Te lang op visum gebleven en nu weer overkomen?

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Tony Jaa
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: vrijdag 13 april 2007, 21:13

Te lang op visum gebleven en nu weer overkomen?

#1 Bericht door Tony Jaa » woensdag 18 april 2007, 06:41

Dag mensen,

Mijn eerste post op dit forum en direct al een vraag :? Hmmm nou ja zal voor velen gelden denk ik.

Ik heb een Thaise vriendin die ik in Nederland heb ontmoet. Ze was hier op een driemaanden visum gekomen en is te lang gebleven. Om een lang verhaal kort te maken, toen ik begreep dat haar visum was verlopen, heb ik haar eerst naar Thailand "teruggestuurd". Ben daar zelf inmiddels ook geweest en ben van plan daarheen te vertrekken.

Voor het echter zover is, wil ik haar hier graag weer drie maanden heen halen. Probleem: op de terugweg is ze er in Frankfurt uitgepikt en heeft ze een stempel in haar paspoort gekregen. Plus dat ze het cash zakgeld wat ik had meegegeven als boete moest betalen, de schoften!

Voordat ik nu de procedure in werking ga zetten wil ik graag weten of er ook zoiets is als een zwarte lijst met namen van mensen die te lang op een visum zijn gebleven. Of is het een kwestie van een nieuw (dus ongestempeld) paspoort halen? Vragen die ik niet direct aan de officiële instanties durf te vragen om mezelf niet in de vingers te snijden.

Ik heb een normale baan, vast inkomen en mijn vriendin is 100% betrouwbaar dus ditmaal zal ze echt braaf na drie maanden weer terugvliegen.

Alvast bedankt voor jullie advies!

renerrr
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 221
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 09:57
Locatie: chiangrai/noord-thailand

#2 Bericht door renerrr » woensdag 18 april 2007, 07:28

Voor zover ik weet wordt dit centraal geregistreerd, maar misschien ligt het ook aan de tijd van overstay, en evt de reden.
Succes in ieder geval.
M vr gr Rene.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#3 Bericht door Jim » woensdag 18 april 2007, 09:32

ze staat geregistreerd in het SIS (schengen informatie systeem) en een nieuw paspoort alleen gaat haar niet helpen.

ze zou een nieuwe achternaam kunnen nemen en daarna een nieuw paspoort.
of 5 jaar wachten met de volgende vakantievisum aanvraag.

voor een MVV maakt het niet uit.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Te lang op visum gebleven en nu weer overkomen?

#4 Bericht door Ben » zaterdag 21 april 2007, 20:33

Tony Jaa schreef:Dag mensen,

Mijn eerste post op dit forum en direct al een vraag :? Hmmm nou ja zal voor velen gelden denk ik.

Ik heb een Thaise vriendin die ik in Nederland heb ontmoet. Ze was hier
op een driemaanden visum gekomen en is te lang gebleven. Om een lang verhaal kort te maken, toen ik begreep dat haar visum was verlopen, heb ik haar eerst naar Thailand "teruggestuurd".
Dat is erg nobel van je en waarom is ze te lang gebleven.
Voor het echter zover is, wil ik haar hier graag weer drie maanden heen halen. Probleem: op de terugweg is ze er in Frankfurt uitgepikt en heeft ze een stempel in haar paspoort gekregen. Plus dat ze het cash zakgeld wat ik had meegegeven als boete moest betalen, de schoften!
weer 3 maanden zal erg moeilijk zijn waarom heeft men haar het geld afgenomen en waarvoor was die boete dan ik denk dat de vorige garantsteller ook een probleem heeft.
Voordat ik nu de procedure in werking ga zetten wil ik graag weten of er ook zoiets is als een zwarte lijst met namen van mensen die te lang op een visum zijn gebleven. Of is het een kwestie van een nieuw (dus ongestempeld) paspoort halen? Vragen die ik niet direct aan de officiële instanties durf te vragen om mezelf niet in de vingers te snijden.

