Vriendin voor kort verblijf Nederland

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Karel1977
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: zondag 22 juli 2007, 08:50

Vriendin voor kort verblijf Nederland

#1 Bericht door Karel1977 » zondag 22 juli 2007, 09:08

Hallo allemaal ik ben net nieuw op deze site en voel me genoodzaakt middels deze weg informatie te winnen want alleen kom ik er niet helemaal uit. er staat veel waardevolle informatie op die ik goed gebruikt heb. Volgens mij zijn al mijn vragen op deze site al beantwoord maar toch wil ik mijn situatie uitleggen voor wellicht wat extra advies.
Ik heb nu 5 maand met mijn thaise vriendin en ik vertrek weer naar thailand september15 en ga weer terug 2 november. Dan willen we graag samen naar nederland. Ze heeft een baan en huurt een appartement met haar zus. Ze heeft geen paspoort op dit moment!
Nu denk ikzelf dat het handig is als ik alle benodigde papieren meeneem naar thailand en deze aan haar geef zodat ze tezamen met haar bescheidenen het visum kan aanvragen als wij in bangkok zijn.

Is dit een goed idee? Bedankt voor het lezen van mijn bericht

Karel

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#2 Bericht door Jim » zondag 22 juli 2007, 10:33

een paspoort laten maken duurt zo'n 3 a 4 dagen dus het is wel handig als ze dat doet voor je er bent.
visum aanvragen duurt ook vrij lang want je moet eerst telefonisch een afspraak maken (1 week vtv) en daarna moet de aanvraag nog behandeld worden (2 a 3 dagen).

bangkok is een leuke stad maar niet om er 2 weken te moeten zitten wachten op een visa en paspoort ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Karel1977
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: zondag 22 juli 2007, 08:50

#3 Bericht door Karel1977 » zondag 22 juli 2007, 10:42

Ah, bedankt voor de extra informatie. enne

tja, we zullen dan maar even moeten wachten daar. Even doorbijten dan maar 8)

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

#4 Bericht door Wereldvreemd » zondag 22 juli 2007, 11:04

Het paspoort is het probleem niet. Aanvragen in BKK en vervolgens laten opsturen is een mogelijkheid.

Laat haar wel tijdig die afspraak maken bij de ambassade.

Succes
- -

Karel1977
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: zondag 22 juli 2007, 08:50

#5 Bericht door Karel1977 » zondag 22 juli 2007, 11:40

ah, well ze woont in Bangkok. Ook dankjewel voor het meedenken, we gaan zeker in het begin van mijn vakantie in bkk alles regelen.
btw: vreemde gedachte in het ongewis te zijn vreemde werelden te betreden OF jezelf als vreemd te beschouwen. Duidelijke zaak lijkt me toch: Iedereen is vreemd in een vreemde wereld

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#6 Bericht door Mart » zondag 22 juli 2007, 12:08

Paspoort kan ze nu al aanvragen in BKK Chang Watana Road ( Laksi ) en een afspraak met de Ambassade kan ze bv op 10 september maken, en dan kunnen jullie samen er naar toe

Succes.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”