toerisme is altijd fake

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#16 Bericht door JohanS » donderdag 08 februari 2007, 22:44

rogerphayao schreef:Het verhaal over de longnecks deed me en doet me nog steeds denken aan nep en aan kunstmatigheid. Maar misschien vragen we er met zijn allen wel om? Wat dacht ik wel toen ik 16 jaar geleden boekte voor een jungletrekking? Je wil iets beleven, iets waar je later mee kan uitpakken bij je vrienden... en op die behoefte spelen de handige jongens in. En dit is heus niet enkel in Thailand zo maar omdat dit nu eenmaal een Thailandforum is wil ik dergelijke voorbeelden opnoemen om mijn stelling te staven. Het zijn de affiches met longneckmeisjes die in de Nederlandse en Belgische reisbureaus mensen moeten lokken naar Thailand. Zij staan in talloze brochures en folders net als de Hollandse klompen , windmolens en blonde kaasmeisjes horden aziaten naar deze contreien lokken. Hoogstwaarschijnlijk heeft al menig Japanner hier in Nederland vergeefs zitten speuren naar dergelijke rondborstig kaasmeisje in klederdracht.
Ik weet dat ik heelwat mensen (vooral uit de toeristische sector) op stang jaag met mijn bedenkingen maar is mensen aanzetten tot reizen met valse beloftes en het scheppen van een schijn- en fakewereld niet heel erg absurd?
Het is maar een gedachte hoor.

Rogerphayao
Hiervoor hebben ze een duur woord uitgevonden : Marketing.

Persoonlijk denk ik dat Thailand best wel wat meer aan Positieve Marketing kon doen, zeker na de diverse problemen van de afgelopen jaren.

Sars
Tsunami
Vogelgriep
Militaire Coup
enz...

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”