Een zwarte lijst bestaat zoals omschreven in post van vorige .
En waarom durf jij het niet aan officiele instanties te vragen of zit er meer achter .

Ik heb een normale baan, vast inkomen en mijn vriendin is 100% betrouwbaar dus ditmaal zal ze echt braaf na drie maanden weer terugvliegen.
100% betrouwbaar Jaa Toni dat zijn ze allemaal .
maar als ik jou was zou ik toch maar goed opletten .

verder wens ik je succes met dit verhaal.


Alvast bedankt voor jullie advies!

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#5 Bericht door Manuel » zaterdag 21 april 2007, 21:48

Zoals gezegd, alle info voor Schengen landen wordt centraal opgeslagen.
Ik zie weinig kansen op een nieuw KVV visa..... Sorry...

Tony Jaa
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: vrijdag 13 april 2007, 21:13

Re: Te lang op visum gebleven en nu weer overkomen?

#6 Bericht door Tony Jaa » woensdag 09 mei 2007, 20:05

Da's fraai: ik stel een vraag en krijg een kruisverhoor :wink:
Ben schreef:
Dat is erg nobel van je en waarom is ze te lang gebleven.
Uiteindelijk heel simpel: ze hoopte in Europa geld te kunnen verdienen en ze werd verliefd op mij. En ik denk dat ik je niet hoef te vertellen dat een Thaise vrouw dan andere keuzes maakt dan een Nederlandse vrouw die alles mooi voor elkaar heeft... Te lang op een visum blijven was dus haar keus.
Ben schreef: weer 3 maanden zal erg moeilijk zijn waarom heeft men haar het geld afgenomen en waarvoor was die boete dan ik denk dat de vorige garantsteller ook een probleem heeft.
Is een familielid van haar en van je familie moet je het inderdaad maar hebben. Maar verder heb ik daarmee geen contact dus ik weet het niet. Tja en die boete was echt ranzig: ze vroegen eerst meer maar namen uiteindelijk genoegen met wat ze aan zakgeld van me had meegekregen. Bananenrepubliek Duitsland: bah!
Ben schreef:
Een zwarte lijst bestaat zoals omschreven in post van vorige .
En waarom durf jij het niet aan officiele instanties te vragen of zit er meer achter .
Zit niks meer achter dan dat ik geen zin heb om slapende honden wakker te maken of op voorhand er al een probleem van te maken: als ik nu de ambassade bel en zeg dat ik mijn vriendin hier voor een paar maanden heen wil halen maar dat ze al eens eerder hier is geweest en toen veel te lang is gebleven dan vragen ze naar mijn naam en gaat het never nooit niet meer lukken.
Ben schreef: 100% betrouwbaar Jaa Toni dat zijn ze allemaal .
maar als ik jou was zou ik toch maar goed opletten .
Als je enkel op je verstand af gaat kun je met bijna geen enkele Thaise vrouw een relatie hebben. Dus tja ik volg mijn hart maar. Ben overigens in Thailand ook bij haar thuis en de familie geweest. En wie niet waagt...
Ben schreef: verder wens ik je succes met dit verhaal.


Bedankt! Mijn doel is overigens om zelf naar Thailand te verhuizen. Ben al aan het solliciteren. De optie om haar hierheen te halen is meer een Plan B voor het geval ik daar niet snel genoeg aan de bak kan komen.

Falcon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 282
Lid geworden op: dinsdag 03 april 2007, 08:21

#7 Bericht door Falcon » woensdag 09 mei 2007, 22:14

Aan het solliciteren vanuit Nederland.....?

Suc6, knap als het je lukt. Wat zoek je?
Sabaai sabaai

Tony Jaa
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: vrijdag 13 april 2007, 21:13

#8 Bericht door Tony Jaa » donderdag 10 mei 2007, 21:28

Falcon schreef:Aan het solliciteren vanuit Nederland.....?

Suc6, knap als het je lukt. Wat zoek je?
PB je wel even, houden we het topic schoon

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”