ziekenverzekering 65 +

Alles over verzekeren in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: ziekenverzekering 65 +

#46 Bericht door nbreeker » dinsdag 03 mei 2011, 09:08

dutch schreef:
nbreeker schreef:
dutch schreef:Nbreeker,
Ik ben met volle toestemming van de verzekering naar het buitenland verhuisd en dus niets stiekum aan de hand(of m.i. zelfs strafbaar!!).
Men greep eenvoudig de kans met die wet van 1-1-06 .Ik zag op hun website onlangs dat men totaal geen buitenland verzekering meer aanbiedt,ik paste dus niet in het toekomstplaatje ;) .
Je bent natuurlijk ook in Nederland belasting plichting indien je daar ingeschreven staat?
ja ik betaal 68 euro belasting over het gehele jaar of loonheffing als het heet.
Als het zo eenvoudig als het nu wordt beschreven zouden er heel wat meer in Nederland ingeschreven staan.
Waar klopt het niet? ;)
Misschien moeten we eens bij elkaar komen met diegene die geinteresseerd zijn en het bepraten hier op het forum is het bijna een onbegonnen zaak om tot overeenstemming te komen.
2 juni vlieg ik naar Holland en eind juni ben ik weer terug dan heb ik tijd genoeg zoals de meesten hier.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: ziekenverzekering 65 +

#47 Bericht door carpediem » dinsdag 03 mei 2011, 09:18

dutch schreef:
nbreeker schreef:
dutch schreef:Nbreeker,
Ik ben met volle toestemming van de verzekering naar het buitenland verhuisd en dus niets stiekum aan de hand(of m.i. zelfs strafbaar!!).
Men greep eenvoudig de kans met die wet van 1-1-06 .Ik zag op hun website onlangs dat men totaal geen buitenland verzekering meer aanbiedt,ik paste dus niet in het toekomstplaatje ;) .
Je bent natuurlijk ook in Nederland belasting plichting indien je daar ingeschreven staat?
ja ik betaal 68 euro belasting over het gehele jaar of loonheffing als het heet.
Als het zo eenvoudig als het nu wordt beschreven zouden er heel wat meer in Nederland ingeschreven staan.
Waar klopt het niet? ;)
Waar het niet klopt is dat je niet het hele jaar in het buitenland mag verbljven zonder uitgeschreven te staan.
Verder dat ik de ziektekostenverzekeraar wel wil weten waar je het hele jaar in het buitenland mag verblijven met alleen een terugkomst van enkele weken.
pluk de dag (carpediem)

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: ziekenverzekering 65 +

#48 Bericht door Mart » dinsdag 03 mei 2011, 09:39

nbreeker schreef: ja ik betaal 68 euro belasting over het gehele jaar of loonheffing als het heet.
Nu begrijp ik het :?
U ontvangt de AOW in Thailand, omdat U belasting vrijstelling heeft aangevraagd, dus bruto = netto.
U heeft U niet uit laten schrijven, dus dat is een strafbaar feit.

Toch heeft U zich aangemeld bij een zorgverzekeraar, dat is dus ook strafbaar.

:o :o :o :o
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: ziekenverzekering 65 +

#49 Bericht door dutch » dinsdag 03 mei 2011, 09:56

Mochten er nog andere pensioenen zijn dan kunnen deze alleen dan bruto/netto uitkeren indien daarvoor toestemming van de belastingdienst en deze willen (o.a.) een uitschrijvingsbewijs van een gemeente zien.
Daarom zei ik:Wat klopt er hier niet?
Het is niet mijn bedoeling om Nbreeker op een of andere manier te bekritiseren,maar om hier op het forum min of meer te laten blijken dat wij allemaal onnozelaars zijn?? ;) ;) [|(
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: ziekenverzekering 65 +

#50 Bericht door RuudThai » dinsdag 03 mei 2011, 10:04

Uitschrijving uit de Nederlandse GBA (dus uit een gemeente) betekent dat alle rijksoverheidsinstanties, alle pensioenfondsen, alle uitkeringsinstanties, alle zorgverzekeraars en de Belastingsdienst volledig automatisch bericht krijgen van de uitschrijving. Alle belangrijke instanties weten dus van dit vertrek.
In nbreekers geval betekent het gewoon dat hij op wat voor manier ook de boel geflest heeft en dus op een volslagen illegale wijze bezig is. Wordt dat geconstateerd dan kan hij wegens frauduleuze handelingen worden vervolgd.
Niet aan te bevelen!! [|(

