lol:

Vertrek vanuit Kanchanaburie naar de hellfirepas in de ochtend
en dan met de trein terug naar Kanchanaburi is wel een dagtrip .

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 364
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 21:09
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

#5 Bericht door PaulV » zaterdag 19 januari 2008, 17:52

Ik was begin december bij de Hell Fire pass. De korte afdeling naar de pass was toen afgesloten i.v.m. de afdalingstisico's. Ik zou even checken of deze afdaling weer is opengesteld. De lange wandelroute naar de pass (1 tot anderhalf uur door het bos en stijgend en dalend over een trappenstelsel) was wel open, maar vraagt wel om een redelijke fysieke conditie. Voor de wat ouderen onder ons niet zonder meer doenlijk.

Overigens vond ik het stationnetje in Nam Tok zeker de moeite van het bezoeken waard. De omgeving rond het station biedt goede lunch mogelijkheden. Een treintripje over de houten bruggen langs de kwai is zeker de moeite waard.

succes,
Paul

Biertje
kenner
kenner
Berichten: 111
Lid geworden op: maandag 26 februari 2007, 20:29

#6 Bericht door Biertje » zaterdag 19 januari 2008, 18:40

Wij waren er begin januari, en de korte pass was nog steeds afgesloten. Ons leek dat redelijk permanent. Over de lange route hebben wij zeker geen uur gedaan, met een minuutje of15 sta je in de Pass.

Vanaf Kanchanburi gewoon over de weg gedaan, ligt een 80 km boven Kanchanaburi. Met een uur ben je er, als je van makkelijk houd.

gr. rene

Maikel
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 43
Lid geworden op: maandag 23 april 2007, 07:23
Locatie: Toerist uit Belgie
Contacteer:

#7 Bericht door Maikel » zondag 20 januari 2008, 16:51

Het aanvankelijke plan om met de long tail boot vanaf Kanchanaburi naar Nam Tok te gaan heb ik laten ‘varen’ . Inderdaad die 80 km op zo’n ding lijkt me vermoeiend.De terugrit blijft echter wel met de trein. Ik zou vanaf Kanchanaburi nu de lokale bus direct tot Hell’s Fire Pass overwegen, maar kan ik van daar uit (omgeving van zijn museum) nadien lokaal vervoer vinden om hetzij naar Nam Tok / Sai Yok te trekken ? Er zijn wel verschillende tourgroeps las ik, maar verkies toch eigen tripjes en ritme.
Bedankt voor alle antwoorden en suggesties.
One day I fly away

Plaats reactie

Terug naar “Steden”