Thaise vriendin voor een maand vakantie in Nederland

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

#16 Bericht door Wereldvreemd » zondag 26 augustus 2007, 20:24

Dat is mooi in jouw gemeente. Tja, ik woon in de gemeente Elburg en die staan bekend om overal aan te willen verdienen. :cry:

Wat betreft de uitnodigingsbrief: die hoeft niet handgeschreven te zijn. Vorige maand heeft mijn vriendin nog met getypte brief een visum gekregen.

Zorg wel dat je verhaal goed is.
- -

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#17 Bericht door Jim » maandag 27 augustus 2007, 02:35

Wereldvreemd schreef: Wat betreft de uitnodigingsbrief: die hoeft niet handgeschreven te zijn. Vorige maand heeft mijn vriendin nog met getypte brief een visum gekregen.
yup, maar je hebt 'm ook weer laten legaliseren op 't gemeentehuis :lol:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#18 Bericht door perry » maandag 27 augustus 2007, 03:35

Conclusie is van dit hele verhaal is dat je als je alles optelt +- 1000 euro kwijt bent om haar hier op vakantie te laten komen incl Ticket.

Buitenlandse Liefde Kost geld :wink:
Werk om te leven leef niet om te werken.

fredlk
Expat
Expat
Berichten: 511
Lid geworden op: vrijdag 03 maart 2006, 13:52

#19 Bericht door fredlk » maandag 27 augustus 2007, 04:17

perry schreef:Conclusie is van dit hele verhaal is dat je als je alles optelt +- 1000 euro kwijt bent om haar hier op vakantie te laten komen incl Ticket.

Buitenlandse Liefde Kost geld :wink:
Laat je haar ECONOMY reizen? :lol:
"What we think, we become."

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Thaise vriendin voor een maand vakantie in Nederland

#20 Bericht door Akang » zaterdag 10 juli 2010, 10:41

Nou fraai is dat, Ik heb eenuitzend contract van 6 maanden en ben daarbij 30 weken zwanger, mijn moeder zou garant zijn zij is nederlandse werkt ook in NL maar woont in Blegie, dus via Belgische ambassade een aanvraag voor visum gedaan.
Na 8 lange weken wachten afgekeurd. voor feit dat ik in NL woon en mn moeder ook nederlandse is.
En nu....helaas niemand in NL die garant kan staan, langzaam dringt de gedachten door dat dit weleens kan betekenen dat mijn man niet bij de geboorte van zijn kind kan zijn.
Even the longest journey starts with the first step...

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Thaise vriendin voor een maand vakantie in Nederland

#21 Bericht door carpediem » zaterdag 10 juli 2010, 13:14

Dit aan de nederlandse ambassade voorleggen hoe je dit probleem moet oplossen en wel per mail. Mijn ervaring is dat je altijd (soms niet gewenste) antwoorden krijgt.
Succes
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Thaise vriendin voor een maand vakantie in Nederland

#22 Bericht door Jim » zaterdag 10 juli 2010, 15:39

Akang schreef:Nou fraai is dat, Ik heb eenuitzend contract van 6 maanden en ben daarbij 30 weken zwanger, mijn moeder zou garant zijn zij is nederlandse werkt ook in NL maar woont in Blegie, dus via Belgische ambassade een aanvraag voor visum gedaan.
Na 8 lange weken wachten afgekeurd. voor feit dat ik in NL woon en mn moeder ook nederlandse is.
En nu....helaas niemand in NL die garant kan staan, langzaam dringt de gedachten door dat dit weleens kan betekenen dat mijn man niet bij de geboorte van zijn kind kan zijn.
je kan je moeder alles laten regelen.

dus haar je man laten uitnodigen en garant laten staan.
reden voor het visum: ze wil de aanstaande man van haar dochter ontmoeten.

dan kan het niet worden afgewezen vanwege dat jij in nederland woont.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Marien
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 38
Lid geworden op: donderdag 11 juni 2009, 21:26

Re: Thaise vriendin voor een maand vakantie in Nederland

#23 Bericht door Marien » zaterdag 10 juli 2010, 19:16

Als je moeder in Nederland werkt, heeft ze alles wat voor een garantstelling nodig is:
werkgeversverklaring
3 recente loonstrookjes
3 kopieën van de maandelijkse salarisbetaling.

Ik kan je echt aanraden om naar het forum van buitenlandsepartner.nl te gaan, daar vind je alle info die je nodig hebt!