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: ziekenverzekering 65 +

#51 Bericht door Mart » dinsdag 03 mei 2011, 10:25

Maar ik lees:
"Ik ben nooit uitgeschreven geweest in Nederland,heb alleen afgelopen jaar mijn adres in Nederland veranderd,ik stond bij mijn boekhouder ingeschreven en nu dus bij m'n dochter.
Toen ik 6 jaar geleden vertrok uit Nederland vertelde de svb mij dat ik me uit moest laten schrijven dat heb ik toen geweigerd en nooit meer wat van gehoord. "
*
Voorheen stelde de svb dat je je uit moest laten schrijven maar dat is voor bij het afgelopen jaar heb ik me bij mijn dochter inlaten schrijven toen dacht de svb dat ik weer in nederland kwam wonen en was ik gelijk 100 euro meer kwijt per maand ik heb ze opgebeld en ze verteld dat ik alleen maar ingeschreven sta bij mijn dochter maar in Thailand woon,en de maand daarop had ik m'n 100 euro weer terug en sta ik bij de svb als woonachtig in Thailand met een toeslag voor mijn vrouw.
*
Tevens krijg ik per maand 70 euro zorgkosten gestort

Kennelijk is er belasting vrijstelling aangevraagd.

Onlangs heb ik een verlening belasting vrijstelling ontvangen met het bericht dat er aan de diverse instanties bericht is verzonden.

Dan weet het gba en de zorginstanties dus niets.


Maar O wee, BB lees mee.

Ik heb de SVB een email gestuurd en om opheldering gevraagd :?

Wie weet iets meer over zorgkosten ?
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: ziekenverzekering 65 +

#52 Bericht door RuudThai » dinsdag 03 mei 2011, 10:42

Mart schreef: Wie weet iets meer over zorgkosten ?
Hij zal wel "zorgtoeslag" bedoelen. Die krijg je als je in Nederland bent ingeschreven en te weinig verdient om de zorgverzekering te betalen. Zoiets als de huurtoeslag dus.
Tot wij in 2006 uit Nederland vertrokken ontvingen we ook zorgtoeslag tot het einde van dat jaar. De belastingdienst heeft de maanden die wij niet meer in Nederland stonden ingeschreven vervolgens het jaar daarop teruggevorderd.
Je kunt dus geen zorgtoeslag ontvangen als je niet meer belastingplichtig bent in Nederland. Geen lasten meer, dan ook geen lusten meer! ;) :D

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: ziekenverzekering 65 +

#53 Bericht door Mart » dinsdag 03 mei 2011, 11:05

Zorgtoeslag moet bij de belasting dienst worden aangevraagd !!

RARA :?: :?: :?:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: ziekenverzekering 65 +

#54 Bericht door RuudThai » dinsdag 03 mei 2011, 11:17

Mart schreef:Zorgtoeslag moet bij de belasting dienst worden aangevraagd !!

RARA :?: :?: :?:
Dat blijkt ook wel uit mijn ervaring :idea:

Matthieu Hua Hin
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 57
Lid geworden op: dinsdag 22 juni 2010, 08:00

Re: ziekenverzekering 65 +

#55 Bericht door Matthieu Hua Hin » dinsdag 03 mei 2011, 11:34

Het College Van Zorgverzekeraars (CVZ) is toch vrij duidelijk wie er wel en wie geen recht heeft op de Nederlandse basisverzekering. Door met een fake-adres toch gewoon in NL ingeschreven te blijven, maak je oneigenlijk gebruik van iets waar je wettelijk geen recht op hebt. Vroeg of laat verwacht ik dan ook dat er (net zoals vele anderen al is overkomen) een brief op de mat valt met de mededeling dat je geen recht meer hebt op de Nederlandse basisverzekering.
De afgelopen jaren hebben we al van velen gehoord dat zij wel degelijk toestemming hadden van hun zorgverzekeraar om het hele jaar in Thailand te verblijven. Beroepsmatig zijn wij natuurlijk altijd benieuwd wat er wel en niet mogelijk is, vandaar dat wij ook vaak om een kopie hebben gevraagd van de bevestiging hiervan. Die hebben we echter nog nooit gezien en veel van deze mensen die dachten dat het toch echt goed zat, zijn naderhand onaangenaam verrast.
Fake-adres: vroeg of laat val je door de mand. Dus het is beter de ziektekostenverzekering vroeg te regelen terwijl je nog gezond bent.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: ziekenverzekering 65 +

