Paspoort aanvragen

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
singha81
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: donderdag 09 november 2006, 15:05
Locatie: gavere

Paspoort aanvragen

#1 Bericht door singha81 » vrijdag 01 juni 2007, 23:13

Hallo

graag ik zou ik willen kijken voor de dochter van mijn vrouw naar Belgie te laten overkomen, qua papieren geen probleem weet ik al wat en hoe maar voor dat internationaal paspoort te verkrijgen, haar dochter is nog minderjarig krijgt ze dat zo zonder toestemming van haar ouders of is een toestemming vereist.
Indien een toestemming vereist is kan dit enkel door mijn vrouw of moet de ex van haar (de wettelijke vader van het kind) ook in toestemmen.
Het betreft hier al om iemand van 14 jaar.
Is dit waar dat ge enkel in bangkok zo een paspoort kunt aanvragen en niet zoals bij ons(in belgie) in de eigen gemeente.

De bedoeling zou zijn dat we haar nu laten kijken voor paspoort van zodra wij er zijn dat we kunnen kijken voor de andere papieren

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#2 Bericht door Edje » zaterdag 02 juni 2007, 15:59

De wettelijke vader is een alles bepalende factor.
Stelt deze dat het kind Th niet mag verlaten, om wat voor reden dan ook, dan krijgt het kind geen pp. Een pp aanvragen is in elke provinciehoofdstad mogelijk. Voor een digi pp moet je wel naar BKK.
Groetjes; Edje

singha81
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: donderdag 09 november 2006, 15:05
Locatie: gavere

#3 Bericht door singha81 » zaterdag 02 juni 2007, 23:30

ah oke dat wist ik niet dat men in de provinsie hoofdstad ook kan aannvragen is de wettelijke vader zo echt belangrijk in ons voorbeeld heeft hij al jaren niet omgekeken naar zijn dochter. ik weet niet of hij problemen gaat maken ofzo mss gaat hij direct akkoord ik weet het niet, maar kan een minderjarig king een paspoort aanvragen of moet een van de ouders erbij zijn of moet het echt alletwee, laat ons zeggen dat we dat in orde laten maken samen met de wet. vader en voor ik en mijn vrouw daar zijn zij al in bezit is van paspoort.
BTW de procedure van eenpaspoort in thailand hoe lang duurt dat 1,2,3,... weken

renerrr
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 221
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 09:57
Locatie: chiangrai/noord-thailand

#4 Bericht door renerrr » zondag 03 juni 2007, 05:56

Laatste keer dat wij een paspoort kregen( 4 jaar geleden) 3-4 dagen.
Het paspoort is in Bangkok aan te vragen en in Chiangmai, wij zijn naar chiangmai gegaan, daar zit ook een passportdivison, geen al te lange wachttijden en binnen 4 dagen per ems thuis gestuurd in chiangrai.

Mocht jou vrouw al een ruime tijd voor haar kind zorgen en de wettelijke vader al geruime tijd niet, dient zij een speciaal formulier te laten opstellen bij het gemeentehuis( amphur) waarin zij laat bevestigen dat de vader al lang niet meer naar kind heeft uitgekeken en ook misschien financieel niet heeft bijgestaan.Neem hierbij het liefst het dorpshoofd( phu yai baan) mee, hij kan dit dan bevestigen aangezien deze man vaak de families kent in het dorp, zijn verklaring wordt in deze ook geloofwaardig geacht.
Je krijgt dan een formulier mee, dit evt laten vertalen en legaliseren en dan kun jij het paspoort aavnragen, tenminste bij ons werkte het zo.
Het gaat er dus wel om dat de wettelijke vader aantoonbaar door bijv dorpshoofd en/of getuigen , lange tijd niet heeft uitgekeken naar kind!
Succes!
M vr gr Rene.

singha81
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: donderdag 09 november 2006, 15:05
Locatie: gavere

#5 Bericht door singha81 » zondag 03 juni 2007, 12:57

dus normaal in de hoofdstad (pichit) van de provincie Pichit zouden we dat pasport kunnen maken,
weet er dat iemand zijn in Pichit of wie heeft dat al gedaan in Pichit

MVG christophe

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”