market in khon kaen

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: market in khon kaen

#91 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 22 september 2020, 22:31

Prima dat je het zo naar je zin hebt.

Wij hebben hier in het dorp een markt, een middagmarkt, waar geen mens woont. De gebouwen zijn hallen waar men een tafel 'huurt' voor de markttijd en daarna wordt het terrein eigendom van ratten en katten.

In de stad zijn een aantal markten waar wel mensen wonen. Niet op het middenterrein (een hal) maar in de straten er omheen waar men shophouses heeft en daarin een nering. De mensen wonen boven maar tijdens markttijd zit de hele familie in of voor het shophouse en verkoopt de handel. Dus men kookt zijn potje op houtskool en de kinderen spelen er.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: market in khon kaen

#92 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 23 september 2020, 08:30

Even een update omdat het hier toch erg stil is op her forum.

Ja, buitengewoon rustig zelfs, deze week. Pruimentijd. Zal te maken hebben met reizende forumleden die nu echt Thailand uit moeten. De amnestie is voorbij......

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: market in khon kaen

#93 Bericht door jomel17 » donderdag 24 september 2020, 14:30

Onze markt ligt net buiten de stad Khon Kaen vlak bij de universiteit. Tussen de uni en onze markt liggen 2 straten vol met barretjes en eethuisjes.
Ook zijn er in ons dorp veel condo's voor de studenten.
Iedere middag tussen 4 en 6 is het hier heel druk met studenten die inkopen doen.
In de ochtend uren ook redelijk druk met doorgaand verkeer die dan even stoppen om een zakje met voedsel te kopen maar daar merk ik niet veel van omdat ik dan nog lekker in mijn bed lig.
Mijn vrouw en schoonmoeder zijn dan al druk bezig.
หลงรัก

Plaats reactie

Terug naar “Steden”