Succes, ook met je dikke buik :)

Marien

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Thaise vriendin voor een maand vakantie in Nederland

#24 Bericht door Akang » zondag 11 juli 2010, 07:31

Uitnodiging (garantstelling) van de referent (formulier verkrijgbaar bij de gemeente) en bewijs van solvabiliteit van de referent...en dit krijgt mijn moeder in dit geval alleen bij haar gemeente in Belgie neem ik aan...
Even the longest journey starts with the first step...

Marien
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 38
Lid geworden op: donderdag 11 juni 2009, 21:26

Re: Thaise vriendin voor een maand vakantie in Nederland

#25 Bericht door Marien » zondag 11 juli 2010, 23:33

Ik kan me bijna niet voorstellen dat je de informatie op de site van de Ned. ambassade in Bangkok al hebt gelezen over het aanvragen van een toeristenvisum en de garantstelling. Doe dat nou even, dan weet je direct alles.

Grts,

Marien

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Thaise vriendin voor een maand vakantie in Nederland

#26 Bericht door jumbo » maandag 12 juli 2010, 07:09

Akang schreef:Uitnodiging (garantstelling) van de referent (formulier verkrijgbaar bij de gemeente) en bewijs van solvabiliteit van de referent...en dit krijgt mijn moeder in dit geval alleen bij haar gemeente in Belgie neem ik aan...
Het is een apart geval...
IK denk dat ik jouw geval de uitnodigende partij (jijzelf) verschilt van de garantsteller (je moeder)
Je hebt dus meer kans als jezelf de aanvraag invult en dan met de NL gemeente overlegt hoe de garantiestelling in te vullen.....

dit zegt de NL ambassade
Uitnodiging (garantstelling) van de referent (formulier verkrijgbaar bij de gemeente) en bewijs van solvabiliteit van de referent (fotokopie van salarisspecificaties of bankafschriften waarop salarisstortingen staan vermeld van de afgelopen drie maanden). De uitnodiging mag niet ouder zijn dan 3 maanden en moet gelegaliseerd zijn door de gemeente in Nederland waar de uitnodigende partij woonachtig is. Niet-Nederlanders moeten naast de uitnodiging ook nog een fotokopie van de houderpagina van hun paspoort en van de verblijfsvergunning voor Nederland overleggen;
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Thaise vriendin voor een maand vakantie in Nederland

#27 Bericht door Jim » maandag 12 juli 2010, 09:33

je kan niet garant staan als je niet in nederland woont.
dan moet je gewoon die 35 euro per dag hebben.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: Thaise vriendin voor een maand vakantie in Nederland

#28 Bericht door Khon Neua » maandag 12 juli 2010, 18:24

je kan ook een visum aan vragen voor belgenland volgens eu recht . kost je niks zal wel weer worden afgewezen maar dan geld de aanhouder wint maak bezwaar en zorg dat je rechten weet .
Recht van vrij verkeer en verblijf van de burgers van de Unie en hun familieleden

De Unie heeft een richtlijn aangenomen over het recht van Europese burgers op vrij verkeer en verblijf in de hele Unie, waarin de maatregelen zijn bijeengebracht die waren verspreid over het complexe geheel van wetsteksten waardoor deze materie tot dusver werd geregeld. Met de nieuwe maatregelen wordt onder meer beoogd: de uitoefening van het recht op vrij verkeer en verblijf te bevorderen, de administratieve formaliteiten tot het strikt noodzakelijke minimum te beperken, het statuut van familieleden beter te omschrijven, de mogelijkheid af te bakenen om het verblijf te weigeren of te beëindigen en het instellen van een nieuw permanent verblijfsrecht.
bron http://europa.eu/legislation_summaries/ ... 152_nl.htm

voorbeeld brief voor bij de aanvraag.

http://www.geledraak.nl/html/forum/viewtopic.php?t=3290

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Thaise vriendin voor een maand vakantie in Nederland

#29 Bericht door Akang » donderdag 22 juli 2010, 22:11

Heb herhaaldelijk contact gehad met de ambassade, het zou moeten kunnen...de aanvraag via een persoon die wel verzekerd en werkzaam is in NL, vandaag ging manlief zijn paspoort halen bij de belgische ambassade waar de aanvraag was afgewezen, een uitleg kreeg hij niet, die moest hij zelf maar lezen in de papieren die ze hem meegaven en die waren in het Nederlands, fijn!

Morgen via NL ambassae, hoop dat die geen 8 weken nodig hebben om een besluit te vormen, ben 7 maanden zwanger heb simpelweg geen 8 weken meer en zou heel graag hebben dat mijn echtgenoot aan wezig kan zijn bij de geboorte, wish us luck!
Even the longest journey starts with the first step...

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”