#56 Bericht door Mart » dinsdag 03 mei 2011, 12:02

Eerlijk duurt het langst . Een gewaarschuwd mens .....
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: ziekenverzekering 65 +

#57 Bericht door carpediem » dinsdag 03 mei 2011, 12:12

So wie so kan je niet zonder uitgeschreven te zijn langer dan 9 maanden in het buitenland verblijven zoals ik begrepen heb.
Dus wil je in Nederland vezekerd blijven zul je dus tenminste 3 maanden echt woonachtig moeten zijn in Nederland.
Er zijn uitzonderingen voor als dat niet elk jaar voorkomt, zoals wereldreizigers.
Met een modaal inkomen kun je van je belastingvrijstelling een behoorlijke (nederlandse) ziektekostenverzekering betalen.
Problemen zijn de mensen die met een minimaal inkomen hier willen wonen.

Een geacht lid van het forum die allerlei constructies had bedacht heeft tenslotte toch gekozen voor de wettelijke weg en zich gewoon particulier heeft laten verzekeren bij een nederlandse verzekeraar.

kan hij wat dat betreft relax leven.
pluk de dag (carpediem)

Matthieu Hua Hin
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 57
Lid geworden op: dinsdag 22 juni 2010, 08:00

Re: ziekenverzekering 65 +

#58 Bericht door Matthieu Hua Hin » dinsdag 03 mei 2011, 12:34

Verstandig, maar niet iedereen kan zich (nog) verzekeren bij een Nederlandse zorgverzekeraar omdat men reeds is uitgeschreven en/of alleen tegen de hoofdprijs met een dure extra buitenlandpolis. Hier kan het vaak stukken goedkoper, dus zoek eerst hier. Voor iedereen die nog plannen heeft om te emigreren: regel eerst dat je qua ziektekosten onder dak bent alvorens je uit te laten schrijven.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: ziekenverzekering 65 +

#59 Bericht door printen44 » dinsdag 03 mei 2011, 16:21

Wat ik wel van Nbreeker zou willen weten hoe hij bij het aanvragen van een nieuw paspoort de in- en uitreisstempels van de Thais immigratiedienst in zijn paspoort aan de Nederlandse paspoortcontrole kan verklaren en dan kan verklaren dat hij permanent in Nederland woonachtig is. Want dat is hij officieel. Hij heeft een adres in Nederland, dus is hij permanent woonachtig in Nederland. En volgens zijn berichtgeving is hij minder als vier maanden per jaar in Nederland. Dat is namelijk de vereiste, minimaal vier maanden per jaar woonachtig in Nederland, om ingeschreven te staan.

Bij het aanvragen van een nieuw paspoort wordt de oude paspoort ingenomen, zowel in Nederland als bij een Ambassade. Bij de Ambassade krijg je het oude paspoort, dat ongeldig gemaakt is terug, i.v.m. de visumstempels. In Nederland word het oude paspoort niet teruggegeven, of je moet er expliciet om vragen en een duidelijke reden voor hebben.

Nbreeker zal een keer tegen de lamp lopen, dat is een zekerheid. Hij kan dan de kosten die een verzekeraar heeft gemaakt, terug moeten betalen. Plus de nodige boetes van diverse instellingen.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: ziekenverzekering 65 +

#60 Bericht door joepattaya » woensdag 04 mei 2011, 02:30

Printen, ik denk dat de Nederlandse douane, cq. gemeente werkers zich niet druk maken over stempels in een paspoort.
Bij mijn "permanente" terugkomst in Nederland wenste ik een inreisstempel in mijn paspoort 'als bewijs dat ik er weer was'. De dame zei, ok......voor deze ene keer dan, maar normaal doen we dat niet.

Plaats reactie

Terug naar “Verzekeren in Thailand”